Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabzjee

    csendes tag

    válasz szabol85 #8901 üzenetére

    Termosztát: gyakorlatilag egy szelep, hamarabb felmelegszik vele a motor. Ahogy beindítod, zárva van a termosztát egészen addig amíg el nem éri a nyitási hőfokát. Amikor kinyit, a motorban lévő hűtőfolyadékot a vízpumpa keringteti. Ha rossz a termosztátod és nyitva maradt akkor nem fog felmenni üzemi hőmérsékletre a motorod. Ennek az ellenkezője is érvényben van ritkább esetekben, amikor a termosztát nem nyit ki ezért felforr a motor.

    Termokapcsoló/hőgomba: Egyszerűen az a szerepe, hogy mielőtt a hűtőfolyadék felforrna összekapcsolná a két sarut. Két saru található rajta. Az egyikben ahogy ráadod a gyújtást +12 volt megy, a másik pedig a ventilátor vezetéke. Forráspont előtt egyszerűen a hőgomba összekapcsolja a két sarut, aminek hatására a +12 volt a ventilátorhoz is eljut. A Ventilátor másik vezetéke a testelés, amit én spec. a duda mellé csavartam.

Új hozzászólás Aktív témák