Hirdetés
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 8T - T-modell
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67704 üzenetére
Mi is a kérdés? Leírtad a megoldást, ha szar a katalizátor, akkor az a korrekt megoldás, h csere jóra.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TheMartin03 #67707 üzenetére
100-asat kell tankolni bele, akkor eltűnik a hiba.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mouzrr
őstag
válasz TheMartin03 #67709 üzenetére
Van akinek lambdaszonda csere, másnak pedig a katalizátor cseréje segített, de sok FB csoportban olvastam, hogy később ugyan úgy visszatért a probléma. Sokan nem is törlik OBD-vel.
Én törölni szoktam, kb 1000 km-enként jön fel újra, nálam 2006-os a Swift, és ha világít, akkor indításnál felpörög 2k RPM-ig, tehát kicsit zavaró. Próbáltam katalizátortisztítót, meg 100-as benzint is, nem javult egyáltalán. Én városban használom, kb 10 km-t megyek vele egyszerre, nem sokszor megyek rövidebb távot vele, de már 4-5x egy fix helyen jött elő a check engine lámpa világítása, akkor, amikor erősebben gyorsultam, majd beállt a sebesség 70-re 5. fokozatban, 1-2 perc múlva fel is villant.
Az elmúlt évben olvasottak / hallottak alapján nincs rá fix megoldás szerintem. Márkaszervizben sem tudtak mit mondani, frissítés sincs rá. -
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67712 üzenetére
Ilyen aláírós szerelőt nem nagyon fogsz találni, kb mindenhol a saját cerkáddal (pénzeddel) vered a csalánt. A maximum, amit meg tudnak tenni, h a legolcsóbbtól a drágább felé csereberélnek.
-
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67714 üzenetére
Én először is a legolcsóbbat választanám : Ki venném (vagy vetetném) a a felső λ szondát és ránéznék a Katalizátor állapotára (össze omolt, meg olvadt, eltömődött stb).
Amúgy valahol olvastam, hogyha kesztyűs kézzel üzem meleg alapjáraton befogod a kipufogót, és 2-3mp-nél el löki a kezed ,akkor biztos hogy jó. -
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67717 üzenetére
Akkor megtaláltad a linket . Mint láthatod is , akár nyomást is lehet mérni a felső λ szonda helyén (alapjárat-3000-5000 fordulaton) ahol nem érhet el 0.5kg/cm (bar) nagyobb értéket, mert akkor el van dugulva a katalizátor. Ezek után lehet dönteni, hogy mit csinál az ember takarít , cseréltet , de mindenképp egy üzemi diagnosztikát is csináltatni kell, hogy az esetleges okokat megszüntessük.
Az okok teljesség nélkül:
_Rossz olaj (magas TBN) v. olaj fogyasztás ellenőr.
-Levegő szűrő, EVAP rendszer, EGR PCV szelep ellenőr.
-Benzin nyomás ellenőr. .
-Injektorok szórási kép ellenőr.
-Folytó szelep ház( tisztaság) ellenőr.
-MAP, MAF, CTS, TPS, szenzorok, a két λ szonda ellenőr. (diag. meg mutatja).
-Gyújtás és Gyertya kép (össze hasonlítás) ellenőr.
-Mellék levegő (fals ) szívás-kipufogás oldalon ellenőr.
stb. Úgy hirtelen ezek jutottak az eszembe.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest