- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Márton #34999 üzenetére
Ajándékba viszi a fényképezőgépet és objektívet? Vagy fotózni akar vele?
Ha nem ő a felkért fotós akkor hagyja otthon és érezze jól magát.
Ha ő a megbízott... akkor még egy vázat alapból. Az obik meg ízlés és helyszín kérdése.
Tengenparti esküvőre két zoom is elég mert ott jó eséllyel sok a fény. Pincében rendezett vacsorához meg inkább 1.4-es fixsor jön jól. -
ph_5.5
aktív tag
válasz qnadam #35003 üzenetére
Ha egyedül megyek akkor 3 vázat viszek. Ha ketten megyünk dolgozni akkor is minimum 3 váz de inkább 4. Ez mondjuk esküvőkre igaz, ahol bármi elő tud fordulni.
Egy sima kitelepüléses fotózáshoz is 2 géppel indulok el. Minden használatban lévő vázhoz 1-1 vaku, és legalább egy tartalék. Memória kártyából is legalább 2x annyit érdemes vinni mint az előre kalkulált fotózandó téma. Akkuból is a pót mellé kell még tartalék. Ez nem paranoia, ez sima tapasztalat és bevált gyakorlat. Nem belépő szintű eszközökkel fotózunk, mégsincs garancia arra hogy nem fog megállni. Obikból is ha kiesik mondjuk az uwa, akkor még elvagyok. Ha megáll a tele, akkor felteszek egy fényerős hosszabb fixet. Ha baja lenne a 35-nek akkor ott az 50-es. De ehez az kell hogy legyen ott és hogy egyáltalán legyen mivel pótolni. 15 éve elég volt 4-5 db 8 Gb-os CF kártya egy esküvőre. Most 2X64 Gb az alap (és persze a 2. slotban is hasonló sebességű kártyák kellenek). Most egy 64 Gb-os CFexpress itthon 80ezer Ft. Abból van nálam mondjuk 4 db a két fő vázhoz... csak kártyákra simán el lehet költeni 300-400e Ft-t. Ez az amit nem fog tudni elmesélni a párnak a fotós. És azt sem hogy egy pótakku 30e lassan... lehetne folytatni a sort. -
ph_5.5
aktív tag
Miért nem azonos vázakkal dolgoztok? Én fotóknál is utáltam hogy alig lehetett összehozni azonos színvilágra két eltérő karakterű szenzort. Pedig mindkettő fx Nikon volt, csak pont egymás utáni generációból. És nagyon eltértek mindenben. Igaz aztóa mindenre preset kerül mindenhol ... az lehet hogy elfedi a különbséget egy fullframe Sony szenzor és egy Pana között.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Márton #35006 üzenetére
Ha fotózni fog ott, akkor két váz kell. Egyikre egy 24-70/2.8 tartomány a legkényelmesebb (tudom Tamron 28-70/2.8 az olcsóbb erre a bajonettre). Ha kreatívabb akar lenni akkor 35 1.4 alulra, másik vázra 85 1.4. (valamiért úgy rémlik ez MF obi). Esküvőre főfotósként tuti nem mennék mf obival. De nem vagyunk egyformák.
-
ph_5.5
aktív tag
Két oldal van. A pároké és a mienk (szolgáltatóké).
A párok jó részének már a 200e is sok, és nem értik mi kerül ezen ennyibe.
A szolgáltatói oldal meg olyan mint az építőipar hogy aki hibát talál a másik munkájában máris fölé árazza magát fejben. És így jutottunk el oda hogy vannak akik 80e-ért melóznak a mai napik más meg pont 10x ennyit kér. (vagy még többet)
És amikor a szakma azt mondja egy jó nevű videos anyagára bakker ez mekkora király, akkor a megrendelők 30%-a az ár ismerete nélkül is azt mondja hogy ez nem jön be... az ár ismerete után ez a szám a 90%-ra ugrik hogy na őt se fogom hívni. Ő a 10%-ból él.
Ti nem tudom mennyiért dolgoztok, de mondjuk azt hogy a piac közepén vagytok árban. (nem a 80 vs 800e középvonalára gondolok hanem mondjuk a 200e + sávra) A házasulandó párok bőven kevesebb mint a fele tud megengedni magának fotó-video párosban egy 500-600e kiadást. (nem statisztikai hivatali adat, hanem saját tapasztalat egy olyan körből amiből anyaiagban többet nézek ki mégis ennyit húztak egy vonalat... de szóval nem reprezentatív)
A videonál sem az aznappal van gond hanem az utómunka idejével. Ezért nem értik hogy miért annyi az annyi. És ha nem érdemes 3 millás szettel dolgozni akkor kell egy olcsóbb Pana rendszer és kész. Ez munka szempontjából egy vállalkozás. És csak másodsorban technikai buzulás hogy a fullframe jobb a Sony af-ben nyerőbb stb...
A kőműves eszköztára (leegyszerűsítve) egy betonkeverő egy keverődézsa, pár kéziszerszám és vállalkozóként mégis sokkal töbebt visz haza mint egy piacvezető fotós. Ilyen lett a popszakma. -
ph_5.5
aktív tag
válasz qnadam #35010 üzenetére
Az elmúlt sok év arról szólt nálunk is hogy soha semmi nem elég jó és még jobbat kell venni. Majd minden évben megfogadtuk hogy oké, de most már álljunk le... és nem lehet.
Mert mindig ott motoszkál az hogy de ez még kell. Hiába vagyunk mikrovállalkozás cégként, az életbemaradáshoz kell az hogy kicsit jobb legyen technikailag az idei mint a tavalyi.
Nálunk pl van a gazdag pics@k kategória. Akik egyik héten kitalálják hogy ők biza akkora érzékkel bírnak a fotózás iránt hogy mától azzal foglalkoznak. Nem rég összeállt 3 csaj, és kibérelték azt a stúdiót amit eddig a utóbbi pár évben 2-3 csapat már becsődöltetett. Az ok egyszerű, bérlőként havi 150-200e + rezsit (ami téne fűtésben akár 100e is lehet) nem lehet fotózásból kitermelni. A különbség annyi hogy férjeik menő vállakozók akik adnak zsé-t mindenre. Ezért induló szett pl a legújabb vázak egyike, menő obik mert olvasta hogy az kell neki... plusz mondjuk profoto vaku darabonként 600e környékén. Meg rá való oktobox 150e-ért. Máris kész a fineart stúdió. Elmegy 150e-ért workshopra és kész a fotós vállalkozása.
A férjek 1-2 évig jó szemmel nézik ezt majd beleunnak a csajok, de 1-2 év alatt pont elviszik a baráti körük (gazdag családok) a fizető képes kereslet jó részét. Mert ez nem arról szól hogy te lazán jobb vagy, hanem hogy ő a barinő.. oda kell menni. És még céges munkát is kap. Igazhogy ingyen csinálja, de övő. És mivel van referenciája ő már menő és otthon mutatja hogy mennyire ügyes mert kap melót is...
No az ilyenek miatt (is) nem érdemes a legjobbat, legújabbat vásárolni. Amig a régit egyszerűbb kitermelni. -
ph_5.5
aktív tag
Mi mindig a feladatok miatt fejlesztettünk - kvázi a megrendeléstől függöt hogy mibe invesztálunk. És a fejlesztések is csak akkora összegeket szabad hogy felemésszenek ami meg fog térülni a közeljövőben. Max 2 év, ha nem hozza vissza az árát akkor az felejtős ilyen kicsi vállalkozásoknál.
#35018PuMbA Akiket ismerek és fotózásból élnek nem tudják 8-10 évig használni a felszerelést. Érdemben akkor váltanak- váltunk ha valami többlet tudás jelenik meg és érdemes kifizetni a felárat. Bár kérdés hogy igazából van-e felár. 2013-ben D700-al fotóztam. (2009-tól, tehát mondjuk 4 évet) D3 -al próbálkoztam de ott portré állásban még nem társítottak af mező választót, és kényelmetlen volt a használat. 2014-ben a D750 megjelenésekor hiába volt építésre visszalépés, a 2 kártyahely, nagyobb felbontás, sokkal jobb szenzor miatt váltás lett belőle. 660ezer volt a váz bevezető ára. És 150e a markolat.
Ehez képest most az utódmodell a Z6II 700e körül mozog, a markolat 160e. Közben eltelt 7 év. És 7 évnyi infláció. Évi 120-140 fotózásom van. 4 év alatt elkopik egy váz. 4 év egy obit is meg tud viselni, főként a nagyon gyakran használtakat. (másnál pl egy 24-70 mindenes, nálam 3 év alatt ment bele pár ezer expo összesen)
Szóval nem tudok általánosítani, de az a profi akinél 7-8 évet kibír egy váz az nagyon kevés expos feladatokat végez. És itt nem arra gondolok hogy sok selejtet gyárt hanem hogy a megrendelő akar választani és egy kampányfotózáson el kell lőni 1000 képet amiből 10 lesz használva- de az 10 olyan amin ülni kell retusban egy hetet.
Tegnapelőtt ételeket fotóztam. 20 expo volt kb egész este. Ebből 14 ment étlapra, falra. Előtte 2 nappal 40 expo, ebből 10 lett kiváalsztva reklámra. (nem óriásplakát csak sima web és nyomtatott szóróanyag) Tegnap ékszerkatalógus, 818 expo, ebből 28 kép lesz. Divatfotózás webshopnak 500 expo ebből 150 kép lesz retusra. Szóval könnyű koptatni a szettet.#35021lugosi
Elhiszem hogy külföldön is divat és mindenki beleugrik a fotzásba, de a többség itthon azt hiszi ez
1. aranybánya
2. baromi kreatív meló
3. csak úgy dőlnek a megrendelők mert annyi fotót lát...
Amikor rájön a gazdag anyuka hogy 1 vakuval detto mindig ugyanúgy fotózik, a háttér színe változik (ha változik és nem mindenki a batikolt feketét kéri) és mindig ugyanaz a preset kerül rá és csak az arcok változnak... plusz a férj hazavisz havi 2 millát ő meg 3 fotózással keres egy százast, akkor átértékeli 1-2 év után a nagy kreatív önmegvalósítást#35022qnadam
Két napja kérdeze meg tőlem egy fotózáson valaki milyen gépet használok... és nem a megrendelő hanem egy haverja aki ott nézelődött. Lelkes amatőr aki Pana rendszerben utazik. De megbízó még sosem érdeklődött hogy mivel dolgozom. Őket a végeredmény érdekli és az hogy minél olcsóbb legyen Közhelyként- mint amikor étteremben finom a pörkölt, nem a lábast dicsérik. -
ph_5.5
aktív tag
válasz FearFmRadio #35857 üzenetére
A fotózás hobbyként olyan mint a házkörüli barkácsolás. A fotóztandó témák, vagy házkörüli feladatok jelentős része megoldható egy Parkside szintű géppel. Pl akkus fúrógéppel. Mégis sokan megveszik a Makita, Bosch, DeWalt cuccokat- azért mert birtoklási vágyuk van, megtehetik.. meg különben is.
A fotós termékek pont ilyenek. Az F1.8 és F1.4 közötti fényerő sok dologban eltér. Az a 2/3 Fé sok váznál életmentő egy fotós számára- ha profi. Ha meg hobbysta akkor teljesen mindegy. Ahogy a háttérmosás mértékét sem csak az határozza meg hogy 1.8 vagy 1.4 hanem pl a tárgytáv is. Ha az F1.8-as obit közelebb tolod, akkor akár mosottabb hátteret is kaphatsz mint a másikkal.
Súlytöblet. De jobb af képesség. Elvben tartósabb konstrukció... meg leehtne sorolni az eltéréseket. Pl rajzolatban a különbség azért nem releváns, mert hobbyból fotózva nem lesz mellett egy F1.4-es üveg is és nem fogod összehasonlítani. Sem a becsillanás, sem a ca sem más egyéb eltérést.
Szükséged van 1.4-es üvegre? Vagy úgy általában bármely hobbystának? Kétlem. Mint ahogy sok profinak sincs- ha nem olyan területen fotózik. Pl aki stúdiózik ott javarészt szűk rekesz van használatban. Ott meg potn mindegy F8 -nál hogy mi van a vázon (szinte mindegy). Ha pedig megveszed, úgyis megválsz tőle pár év múlva. És ekkor fog lecsapni rá a bolti árnál jóval olsóbban egy profi akkinek számít a beruházás mértéke is -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #35910 üzenetére
Stúdióban 35mm (Leica képkockára értett látószög) egy teljesen felesleges obi. Az 50mm-be egész alak belefér 3m-ről. Portréra pedig a 85-ös is rövid tud lenni. Stúdióba két zoom kell 2.8-as fényerővel és mindent meg lehet vele oldani. (kivéve termékfotók egy részét) 24-70, 70-200. A fényerős fix bentre, főként ha olcsó vakuid vannak amelyek nem tudnak sem hss-t sem 1/64 - 1/128 körüli leszabályozást - felesleges. Persze van akkora fényformáló hogy egy 1/16-t tudó vaku esetén is mehet ISO-on az F2, de az megint szélsőséges példa.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Bullitz #35943 üzenetére
Nekem kétféle hordozható háttértartó rendszerem van.
A hyagományos az három elemből áll, ezt a három elemet kell összefogatni. Vagy két elemet- ha portré hátteret akarsz pl használni. A másik megoldás a teleszkópos rendszer, amikor a két elemből toldat egy-egy kihúzható részt tartalmaz, így fokozatmentesen tudsz szélességet állítani.
Nos saját tapasztalat alapján az ár meghatározza a minőséget. Mondjuk azt hogy kb mind távolkeleti... (valószínű a Manfrotto is ott gyárttatja a háttérrendszert) óriási szórás van bennük. Az olcsó 16.000 körüli rendszerek teherbírása szinte nulla. Egy könnyű textilt még elvisel, de a 2.72-es hátteret már nem bírja el normálisan. 30e körül kezdődik aza kategória amire rá lehet tenni a széles papírhátteret. Ezekből is van többféle, mert a tartó állványok erőssége is befolyásoló tényező. A Mikrosat jó kiindulási alap, bár lehet hogy ott inkább csak maga az állvány tapogatható és nem fognak kibontani egy teljes szettet.
Lehet őket amúgy "fokozni" azzal ha veszel rá pl 2-3 db-os tartó fejet. Így kitelepülve is tudsz hátteret cserélni a sima tekercselő megoldással pillanatok alatt.
De ha fix helyre kellene, akkor inkább egy fali tartó. -
ph_5.5
aktív tag
"Lebegő lencserendszer" van ebben az objektívben - ez biztosítja a marketingesek szerint a tökéletes képminőséget a teljes zoomtartományban. Vannak olyan objektívek melyekben nincs ez a rendszer, de van pl optikai stabi, ami egy szintén felfüggesztett lencse miatt képes zörgő hangot adni ha nincs rajta a vázon. Ott megoldás egyszerű- stabilizátort az obin off állásba húzva reteszeli a lencse mechanikáját. Itt ahogy írták, a váztól kapott áram az ami megfogja és nem engedi "zörögni".
-
ph_5.5
aktív tag
válasz El Joe #40010 üzenetére
Hol szeretnél deríteni? Mert ha vázon, riport jellegű feladatnál akkor V1. Minden más esetben (tehát kamerától eltávolítva) az AD100 a "jobb".
Ad100 erősebb. Ha jól emlékszem a számokra, akkor a 100Ws a V1 76Ws körüli tlejesítményével áll szemben.
Mágneses fényformáló mindkettőre feltehető (azonos Godox megy rájuk)
Állványra felszerelhetőek, S adapter használata célszerű. FÉnyformálóval mindkettő gyenge kültéren, de beltérben az AD100 kevésbé hajlamos a túlmelegedésre. (meg persze kültéren is)
Ha választani kell és ez kb az anyagi keret... akkor AD200-t néznék inkább. (ha nem feltétel a vázon használat) A több erő, nagyobb szabadságot jelent. -
ph_5.5
aktív tag
A vaku vs állandó fény pár éve már "vita" téma... de a gond az hogy állandó fénnyel (ha csak az van egy stúdióban) nem lehet ISO100 (64) mellett F8-11 környékén dolgozni, mert nem kap záridőt. Ha meg van ehhez is elég fény, akkor azt meg már a modell szeme nem bírja. Van 500W-os ledünk, és 40% teljesítmény felett még nagy fényformálóban is vakít.
Nekem most a kedvencem a Godox azon sorozata aminél led a beállító fény, (5600 K 96% CRI) és mellette normál vaku. Ez az eddigi legjobb megoldás- jobb mint a pár éves FV sorozatom, ami 150-200 W-os LED, de tud "villanni" ami 2Fé-vel erősebb mint a sima alapvilágítása. De az FV150 így is F5.6 alatt értelmezhető használat során. -
ph_5.5
aktív tag
A Godox gyakorlatilag a tejles vakusorát ezzel a cserével megújította. MS, SK, DP QT sorozat is LED beálító fényt kapott a 150W-os halogén helyett. Picit emeltek az áron a korábbi modellhez képest, és semmi másban nem lett jobb/nagyobb a tudása, de aki most vásárol, annak szvsz már csak ezt a sorozatot érdemes beszezni. Azt hszem V végződést kapott a típus.
A LED teljesítménye sok helyen rosszul van feltünteve, a teljesítményszabályozás viszont szerencsére korrekt, megegyezik a komolyabb modelleknél (ott biztosan) a fokozatok száma a halogénnel.
Szóval tág rekeszes fotóhoz teljesen jó a LED beállító fény, a vaku meg hozza a régi tudását 200-300-400-600-800-1000-1200 Ws-os értékekkel. -
ph_5.5
aktív tag
A stúdiónk egy rövid ideig bérelhető volt... és amikor az egyik fotós (papírja is volt hogy az...) azt mondta hogy ő nem vakut kér hanem állandó fényt, mert milce van.. és azzal nem lehet vakuzni, akkor azért elgondolkodtam hogy ő mit is fog alkotni az ügyfelének ha ilyen alapdolgokban sincs otthon.
Én igazából olyan sokfélét fotózom hogy ezért is van kb 30 fényformálónk, közel 20 fényünk (vakuk- ledek) mert mindent normálisan szerete megoldani legyen az egy egyszerű (másnak a megélhetést biztosító termékéről) termékfotó, vagy épp a lelkét helyrebillentő kép.Ezek között van vakus, ledes, meg vegyes És a fényformálók mérete is jelentősen eltér...
#41448PNP
Amúgy a random studiovakut nem tudod letekerni annyira, hogy ISO100, 1/125, f1.8-at ne égesse szét?
Egy átlagos 300-400 Ws-os vakuk között akad olyan ami 1/16-ig szabályozható csupán.
És ha valaki szereti a kemény fényeket (pl long vagy alaprefit) ott esélye sincs 1.8-on normál stúdióméretnél (3-4m-re lévő állvány a modelltől) pl egy portrét lőni.
De egy 90-110-es visszaverő ernyő sem lesz megoldás. Dupla diffúzoros 140-150-es octobox már jobban levesz a vaku erejéből, de oda is inkább 1/32- 1/64 szabályozást kér egy 400-as vaku. (a a záridő pedig vakuszinkronon belül nem releváns, 1/200 fölött kevés váz tud vakuzni, oda már hss kell)[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz kovsol #41469 üzenetére
Az ISO 100 vs 250 szerintem nyitott rekeszes - vakuzós képeknél szivatás a fotós felé.
Pro vázhoz azért nem ritka hogy F1.2-t szertne valaki használni. (F1.4 obik pedig sokaknál már 10 éve is általánosak voltak). És amikor tizenéve pl a Nikon azt csinálta hogy ISO200 volt az alap egy D700-nál de tudott 1/8000 záridőt, majd jött az új 24 Mp-el szenzor ISO 100 alappal- de záridőben 1/4000 volt a plafon pár gépnél akkor ott is volt anyukázás.
És a vaku teljesítménye pontosan kiszámítható módon visszaesik ha extrém rövid záridő kell a köryezetről leválasztáshoz. (persze vannak ugyan megoldások, de azért ott is vannak határok) -
ph_5.5
aktív tag
Ha ez munka, akkor akkor a WB nem lehet másodlagos. Persze rá lehet fogni hogy ez az én színvilágom, feldolgozási szokásom stb... de normális munkánál nagyon nem mindegy hogy mit adsz vissza. A #41500Ixion77 kommentjáben ajánlott eszközök normálisan működnek. Profilt hozol létre az adott beállításokhoz és az eredmény sokszor több mint megdöbbentő. Itt nem csak a wb áll helyre, hanem reklámfotónál, modelles termékfotónál (pl ruhák) a színek tónusa, kontrasztja, telítettsége... szóval az egésze.
Egy esküvőn pl templomi képeknél tuti nem szórakozik vele senki, de a fotózás sokrétű, és azt már csak te látod hogy milyen helyzetben akarok kipróbálni. De a termékek jók, és hasznosak. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Dißnäëß #41570 üzenetére
Az igények addig tartanak amig a pénztárca. Mondta egyszer egy bölcs ember
Az 1.4 vs 1.2 között annyira minimális a mosás eltérés (és az ISO nyereség pl fényszegény helyen), de árban meg nagyon elszoktak szállni. Nikon Z rendszerben pl az új 85 1.2 Z 1.3 millás új ára minden csak nem épeszű. A Sony 1.4-e 600-700 között áll meg. Plusz 600.000 Ft szvsz másra is elkölthető- értelmesen. Tudom, ez csak az én inercia rendszerem -
ph_5.5
aktív tag
válasz Dißnäëß #41572 üzenetére
Igen, ez tényleg presztizs. Közben meg a Sigma kineveti őket és féláron ad egy olyat amibe nem lehet belekötni. Z-re kijött a 135 1.8. 1.3 milla az is. A Sigma pár éve kiadta a 135 1.8 Art obit. 4 kilóért. Canonnan Nikonnak sok éve van/volt 200/2 obija. Dlsr korszakban abból sem vett minden második fotós- mert iszonyat áron kínálták.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Dißnäëß #42383 üzenetére
A Mecsek vonulatának legmagasabb pontja a Zengő- Az Pécstől kb 15 km-re lévő Pécsváradtól érhető el. A városka felett van egy út ami elvisz egy parkolóig.. onnan egy szép és kellemes túra. A Zengőn van egy új kilátó.
B opció- Pécsnek van egy TV tornya. A város felett, autóval az épület tövéig el lehet jutni. Most újították fel a környékét- van egy ingyenes (kifutó) kilátó. Vagy a toronyban az étterem feletti kilátó. (fizetős)
C opció Kis Tubes. Ez is kicsi túra, előtte kicsi autózás a város feletti rally útvonalon.
Mindhárom ajánlott, és kellemes időtöltés. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Dißnäëß #42389 üzenetére
Igazán nincs mit! Google térkép és a waze is ismeri a helyeket, azzal nem tudsz eltévedni.
Egy apróság... autóban a mecseki parkolókban nem szabad elől hagyni semmit, mert drága az oldalüveg... és jobb ha te viszed haza azt amit odavittél. De a város közbiztonsága amúgy jó... csak ezek a helyek messze vannak minden őrstől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest