Hardver, szoftver, fotózás
Másodjára volt szerencsénk a MediaTek Dimensity 8100 5G chiphez, és ismételjük önmagunkat: van miért a Qualcommnak aggódnia. Nem csak az a tény fontos, hogy az ár/érték/fogyasztás mutatóban a nyerő Snapdragon 870-et a négy 2,85 GHz-es Cortex-A78, a négy 2 GHz-es Cortex-A55 processzormag és a Mali-G610MC6 GPU lepipálja, mert legyen szó az Asphalt 9-ről, a Genshin Impactről vagy a Shagowgun Legendsről, igazából a felső-középkategóriás hardverek többsége elég erős 3D játékra és zökkenőmentes multitaskingra. Az 5 nm-es TSMC node az, amely a hűvös működés mellé remek fogyasztást hoz nyár végi melegben is, és ugye nem kell ecsetelni a felforrósodó csúcsmobilok mantraként ismételt problémáit.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Realme GT Neo 3 | Poco X4 GT | Realme GT 2 | Samsung Galaxy A53 | Xiaomi 12X | Motorola Edge 30 |
Rendszerchip | Dimensity 8100 | Dimensity 8100 | Snapdragon 888 | Exynos 1280 | Snapdragon 870 | Snapdragon 778G Plus |
Geekbench 5 (single/multi) | 974 / 4108 pont | 919 / 3730 pont | 1115 / 3062 pont | 685 / 1475 pont | 988 / 2965 pont | 827 / 2697 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 53 fps | 49 fps | 59 fps | 19 fps | 46 fps | 32 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 60 fps | 60 fps | 70 fps | 22 fps | 57 fps | 36 fps |
GFXBench Man. onscreen | 60 fps | 117 fps | 60 fps | 57 fps | 109 fps | 80 fps |
GFXBench Man. offscreen | 170 fps | 168 fps | 166 fps | 60 fps | 133 fps | 89 fps |
AndroBench Sequential Read | 1806,83 MB/s | 1836,27 MB/s | 1715,79 MB/s | 515,56 MB/s | 1436,01 MB/s | 1532,7 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 1431,28 MB/s | 1268,04 MB/s | 720,21 MB/s | 482,86 MB/s | 707,71 MB/s | 953,09 MB/s |
AndroBench Random Read | 328,88 MB/s | 387,91 MB/s | 228,79 | 197,46 MB/s | 235,36 MB/s | 240,28 MB/s |
AndroBench Random Write | 345,14 MB/s | 483,15 MB/s | 198,16 MB/s | 197,09 MB/s | 305,36 MB/s | 239,82 MB/s |
A 8 GB LPDDR5 RAM és a 256 GB-os UFS 3.1 tároló is hozza a várt bőséget, hogy mindjárt az Android 12-n alapuló, tükörsima Realme UI 3.0 felületre ugorjunk, amely a júniusi biztonsági hibajavító csomaggal nincs vészesen lemaradva, és a magyarítás is nagyjából rendben. Hosszabb rendszerfrissítési garanciáról viszont nem hallani a gyártótól, és arra sincs tipp, hogy mikor érkezik az Android 13 – a 14-re és a 15-re pedig nem vennénk mérget. A felületről annyit elég tudni, hogy minden alapszolgáltatás, eszköz és Google szoftver a helyén van, ahogy a testreszabási lehetőségek is gazdagok, a mindig aktív kijelző sokrétű stílusát beleértve.
Más kérdés, hogy a Real Racing 3-at valamiért csak alternatív forrásból sikerült telepíteni, de utána hibátlanul futott és frissült a Play Áruházból, pár játéknál pedig kimaradt a magas képfrissítés opciója. A Realme UI egyébként éppúgy az Oppo-féle Color OS átirata, mint az OxygenOS, ami mondjuk a közös hibaelhárítás szempontjából nem feltétlenül gond, ám ezzel az erővel futhatnának a termékek egy márkajelzés alatt. Kapóra jön a fájlkezelő és a játékmód, én viszont nem kértem volna a Facebook, az Amazon Shopping, a TikTok, a LinkedIn és a Booking.com előtelepítését.
A 16 megapixeles szelfikamera (f/2,45, fixfókusz) hagy kívánnivalót maga után részletességben (eggyel jobb a hátlapi portré), a 1080p önvideó is inkább átlagos, kissé ingatag elektronikus stabilizálással. A kulcsalkatrész a hátlapi, 50 megapixeles Sony IMX766 szenzor, ami a GT 2 csúcsmobilból került át (1/1,56”-es méret, 23,6 mm-es gyújtótávolság, 84,4 fokos látószög, f/1,88-as blende, PD-autofókusz, optikai képstabilizálás). Egy méretes, kellően széles látószögű szenzorról van szó, amely tud 50 megapixelen rögzíteni (egy példa), de azért az automatika 12,5 megapixelén érdemes, jöhet is egy tucat példa.
Jó részletesség és dinamika, megfelelő színkezelés, kiegyensúlyozott expozíció (csak picit magasabb az ideálisnál) és éjjel-nappal fürge autofókusz: jól indul a történet és kilengések sincsenek. Azért DNG RAW fájlból dolgozva az expozíción, a kontrasztokon és a dinamikán is sikerült javítani, viszont hacsak nem a háromszázezres kategóriától felfele ítélkezünk, az automatika képminőségébe nem lehet nagyon belekötni. Este sem: sötétben magától bekapcsol és jól teljesít az éjjeli mód, kellő mennyiségű részlettel, pontos színekkel és előnyös expozícióval.
Zoomkamera sajnos nincs, pedig ennyiért az S21 FE háromszorosat kínál, egész használható viszont a 2x-es szenzorzoom nappal, ami tisztán digitálisra vált este. Kivéve a 3. példa esetében alul: a tippem az, hogy amikor többelemes képfeldolgozást választ a sötétben a rendszer, akkor a normál látószögbe digitálisan nagyít és abból, ha egyelemes feldolgozást (ami ritka), akkor pedig marad az előnyösebb szenzorzoom.
Az ultraszéles kamera az igazi szívfájdalom (15,4 mm, 119,7 fokos látószög, f/2,25, fixfókusz): 200 ezer forint felett kevés az apró szenzor és a 8 megapixeles felbontás, amely középszerű részletességet és dinamikát biztosít, kissé fakó színekkel. Pedig az expozíció rendben és a fehéregyensúly este is pontos marad, sőt: konkrétan jobb eredményeket kaptam naplemente után, mint amire számítottam. A hosszabb záridő átka viszont a könnyű bemozdulás: minden második esti fotó homályos lett, szóval érdemes a telefont nagyon stabilan fogni. Itt van végül egy 2 megapixeles makró 4 cm-ről, a nettó ipari mellékterméknek számító harmadik kamerától (f/2,4, fixfókusz).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!