Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    Érdekességek az Erin Roberts INN interjúból, szabadfordításban:
    - Erin 2 évvel fiatalabb, régebben persze sokat verekedtek Chris-el, de 16 körül abbahagyták
    - Úgy érzi jól kiegészítik egymást, Chris mindig követte a nagy elképzeléseit, Erin pedig mindig segített kivitelezni azt gyártás oldalról
    - Fantasztikus ezen a játékon dolgozni, ez egy álomprojekt nekik, mert ugyan most már pár kiadó biztos azt mondaná, látván az érdeklődést hogy legyen, csináljátok, akkoriban ez még elképzelhetetlen volt. Ő pedig úgy érzi, hogy ahogy kezd öregedni már, könnyen lehet hogy ez az utolsó nagy dobása játékok terén az életben, és ebből a legjobbat akarja kihozni.
    - Mennyiben más most a Star Citizen készítését irányítani, mint a Lego játékokét? A Lego játékok esetén a technika adott volt, mindenki tudott mindent, minden sokkal könnyebben kiszámítható volt így, és csak arra kellett törekedni hogy mindenki elvégezze a feladatát ahogy tervezve volt. Most a Star Citizen egészen más, mert ugyan egy nagyon jó motorral, a Cryengine-nel kezdtek, annyi új technológiát tettek bele hogy egy fps motorból egy igazi nagy világot támogató motor legyen (64 bit, lokális fizika, zóna rendszer, jobb streamelés), hogy mindent sokkal nehezebb volt tervezni. De ahogy kezdenek ezek a technológiák beérni, nagyon jó érzés.
    - A mostani kritikákról azt mondta, elég végigmenni a 130 fős fős nagyon szenvedélyes emberen (UK iroda, a legnagyobb a CIG-nél), látni milyen minőséget teremtenek, innentől az egyetlen dolguk csak kiadni az embereknek a terméket, és onnantól az majd beszél helyettünk is. Nincs értelme leállni vitázni neten az emberekkel, ki kell adni és majd meglátják.
    - Most ahogy a Global Production feje lett, mi változott... Először is elmondta, hogy attól hogy összejött a pénz még nem lett varázsütésre, csettintésre kész egy komplett nagy iroda. Tavaly februárban tudtak elkezdeni rendesen összeállni a Foundry irodájában a dolgok, addig ilyen 20-30 fővel voltak. Kb május óta pedkg, ahogy a GP feje lett, azon dolgozott, hogy ésszerűsítse a dolgokat. Sokszor volt hogy egy adott területen két nagyon tehetséges ember angliában dolgozott, míg mások az usa-ban, ezeket próbálták összevonni úgy, hogy mindenki ott legyen ahol a leghasznosabb, így az UI is angliába kerül, és több amerikai UI specialista is ide költözik (megj: ez ugye már elég indok arra hogy valaki otthagyja a céget, mert azért országot otthagyni csak úgy nem feltétlen akar mindenki). Most kezdenek oda kerülni az emberek ahol a leghasznosabbak, és a legjobban együtt tudnak működni egymással.
    - attól hogy most a global production feje, a makro dolgok mellett ugyanúgy résztvesz a designeri dolgokban is, mert imád játékokat készíteni. A makro dolgokat megcsinálja mert meg kell, de imád design doksikat bújni, átbeszélni dolgokat másokkal, stb
    - mivel kapcsolatban a legizgatottabb: A Star Citizen kapcsán azzal, ahogy minden kezd összeállni. Ahogy az ember felszállhat, elrepülhet több ezer kilométerre, leszállhat, csinálhat valamit, majd átrepülhet máshova , ott lehet lőni fog, vagy mást csinálni, mindezt töltésképernyő nélkül, mert ez mind egy nagy egész. Azt mondták nem olyan rég még hogy ezt nem lehet megcsinálni ilyen szinten, és sok munkával, kellő időt adva a dolgoknak meg lehetett oldani
    - mi a véleménye arról, ahogy mások megítélik a játékot: Még mindig csak azt tudja mondani, hogy mindenkinek megvan a joga a saját véleményéhez, ők annyit tehetnek ezzel kapcsolatban, hogy kiadják a játékot és mindenki saját maga dönthesse el hogy milyen, amikor a barátaival együtt felfedezi a világot.
    Az eddigi idő jórészt azzal ment el, hogy az alap technológiák megfelelő szinten helyére kerülhessenek. Most hogy ez megvan, lehet egyre jobban a tényleges tartalomra összpontosítani és felhasználni a technológiákat. A nyílt fejlesztés remek vonatkozása, hogy minden amit kiadnak, megnézik sokan, véleményezik, mit látnának szívesen, mi kellene még, ők pedig ezek alapján is tudnak haladni. A hátránya pedig szintén ez, kimegy valami, az emberek meg elkezdenek zúgolódni hogy mi ez a szar, miért van ez így vagy úgy, pedig ez valójában ugyanúgy része a normál játékfejlesztésnek is, csak zárt ajtók mögött történik. A scope is változik, mert milyen mérgesek lennének az emberek, ha azt nyújtanák, olyan minőségben 90 millióért, amit 6 millióért kaptak volna. Jönne a "mit csináltatok a másik 84 millióval"?
    - Mit tehet még a közösség értetek? Vicceltek. Már így is hatalmas támogatást kapunk, és nem csak pénzről van szó, hanem hogy mindenről sokan normális véleményt és visszajelzést adnak, és számunkra ez olyan érzés, mintha milliónyi emberrel együtt készítenénk a játékot, és ez teszi különlegessé számára az egészet.

    Eredeti interjú, érdemes meghallgatni, mert tényleg nem tűnik úgy hogy kertelne vagy terelne, élvezetes hallgatni :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák