Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #892 üzenetére

    Érdekes, nálam fél óra után már száraz a felülete az enamel-eknek is. Egyébként meg még akrilnál is illik kivárni a legalább hat órás száradást. Lakkoknál pedig minimum egy napot kell várni két réteg között, főleg ha ecsettel viszed fel. Ha nem várod ki, akkor pl a fényes lakkból több réteg kell. Rendesen megszáradt Model Master fényes lakkból nekem elég volt két réteg egy egészen magas fényhez, a harmadikkal már tükörfényes lett. Ha nem vártam ki az egy napokat, vagy akár többet, akkor meg még öt réteg is éppen csak fényesebb volt a selyemfénynél. A lassú száradás egyébként alapvetően előny. Akrilokkal pont a gyors száradás miatt nehezebb bánni többnyire.

    A fémfestékek mindenféléből a legkényesebbek. Azokat ecsettel alig lehet értelmesen festeni. Szóval azokra fokozottan igaz minden szabály. Emellett mostanában egyre több helyen látom, hogy Revellből az enamel helyett az email festék van, ami meg nem is műanyagra való alapvetően. És főleg nem hígított alkalmazásra. Fémszíneket alapból lehetőség szerint fújni kell. Kisebb felületeknél még belefér az ecsetelés, de nagyobb felületeknél mindenképpen fújni kell.

    Az, hogy egy festék szagtalan, csak egy illúzió. Attól még ugyanolyan veszélyes, csak nem is figyelmeztet erre semmi. Sokan úgy vannak vele, hogy a szagtalan dolgok nem ártalmasak. Takarítani. Érdekes kérdés. Az íróasztalomon makettezek, annyit csinálok, hogy fentebb tolom a billentyűzetet. Ja, és letakarom az asztalt újságpapírral. A reklámújságoknak legalább haszna is van. Hogy akril után könnyebb takarítani, az sem feltétlenül igaz. Az AK, MiG és Meng festéket pl nehezebb letakarítani, mint az enameleket. Még a saját hígítójuk sem oldja fel őket. Nálam csak a tömény denszesz vált be ellenük, de az sem feloldja őket, hanem összecsomósítja, és úgymond lehámlik a felületről. A denszesz sem feltétlenül az az illatmentes valami. Feloldani csak nitrohígítóval lehet őket, de az meg nem éppen barátja a PS-nak.

    Erről a kompresszorról és pisztolyról tudsz egy linket adni? Nekem egy homemade kompresszorom van egy békebeli ruszki fagyasztószekrény kompresszorára építve, de vannak vele problémáim jelenleg. Pisztolyom mondjuk kettő is van, egy vér egyszerű Strauss és egy kínai, amit készletben vettem fillérekért. [link] Csak a tűket kell felpolírozni. Ez egyébként mindegyik kínai pisztolyra igaz, a tűk felülete eléggé durva náluk. Márpedig ez alapvetően befolyásolja a szórás milyenségét. Ennyi pénzért ajándék, és kb minden igényt kiszolgál. A pipetta mondjuk a felejthető kategória, de abból meg vesz az ember 100-at 700 HUF-ért.

    A Revell palettája egyébként jó, de az enamlejeik nem éppen színhelyesek. Azonos árban és kiszerelésben ott van aHumbrol, legalább egy kategóriával jobb minőségben. Szintén beszerezhető szinte bárhol. (OK a Müllerben a Revellt nyomatják.)

    Egyébként meg festés előtt érdemes valami "nyelet" rögzíteni a makettre. Gázturbinás gépeknél ez nem komoly kihívás, van neki úgymond előre kialakított hely (a GSF-ek helye). Helikoptereknél detto (rotoragy). Csavaros gépeknél neccesebb lehet, de többnyire a csarartengelynél megoldható. Hk-k esetén a toronygyűrű a logikusan adódó fogáspont. Autók már neccesebbek, de az alja és a teteje tipikusan más színű eleve, sokszor a kasztnit előre le is lehet festeni. Régi ecsetek nyele jól használható, esetleg erős huzalok. És ugye valami tartó ezeknek. Szóval nem is szükséges, hogy hozzáérj a maketthez festés után, egészen a matricázásig.

    Továbbra sem látom a komoly problémát Gabreski gépén. Van az alsó szín, az álcaszín, az orron a vörös gyűrű és a vörös oldalkormány. Ezen kívül az inváziós sávok. Semmi komoly, mind könnyen maszkolható. Nem egy Viggen.

Új hozzászólás Aktív témák