Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DBob

    őstag

    válasz bambano #48200 üzenetére

    Nem tudom eldönteni hogy csak egy eltévedt troll vagy, vagy valamelyik ISP-nél dolgozol és emiatt szívedre veszed bizonyos definíciók valós hiányosságának felhantolását. Udvariasságból megelőlegezem utóbbit.

    "olyan a világon sincs, hogy te, mint ügyfél, önhatalmúlag és egyoldalúan megmondod, hogy egy szerződésnek mi legyen a tartalma. még ha nem is lenne róla jogszabály, tán az isp-nek is kéne hagyni kis beleszólást, nem?"

    Keresem, keresem, de nem találom, hogy azt mondtam volna, én írom a szerződést. Épp ellenkezőleg, semmi ráhatásom nincs annak valódi vagy vélt tartalmára. Viszont ami nincs a szerződésben jogilag rögzítve paraméter, azzal kapcsolatosan elvárom a szolgáltatótól a maximumot, pont azért mivel nincs minimum limitálva szerződésben.
    Mellesleg párhuzamosan olvasom a szolgáltatói ÁSZF, a "AZ ELŐFIZETŐI SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉGE,
    BIZTONSÁGA"
    mellékletét, hátha meglelem benne így utólag a nagy titkokat.
    De sajnos egyelőre csak azt látom, nekem mint végfelhasználónak miket kell betartanom, vagy miért felelek. Hogy mit is kapok a pénzemért cserébe az eléggé...hézagos.

    Örömteli, hogy vannak különböző célértékek definiálva benne, csak a pontos definíciók hiányoznak mögüle, vagy nem használható az értelmes előfizetők által.
    Például igazán megnyugtató, hogy különböző módon jogi szöveggel leírják a százalékos rendelkezésre állás mérőmutatóját másfél oldalon át, de csak annyit fűznek hozzá, szolgáltatás kiesés az, amikor karbantartás van, vagy váratlan meghibásodás miatt szünetel. De ha imént azt mondtad, 95%-os csomagvesztés még az okos-ügyes-értelmes előfizetőknek elég, akkor ugyebár nincs mire fel reklamálni. Kivéve persze, ha hitelesített statisztikát vezetsz a bithibák számáról, mert arra is van definiált célérték. És most tegye fel a kezét az a értelmes előfizető, aki naplót vezet az átvitt bitekre eső hibás bitek arányáról!
    És ezzel a lépéssel máris csökkentve van a jogos minőségi panaszok számának mutatója, ami megint csak az ÁSZF része.

    "én, mint isp, biztosítsam számodra a teljes vonalat az összes szolgáltatásig, amit te igénybe akarsz venni?"

    Engedd meg hogy idézzem amit írtam.
    "A kívánt szolgáltatásig a *teljes* vonal biztosítása már az ISP és partnereinek a hatáskörébe tartozik"
    Ugye így már érthető? Én egy céggel szerződök internet szolgáltatás címszó alatt. A többit intézzék ők.

    "önmagában vicces, mivel az ip csomagkapcsolt és nem vonalkapcsolt technológia"

    Vicces, igen. Ezért is idéztelek karakterpontosan. Ügyeltem rá, hogy a csillagot se hagytam le a "*teljes* vonal" kifejezésről. Úgy látszik legközelebb muszáj leszek odaírni azt is, hogy sic erat scriptum az érthetőség kedvéért.

    "engem meg az hagy hidegen, hogy tisztelt ügyfél miről álmodozik. jogszabályban elvártat teljesítem"
    Ismétlem, pont ez a gond. A jogszabály tele van hiányosságokkal. Erre próbált rámutatni (még mindig) dchard, illetve hogy pont a jogszabály hiányosságai miatt, simán lehet publikus IP nélkül szolgáltatást teljes értékűként szolgáltatni. És ez nincs rendben.

Új hozzászólás Aktív témák