Hirdetés
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Akik ilyeneket írnak biztos hogy nem vesznek számításba mindent... gondolj bele mennyi energia és erőforrás megy csak arra el hogy olajat hozunk a felszínre, majd szállítjuk, kémialiag szétbontjuk tisztítjuk... majd elégetjük a kocsikban jóesetben 25-30% hatásfokkal, vagy még annyi se.
Józan paraszti ésszel is kizártnak tartom, hogy ez ugyanannyiba fáj, mint egy akksipakk előállítása és az elektromos áram amit elkocsikázol utána. Tételezzük fel, hogy a kocsi többi része ugyanannyiba kerül a meghajtáson kívül, ami kb igaz is.
Márcsak azért sem, mert ha tegyükfel ugyanúgy foszilist égetünk a villanyhoz is, akkoris a hatásfoka erőművi szinten sokkal de sokkal jobb.
És méretgazdaságossági szempontból is...És ügye ha ehhez hozzáveszük, hogy mondjuk megújulóval kilehet váltani 30-40%-ot legalább globálisan is, már most... akkor máris nem a 100% foszilist pöfögő kocsikázás van... a mondjuk 60%-ot pöfögő erőművekkel szemben... szorozva a hatásfokkal, ami akár 2x jobb is lehet erőművekben...
Szóval nem, nagyon nem egyenlő a dolog, főleg globális rendszerben gondolkodva.
Ezért írtam, hogy minden járulékos dolgot hozzá kell venni... pl az egész olaj-üzemanyag ipart és annak "károsságát" is.
Ha elektromos áramnál behozzák az erőműveket, akkor az olajnál is be kell hozni a kitermelést és a finomítókat, meg a szállítást stb.
(Mert ügye az áram olcsóbban és jobban és környezetkímélőbben szállítható pl mint az olaj, már ezis egy előny)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Ezért is mondják, hogy az elektromos autók nem valók mindenkinek. Jelenleg magánszemélynek akkor, ha milliomos, és van másik autója a hosszabb utakra, vagy időmilliomos is mellette és nem siet sehova.
A plug in hibrid előnye, hogy sokkal elérhetőbb, gyorsabban feltölthető és hosszabb utakon se okoz gondot, ha nincs hol tölteni, vagy nincs idő tölteni. Persze ez se való mindenkinek, hiszen akinek nincs garázsa, hol töltsön? Munkahelyen megint nem jellemző hogy vannak töltőfejek, vagy csak akár egy konnektor autónként.
Ez nem fog egyik napról a másikra menni...nálunk meg a még szegényebb országokban pláne nem. Állítólag már vannak olyan tervezetek, ami alapján a benzines autósok fizessék meg az e-autó felárát, ha már olyan csórók, hogy nem vesznek e-autót. Ez a CO2 adó is annak az előszele. Ha nem tudják, pontosabban nem akarják olcsóbban adni az e-autókat, legyen drágább a benzines. Persze ebből inkább az lesz, hogy a tömeg még tovább fogja használni az autóját, mert nincs pénze másikra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Még ebben a hónapban megbüntetheti az EU az Apple-t
- Projektor topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS routerek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Spórolós topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest