- uleFone Power
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Akciófigyelő: OneSport OT05 bringát lehet nyerni
ma Két kerékpárt is sorsol a gyártó, ebből az egyik kifejezetten a Mobilarena olvasóinak szól.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenan
aktív tag
válasz Elektrosokk #9356 üzenetére
A nevet vették meg hozzá, amúgy nagyon jó tényleg, de ennek a lencse felépítésében semmi köze nincs az 1930-as sonnar tipushoz valójában.
Sokan másolták, oroszok, japánok stb. de ez tök más. -
#31733248
törölt tag
(#9349) pdave
A 85-ös Samyang engem is nagyon érdekel... Az 50mm f1.8 mellett egy manuális 135mm-es f3.5 CZJ-t használok, elégedett vagyok vele, de jó lenne egy rövidebb is.
(#9350) grigo
Az 55-ös Zeiss lenne nálam az alap obi, ha FF Sonyn gondolkodnék, tényleg nagyon meggyőző...
-
konyi79
addikt
Ne feledd, már van a SEL50F18F is, lehet arra gondolt.
De jogos egyébként, az a Zeiss alulról súrolja képminőségben az Otus-t, aminél megint lehetne vitázni mitől annyi, de minek... Az 55-ös Zeiss a FF rendszer szinte kötelező darabja, annyira jó.Siessen mindenki frissíteni az A7/r/s;A6000-et, mert frissítés nélkül nem támogatott a 70-200GM
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Üdv! Sony a6000-re van stabilizált (videóra is használnám) 24 mm a 16-50-en kívül?
-
konyi79
addikt
-
Pompi
MODERÁTOR
-
hibavissza
veterán
Köszönöm. Én is ezeket találtam. Szerk: UPSZ, a 16-70-et nem!!! Futok egy kört vele. Köszi!....nem, ez is drága.
(#9362) konyi79: a6000 kitet vásároltam volna, de szembe jött a Pana 12-32 obi. Kipróbáltam és bejött. Ha találnék hasonlót Sonyra, akkor átnyergelnék m4/3-ról. Nem találtam. Ami ekv. 24 az nagy és drága a 12-32-höz képest.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Rumos14: Akkor ezt benéztem keményen. Nem állok neki megint túrni inkább kérdezek. Az A7-re mit lehet feltekerni ami ekv. 24 és stabilizált? Nem kell fényerő, nem kell karc az extrém sarkokban csak ne legyen "pro" árazása.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz hibavissza #9364 üzenetére
A 1650 lehetne az alternatívája, csak ennél más a komromisszum. A pana ügyesen vágott a végéből, kevesebb legyen a kompromisszum a képminőségben ebben a méretben.
Nézd át az összefoglalóban a táblázatot az objektívekről.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz hibavissza #9366 üzenetére
Zeiss 24-70/f4, használtan 180 körül több helyen van most is.
fixről nem tudok. -
hibavissza
veterán
válasz konyi79 #9367 üzenetére
Hopp, de jó kis összefoglaló. Elnézést, nem figyeltem, hogy itt van ilyen is.
(#9368) rumos14: ha őszinte vagyok magamhoz az a helyzet, hogy az A7 kicsit Fuji nekem. Ha egy kicsit tovább nézek a váz és alapzoom szintről, vészesen drága cuccok állnak lesben a pénztárcám tartalmára. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #9369 üzenetére
Viszont van lehetőséged adapterekkel egy halom manuális obival fotózni.
Olyanokkal amiknek még elérhető az áruk, bár minden araszol felfelé, pont az A7 miatt.
Nekem sincs egy db fullframe AF obim a vázhoz, de minden meg tudok oldani 16 és 200mm között.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
hibavissza
veterán
válasz Rapid136 #9371 üzenetére
450 ezer lenne most egy használt A7+24-70 ahogy nézegetem. Nekem szükséges legalább egy stabilizált, megbízható af-es üveg a videózás miatt. Ez már önmagában sok a GX80+12-32 zoom 200 ezres új árával összehasonlítva. 325 ezer a keretem. Akár hogy görcsölök, nem jön ki.
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #9372 üzenetére
A7-hez képest fele az érzékelő a Panának..., mondjuk a felbontás meg mindegy HD-nál.
Viszont ha fontos a játék az életlenséggel akkor inkább A7. Ha nem, akkor bármi más...
Az A7-re meg fel lehet pattintani az APS-C obikat is, videonál nem számit. 30-35 ezer a 16-50 PZ kitobi, de te tudod mit akarsz videozni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
hibavissza
veterán
válasz Rapid136 #9373 üzenetére
Az A7-re meg fel lehet pattintani az APS-C obikat is
Ezt nem igazán vágom. Azt tudtam, hogy fotónál működik, mert a váz croppol. De logikusan hangzik, hogy videónál is, hiszen nem full read, ha jól tudom.
Nem a videón van a hangsúly. Ahogy végiggondolom, ha nem lennék ráégve a 24 mm-re, akkor minden további nélkül belevágnék egy A7+28-70 kitbe.(#9374) csacsi77: igen, ezért rágódom. Sokkal több szabadságot ad utófeldolgozás során az A7 raw. A másik előnye számomra, hogy ha művészkedni támad kedvem, akkor bármelyik régi lencsét rátekerve hozza az objektív oldschool hangulatát.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #9375 üzenetére
Az E bajonett egy komplett rendszer FF és APS-C vázakkal és obikkal. Az APS-C obik használhatók a FF vázakon crop vagy sima módban is, akár fotóra akár videora (itt mondjuk a vignettálás miatt csak cropban)
De APS-C vázban ott az A6000 + 16-50 PZ is, azért az olcsóbb az A7-nél.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
horacexxl
csendes tag
válasz konyi79 #9370 üzenetére
A 30-as sigma engem is érdekelne, ha esetleg lesznek személyes tapasztalataid kérlek oszd meg itt a fórumon. Nagyon megszerettem az a6000-est, jó döntés volt az 5r-ről váltani, utólag is köszönöm a tanácsaidat. Hogy ne csak kérjek, adjak is valamit: akit esetleg rajtam kívül is érdekel a gyenge megvilágítás melletti videózás, épp Zamárdiban nyaralok és készìtettem egy rövid összehasonlító snittet sel50f18 kontra 30 éves canon nfd50mm f1.4 + zhongyi lens turbo II. Azonos beállításokkal (teljesen nyitva, 60 záridő) kézböl (a Sel50f18-nál ment az oss). Ne a képminősséget nézzétek, mert tableten csak alacsony felbontású mp4-re konvertált anyagot tudtam szerkeszteni, na meg a youtube se tesz jót az anyagnak, de az 1.8 és az 1 közötti különbség azért szerintem észlelhető. Low light test Sel50f18 vs nFd50mm1 4 lensturboII
[ Módosította: Karma ]
-
konyi79
addikt
válasz horacexxl #9379 üzenetére
akkor lehet már sok fényt kapott 1/60 záridőhöz a lens turbóval. Elvileg a váz fénymérésének ki kellett volna kompenzálni a többlet fényt, és a zajtalanabb kép, meg kisebb mélységélességnek kellene csak látszódni. De jó így, elég látványos mennyit dob rajta az 1,4-es obi + lens turbo. Jól tetted beraktad
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, valaki tette ki már komolyabb igénybevételnek az állványmenetet? Egy a7s-t használnék ilyennel viszonylag nagy obikkal, pl. samyang 24mm t1.5-el és félek, hogy megreped a váz alja vagy valami. Ahogy elnézem az összes újabb sony alja ilyen vékonyka, az a6000-es szériáé is, vajon mennyire bírják ezek a strapát? Valakinek törött vagy repedt már el? A kijelzőre szinte rámászik az állványmenet...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
m3ss
veterán
ez a kialakitas nekem se annyira szimpi. az ilyen rogzito is kicsit furan all rajta, mivel nem teljesen sik az alja a kijelzo miatt. raadasul ha rarakom, nem tudom a kijelzot se kihajtani. mintha az ujabb a7-ek alulrol is kicsit mashogy neznenek ki...
amugy panorama funkcio milyen ezekben a gepeken? jol mukodik? remelem olyan mint egy mobilon
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Drótszamár #9382 üzenetére
Igaz, hogy az a7s fém, de ezek szerint az a rész lehetséges, hogy sérülékenyebb az átlagnál.
muci: Csak kölcsön gép, nem az enyém, nem költök rá.
m3ss: Nekem is van ilyen, de erre az a7s-t rá sem merem rakni, mivel ezzel amilyen szerencsétlen vagyok folyton hozzáütöm a gépet mindenhez, két himbálózó gépre két oldalt nehéz figyelni Ahhoz meg túl drága. Panot nem próbáltam, azt sem tudom az "s"-ben van-e, de amelyik sony tudja, értelemszerűen az is csak jpg-ben, ha nem tévedek.
McDuglas: Na akkor egy egész fesztiválon végig a kezemben lesz, vagy nyakpánton, amit nem szeretek...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Pf, x-t10-en még mellette van három kis csavar is, meg az akksi nyíláshoz is közel került, biztos ami biztos Elég gáz ez amúgy, az állványmenet körüli részre odafigyelhetnének a gyártók...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
m3ss
veterán
ha rarakok 1 artot adapterrel, rogton nem himbalozik sehova sajnos vakuval meg plane. nem olyan konnyu azert nekiutni mindennek...de teny h elegge korulmenyesse tesz. leulni, leguggolni, lefekudni eleg problemas vele...
amugy megneztem most, elcsusztatva ra tudom rakni ugy, hogy a kijelzot is lehessen nyitni, csukni. felfexik jol. azert eleg csunyan neznek ha megrepedne ott a gep rendeltetesszeru hasznalattol
rawban panoramazhatok magamnak, mint egy tukroson?
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
konyi79
addikt
Én próbáltam hasonlóval, de jobban féltettem az obit, így felhagytam vele. Nem repedt el a ház, bár tényleg nem is volt rajta sokat.
m3ss:
Panó elég jó, felbontásra lehetne nagyobb. Az ütemre kell ráérezni, milyen sebességgel kell fordítani. RAW panót tud egyáltalán bármi? -
jjeahh
nagyúr
Szerintem semmi nem tud panorámát raw-ban összefűzni és raw-ban is hagyni ha erre gondolsz. Azért nem biztos, hogy valóban sérülékeny az alja, ha jól emlékszek madgie x-t10-ese is "rendeltetésszerű" földre zuhanástól repedt meg Csak kissé ijesztő, hogy ennyire vékony a állványmenet melletti rész.
konyi79: Ilyenen én is féltem, mert ezen lóg előre-hátra, én pont ezért költöttem picivel többet ilyen peak design utánzatra
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz konyi79 #9393 üzenetére
Nekem ez kényelmesnek tűnik, de embere válogatja és igaz, hogy csak egyszer túráztam eddig vele, majd hosszabb távon kiderül, hogy beválik-e.
Más: az miért van, hogy s-log módban nem enged iso3200 alá?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
m3ss
veterán
nincs vmi regebbi olcsobb de hasznalhato tilt shift optika, amit ra lehetne adapterezni sonyra?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Rapid136
őstag
Rosszul gondolkodsz, vegyél shift adaptert, arra bármit rakhatsz :-)
Na jó ami tényleg tilt-shift, az drága, viszont tényleg bármelyik obihoz jó ami azonos bajonettel van.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Azért a fullframe obik kicsit nagyobb kört rajzolnak az érzékelőnél, valamennyit eltolást el kell bírnia pl. gyujtótávolságtól függően.
És a vignettálás képfeldolgozó programban orvosolható.
De előbb-utóbb rendelek egy ilyen adaptert próbára :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."