Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz dethroner #44217 üzenetére

    Akik ilyeneket írnak biztos hogy nem vesznek számításba mindent... gondolj bele mennyi energia és erőforrás megy csak arra el hogy olajat hozunk a felszínre, majd szállítjuk, kémialiag szétbontjuk tisztítjuk... majd elégetjük a kocsikban jóesetben 25-30% hatásfokkal, vagy még annyi se. :)

    Józan paraszti ésszel is kizártnak tartom, hogy ez ugyanannyiba fáj, mint egy akksipakk előállítása és az elektromos áram amit elkocsikázol utána. Tételezzük fel, hogy a kocsi többi része ugyanannyiba kerül a meghajtáson kívül, ami kb igaz is.
    Márcsak azért sem, mert ha tegyükfel ugyanúgy foszilist égetünk a villanyhoz is, akkoris a hatásfoka erőművi szinten sokkal de sokkal jobb. :)
    És méretgazdaságossági szempontból is...

    És ügye ha ehhez hozzáveszük, hogy mondjuk megújulóval kilehet váltani 30-40%-ot legalább globálisan is, már most... akkor máris nem a 100% foszilist pöfögő kocsikázás van... a mondjuk 60%-ot pöfögő erőművekkel szemben... szorozva a hatásfokkal, ami akár 2x jobb is lehet erőművekben...

    Szóval nem, nagyon nem egyenlő a dolog, főleg globális rendszerben gondolkodva.

    Ezért írtam, hogy minden járulékos dolgot hozzá kell venni... pl az egész olaj-üzemanyag ipart és annak "károsságát" is.
    Ha elektromos áramnál behozzák az erőműveket, akkor az olajnál is be kell hozni a kitermelést és a finomítókat, meg a szállítást stb.
    (Mert ügye az áram olcsóbban és jobban és környezetkímélőbben szállítható pl mint az olaj, már ezis egy előny)

    [ Szerkesztve ]

    Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dethroner #44217 üzenetére

    Ezért is mondják, hogy az elektromos autók nem valók mindenkinek. Jelenleg magánszemélynek akkor, ha milliomos, és van másik autója a hosszabb utakra, vagy időmilliomos is mellette és nem siet sehova.

    A plug in hibrid előnye, hogy sokkal elérhetőbb, gyorsabban feltölthető és hosszabb utakon se okoz gondot, ha nincs hol tölteni, vagy nincs idő tölteni. Persze ez se való mindenkinek, hiszen akinek nincs garázsa, hol töltsön? Munkahelyen megint nem jellemző hogy vannak töltőfejek, vagy csak akár egy konnektor autónként.

    Ez nem fog egyik napról a másikra menni...nálunk meg a még szegényebb országokban pláne nem. Állítólag már vannak olyan tervezetek, ami alapján a benzines autósok fizessék meg az e-autó felárát, ha már olyan csórók, hogy nem vesznek e-autót. Ez a CO2 adó is annak az előszele. Ha nem tudják, pontosabban nem akarják olcsóbban adni az e-autókat, legyen drágább a benzines. Persze ebből inkább az lesz, hogy a tömeg még tovább fogja használni az autóját, mert nincs pénze másikra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák