- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Új utakra lép a Fractal (videóval!)
ph A számítógépházak mellett headsettel és gamer/irodai székekkel is elénk álltak a svédek.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Jelenleg is van pl. FF-re, meg APS-C-re tervezett Alpha obi is. Azaz semmi nem zárja ki, hogy a jövőben ne lehessenek majd FF-re tervezett NEX obi is. Ez az amit most a közeljövőben nem tervez a Sony és ez az amit Sebi szerintem csalódásként él meg.
Legalábbis szerintem, no de nem akarok itt helyette okoskodni. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1074 üzenetére
A Canon Eos-M már a bejelentésekor is egy kifejezetten rossz vételnek tűnt és ez az érzés azóta csak napról napra fokozódik! És ráadásul ennek még nincs vége, a kis Canon leghamarabb októbertől lesz kapható, addig meg még tuti bejelentenek még pár gépet ami szintén nevetségessé teszi majd.
De visszatérve az új NEX-re, még nagyon keveset tudni róla, de elég jónak tűnik. Valahol olvastam egy gyakorlati véleményt a Sony új hybrid AF-éről és ott dicsérték, majd meglátjuk az első teszteket.
Nemsokára itt lesz a NEX-6 is és ezzel asszem a Sony vázak kiforrták magukat, ez a rész kipipálva, innentől most már ráfeküdhetnének az obikra is, de úgy igazán..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1076 üzenetére
"Maga az egyetlen eos-m gép valóban nem jó vétel. Talán az utódai. Maga a rendszer viszont nem korlátozza abban, hogy később jó lehessen."
Ja hát vagy kiforrja magát a Canon új rendszere, vagy nem. Mindenesetre nekem ennyi kevés, ma akarok gépet nem 5 év múlva talán..
Hiányoltam én is, hogy a Sony a mostani bejelentéshez nem csapott hozzá az új obik közül egyet se.
A hybrid AF szerintem lesz olyan jó, mint a Nikon 1. Ami azt jelenti, hogy jó fényben bizony éreztetni fogja jótékony hatását, ellenben kevés fényben szerintem itt is le fog kapcsolni és onnantól csak kontraszt AF lesz.
De ha így is lesz, akkor ez ezzel együtt is egy pozitív újítás. -
FEDman
addikt
Most nézem csak, hogy többek között jelenleg az E 50/1,8 OSS obival sem kompatibilis a hybrid AF, pedig pont az az obi ahol talán a legjobban volna ha lenne..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1080 üzenetére
Nem, nem várok senkire, már van gépem!
G1-el fotózok még mindig teljes megelégedéssel, de persze emellett rajta tartom a szemem a piacon. Előbb utóbb vázat biztos frissítek, de egyenlőre még mindig nem érzem olyan sürgősnek a témát.A NEX szimpatikus, de jelenleg kicsit se érzem azt hogy mFT-ről váltanom kéne. Számomra valahogy még nem érett be a Sony. Ettől függetlenül gőzerővel fejlődik, csak egyenlőre az irányt nem látom még tisztán, hogy mindez merrefelé tart.
A Fuji az ami rettenetesen tetszik, de az meg egyenlőre túl drága és túl hisztis rendszer a számomra.
A Nikon 1 csemegéi meg lassan szivárognak mindenfelé, a NEX-5r-be a hybrid AF került bele, az új Pana G5-be meg a teljes elektronikus zár.
-
FEDman
addikt
És íme a 16-50-es palacsinta.
Elég bután néz ki a NEX6-on, de a mérete miatt mindenképp elismerésem a Sony-nak, nem hittem hogy ekkorában ezt ki lehet hozni.
Kíváncsi leszek a képére, ehhez a mérethez biztos be kellett vállalni némi kompromisszumot. -
FEDman
addikt
Azért elég erősen kell hunyorítani, hogy erre nyugodt szívvel rá tudjuk mondani, igen ez egy palacsinta zoom.
Mindenesetre így talán kényelmesebb lesz használni. Meg hát akárhogy is nézzük, ahhoz képest hogy ez egy APS-C-re tervezett ekv. 24-75mm-es obi, ahhoz képest extrém pici lett.Nekem mondjuk az új 35/1,8 tetszik. Az még messzebb van a palacsintától, de nagyon dögösen néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1133 üzenetére
Az XPro-1 brutál éles képeket köpköd magából.
A gyári Jpeg-je nagyon kis finom visszafogott ilyen téren, de nemrég megnéztem pár Raw-ot és ott már nincs ilyen finomkodás és érezni a szenzor átlagon felüli erejét.
Egyetlen gondom vele, hogy az általam szeretett LR ugyan kezeli, de láthatóan nem ehhez új színszűrőhöz van igazítva, a finom részletek néha összeakadnak. A vázhoz csomagolt Raw konverterrel már nincsenek ilyen gondok, csak az meg a Silkypix-en alapul, az meg nem épp a konverterek csúcsa.Szóval van erő ebben az új megoldásban, nem kevés csak kicsit előrerohant a Fuji ezzel a megoldással és még kell egy kis idő míg a szoftvergyártók is utolérik.
-
FEDman
addikt
Nemrég volt szerencsém végigpróbálni a jelenleg kapható NEX-eket, F3, 5n, 7.
A 7-es egy elképesztően jól összerakott gép, öröm kézbe venni. Közvetlen utána kézbe véve még a NEX-5n is olcsó hatást keltett.
Mindegyik vázon 18-55 kit obi volt, ezzel próbálgattam az AF-et. Újra fókuszálásnál, mikor eleve a témán áll akkor szépen gyorsan újra áll, ilyenkor nincs velük semmi gond. Ellenben ha nagyobb utat kell bejárni akkor már mindjárt sokkal ráérősebb lesz a történet. Még az őskövület Pana G1 + 14-45-öm is villám ehhez képest. Velem volt az is, ugyanott ki is próbáltam. És hát azóta ennél a Pana már sokkal gyorsabb vázakat csinál.Mindent összevetve tök jó hogy a legújabb vázakba már lesz hibrid AF, de ezen tapasztalataim alapján azt kell mondjam, hogy ez rá is fér a NEX-ekre.
Ami viszont pozitív csalódás volt az a NEX-F3 és a 7-es beépített kis vakuja. Mindkettőét lehet kézzel úgy hajtogatni, hogy felfelé nézzen és gond nélkül el is lehet őket sütni ebben az állapotban. Bár lehet ez csak nekem új infó, de mindenesetre ez tetszett.
-
FEDman
addikt
Nekem inkább azt mondjátok meg, hogy csak bele akarom látni, vagy tényleg homorú a 35/1,8 frontlencséje?
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1165 üzenetére
Látni kéne róla egy robbantott rajzot.
Objektívek terén nagyon más az ízlésünk. Én például egyértelműen fix párti vagyok, de mondjuk egy extra nagylátónál szerintem én se bánnám ha zoomos obim lenne. Mert míg egy alap fixxel szinte bármit meg lehet oldani, addig egy extranagylátó már egy nagyon speciális célszerszám és hát ebben a tartományban drámai változások érhetők el akárcsak egy 1-2mm eltéréssel is.
Példának vegyünk egy ekv. 18-35mm-es obit. Ez az obi pl. riportra remek, a 18mm sokszor kellhet, de például ha közben kell lőnöd egy portrét akkor ezen a látószögön meghaltál, míg 35mm-en meg még simán lehet lőni egy laza félalakos portrét.Nekem leginkább talán egy mFT-re tervezett 10-22 tetszene..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1172 üzenetére
Riport jelleg nálam az is, ha elmegy az ember a családdal egy kis városnézésre.
Nagylátóval lehet hangulatos utcaképeket lőni, míg ha leesik a kölök fagyija útközben akkor egy csavarintás az obin és máris tudsz lőni egy képet a kétségbeesett arcáról. -
FEDman
addikt
Amit eddig láttam az messze alulmúlta még a 18-55-öt is és itt most nem torzításra gondolok.
-
FEDman
addikt
Plusz körkörös és eszméletlen ronda kemény a kilépő bokehja. Nem mondom hogy egy vállalhatatlan objektív, de mondjuk úgy nem a legelegánsabb a képe.
A korrektség kedvéért azért hozzátenném, hogy ezen a látószögön a szenzorra tolt palacsinta obiknak úgy általában kemény a bokehjuk. Ilyen a Lumix 20/1,7 és az NX 30/2 is. Igaz ezek legalább kicsik és penge cuccok, ellenben a Sonyval, ami se nem kicsi, se nem..
-
FEDman
addikt
Azért ez a 35-ös is egy teljesen használható obi. Inkább csak erősen középszerű.
Kár, mert enélkül a szokásos obiból hozzuk a minimumot, a többit megoldjuk szenzorból hozzáállás nélkül nagyot tudna alkotni a Sony. De számomra nem ez a tragikus, hanem a logika ahogy felépül a rendszer.
Ha például 50-es helyett 60/1,8-at hoznak ki lehet komolyan elgondolkoztam volna a NEX-re váltáson. De nem képesek voltak az idióta ekv. 75mm-el kijönni. Na ezt most megfejelték a 35-össel, ami már egy remek látószög, de a 35 és az 50 túl közel van ahhoz hogy értelme legyen mind a kettőnek egy felszerelésben.
Ehhez képest az mFT vonalon meg úgy néz ki nem csak az Oly, de a Pana is Sony szenzorra váltott, így aztán mostanra már végképp elvesztette a NEX vonal a vonzerejét számomra.Már a NEX indulásakor volt egy rossz érzésem. Ha egy gyártó már kapásból egy 16/2,8 szintű üveggel indít az nem sok jóval kecsegtet. Meg is kaptam akkor a Sonysoktól hogy ne egy obi alapján ítéljek meg egy új rendszert. Erre írtam már akkor hogy tudom én jól hogy a Sony ennél sokkal többre képes, csak hát számomra pont ezért volt beszédes hogy egy ilyen nagy gyártó azt mondja ez a minőség bőven elég NEX vonalhoz akkor ez valószínű a koncepció része. És ha ez így van akkor miért lenne más a folytatás?
Főleg hogy ezzel együtt is vették/veszik a NEX-eket mint a cukrot. Ha meg így van, minek mutasson magából többet a Sony, nem igaz? -
FEDman
addikt
Egy 85/1,8 nem lenne rossz NEX-re, ez már beleesik az általam kedvelt porté tartományba.
Elvileg simán kihozható nagyságrendileg akkorára mint az mZD 75/1,8
Gyakorlatban viszont ez valahol ott fog megbukni, hogy itt az obiba építik a stabit, ami általában kicsit megdobja mind a méretet, mind a súlyt.Biztos igényes cucc lesz, aki ilyen szinten akar portrézni annak nem lesz ez nagy. Kérdés inkább a váz oldalról merül fel. A NEX-ek közül jelenleg a legnagyobb váznak is baromira alacsony a markolata. Amíg az össztömeg egy bizonyos szint alatt marad addig ez nem igazán okoz gondot, egy bizonyos súly felett viszont már kifejezetten kényelmetlen tud lenni. Hogy súlyban hol a határ az jó kérdés, de egy 85/1,8 már vélhetően a kevésbé komfortos zónába fog esni.
Az mFT vonalon ilyen szempontból lényegesen jobb a helyzet, mindenki eldöntheti a saját igényeihez mi passzol leginkább, hisz a foghatatlan pici szappantartótól a brutál markolattal ellátott GH3-ig van mindenféle váz a kínálatban.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1573 üzenetére
Pedig most kezd csak igazán körvonalazódni az, hogy itt páran miért is szidtuk annyira a Sony-t, hogy egy új APS-C rendszerre hogy a fenébe volt képes a tervezést 0-ról indítva 50mm-es (ekv. 75) obival előállni.
Ahogy akkor is mondtam nem az a gond, hogy ne lehetne ekv. 75mm-eren nagyon jó képeket lőni, volt nekem is APS-C Nikonon 50-es, ismerem jól. A gond az hogy komolyabb portréra kicsit rövid, általános fixnek meg kicsit hosszú. De persze aki nem akar rá túl sokat költeni az akár el is lehet(ne) vele.
Csak hát itt jön képbe, hogy közben bejelentett a 35/1,8 és állítólag érkezőben lévő 85/1,8 is. Ennél gonoszabban nehezen tudta volna szerintem a Sony felépíteni a rendszerét. Először kidobja az 50/1,8 ami látószögében pofátlanul semmilyen, ellenben fényerős, relatíve jó minőségű és ráadásul mindezt olyan olcsón adja, hogy minden kicsit is komolyabb NEX-es ráugrik (ha NEX-es lennék valószínű én is ezt tettem volna).
Szóval a beetetés megtörtént, aki csak tehette bevásárolt az 50-esből. Erre most itt ez a 35/1,8-as obi. Máris felmerül a NEX-esekben a gondolat hogy milyen jó lenne egy ilyen...
És valóban jó lenne, az ekv. 50mm általános fixnek sokkal jobb látószög. Sőt, ekv. 50mm-en még azokat a nem túl szűk portrékat is simán meg lehet ám lőni, amiket most az ekv. 75mm-es obiddal lősz. Így aztán a dilemma jogos, ellenben ha az ember végül beadja a derekát és beszerez egy 35/1,8-at akkor onnantól az 50/1,8 teljesen felesleges lesz, a kettő annyira közel van egymáshoz, hogy az utóbbi gyakorlatilag feleslegessé válik és az ember egy idő után eladja.
Aztán mikor megfordulna a fejedben, hogy azért az ekv. 50mm fölé jó lenne egy penge tele is, ami nincs olyan közel hozzá, addigra pont itt lesz az a 85/1,8 is.Félreértések elkerülése végett végeredményben egy 35/1,8 (ekv. 50) és egy 85/1,8 (ekv. 135) nagyon ütős páros. Viszont abban is biztos hogy nagyon sokan azok közül is eljutnak majd ide akik amúgy eredetileg nem is vágytak ilyen komoly cuccra, csak a márketing gépezet szépen lassan beszippantotta őket.
Először berántják az olcsó és kihagyhatatlannak tűnő 50/1,8-al, aztán később kijön a 35/1,8 amire a legtöbb embernek valójában szüksége lett volna. Ez már kicsit drágább, de ez legalább már a helyén van, így lecseréli az 50-est. Aztán mire észbe kap addigra az olcsó 50-estől eljut odáig hogy a már kifejezetten drága 85/1,8-on gondolkozik.
Fel van ez építve szépen. -
FEDman
addikt
A Pana 7-14 nem véletlenül olyan drága, könyörtelenül éles saroktól sarokig már nyitott rekeszen is. A Sony 10-18 szerintem egy jó obi, de a Pana teljesítményétől messze van. Ehhez képest annyira nem is nagy az árkülönbség a kettő között.
Mondjuk azt azért hozzá kell tenni, hogy a Sony 10-18 mellett egy nagy piros pont hogy azt ellenben sokkal könnyebb szűrőzni.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1659 üzenetére
Szerintem az egyik legjobb dolog a m43-ban.
Persze ehhez hozzá tartozik az a 2 apróság, hogy m43-nál, már a keresőképen is a korrigált képet látod, megkönnyítve ezzel a komponálást, valamint látószög csökkenést se okoz, mert az obin megadott értékek már a korrigált képre értendők.
Tudom sokan ezt már elvből elvetik, de valójában gyakorlatban ez egyszerűen nagyszerű.
Meg nem mondja nekem senki, hogy egy ilyen torzítással jobb együtt élni, csak mert ez nincs szoftveresen korrigálva.
Persze lehet ezt is utólag javítani, de akkor már megint ott vagyunk, hogy leesnek olyan részek, amik eredetileg ott voltak, plusz én már a keresőben rosszul szoktam lenni, mikor zoomolás közben ilyen hullámzó torzítást látok.Szóval lehet a m43 korrekciós rendszerét nem szeretni, lehet elv szinten elvetni, meg lehet haladni a korral és élvezni mindazt a pluszt ami ezzel jár.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1746 üzenetére
A Samsungnak is van 16/2,4 palacsintája.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1755 üzenetére
Photozone teszt fent van már jó ideje. Nagy csodák nincsenek, ennek az obinak is megvan a maga baja.
Itt van például ez a kép. A Samu 16/2,4-el készült f/5,6-ra lerekeszelve. Nézd meg először a közeli jobb és bal sarkot, egész rendben van. Aztán nézd meg hátul középen az épületet, hibátlan. Aztán nézd meg szintén a távolban az épület két végét, full homály.
Ebből arra következtetek, hogy még f/5,6 rekesz mellett is durván görbül az élességi sík.
Az az igazság, hogy tényleg nem egyszerű jó szenzorra tolt nagylátó palacsintát tervezni.Azt már csak érdekességképpen írom, hogy az extrém pici Lumix 14/2,5-ös objektív se véletlen indul mindjárt egy aszférikus frontlencsével, aztán a másik végén meg további 2db aszférikus elemmel ér véget.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1762 üzenetére
Ez egy sima optikai jelenség, a raw konvernek ennek semmi köze. Egy egyszerű lencsének a fókusz síkja nem sík, hanem gyakorlatilag egy gömb felületéhez hasonlít leginkább. Ezt a jelenséget spéci lencsetagokkal korrigálják, hogy végeredményben ez minél közelebb essen az ideális síkhoz. Amint látható ezt a gyártók teszik több kevesebb sikerrel.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1764 üzenetére
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1782 üzenetére
Hát ezt most csak én dobtam össze nagyjából, szemre.
Viszont mivel a Sony obi külső átmérője 62mm, a Samué meg 61,5mm így olyan nagyot szerintem biztos nem tévedtem. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1799 üzenetére
Az első 3 nagyon hangulatos.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2100 üzenetére
Ezzel szemben hány NEX váz létezik jelenleg beépített EVF-el, amit nem méregdrágán árul a Sony?
Ami az obikat illeti szerintem a Sony/Zeiss párosnak az egyre elterjedtebb közvélekedéssel ellentétben semmilyen képességbeli hiányossága nincs mondjuk az Olympus-hoz képest. Ha akarnak nagyon tudnak itt is, kérdés jelen esetben igazából csak az hogy akarnak e? Nekem folyamatosan az az érzésem, hogy a Sony egyszerűen nem veszi túl komolyan a NEX szériát. Van már több korrekt objektív is a rendszerben, de ezek közül csak egynél érzem, hogy azt az igényes fotósoknak szánták.
Amire ki akadok lyukadni, inkább arra lenne szükség, hogy a Sony kicsit komolyabban vegye ezt a rendszert, mintsem hogy az Olympus kívülről besegítsen. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2103 üzenetére
255e egy NEX-6 váz, azért ezt nem nevezném kifejezetten jó árnak.
Egy E-M5 ehhez képest tényleg drágább 45e Ft-tal, de ebben a kategóriában azért nem hiszem hogy ezen fog múlni. És míg szenzorban a különbség minimális a 2 váz között, addig AF-ben a Sony hybrid AF-e ide vagy oda, az Oly rendesen állva hagyja a Sony-t. Ehhez jön hogy az Oly azért mégiscsak egy időjárásálló váz. Legjobb esetben is szerintem kiegyezhetünk egy max döntetlennel.
Ettől függetlenül ár/érték arányban szerintem egyik se áll túl jó és igazából max az lehet a kérdés, hogy a két drága váz közül melyik a túlárazottabb.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2109 üzenetére
Hát ha nem lenne tele a net számtalan pozitív gyakorlati példával, tapasztalattal az OMD szenzorával kapcsolatban még azt mondanám megértem ezt a szemellenzős hozzáállást, de így..
Zaj tesztel nem fárasztanálak, abból gondolom láttál eleget, ilyen téren a különbség tényleg minimális. De általában nem is ebbe szoktak belekötni, hanem sokkal inkább a dinamika átfogással szoktak példálózni, különösen a csúcsfények felől, mondván ott a NEX-ek aztán végképp ütnek mindent.
Nos, itt egy gyakorlati példa. Itt nem DXOmark-os méricskélésről van szó, hanem egyszerűen kiment a faszi a szabadba, majd elkezdett mindegyik géppel egy expo sort lőni 1/3 EV lépésenként egyre inkább túlexponálva a képet. Ezután megnézte hogy LR-ban hol az a túlexponáltsági szint ahol még vissza lehet hozni a részleteket.
Nos, nem lehet mondani, hogy az OMD olyan nagyon elvérzett volna. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2118 üzenetére
Ez igaz, de a vita tárgya az volt, hogy van e a két gyártónak nem drága beépített EVF-es modellje, így adott volt ezt a két váz kiragadása. Igazából szinte mindegy is hogy melyik a jobb, számomra NEX-6, NEX-7, E-M5 is csak egy elég rendesen túlárazott váz, nekem egyik se ér annyit amennyiért vesztegetik őket.
Pedig ha pár éve lett volna egy Pana Gx árkategóriás beépített EVF-es NEX váz talán még el is gondolkozom a cserén csak a szenzor miatt.
Csak hát közben eltelt pár év, az mFT rendszerben egyre jobbak a szenzorok a NEX-6 meg még mindig drága.Na de ez már az én problémám, mesélj inkább az E 35/1,8-ról, te milyennek találod? Nagyobb tárgytávon nyitott rekeszen milyen vele az élet?
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2122 üzenetére
Azt egy pillanatig se kérdőjeleztem meg, hogy a NEX-6 ne lenne egy jó váz.
Csak nekem egyszerűen már a NEX-6 is túl drága és innentől kezdve az én szemszögemből nézve már tökmindegy ehhez képest az OMD mennyivel több.
Értelmes váz ár nálam valahol ott kezdődik ahol egy Pana G3-as kifut. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2125 üzenetére
Pont azért kérdezlek téged, mert tudom hogy te nem szoktál felesleges szépítésekbe belemenni.
Arra is emlékszem, hogy írtál róla már csak gondoltam azóta már többet használtad, több a tapasztalat vele.Nagyobb tárgytáv alatt azért nem végtelenre gondoltam, az nem sok obinak megy jól nyitott rekeszen. Bár erre is tudnék pozitív példát mondani.
Elsősorban arra lettem volna most kínácsi hogy pár méteres távolságból mennyire jó nyitott rekeszen, mennyire pontos és mennyire jó ilyenkor képminőségre. Konkrétan ilyen helyzetekre gondolok, hogy ilyenkor milyen nyitott rekeszen?[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2127 üzenetére
Annyira nem ártatlan azért ez a helyzet. A legtöbb obi nyitott rekeszen teljesen máshogy rajzol különböző tárgytávokon. Közelre általában élességre, kontrasztra jobban teljesítenek, mint 5-10 méteres távolságban. Mondjuk pont a Fujinak van pár olyan üvege, ami közelre lágyabb és távoli témákon meg feljavul, de többnyire azért ez inkább fordítva igaz.
Lehet amúgy hogy teljesen jól teljesít itt a Sony 35-öse, ez tipikusan olyan téma ami igazából gyakorlatban dől el hogy mennyire jó is valójában. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2135 üzenetére
Durván jó az a Fuji 35/1,4
Simán lehet, hogy egyszer csak emiatt az egy obi miatt fogok rendszert váltani..
Itt egy másik nyitott rekeszes kép vele obi fingató ellenfény nélkül. -
FEDman
addikt
Egy gyakorlati összevetés a Sony 35/1,8 és az új Zeiss Touit 32/1,8 között.
Az a fehér pados kép nyitott rekeszen tesztképnek remek, sok mindent elárul a két objektívről. Első körben, hogy a Zeiss nyitott rekeszen lényegesen jobb élességben, kontrasztban, CA-ban, szarurációban. Második nekifutásra viszont az is feltűnő, hogy ahogy azt már máshol is írtam meglepően ideges bokeh-val rendelkeznek ezek az új Touit lencsék. Ebben a kategóriában egy Zeiss lencsétől én ennél azért többet várnék. Ezen a pados képen konkrétan sokkolóan durva az a bizonyos kilépő bokeh...[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2161 üzenetére
Nem, ez tipikusan a bokeh karaktere miatt van. Az ilyen kőkemény duplázó háttérmosásnál gyakorlatilag a kilépő bokeh is kicsit olyan mintha éles lenne pedig nem csak a keménysége becsapja a szemet. Ezért tűnik úgy, mintha a Zeiss obinál nem lenne olyan kicsi a mélységélesség azonos rekesznél. Erre szoktam mondani, hogy olyat karcol hogy van ahol még a bokeh is éles.
É ezért is mondom hogy ezen a ponton azért többet várnék egy Zeiss üvegtől.
No persze van aki pont az ilyen kemény karakteres bokeh-ra bukik..Hozzáteszem a szeretett Lumix 20/1,7 palacsintámnak is pont ilyen kemény a bokeh-ja. Van hogy előjön és ilyenkor van hogy nem is igazán tetszik, de mivel ez egy kis méretre hangolt palacsinta obi viszonylag jó fényerővel, baromi jó élességgel így ezt valamit valamiért alapon mégis elnézem neki.
Ez a Touit obi viszont nem kicsi, 100%-ban Zeiss üveg, jó drágán, itt azért mások részemről az elvárások.
Szóval ebben a kategóriában továbbra is a Fuji 35/1,4-et tartom etalonnak. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2162 üzenetére
Hát azért a Zeiss élességben kontrasztban lényegesen jobb. A Sony nyitott rekeszen egyértelműen kicsit lágy képű. A lágyság meg egy olyan dolog, hogy míg szabadban akár kifejezetten jót is tesz a képeknek, addig gyér rossz minőségű műfényes körülmények között már sokkal kevésbé fog jó jönni. Ha például egy obi fingató koncert körülmények között vetették volna ezt a két obit össze akkor sokkal nagyobb lett volna a különbség kontrasztban/élességben, mint amit most itt látsz.
Ettől független azzal egyetértek, hogy ár/érték arányban tényleg nem rosszabb a Sony a Zeissnél.
-
FEDman
addikt
100%
Volt ezzel kapcsolatbn egy elég kimerítő interjú, ahol nem véletlenül fogalmaztak úgy, hogy ezek a Zeiss első igazi AF-es üvegei. Nem véletlenül van a NEX vonalon jelenleg kétféle Zeiss objektív. Egyik a Zeiss E 24/1,8. Ezen az obin már az önmagában árulkodó, hogy egyik oldalán Zeiss logó van, a másikon meg Sony felirat.Ezen felül ugyanebben az interjúban kijelentette a Zeiss, hogy ez egy 100%-osan Sony fejlesztés és csak a jó minőség miatt kaphatott Zeiss címkét.
Ezzel szemben ezeknél a Touit lencséknél büszkén vállalta a cég, hogy ezek már 100%-ig Zeiss üvegek. Ennek megfelelően más építést, külsőt is kaptak, továbbá a Sony felirat is elmaradt már ezekről.Ami a bokeh karakterét illeti, az erősen témafüggő. Néha kifejezetten szeretem a karakteres bokeh-t. Megint máskor meg zavar, például ha ezzel túlzottan eltereli a lényegről a figyelmet, vagy a korábban említett jelenség miatt, miszerint van hogy ilyenkor kicsit nagyobbnak érezni a mélységélességet, mint egy azonos rekeszen készült, de puha hátérmosással rendelkező obi esetén.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2172 üzenetére
Most komolyan mondod, hogy ebben tartományban neked problémás stabi nélkül kitartani az 1/60s-et?
Vagy ekkorát üt a NEX-ek zárja?Ami a videózást illeti azzal egyet értek, ott mindig jól jön a stabi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-105 VR ED G (7890 expo)
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Godox Litemons LA200D 5600K LED lámpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen