Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz rumos14 #11973 üzenetére
"a Sigma a méret helyett az optikai tulajdonságokra ment rá"
Na erről van egy elméletem miután a Sigmák általánosságban nagyobbak a hasonló tudású társaiknál.
Szóval az gondolom hogy egy kisebb méretű lencsét minőségi alapanyagokból precizebben kell kidolgozni mint a nagyobbat, a Sigma igy tud költséghatékonyabb lenni. A nagyobb lencsékben kevésbé jönnek elő az apróbb hibák, igy kevesebb a selejt és a gyártás is gyorsabb, olcsóbb.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz rumos14 #12024 üzenetére
Nem mondok se céget, se nevet...
Az van hogy amikor a Sony akciózik, akkor a listaárára adja a kedvezményt számla alapján.
Tehát ha egy dealer a saját szakállára webes áron ad el terméket kedvezménnyel akkor nem kapja meg az akciós kedvezményt. Ezért kell visszatolni az árat.
(régi ismerős, most úgy vettünk tőlük Sony A7-et akciós áron hogy nem volt raktáron, egy héttel később kaptuk meg a gépet)
Lassan fogynak a dealerek sajnos itthon, állítólag bezárt a Margit krt.-i bolt is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #12067 üzenetére
Hja, FE 28 + az előtét-lencse (amit amúgy nem nagyon dícsérnek), meg is állna 200-ból az a történet
De, élőben meglepődtem a 14-esen, hogy mekkora nagy a frontlencse, alig bírtam betuszkolni a táskába; és a tömege is azért húzós.
A fényerősség is jó dolog, de tájképeléshez a saroktól-sarokig éles kép is fontos. Samyang 85 f1.4 már van, nem is rossz darab, de a tömegén azért még szívesen faragnék egy kicsit, még ha veszít is 1-2 FÉ-t. Minolta 85 f2, 100 f2.5, Oly OM és Pentax K 100 f2.8 és hasonlókon gondolkoztam, már csak vadászni kell...
A m4/3 nagyobb pixelsűrűsége miatt még érzékenyebb az obi élességére, a 16 Mpx m4/3 szenzor pixelsűrűsége 64 Mpx lenne FF-en. Egy ma már nem túl magasnak számító 24 Mpx-es FF szenzort kevésbé fog vissza az üveg. S tévedsz, pont a filléres évtizedes manuál MD 50 f2 egy pengeéles darab. Phillip Reeve készített egy érdekes összehasonlítást, ahol a még régebbi és kevésbé éles MC 55 f1.7-est és a Zeiss FE 55 f1.8-ast mérte össze, és tájképes használat szerint rekeszelve központi élességben nem volt nagy különbség.
De kár kihegyezni ezt az élességre, nem batár Sigma-sorra vágyok. Az A7-est a nagyobb dinamika és a nagyobb raw-tartalék miatt vettem, mert sajnos az Oly vörös csatornája hamar kiég; a nagyobb szenzornak van egy kis élesség-beli előnye is, de ez most másodlagos. Legyen egy kis kompakt, elegendően éles sor, s maradjon értelmes összeghatárok között.Nem, nem megszokás, legfeljebb beletörődés a hülyeségeibe. Pl. még egy tizenéves olcsókompaktnál is megy lépésenként a képbe belenagyítás -- itt meg napestig tekerheted az egyik tárcsát, és azt se tudod, hol tartasz, esetleg túlpörgettél-e már 1:1-en. Sőt, már maga az is agyrém, hogy visszanézés után a belenagyításhoz másik gomb kell a váz alja után a váz tetejénél... De említhetném a tárcsák koordinálatlanságát is (gyakran vagy semmit vagy ugyanazt csinálják), vagy a fókuszálásnál belenagyítás is sokkal jobban átgondolt más vázaknál, vagy a kijelzők testreszabhatósága (itt csak egy szintezőt kapcsolhatsz ki/be) és a megjelenített információ (az alsó sáv felét skálaként foglalja el az expo-korrekció, ami nem csak helypazarló, de rosszabbul is olvasható, mint egy egyszerű szám), és még apróságok tucatjai. Egyszerűen irritálóan sutább néhány alap-workflowban is, mint sok más, általam korábban használt vagy kipróbált, régebbi és olcsóbb váz vagy akár kompakt. Mintha olyanok tervezték volna, akik csak képen láttak fotóst...
Jmakk: igen, már láttam; de ahogy a MF --> AF obikkal lazán duplára ugrottak árban, nem számítok sok jóra (500 EUR induló, esetleg 450); s az AF teljesítmén és optikai minőség még mindig kérdéses.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz rumos14 #12073 üzenetére
A kitobihoz képest gondoltam. Elbohóckodnék - próbaképp - egy ilyen régi, manual obival, de csak akkor látom értelmét, ha jobb, mint a kitobi. Nem ismerem ezeket, azért érdeklődöm. Másik fórumon a Helios 44M-et ajánlották (vmelyik ruszki filmes gép kitobija). Gondolom volt, aki már próbált párat Sony vázon, s megvan, h melyik teljesít jó, melyiket érdemes megvenni..
-
OPiiPO
addikt
válasz rumos14 #12067 üzenetére
"a filléres évtizedes manuál üvegek bizony gyengébben teljesítenek a 4x akkora szenzoron mint a modern m43 üvegeid"
- korrigálnék, FX-es szenzor (általában) kevésbé kényes rá, ld. relativ pixelsűrűség 16Mp m43 vs 24Mp FX.( ebből a szempontból az általam ismert legjobb váz a D700 FX volt a maga 12Mp szenzorával igen sok régi manual üveg jól teljesített rajta )
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #12134 üzenetére
Bocs, de kevered és félreérted a dolgokat. Nem kisebbet kerestem, nem egy útra, és nem lecseréltem. Azt írtam, hogy az Oly könnyen kiégő vörös csatornájával szemben (ami nekem főleg fájó, mivel előszeretettel fotózok a napkelte és naplemente különleges színeiben) kerestem valamit, ami nagyobb dinamikájú, raw-ja jobban húzható, szintén rugalmas, a szett mérete kordában tartható, és a költségvetést szűkebbre szabva is érhet el jó eredményeket. A7 már elég olcsón kapható, könnyen adapterezhető, szenzorának egész jó a dinamikája. A kitobival és pár fixszel elvittem magammal egy közel hónapos útra (munka, de mellette időnként ellógok városnézni/kirándulni és közben fotózni) , hogy mennyire tudok ezzel a kombóval együttélni -- a váz kezeléséből vannak bennem szálkák, de a tipikus fotózási helyzeteimbe és szokásaimba gond nélkül belefér a kézi fókusz, az eredménnyel egész elégedett vagyok.
Az obikat leggyakrabban f4-f8 között használtam, f2.8 mellett nem mindig elég a mélységélesség, hogy az előtérben lévő fókusz mellett a háttér is éles legyen; néha egészen f11-f16-ig rekeszeltem, ami ugyan már diffrakciós, de csak így lett minden fókuszban (tudom persze focus stacking is létezik)Szóval a kísérlet alapvetően sikeres volt, most csak csiszolni akarok a felálláson. A 14 f2.8 túl nagy és túl speciális, hogy mindig magammal hordozzam; ha csak a 28-as volt nálam, mint széles, az viszont néha kevés volt, kénytelen voltam 2-3 képből szgépen panorámázni, tehát kéne valami komkaptabb 20~21-es. A 28-as Tokina sajnos könnyen flare-ezik, ott még gondolkozom egy cserén; másik oldalról viszont élesebb, mint a kit 28-70, főleg széleken, ahol a 28-70 f8-on is kicsit lágy marad. A Minolta 50 f2 élességben pöpec, kicsi, könnyű, valószínűleg marad; bár boke terén nem a legjobb, kicsit ideges felé hajlik. Samyang 85 f1.4 bár jó obi, és gyönyörűen mos, de a súlyán és méretén szívesen faragnék, még ha kevésbé fényerős obi is kerül a helyére. Itt tartok, ezzel jöttem ide.
A m4/3 egyelőre marad más feladatokra, bár a mindennapos "mindig velem van" kit szerepben is lehet, hogy marad.Econ: már késő ezt firtatni, mert az A7-est már egy bő hónapja kattogtatom
M3ss: egyik fontos érv volt a listában az A7 mellett, hogy itt a 14 f2.8 személyében olcsón kijön egy jó ultra-ultraszéles asztróhoz, ami aránylag fényerős, és élességben és kómában is elég jó. APS-C MILC-re van ugyan a Samyang 12 f2, de Tejútra annál szélesebb jobb lenne. A Sigma 8-16 kezdője f4.5, és a kisebb szenzor miatt valószínűsíthetően van még egy kis plusz hátránya zajban.
Leggyakrabban a szélesebb oldalt használom, 18-24-28-40 a lépésközök, amiket m4/3-on használtam, ez az oldal pedig kicsit el van hanyagolva APS-C-n, és a manuál-kínálattal ugyanaz a gond, mint m4/3-nál, hogy a crop factort beleszámítva még tovább ritkul a széles- és ultra-széles felhozatal.
Tájfotózás és kitobi: a 28-70 széle még f8-on is kicsit lágy (egyenletesen mindkét oldalon, tehát talán nem decenteres), a Tokina f4, max f5.6-nál már élesebb ott.
Arcfelismerés, tracking és hasonlókra ritkán van szükségem. Az "addigra af-fel meglosz 3 fele kulonbozot" mindegy, mert úgyis csak egyet tartok meg belőle Hobbista vagyok és ráérek, nálam az is része, hogy szép nyugisan csinálom, alaposan szemügyre veszem, esetleg körbejárom, kitalálom, hogy milyen szögben, mi hol és hogyan lenne jó, ehhez választom a gyútávot, majd fókusz, ellenőrzés, és meglövöm.Grigo: MC-11-es inkább 250-270 EUR, 90k elég sok érte.
Nekem páran azt mondták, akik használták, hogy Sigmákkal működik igazán jól, Canonnal változó a siker, és még ha működik is, akkor se mindig gyorsan és megbízhatóan. Ha Canon, akkor a Metabones a biztosabb választás -- csak az drágább is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Neck
veterán
válasz rumos14 #12140 üzenetére
Csináltam f8-ast is, csak abból vágni kell, mivel a szélén látszik egy ember. A színeken meg majd állítok még, megvan mind RAWban is, de köszi a tanácsokat
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
csacsi77
senior tag
válasz rumos14 #12250 üzenetére
Akinek meg A6000-e van az túrja a menüt, hogy EVF/LCD váltás lehessen.
Ha már piacon tartják azt a modellt, akkor miért nem teszik ezt bele?
Most voltam fotós helye két napot és jól esett volna egy ilyen egyszerű gombos megoldás, mint ahogy az egyszerű kis A58-ban volt.Öreg fater megoldja!!!!
-
80hun
addikt
válasz rumos14 #12366 üzenetére
Igen bevált
Követő af-ben tényleg nem olyan mint a natív. Viszont lekövethetők vele gyorsan mozgó tárgyak/állatok/emberek csak alkalmanként hibázik de nekem ennyi belefér.
Az új FW-el viszont nagyon jó lett hogy nem kell szórakozni a PDAF mezővel , hanem csak odanyúlok a tárcsához és bármikor mozgatom a területen belül a flexibilis af mezőt
Az MC11-et nem mertem frissíteni mert jól dolgozik
-
GyureX
tag
válasz rumos14 #12417 üzenetére
Sajnos nem láttam használtat belőle sehol, pedig akkor lehet afelé hajlok. Most kellett valami üveg, az adaptert viszont úgy érzem, jó áron sikerült kifogni, abból se láttam használtat jó ideje.
Egyelőre szerintem ezután egy canon 85 1.8-at szerzek be, meg valószínű egy samyang 14 2.8-at.Egyelőre lakásban tudtam kipróbálni, egész jónak tűnik, néha nem talál élességet, de 90%-ban igen, akkor viszont gyorsan.
Visszatérve a samyangra, láttam, hogy van belőle e mountos, érdemes azt választani drágábban, vagy jó a canon is olcsóbban mc-11-el? A manuális fókusz miatt gondolom csak, hogy lényegtelen, milyen a bajonett.
-
Márton
nagyúr
válasz rumos14 #12474 üzenetére
Igen, arra gondoltam, hogy a torzítás kapcsolható-e menüből. Ha igen, az jó hír.
A WX350-en be van drótozva, mint ahogy a stabi sem kapcsolható ki.
Zoom adat: tuti, hogy videó módban is kiírja ugye? Mert a WX csak fotó módban
kösziEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #13207 üzenetére
+80hun, köszi a tippeket
A rekeszállítós butaadapter hogyan működhet jól egy változó rekeszű zoommal a kilépő-pupilla után, ez kicsit rejtély számomra, kicsit fából vaskarika...Nemrég volt egy indexen, 70k, bevonati hibákkal; onnan már nem sokkal több a 17-40...Bocsánat, most nézem, nem KM, hanem Sigma 17-35 f2.8-4Újabb párhuzamos rendszerekhez nincs kedvem. Egyszerűbb egyetlen rendszerre ráállni, és akkor az adapterek méretét és tömegét is meg lehet spórolni, és az a csiki-csuki sincs, hogy egyik obi kell, de a másikon van az adapter, amit előbb le kell róla csavarni, majd az obira fel. A M/S A vonalon sem kimagaslóak az 50-esek, és nincs olyan jó és olcsó zoom, mint a 70-200 f4. Ami jó és különleges üveg van, az olyan drága, hogy sosem fogom megvenni, és olyan nagy, hogy cipelni se akarom.
19-35-öst még nem láttam az utóbbi fél évben; egy Sigma 21-35 pont volt pár hónapja, amit gyorsan el is happoltak előlem. Sajnáltam is meg nem is, mert azért az a flare nem valami szép.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #13220 üzenetére
Aha értem, azt hittem ez is olyan, mint az EF és Nikon G obikhoz kapható rekeszes adapter.
70-200: nekem csak arra kell, hogy legyen nálam valami tele is, ha éppen az kellene (képeim döntően a szélestől normálig oldalon készülnek, de néha jól jön tele is). Az f2.8 nekem nem fontos, f4 is elég, csak legyen éles és optikailag korrekt, és a kisebb méret, tömeg (és alacsonyabb ár) erősen preferált.
Az A7-es CDAF-jével az EA3 nem valami nyerőFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #13224 üzenetére
Pontosítanék, azzal az EA4-et leszámítva minden adapter AF-teljesítménye felejtős Annak van saját AF-rendszere; még az MC-11-gyel sem valami gyors az A7.
De mint írtam, ezzel tisztában vagyok, és az AF-teljesítmény csak harmadlagos tényező, többnyire megvagyok manuál-fókusszal is.Az A rendszert kevésbé ismerem, nekem abból leginkább az maradt meg, hogy fele a régi Minolta korszakból átmentett obi, amik ugyan jók voltak (éles, kontrasztos) és olcsóak, de nagyok és nehezek (pl. beercan 70-210 f4); vagy pedig modern, pöpec, de drága és szintén nagy és nehéz (CZ f2.8 zoomok). Ott mit tudnátok ajánlani, ami aránylag kompakt, könnyű, kicsit rekeszelve sarkokig éles, kontrasztos? Kéne egy UWA zoom, sétálós kicsi 35, 50 f1.8 vagy f1.4 ha olcsó és rekeszelve jó, és egy 70-200/~300 kommersz zoom (aminél nem baj, ha csak f8-on éles).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
mrrr74
aktív tag
válasz rumos14 #13209 üzenetére
Nekem az a Vivitar nagyon nem jött be (pedig a piros 1-es verzió volt belőle), a Minolta színeket nem hozta, ráadásul féltem, hogy összetörik a kezemben Amivel nagyon meg vagyok elégedve az a Tokina 17 f/3.5, erre egy rossz szavam nem lehet, bár árban nem összemérhető a Vivitarral, a KM 17-35-el van egy árfekvésben.
[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
mrrr74
aktív tag
-
derrik
őstag
válasz rumos14 #13352 üzenetére
.mf ....értem én az érveidet. De a család mint közösség többi tagjával szemben nem tehetem meg ezt.
....mivel a fotóim nagyrészét manuális /Canon fd/ objektívvel készítem és itt lett kevés a 24mm. Igaz ritka alkalommal. Így a Samyang nem lenne meglepetés. Gondolom az épületek nem aszaltadnak el.
....A sony 16mm előnye pedig tényleg az lenne ha a nyugtázó és a halszem előtét is meg lenne. Így az palacsinta és a két előtét olyan 150ezer most az ebayOn -
.mf
veterán
válasz rumos14 #13361 üzenetére
Derrik írta, hogy ebayen nézte ki 150-ért a 16-os + 2db előtét szettet. Azért abban szerintem egyetértünk, hogy annál mindössze egy tízessel többért már sokkal inkább a 10-18-as.
Nem sok értelmét látom egy olyan fixnek, ami közel ugyanolyan gyenge, mint a kitobi, ami ráadásul szintén kicsi és olcsóbb is nála, zoomja és stabija is van. Elég keményen kell rekeszelni, hogy a képszéli lágyság javuljon. Szerintem ilyen minőségben kár volt kiadni, csiszolhattak volna még egy kicsit rajta. Tényleg csak annyi értelme van, hogy rá lehet tenni azt az előtétet, és így kis méretben aránylag olcsón van egy UWA, de csapnivaló képminőséggel, amin nappal az fsok valamit segít, gyenge fénynél viszont felejtős.
Eladó KM 17-35-öst azóta sem láttam aprón
Várok ebayről egy Commlite adaptert, Canon 17-40-esből mindig van eladó, 110-120-ért az se drága a használtan is 300k+ FE 16-35 f4-hez képest.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #13781 üzenetére
Ott van a cikkben: 669 EUR, tehát jóval olcsóbb lesz a Sigma kezdőáránál (Kb 900 EUR? Csak USD és GBP árakat találtam).
Tud a Samyang is nagyon penge obikat gyártani, a 7.5-ösöm is az volt, a 100 és 135-ösöknek is nagyon jó híre van.Engem viszont nem érdekelne. Sikeresen körbelőtték, amit én vettem volna. Van egy nagyon kicsi, olcsó de f2.8-as pancake; és lesz egy f1.4-es nagy, nehéz és aránylag drága hordó. Pont mint a Sonynak. Bezzeg egy aránylag kompakt, aránylag olcsó 35 f2-es (a 28 f2-eshez hasonlatos) senkinek sincs
Mi értelme, hogy a meglévő termék-struktúrát másolják, ahelyett, hogy a résekre és hiányokra lőnének?
Plusz ezt a hülye designt is másolják, csupa sima felület, sehol egy rece, ahol télen kesztyűben meg lehet fogni lecsavaráshoz...Jaés... csak f16-ig megy? Meh..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Dißnäëß
veterán
válasz rumos14 #13843 üzenetére
Nem kell hozzá rekeszelnie. A rekeszelés a növekvő mélységélesség miatt csak nehezíti megállapítania, hogy egyformán uniform-e az üveg a szélek fele haladva, a középponthoz képest.
Kicsit túlozva, hogy személtessem: egy f/16-os rekesznél nézegethetne bárki merőlegesen lőve egy felületet, hogy decenteres-e az obija, akkora lenne a DOF, hogy tűéles lenne mindenhol.
Tágon csinálja. A többi valid
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
mikrofon
veterán
válasz rumos14 #14176 üzenetére
Igen ezen én is sokat töprengtem is, mert ha készítesz néhány képet akkor valóban másodpercekig nem tudsz képet visszanézni, de nem éreztem többször tíz másodpercnek... Viszont mindenesetre zavaróan sokáig tart.
Nekem sem jeleníti meg egyből az elkészülés után, hanem mondjuk lövök 5-10 képet és utána megnézem, vagyis nézném, hogy mi a helyzet, de várni kell.
A legrosszabb mikor valakinek meg akarom mutatni... Rögtön jön a jó tanács ha az illető még ért is hozzá, miért lassú kártyát veszel, miért nem valami normálisat.... Ha nem ért hozzá akkor csak nem érti mire várunk...És most még egyszer megnézve a linkelt oldalt, valóban már átszámították megabyte-ba, így 35-36 Mbyte/sec ez reálisabb valóban De egy kép kiírása az én esetemben még mindig 3 sec..... Ami pár kép egymás utáni lövésénél (nem sorozat) észrevehetö idő.....
Jah és köszi az észrevételt, így nem marad ostobaság....
[ Szerkesztve ]
-
catroot
veterán
válasz rumos14 #14343 üzenetére
Szvsz is jó kis objektív.
Tényleg nem valami combos az AF sebessége (finoman fogalmazva), de nekem megfelel.
Amiben még kellemesen csalódtam az az, hogy manuálisan is szépen lehet vele fókuszálni.
Sokkal jobb nyilván az 55mm f1.8, bár nem is egy árkategória.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
GyureX
tag
válasz rumos14 #14359 üzenetére
Lakásba kéne, csak míg a simga nyitva is éles, f2-őn meg penge, addig a 28-as sony nem igazán.
Viszont rengetegszer futottam bele olyan helyzetbe, hogy nem fér bele amit szeretnék, kellene még egy lépés hátra, csak nincs hova. Ebből a szempontból jobb lenne.
Portréra meg a 85-öst el tudnám képzelni, annak ellenére, hogy imádok a sigmával portrézni.A kérdés leginkább arra irányult, hogy kezelhetőség szempontjából mennyivel lehet gyorsabb, pontosabb a natív üvegek használata, mint az adapteres megoldás? Mert sokszor van, hogy hiába ismeri fel a szemet vagy az arcot, nem ott éles ahol kéne neki, van mikor nem akarja felismerni, vagy csak nagy nehezen. A követő fókusz se a legjobb, annál se tudom eldönteni, hogy a gép tud ennyit, vagy csak az adapterezés miatt. Vagy csak én vagyok béna.
És akkor a videóról még nem beszéltünk.
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #14436 üzenetére
Igen
10 éve is készültek pöpec tájképek, és akkor mit is tudtak a FF gépek? [link]EM1m2: 12.8 FÉ, 23.7 bit, 1312 ISO
5D m1: 11.1 FÉ, 22.9 bit, 1368 ISO
5D m2: 11.9 FÉ, 23.7 bit, 1815 ISOS akkor most vagy felcipeled a hegyre az EM1m2 + 12-100 = ~1.1 kg, vagy a FF váz + 24-70 + 70-200, ami ennek a duplája és sokkal több helyet is foglal a csomagodból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#96302336
törölt tag
válasz rumos14 #14794 üzenetére
Van egy 150-600G2-m és egy 16-300. Tervben van szintén Tamron 70-200F2.8 is, mert kevesebb, mint fele a Sony ugyanilyen paraméterű objektívének.
A 16-300 szinte mindig fenn van, csak mostanában raktam vissza a SEL1850 obit. (mivel most vettem ) De Tervek között szerepel egy-két fényerős fix. De az nagy valószínűséggel valamelyik retró manuális lesz. M42-vel. Illetve nagy vágyam összerakni egy "photosniper" cuccot mai géppel, de a régi Tair3S objektívvel és a válltámaszos tartójával a hozzá adott Zenit helyett.A 150-600-on minden funkció tökéletes, a stabilizáción át a gyors AF-ig, De kell hozzá egy A7II, vagy egy a6300, vagy az újabb modellek. A6000-en próbáltam először, ott a PDaF nem ment. A kontraszt alapú igen.
Viltrox adapter volt először, a6000-nél nem volt különbség a Viltrox és az MC-11 között. De amint megjött a 6500, máris megtáltosodott az egész rendszer. Gyors, pontos PdAF mindegyik objektívnél, egyedül a 16-300 gondolkodik a végén, ha kevés a fény.200-300 között gyakoribb. A 150-600 csak akkor volt bizonytalan, ha még a kétszerező is fenn volt. Csodát viszont ne várjunk, este nem igazán van AF a végén. 400mm-körül mindig pontos volt. Amúgy is úgy használtam, hogy közeli végén álltam a témára, és zoom-oltam a kívánt méretre. Ha nem volt hirtelen mozdulat, a fókusz egész jól megtartotta. Állvány nélkül viszont ekv. 1800-at ha valaki kitart, az terminátor. De 300-at is elég kitartani kézből, az is ekv. 450 a végén, stabilizálás ide, vagy oda. Nagytelénél szerintem minimum egy monopod kötelező, a kényelmes használathoz.
16-300-nál ez a "rázoomolok" mód már nem igazán működik, de ott annyira nincs is szükség rá.Sony A-mountban azért sem gondolkodtam, mert egyrészt kevés objektívben van OSS, másrészt, hiába van pl. a Bigma A-mount változatban, abban nincs stabilizálás, csak a Caniknon verzióban. Tamron ugyanez. A 150-600 A-mount változata nem tartalmaz semmiféle stabilizálást. Igen, valóban vannak kiváló A-mount objektívek is, de vonalat húzni kell valahol, nem akarok annyiféle átalakítóval játszani, ha nem muszáj. A manuális M42-NEX meg nem szenvedés, mert annyit veszek, amennyi M42 objektívem lesz. Aannak az ára bőven elfogadható.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz rumos14 #15077 üzenetére
Valóban nem GM tényleg Zeiss és ahogy írod a tesztek szerint tényleg megvan benne a Zeiss-re jellemzők. Sajnos az F/1.4 miatt nem először GM-eztem le. Sajnos... pont amiatt írtam hogy AF-ben jobb csak az 55, mert azért képileg pont a Planar sajátosságok miatt jobb lehet az 50/1.4... csak nem nekem, mert én most nem nagyon használom ezt a látószöget így nincs semmilyen.
Viszont számomra nagy rejtély hogy tavasszal és nyáron, amikor a kültéri fotók dominálnak, akkor nem kellene-e egy. Ezért is tervezem hogy a 35/1.4 helyett esetleg megpróbáljam az 55/1.8-at mert a 25-ös és 85-ös Batis között nagy az űr.. félúton meg pont az 55 van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Netfone
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- iPad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- További aktív témák...
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Sigma ART 35 f1.4 Nikon
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen