Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #67099 üzenetére
Jézus ez rettenetes. Tehát kipróbáltam. Motorgyilkolás. Szerintem nem is az osztómű, hanem a motor maga kínlódik, de nem kicsit.
Elbírja, ez tény, de 5ösben 60-70el utazok, és az is csak sebességtartás, ha 60ról gyorsítani kell akkor rugom a 4est. 2000f/p alatt nem szeretem gyorsításra használni a motort, mert szerintem ő sem szereti.
Végülis pont az ilyenek miatt vettem kéziváltót, meg azért mert nem pesten lakom. Ha ott laknék akkor elviselném, hogy nyírja a motort csak ne kelljen kavarni a málnaszörpöt a váltóval.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #67103 üzenetére
Volt erről egy videó évekkel ezelőtt, elég érthetően elmagyarázza a Gajda Miklós, hogy a kis fordulat+nagy nyomaték miért gyilkos kombináció egyes motoroknak (turbós benzines hátrányban)...
Motorgyilkos autós szokás
(Kb. 5 perctől ki is emeli a turbós motorokat.)
+kiegészítés (visszajelzések alapján).A probléma nem a sebességtartás, hanem:
- a magas fokozatban kis fordulatról nagy gázas gyorsítás rendszeresen,
- a magas fokozatban kis fordulaton erőltetés emelkedőn, rendszeresen.Szívó benzinnél, könnyebben megérezhető ha erőlködik magas fokozatban kis fordulaton, így visszavált az ember -már ha van egy kis műszaki érzéke.
A turbós viszont "átver" ebből a szempontból, mert nem érzed gyengének, érzésre nem erőlködik, miközben a hengerfalra még nagyobb -káros- erők hatnak. Rendszeresen így használva durva kopást okozhat. (Hengerfal hordós kopása, azt hiszem így nevezik.)
Nem vitaindítás -nem én mondom ezt és nem is értek hozzá- de a magyarázat érthető, talán megfontolandó napi használat során.
(Hogy a váltási segéd programozásánál mindez figyelembe vették-e az gyanús, el tudom képzelni, hogy a környezetvédelmi normákon belülmaradási kényszer felülír mindent.)
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67117 üzenetére
Hát a suzukiban valóban nincs, de vannak olyan autók ahol nincs is például a váltóházon leeresztő csavar, és a manuálban is az van, hogy élettartam olaj.
Csak egy példa.
"
Kedves Olajdoktor!
2004-es évjáratú Fiat Punto 1.2 (8V) típusú autónk van, újonnan vásároltuk, most 70 E km van benne. Szeretném tudni, hogy ennél a típusnál "örök életű"-e a váltóolaj, vagy pedig szükséges cserélni. Ha igen, akkor milyen gyakran kell cserélni és milyen olajat javasol?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: P. Péter
Kedves Péter!
Nem kell a váltóban olajat cserélni, csak 80 ezer kilométerenként ellenőrizni az olajszintet. Ha utántöltésre van szükség, akkor Fiat 9.55550-MX3 szabványnak megfelelő, 75W-85-ös viszkozitású speciális olajat kell használni, mint például a Tutela Car Technyx 75W85.
Üdv,
Olajdoki"[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67138 üzenetére
Menj el például a szuzu szakihoz vagy Szentendrén a Rózsa utcába 15 k kilómetert futott suzukik is ott vannak nyeles tengely csapágy cserén. Egyébként ha a gyártó azt mondja nem kell olaj csere akkor nem is kell. Hogy higgyek a szerelőnek mikor még a márka szervíz is azt mondja nem cseréli a fék olajat, nincs annak semmi baja. Ameddig nem volt egy alul méretezett ABS kocka, nem is cseréltük. Volt egy teszt, ha alacsony volt a forrás pontja egyszerűen kiforraltuk. A szerviz is.
-
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67147 üzenetére
Akkor tudod mit, legyen igazad. Én meg hiszek az opel mérnökeinek és a tényleg szakember szomszédnak. Ja es a 19 dik éve hibatlan váltójú astrának és puntónak. Ellentétben a 20km után nyeles tengely csapágyas suzukinak. Amit azóta se ismernek el mint gyári hiba. Lehet nem is az opel marketingese keresett 0,8 eurót hiszen az a váltó működik, hanem a suzukié. Az a valtó olajcserével együtt is szétesik.
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67160 üzenetére
Beszéltem kettővel is, akik kifejezetten váltó cserében utaznak. Egyébként nincs miről beszélni a két említett autóban és még számtalanban üzemel a váltó, hiba nélkül. Ha nem így lenne, arról biztos lehetne hallani. A suzuki váltó hibájával tele van minden. Légyszives linkeljél pár példát arra, hogy az élet tartam olajjal töltött váltóból hány hibásodik meg, mondjuk 200K kilóméteren belül.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #67215 üzenetére
Plusz ugye teljes diszkomfort az egész utazás olyankor. Szélzaj túl erős, az autó instabil, a motor ordít.
Anno kolléga megvette élete első új autóját, egy Vitarát. Elfelejtette a helyén kezelni, mert azt hitte, hogy attól hogy új és attól hogy 140 ló, ő már a prémium ligában van...
Aztán durcásan panaszolta, hogy megy a pályán 140-150el és úgy húz el mellette néhány prémium, mintha ő állna. Aztán önnyugtatásként közölte, hogy azok egy emeletes barmok és szét fogják hajtani az autójukat, mert ilyen gyorsan mennek.
Felvilágosítottam, hogy azoknak az autóknak nagy része 180nál kevesebbet forog, mint az övé 140nél. Addig nem volt hajlandó elhinni, amíg nem mutattam meg neki videón, hogy de igen.
Azóta ezzel kapcsolatos csendben van. De most meg szemlélet váltott, a fogyasztással henceg, de azt ritkán teszi hozzá, hogy 80 90 között poroszkál az M0-n.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #67218 üzenetére
Lehet nem kellene, de ezt most magamra vettem...
A Vitarának én is rugom 140-150 között gondolkodás nélkül autópályán (GPS szerint 152 = 148 km/h, tehát eléggé pontos az órája), ettől nem érzem hogy önértékelési zavarom lenne. A "verylow- budget bimmerben" hamarabb jön az az érzésem hogy kompenzálnom kellene néhány centit vele."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #67234 üzenetére
Road presence vagy a márka reputációja, nemtom, de a Jazz-zel vagy a WagonR-rel is szinte mindig kihajtanak elém, az Alfával kevesebbszer. Habár ma éppen egy öreg Baleno hajtott ki a digó elé. 🤷♂️
Mondjuk az is igaz, hogy a MiTo messzebbről is könnyebben észlelhető, sportkipu + tüsszögő lefújószelep.
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
cigam
félisten
válasz ncc1701 #67244 üzenetére
Hogy aztán az is szétessen 1-2 év múlva? Persze ezekre az urángyártottakra sincs garancia...
Amúgy tartja valami patent/csavar, vagy csak izomból fel kell húzni? A váltónak nem tudok bajt csinálni?
---
H4-es izzócsere után érdemes megnézetni, hogy jó fele világít?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #67258 üzenetére
Nem a Swift Sportra gondoltam mint turbós. Hazabeszélés sokadik epizód: pl. Alfa Romeo MiTo.
De az Abarth Grande Punto is ugyanez pepitában, esseesse kittel 180 paci.Meg olyanok jutottak még eszembe, mint Corsa OPC vagy Fiesta ST, de ezek drágán mennek, a digók elérhetőbb árúak.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #67408 üzenetére
Nem üt szerintem a felnim, legalábbis nem ezzel kapcsolatos problémám van. Csak meg akarom nézetni a futóművet, mielőtt új gumit veszek. és azért írtam, hogy ha gond van a felnivel becsaphatja a mérést.
Kolondrum: conti eco 5-6 ügyben egyetértünk. Egy tűrhetően sikerülő jobbosban az asszony melózik rendesen, hogy ne költözzön át hozzám. Csak mindenki fúj rá, hogy zajos meg szar meg mittom én. Kipróbálnék egy nem ennyire zajos meg esőben jobban fékezhető gumit ha ugyan annyiba kerül mint a conti eco. Volt az indexen egy fórumos aki belengette, hogy eladá a gumijait. Írtam neki, hogy megveszem de a tökorrú nem is válaszolt.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dunc
nagyúr
válasz ncc1701 #67454 üzenetére
A 4K s sokszor hamis, kintről főleg! Soha nem volt még belerohadva! (ez nem izzítógyertya kérem ) Nem az ár érdekel hanem az még jó, és nem kell cserélni, ha cserélni kell akkor csere. "A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere." Swift szívó motor, ezekből mi van benne?
-
dunc
nagyúr
válasz ncc1701 #67456 üzenetére
Sokat cseréltünk, nem volt vele gond, persze nem trágyahalomról beszélünk.
"Swiftekbe tipikusan szokott belerohadni" , ha eszelten barom húzza meg, aki nem ismeri a nyomatékkulcsot!
Erre is válaszolj léccci!
"A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere." Swift szívó motor, ezekből mi van benne?[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #67493 üzenetére
Mifelénk a márkaszervíznek nincs is saját fényező+karosszériás részlege, így
külsőssel csináltatják az ilyesmit. (Gondolom nem egyedi eset.)
Persze mondhatom, hogy márpedig ezt márkaszervízben fényezték és mégis rossz, de valójában olyan cég csinálta aki bármilyen más autót is elvállal.Ez persze nem mentesíti egyik felet sem:
- a márkaszerviz találjon olyan külsőst aki rendesen dolgozik,
- aki meg kimondottan fényező+karosszériás az dolgozzon is rendesen ha már erre van ráállva... (Főleg ha úgyis biztosítós történet és el lehet számolni vastagon.) -
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #67590 üzenetére
Én 2 éve vettem meg a gyertyákat k14c be, mittomén mi a becsületes nevük, de ngk. 5e volt darabja. 4ezrest bele mered tenni? A "gyári" 15ezer a sarki suzukinál.
Mivel kenitek meg a menetjét?
A: semmivel
B: réz paszta
C: egyéb: ________ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #67595 üzenetére
Meg úgy mindenkitöl is kérdem:
Ez eredetinek tűnhet így messziről?
[kép gyerya]ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #67685 üzenetére
Azért rakják bele minden szervizben alapból a 0W-20 olajat, mert az van hordószámra a műhelyekben, és ez az olaj az elsődleges olaja vagy elsődleges helyettesítője bármelyik aktuális motorba. És mivel hordós, így olcsóbb mintha a polcon lévő 0W-16 olajat kérné az ügyfél. Én ezt végigbeszéltem a szevizvezetővel, mondta szinte senki nem kéri a flakonos 0W-16-ot, amikor elmondják mennyivel drágább mint a hordós (kb pár ezer forintos tételről van szó).
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
TheMartin03
tag
válasz ncc1701 #67705 üzenetére
"Valaki tapasztalt, tud, vagy olvasott olyasmiről bármit, hogy a tipikus P420 hibát a 2010-2013(/2017) 1.2-es Swiftben valaki kapott-e, és ha igen javította-e? Vagy akár a 2005-2010 1.3-as Swiftben mi a megfelelő javítási procedúra."
Az elmélet, és a "talán" az megvan, kíváncsi lennék, hogy ez valóban megállja-e a helyét, és hallottunk-e olyanról, akinek valóban ez megoldotta a problémát.
Vagy hogy valaki próbálkozott-e csak katalizátor belső cserével, nem komplett katalizátorral. És ha komplett katalizátorral, akkor utángyártottal, vagy eredetivel. -
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #67796 üzenetére
Ja, hozzáteszem a márkaszervizben dolgozó haverom mondta hogy náluk csak nagyszervizek alkalmával cserélnek hosszbordás szíjat, gyertyát, ami 105 ezernél esedékes náluk.
Mivel nálam az összes karbantartásnál az idő jön el hamarabb mint a megtett km, így mondtam hogy nekem össze-vissza lesznek a szervizek, ahogy lefut az időtartam, nem várom össze a nagyszerviztA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
slett27
addikt
válasz ncc1701 #67839 üzenetére
Egy csomó paraméter van hozzá. Ez jó lehet a 2003-as Ignisbe ? Nem tudom a gyári adatokat. + tboldi[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen