Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Colos1

    őstag

    válasz frame>24 #9401 üzenetére

    Az a 7 g nem a pillanatnyi terhelés, hanem az állandó. Amikor a 70 éves gépeknél 10-11 g -ről beszélünk, az pillanatnyi, vagy 1-2 másodperces érték. A 7 g a modern gépeknél folyamatos, ami szükség esetén túlléphető.

    Másodrészt, az, hogy 11 g önmagában nem jelent túl sokat, mert ahhoz, hogy értelmezni lehessen, kell a gép tömege is. Egy Bf109 max tömege kb. 3500 kg, egy modern repülőé 20000-30000 kg. Ez 6-10x -es különbség, egy ugyanolyan túlterheltségű fordulóban ennyiszerese a pluszban elviselendő erő is.

    Elméletileg: Amennyivel nehezebb, annyival erősebbnek is kell lennie. Ha egy gép, ami 5x nehezebb, de 5x akkora terhelést bír, az ugyanakkora túlterhelést bír ki. Azonban, ha 5x nehezebb, de csak 2,5x erősebb, akkor már csak a felét bírja.

    Gyakorlatilag: függ a tömegeloszlástól és a szerkezeti kialakítástól, egy gyengébb anyagból lehet erősebb szerkezetet építeni, mint egy erősebb anyagból.

    Összefoglalva: lehetséges, hogy a modern gépek nem bírnak akkora túlterhelést, mint amit a 70 évvel ezelőtti fából - vászonból - alumíniumból készült gépek bírtak. Viszont 7g nagyon sok, ezt egy rendszeresen kicentrifugázott vadászpilóta is csak korlátozott ideig bírja el, mert itt már nem a vérmennyiség agyban történő megváltozása történik, hanem konkrétan átrendezheti a belső szerveket :DDD

    Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

Új hozzászólás Aktív témák