- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
gp Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #65357 üzenetére
Sztem inkább annyi, h mondjuk 150-nél 10%-al kevesebbet forog a moci, és halkabb valamennyivel a gép. Ha ennyit megy, ez szempont lehet. De ilyen távokra én inkább olyan autót használnék, amit hosszú pályázásokra terveztek, nagy, nehéz, dízel, kényelmes ülésekkel. Suzukinak ilyenje nincs igazából.
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #65359 üzenetére
Mert nagyobb a kerék átmérője.
-
Nem akarok télivel kimenni külföldre, főleg oda ahol 20 fok lesz.
-
[Itt] is jártunk. Mint kíváncsiság. A szokásos. Kerékösszetartás kicsit sok volt. Kérdezte, hogy hogyan vezetek? Békésen nagy fékutak, kis gázzal gyorsítok vagy éppen fordítva? Mondom utóbbi. Akkor ahhoz igazítja. Mióta lejött a téli nem kóvályog 140 felett. 170-nél sem, kiugrottam németbe mentem ott egy kört Téliek kaptam kis súlyt, de sok nem volt bennük így kb 20000km után.
17+2K volt.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz ncc1701 #65354 üzenetére
Tegyünk rendet a fejekben, mert látom, sokaknak lövése sincs semmiről...
"Aztán egyszer beültök 5-en, cuccokkal, és kapsz egy defektet, mert a túlméretes kereked ledarálja a kasztni, és mondjuk ez pályán történik 150-nél, oszt jól meghaltok. Megéri?"
-Örülök, hogyte jobban tudod, hogyan járok a kocsival, mint én. Azért segítek. Nem járunk öten. Soha. Még négyen sem. Meg hárman sem. Legyen ennyi elég ide. -
Geller72
veterán
Megint valaki, aki jobban tudja otthonról a fotelből, hogy mennyi az annyi mint én, aki 13. éve tekerek ide.
Ez kerek 1500. Pl. És ez csak Rotterdam. Ehhez jön még némi cumi ekkora távon, és inkább lesz 1600+, mint 1500. Innen Groningen 272 táblától-tábláig, de ugye nem így megyek, így lesz a 272-ből 302km. Gondolom, nem lesz nehéz összeadni.. -
Geller72
veterán
válasz szabonagyur #65357 üzenetére
Nem. Egész eddig arról beszéltünk, (olvass vissza) hogy nem az a cél, hogy többel menjek, mint amit a gps mutat, hanem ha lehet, LEGALÁBB/LEHETŐLEG annyival. Azaz, ha gps szerint 130-al megyek, annyit mutasson kb. az óra is. Mert nekem annyi már elég lenne. Ott forog 3000-et kereken. Effőlé nem hajtom.
-
tboldi
nagyúr
válasz Geller72 #65369 üzenetére
Lényeg a lényeg, nem rakhatsz semmilyen céllal eltérő gumiméretet az autóra, csak azt ami a típusengedélyében szerepel. Szabálytalan, rendőrök megzsanettoznak, műszakin nem megy át, és egy esetleges balesetkor károsultként is megtagadhatja a biztosító a kifizetést, mert hogy a jármű nem volt alkalmas a közlekedésre. Ha csal az óra, akkor csal, felesleges ezt tovább ragozni.
Vegyél Honda Jazz-t, saját tapasztalat: valós 50-nél 50-et, 130-nál 131-et mutat a km-óra.
szerk.: Mondjuk engem gyári mérettel is cseszegettek műszakin.
A Jazzen nincs minden feltüntetve a nyomásos matricán, csak az, ami az adott felszereltséghez tartozott, esetemben ez a lemezfelnis 175/65R14. Viszont én 185/55R15-tel használom, ami az eggyel magasabb szinthez járt alapból alufelnin, de opcionálisan a kisebbhez is megvásárolható volt a szalonokban. Csakhogy mivel nem azt látták a matricán, belekötöttek, 2x is meghúzták 2 különböző helyen az autót, pedig a 185-ös is gyárilag engedélyezett méret.
A 3. helyen csont nélkül átment, ott nem voltak lusták utánanézni, és nem álltak neki velem vitatkozni, személyeskedni. (A másosdik helyen: "20 éve ezt csinálom, ne szóljá' bele!" - Persze, 20 éve szarul.)
Aztán a következő műszakira beszereztem a magasabb felszereltséghez tartozó matricát, amin a nagyobb méret szerepel.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Geller72 #65366 üzenetére
Szerintem nem ment át a lényeg. Abszolút biztosra tudnod kellene, mit csinálsz, és mi fér el. Hullára nem érdekel, ha kinyírod magad, ez mindenkinek a saját joga, csak ártatlanokat ne vigyél magaddal.
Ha meg ez egy átmeneti autó, akkor meg végképp nem értem, mire vergődsz. -
Gyöször
senior tag
válasz Geller72 #65366 üzenetére
Ha a gumi beleér a kasztniba az nem jó. Ha egyedül vagy benne ha nem akkoris magyarországról indulsz, itt vannak úthibák, ha berugózik, beleér és az nem jó. Én értem a célod, hogy miért csinálod, motoron ezért van 2féle végáttételem a 3 különböző gumiszetthez. Az aszfaltos gumihoz nem kell rövid 1es fokozat viszont jól tud jönni egy hosszabb 5ös, így a végáttételt változtatom. Kocsin ezt úgy tudod megcsinálni legegyszerűbben, ahogy kitaláltad.
De azt nem teheted meg, hogy bepattintasz egy kraz kereket és nem érdekel a többi. És nem tudok jobbat kitalálni, mint a 20-40 cementeszsák megmondóképessége.Mikor hegesztettem az utánfutóm, meg kellett állapítani hová kerüljön a végütköző gumibak és akkor milyen magas legyen a sárvédő.
Megpakoltam cementtel azzal meg is volt minden adat.
De azt a kocsira nem teheted rá, hacsak a 2 torony közé nem ácsolsz neki valami tartót ami kibír sok kilót.
Aztán ne idegeskedjél, járatlan utat taposol, senki nem tudja séróból a választ.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Cunaja
addikt
Képzeljétek mi történt.
Kilapult szegény ember. Ráesett a kontérner a kamion fülkére és szegény soför meghalt. Gondolom, holnap a hírekben is benne lesz.
Nyugodjék békében.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Geller72 #65367 üzenetére
Ha van közlekedős nagydízel, akkor én sem értem, hogy miért megy a matekolás.
Oké, generálon van. De írtad, hogy 4-6 hetente jössz haza. Akkor azért olyan sokszor nem kell megtenned ezt a távot a kisautóval, amíg elkészül a másik (gondolom nem fél évig csinálják).
Szerintem ezért a pár alkalomért felesleges kockáztatni, hogy mi fér el, mi jó, mi nem jó.Vagy elengeded ezt a 3000 rpm fölé nem hajtod dolgot és mész 4000-es fordulaton és máris meglesz a kívánt sebesség. A motornak az égvilágon semmi baja nem lesz tőle, a fogyasztás nyilván több lesz, de erre megint azt mondom, hogy pár alkalomról van szó.
Cunaja:
Másik topikban pont erről volt szó:
[link]
[link]
[link]
Ma hajnalban ez, tegnap meg az M4-en vágta el a kormány a nyakát a kamionosnak. Mostanában elég sok ilyen eset van. Tegnap én is kamionoztam, egy lengyel ADR-es úgy vágott be elém, hogy majdnem elkaszálta a fülkémet.
Néha el is gondolkozom rajta, mikor ilyen híreket látok, hogy biztos jó ötlet lenne-e főállásban kamionozni, ha mondjuk váltanék a jelenlegi helyemről... Aztán rájövök, hogy ennyi erővel személyautóba se üljek, mert naponta van több darab súlyos baleset csak az országon belül.[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
Szerintetek mennyire bonyolult egy fényszóró izzót kicserélni a 2008-as Swiften? Ignisről találtam videót YouTube-on, elvileg ugyanaz a kettő csak kisebb a hely.
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #65381 üzenetére
Ha rendesen a helyére teszed az izzót, akkor nem fog bandzsítani. Van 3 pöcök az izzó talpának szélén egymástól nem egyenlő távolságra, csak egyféleképpen lehet jól berakni.
Persze ha az egész fényszóró el van állítva, akkor még világíthat szanaszét, korrigálni kell akár így, akár szervizben műszerrel.Inkább azért érdemes párban cserélni, mert ha az egyik kiment, akkor rövidesen a másik is ki fog, ritka, hogy a másik oldal sokkal tovább bírja. Illetve ha nem is pontosan ugyanolyan márkájú/típusú izzó kerül be, akkor lehet, hogy látszani fog a két fajta közti különbség.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Kolondrum #65385 üzenetére
A féktárcsára gondolsz?? Pontosan melyik méretére? Hogy, mennyit kophat? Tudni kellene a gyártót, sajnos típusonként éltérhet. Ezért minden gyártó megadja a specifikációt.
A ChatGPT AI ezt a választ adta:
"az autógyártók általában ajánlásokat adnak a féktárcsa minimális vastagságára vonatkozóan, amelyet biztonságosan használhatunk. Általában a minimális vastagság a féktárcsának a gyártói előírások szerinti eredeti vastagságának 70-80%-a. Azonban ez az érték változhat az autó típusától és a gyártó előírásaitól függően.
A pontos méretet az adott autó gyártójának ajánlásaiban lehet megtalálni. A féktárcsa minimális vastagsága általában az autó féktárcsájának felületén van jelölve, és az érték általában mm-ben van megadva. Ha a féktárcsa vastagsága ennél kisebb, akkor ajánlott azonnal cserélni azt, mivel a túl kopott féktárcsa csökkentheti a fékhatékonyságot és veszélyeztetheti az autó vezetési biztonságát."
Joe
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #65387 üzenetére
Na igen, az iridiumos gyertya jó dolog. Az előző autómban is az volt. 90.000 km után, mikor tettük bele az újat, akkor összehasonlítottuk őket és a régi úgy nézett ki kb mint az új.
95.000 km volt megadva egyébként a csereperiódusnak, szóval még túl korai is volt.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Azt tudjátok, h mennyi a Slash 1,2 K12B-nek a gyertyacsere periódusa??
THX!!Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz hemaka #65387 üzenetére
Abba nem irídiumos való eleve? Az M13A-ba legalábbis igen, NGK IFR6J11.
Egyébként én irídiumot tettem a Jazz-be is, pedig nem előírás, BKR6E11 helyett BKR6EIX11-et, egy vagyon volt a 8 darab.
A MiTóba meg totál gyárit vettem, ami valójában IKR9J8.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65398 üzenetére
Én maradok a gyári periódusoknál.
Az IS-ben 95e km az előírás, a Crossban meg 90e. Sem fogyasztásban, sem teljesítményben nem éreztem semmit azáltal, hogy az előírás -5e km-nél cseréltem, szóval feleslegesen nem viszem le ilyen alacsonyra az intervallumot. Ha egyszer iridiumos, akkor kihasználom az előnyét, hogy jóval többet bír, máskülönben minek fizessem ki rá a magasabb árat.Eleve az IS-be 6 darab kellett, felesleges pénzkidobást meg nem akartam, hogy a hibátlan gyertyákat kukázzam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Jövedelem
- Mobil flották
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest