- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
-
kovsol
titán
Múltkor asszony pajtásnak az OTP dobta vissza az online hitelt, egy robotporszívóra, amire a törlesztőre nagyjából 20 perc munkával keresi meg a pénzt. Fel is hívta őket, hogy WTF. Végül kiderült valami beállítás nem volt jó az online bankjában, és ezért bármilyen online hitelt azonnal elutasítottak neki.
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
Óóóóó üdv a klubban! Szép fényeket az új vashoz! Régivel is imádtam a képeidet, kíváncsi vagyok az újjal miket alkotsz, várjuk az élménybeszámolót!
\'\'Sebességmámor, mindenki ezzel vádol, a kilóméteróra is csak lehunyt szemmel számol, a gumi lángol, az autó szinte táncol...\'\'
-
kovsol
titán
-
veterán
áfát számolj rá, ha angliából rendelsz.
blendét állítani kb bármelyik elektronikával rendelkező adapterrel tudsz, a különbségek af közben jönnek elő ha a fényerő nem annyira létkérdés, akkor vadássz egy sigma 12-24-et (100e alatt előfordul használtan), vagy egy 15-30-at (még olcsóbb).istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
az európai is azt írja magáról, hogy uk-ből szállít. persze lehet, hogy én néztem rosszul, örülnék, ha így lenne
nyilván te tudod, hogy mire van szükséged, én a 12-24-ben pont a rugalmasságát szeretem. meg persze azt, hogy már megvan, nem kell megvenni a széles vége már egészen extrém képet ad, amit nagyon ritkán használok, de akkor tök jó, hogy van.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
kovsol
titán
Ha megy akkor csak manual módban fog működni.
Viszont ha veszel egy X2-S kioldót, akkor az gond nélkül kezeli az MFT rendszerből megmaradt vakuidat távolról, mivel a Godox kioldó, és vakuk közötti vezetéknélküli kommunikáció az rendszerfüggetlen, csak a vakupapucs más rajtuk.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kacsento1
senior tag
Így van, ha nem vázon szeretnéd használni, akkor egy sony kompatibilis kioldót kell szerezned, és teljes értékűen fog működni. Viszont ha vázra is raknád, akkor elvileg manuálban működni fog így is, mivel az új generációs sony vázak is már közép érintkezős vaku saruval vannak ellátva. De akkor kommunikáció nem lesz a váz és a vaku között, csak jelet kap és elvillan az adott beállításon.
-
veterán
lehet, hogy ez lesz a vége egyszer, majd valahogy kipróbálom... az a baj, hogy a canon 70-200 f4is egy fantasztikus objektív. könnyű is, éles is... csak sonyra adaptálva nem igazán gyors. még lehet, hogy megpróbálom egy metabones adapterrel, hogy úgy mit csinál, ami szintén nem olcsó megoldás, de még mindig olcsóbb, mint a sony f4-re cserélni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
ph_5.5
aktív tag
Miért nem azonos vázakkal dolgoztok? Én fotóknál is utáltam hogy alig lehetett összehozni azonos színvilágra két eltérő karakterű szenzort. Pedig mindkettő fx Nikon volt, csak pont egymás utáni generációból. És nagyon eltértek mindenben. Igaz aztóa mindenre preset kerül mindenhol ... az lehet hogy elfedi a különbséget egy fullframe Sony szenzor és egy Pana között.
-
ph_5.5
aktív tag
Két oldal van. A pároké és a mienk (szolgáltatóké).
A párok jó részének már a 200e is sok, és nem értik mi kerül ezen ennyibe.
A szolgáltatói oldal meg olyan mint az építőipar hogy aki hibát talál a másik munkájában máris fölé árazza magát fejben. És így jutottunk el oda hogy vannak akik 80e-ért melóznak a mai napik más meg pont 10x ennyit kér. (vagy még többet)
És amikor a szakma azt mondja egy jó nevű videos anyagára bakker ez mekkora király, akkor a megrendelők 30%-a az ár ismerete nélkül is azt mondja hogy ez nem jön be... az ár ismerete után ez a szám a 90%-ra ugrik hogy na őt se fogom hívni. Ő a 10%-ból él.
Ti nem tudom mennyiért dolgoztok, de mondjuk azt hogy a piac közepén vagytok árban. (nem a 80 vs 800e középvonalára gondolok hanem mondjuk a 200e + sávra) A házasulandó párok bőven kevesebb mint a fele tud megengedni magának fotó-video párosban egy 500-600e kiadást. (nem statisztikai hivatali adat, hanem saját tapasztalat egy olyan körből amiből anyaiagban többet nézek ki mégis ennyit húztak egy vonalat... de szóval nem reprezentatív)
A videonál sem az aznappal van gond hanem az utómunka idejével. Ezért nem értik hogy miért annyi az annyi. És ha nem érdemes 3 millás szettel dolgozni akkor kell egy olcsóbb Pana rendszer és kész. Ez munka szempontjából egy vállalkozás. És csak másodsorban technikai buzulás hogy a fullframe jobb a Sony af-ben nyerőbb stb...
A kőműves eszköztára (leegyszerűsítve) egy betonkeverő egy keverődézsa, pár kéziszerszám és vállalkozóként mégis sokkal töbebt visz haza mint egy piacvezető fotós. Ilyen lett a popszakma. -
McDuglas
aktív tag
+1 a 28-75-re. Ha nincs másodváz, akkor esküvőn a fixezés necces szvsz.
Én mondjuk utoljára amikor esküvőztem, az A7 (mk1) mellé inkább béreltem egy mk3-asat, az a 28-75-el egy bitang kombó volt. A mk1-en meg ott figyelt a Samy 85 1.4 fixen.
Nekem már csak valami jó telezoom kellene obi téren, mert az la-ea4 + beercan kombó nem túl pontos AF-ben. Vagy, mivel nem a képminőség, meg az f4 a kevés, egy LA-EA5 + 7RIV is jó lehet. -
ph_5.5
aktív tag
Mi mindig a feladatok miatt fejlesztettünk - kvázi a megrendeléstől függöt hogy mibe invesztálunk. És a fejlesztések is csak akkora összegeket szabad hogy felemésszenek ami meg fog térülni a közeljövőben. Max 2 év, ha nem hozza vissza az árát akkor az felejtős ilyen kicsi vállalkozásoknál.
#35018PuMbA Akiket ismerek és fotózásból élnek nem tudják 8-10 évig használni a felszerelést. Érdemben akkor váltanak- váltunk ha valami többlet tudás jelenik meg és érdemes kifizetni a felárat. Bár kérdés hogy igazából van-e felár. 2013-ben D700-al fotóztam. (2009-tól, tehát mondjuk 4 évet) D3 -al próbálkoztam de ott portré állásban még nem társítottak af mező választót, és kényelmetlen volt a használat. 2014-ben a D750 megjelenésekor hiába volt építésre visszalépés, a 2 kártyahely, nagyobb felbontás, sokkal jobb szenzor miatt váltás lett belőle. 660ezer volt a váz bevezető ára. És 150e a markolat.
Ehez képest most az utódmodell a Z6II 700e körül mozog, a markolat 160e. Közben eltelt 7 év. És 7 évnyi infláció. Évi 120-140 fotózásom van. 4 év alatt elkopik egy váz. 4 év egy obit is meg tud viselni, főként a nagyon gyakran használtakat. (másnál pl egy 24-70 mindenes, nálam 3 év alatt ment bele pár ezer expo összesen)
Szóval nem tudok általánosítani, de az a profi akinél 7-8 évet kibír egy váz az nagyon kevés expos feladatokat végez. És itt nem arra gondolok hogy sok selejtet gyárt hanem hogy a megrendelő akar választani és egy kampányfotózáson el kell lőni 1000 képet amiből 10 lesz használva- de az 10 olyan amin ülni kell retusban egy hetet.
Tegnapelőtt ételeket fotóztam. 20 expo volt kb egész este. Ebből 14 ment étlapra, falra. Előtte 2 nappal 40 expo, ebből 10 lett kiváalsztva reklámra. (nem óriásplakát csak sima web és nyomtatott szóróanyag) Tegnap ékszerkatalógus, 818 expo, ebből 28 kép lesz. Divatfotózás webshopnak 500 expo ebből 150 kép lesz retusra. Szóval könnyű koptatni a szettet.#35021lugosi
Elhiszem hogy külföldön is divat és mindenki beleugrik a fotzásba, de a többség itthon azt hiszi ez
1. aranybánya
2. baromi kreatív meló
3. csak úgy dőlnek a megrendelők mert annyi fotót lát...
Amikor rájön a gazdag anyuka hogy 1 vakuval detto mindig ugyanúgy fotózik, a háttér színe változik (ha változik és nem mindenki a batikolt feketét kéri) és mindig ugyanaz a preset kerül rá és csak az arcok változnak... plusz a férj hazavisz havi 2 millát ő meg 3 fotózással keres egy százast, akkor átértékeli 1-2 év után a nagy kreatív önmegvalósítást#35022qnadam
Két napja kérdeze meg tőlem egy fotózáson valaki milyen gépet használok... és nem a megrendelő hanem egy haverja aki ott nézelődött. Lelkes amatőr aki Pana rendszerben utazik. De megbízó még sosem érdeklődött hogy mivel dolgozom. Őket a végeredmény érdekli és az hogy minél olcsóbb legyen Közhelyként- mint amikor étteremben finom a pörkölt, nem a lábast dicsérik. -
m3ss
veterán
en szinte biztos ramegyek erre az obira, ha elegendoen eles lesz meg kozelpontja is hasznalhato lesz. siman kivaltja 3 obimat, talan csak az 1 fenyertek fog fajni a 35 1.4-hez kepest neha. de nagyobb reach, 1 obi a 3 helyett hasonlo aron. neha szivas ez a sok obi cserelgetes. minap motort fotoztam es minden obicserenel atpakolni a circular polart...
riport/esemenyfotosoknak ez a tartomany ilyen fenyerovel sztem a hubazdmegmivan kategoria de a teleobi happy amatorok kozott is nepszeru lesz sztem.
sot meg az is jarhato ut lenne, hogy eladnam a masodik vazam, vennek tartaleknak egy a6xxx-et ami jo lenne utazosnak is amikor nem akarok draga cuccot cipelni. 35-150 tartomany mellett minek ket vaz? neha felrakja az ember a nagylatot amugy meg szinte mindenre jo..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Ixion77
őstag
Az esküvő az határozottan rendezvény.
Profik szerintem felrakják az adott feladathoz ideális fixet. Egy zoom nem tudja azt a csúcsminőségű háttérmosást / sarokélességet / CA-mentességet / fényerőt mint az adott helyzethez optimális fix. Bár valójában nem tudom hogy pl. használnak-e profi divatfotósok zoomokat. Végülis minden szakmában vannak kóklerek
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
vond
MODERÁTOR
Picit rosszabb lesz a 35-150 aperture range, mint tippeltem, de ez még így is brutál egy FF zoom obitól. 40-től f/2.2, 60-tól f/2.5, és 80-tól f/2.8 végig. Persze ezek csak számok.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Neck
veterán
Nem rossz. Számítottam rá, hogy "szinte rögtön" f2.2 lesz. Inkább azt sajnálom picit, hogy 85mm-en már f2.8. Azt a gyutávot gyakran használom, jól jött volna egy kis extra háttérmosás. :(
De ha onnan nézem, hogy hátha nyitva van olyan jó, mint a 28-75, rekeszelve meg élesebb, akkor no brainer.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
kovsol
titán
Végülis ott lesz fényerősebb ahol a téma leválasztása a héttérről nehezebb. A széles végen jól jöhet az f2, mert azért nem mind1, hogy 35mm f2.8 vagy 35mm f2.
Rendezvény fotóra szerintem maga az átfogása eladja már, és 35-80mm között már fényerő előnye is van.
Második vázra meg mehet valami szélesebb, vagy ha arra max egy csoport kép erejéig van szükség akkor ki lehet bírni ott egy obi cserét.May the Force be with you!
-
-