- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Rá lehet kötni közvetlenül a tányért egy H6400-as tévére BNC-Koax átalakítóval?
Ugye a Set-Top-Box-ba BNC-vel csatlakozik a tányér, viszont ha lehet akkor kiiktatnám a STB-ot, ha már a TV-ben is van DVB-S tuner. Illetve ha így teszek, akkor elméletileg minden adott lenne a HD adások vételéhez, már ha tudom dekódolni is?
(Vajon a T-Home sugároz HD-ben?)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt nem értem miért. DLNA lejátszáshoz csak megfelelő átvitel szükséges, nem? Ha működik PC-ről a DLNA, meg USB vinyóról a lejátszás, akkor már csak olyan eszköz kell, ami zökkenőmentes átvitelt biztosít. Nem?
Én épp egy Asus N18U routerrel szemezek, az közel teljes USB2.0 sávszélességgel képes megosztani.
A TV számára azt hinném transzparens a router/NAS, csak a megosztás számít. És azt szvsz mindegy, hogy miről van megosztva, amíg biztosított a kellően gyors átvitel.(#70956) ada19
My bad. Vmiért nem találom most a Samsung.hu-n ezt a típust, a kézikönyve meg könnyed olvasmány lényegi infók nélkül.Viszont a kérdés még adott, hogy DVB-S tuner megléte esetén működik a parabola STB nélkül is közvetlenül a TV-re dugva?
-
Teasüti
nagyúr
Kíváncsi lennék ki az Isten találta ki ezeket a fülbemászó 23.976 fps és egyéb formátumokat.
Mi okozza ezt, talán az aszinkron motor slip-je a filmszalagos kamerákban?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Van egy H6400-as készülékem, ami nem rég frissített 2130-as verzióra és az lenne a kérdésem egyrészt, hogy tud-e vki changelog-ot úgy általában a frissítésekről ill. mi változott az új verzióban?
Másrészt célzottan a 24p érdekel a napokban. Állítólag ez a frissítési frekvencia nem működik a beépített lejátszók esetén - a tv-k nagy hányadán legalábbis (kereszt kérdés: miért nem??). Ezért felraktam PC-re az mpc hc, madvr, reclock kombót, hogy teszteljem a kadenciahelyes videólejátszást. Csak épp mikor a beépített lejátszóval keresgéltem pár film közt, aminél tudom, hogy ugrált a kép, ott most ha kiguvadnak a szemeim, akkor sem látok röccenést. Se az animációs filmeknél, se a stáblistáknál nem veszek észre judder-t függetlenül a MotionPlus beállításaitól.
Létezik, hogy az új szoftververzióban megoldották a 24p kérdését? (Mert ez esetben nem szórakozok tovább a pc-vel, sokkal praktikusabb NAS-ról filmezni közvetlenül a TV-vel. )
Referencia nélkül meg elég nehéz összehasonlítást csinálni.Másrészt amúgy miért rossz a beépített lejátszó?
Mert amennyire én tudom (leírva legalábbis csak ennyit olvastam eddig), a beépített elleni érv a kadencia szokott lenni és ezért mindenki köpköd és állítólag csak dedikált eszközről és pc-ről fasza filmezni. Mi a rossz beépített lejátszóban még úgy általában? A primitív interfészen, korlátozott formátum támogatáson kívül felmerülhet bármi ellenérv még? Főleg a minőséget illetően, mert a képi megjelenítés szempontjából azt hinném kb mindegy mivel játszom le a filmet. (Na jó, azért a MadVR kapcsán olvasottak alapján ez nem teljesen igaz - skálázási algoritmusokra gondolok -, de a TV elektronikája így is úgy is közrejátszik, mindegy milyen forrásról van szó.)(#74798) PuMbA
Próbáltam dejudder-t nullán és maxon is, próbáltam a teljes MotionPlus kikapcsolását is. Amúgy max dejudder-rel is ugyanúgy észre lehet venni a rossz kadenciát egyenletes mozgásoknál (pl. stáblista).
Ami "akadásra" te itt célzol, az nem csak egyszerűen a 24 fps miatti általános szaggatás? (És ami miatt nem vagyok hajlandó interpoláció nélkül filmezni már nagyon régóta.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Scoobyka #74804 üzenetére
Laptop valószínűleg 60 hz-es képfrissítést használ, aminél ilyen olyan trükközés során kerül megjelenítésre a videó. Erősen kétlem, hogy az 50 hz-es és a 60 hz-es megjelenítőkön éppen ugyanazt fogod látni kadencia szempontjából. TV adásnál az 50/100 hz a nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vmiért crt tv-n soha nem volt ilyen problémám, csak nagyon kirívó esetben lehetett észrevenni a kicsi fps-t (rövid záridő és vízszintes kameramozgás). Míg az lcd-k világában és a progresszív keresés esetén már szinte kiszúrja a szemem, moziban szintúgy zavar. Crt tv-n inkább az 50 hz-es vibrálást látni, de azt nagyon.
(#74799) Teasüti
Megválaszoltam a saját kérdésem néhány teszt videó segítségével. A beépített lejátszó szinte mindent beszaggat, még a 25 és 50 fps-t is az első felében (talán kell egy-két másodperc, mire "stabilizálódik" a lejátszás - mi a fene, talán üres pufferekkel esik neki a videónak a tv?)
Míg a PC itt egyértelműen győzedelmeskedik, minden folyamatos.Btw akkor látványos nagyon a kadencia okozta szaggatás, ha a Motionplus maxon van. Kikapcsolva nem nagyon jön ki a hibás időzítés, elvégre nehéz kivenni a már alapból szaggató képen a megugrásokat.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz castiels #74815 üzenetére
Motionplus egyéni beállításoknál az elmosódás csökkentést told fel maxra, oszt talán jó lesz!
Én nem is használok előre definiált beállítást (tiszta, szemkímélő, stb) csak ezzel a két csúszkával játszok. Amelyik tartalom bírja az interpolációt, ott sok dejudder, amelyik nem, ott kevés. A kevés az nálam 6/10, addig nem látok szappanoperát és elviselhető mértékben hibázik az interpoláció is. 10/10 meg jellemzően animációs filmeknél válik be, ha nincs túl sok nagyon gyors mozgás és mellette részletesen kidolgozott képi világ, mert akkor sok lesz a interpolációs artifact (mint mondjuk a Villám és a varázsló esetén, az a film darabjaira esik szét 10/10-nél).
Az elmosódáscsökkentésnél meg nem figyeltem meg képi hibákat, így az always 10/10 nálam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz cyberkind #74848 üzenetére
Akkor nem értem a helyzetet.
PC ha csak sztereó hangot küld ki, akkor a PC-t a TV-vel közvetlenül kötötted össze és a PC a TV Edid információja alapján konfigurálta sztereóra a kimenetet (mivel a TV-nek csak a sztereó megszólaltatásához elégséges számú hangszórója van). A helyes bekötés így néz ki: PC -> (HDMI) -> AVR <- (HDMI ARC) -> TV.
Így a PC az erősítő Edid információit veszi alapul és azt fogja látni, hogy itt bizony van surround és megkapod a "sokcsatornát".
Az ARC meg nem a PC-hez lett kitalálva, az arra való, hogy a TV tudjon visszafelé, az erősítő felé küldeni hangot a fenti helyes bekötés esetén. Ilyenkor a TV a hangforrás ugye, vagyis nem hdmi-n történő filmezésről van szó. Ez az ARC lényege, megspórolni egy vezetéket, ami a TV to AVR hangot oldja meg.
Én pedig erre az esetre értettem, hogy csak sztereó hangot ad a TV.Ha a helytelen módot választottad, akkor esetleg az Edid szerkesztés működhet, hogy átverd a PC-det a TV képességeit illetően. Ezt a kört már lefutottam én is, viszont elakadtam ott, hogy nincs hdmi képes avr-em, így nincs Edid mintám sem, amit ráhúzhatnék a TV konfigjára, így azt sem fogom megtudni, hogy egyébként a TV tovább küldené-e a HDMI-ről optikára a hangot passthrough módon, de ha lenne hdmi képes vasam, akkor már okafogyottá válna ez a bohóckodás is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Második a dejudder. Az a képkocka interpoláció maga, igen.
Megfogalmazásért bocsi, sose jut eszembe a magyar menü hogy hivatkozik rá.
Külföldi oldalakról ragadtak meg a fogalmak.Amúgy kíváncsi lennék mi különbségek vannak a fokozatok között.
Mert én ugye még ott tartok, hogy a 100 hz, az a két képkocka közé egy harmadik interpolált. A 200 hz meg általában a három valós képkocka közé egy-egy fekete. (Egyéb elfajzott eseteket most hagyjuk.)
Na most én ezt úgy tudnám elképzelni, hogy most vagy be van kapcsolva és számolja a köztes képkockát, vagy nem. Vagy 50 hz, vagy 100. De akkor mégis mi a búbánatot lehet fokozni egy 10-es skálán??
Néhány hónapja van smart tévém, de még vannak rejtélyes dolgai, amit nem értek.
Már az elején se értettem, hogy kicsi fokozaton is már interpolál, de még nincs szappanopera. És már akkor sem értettem ez hogy lehetséges.szerk: hmm, talán a köztes képkockát manipulálja, teszem az bemozdítással?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
"A torzítás csökkentés pedig csak a kép folyamatosságát növeli, ami tetszhet, de egyébként semmiféle pozitív hatása nincs a képminőségre vagy részletességre"
Az nem elég pozitív hatás a torzítás csökkentésre*, hogy nem akadozik a kép a pici fps miatt?*Honnan ez a megnevezés? Hogy utal ez a képkocka interpolációra? Biztos dilettáns félrefordítás.
Btw mi az a mozgásfelbontás, ha nem a kép folyamatossága? A mérőszámát meg még mindig nem tudom megemészteni, ez vmi exakt mértékegység vagy vmi fantázianév, mint az 5.1 bögreszetteknél a PMPO?
(#74871) PuMbA
H6400-ason 2130-as szoftverrel és már a gyári szoftverrel is úgy működött, hogy az egyedi beállításnál a Ledes képtisztaságot aktiválva kiszürkültek a csúszkák. Ez az én értelmezésemben kizárja egymást. -
-
Teasüti
nagyúr
válasz #33101952 #74898 üzenetére
A külső hangszórókat nem muszáj beállítani. Kiküldi az toslinken ha kell, ha nem. Így megmarad a tv hangerőszabályzása és nem kell mindig keresgélni a menüben, ha a sjaát hangszóróit akarod használni.
Persze hifi-vel hallgatva érdemes lenémítani a tv-t.Az eredeti kérdést benéztem, bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Még mindig nagy a homály, ezzel most csak összezavartál.
Mi köze az interpolációnak az "elmosódás csökkentéshez"?
Az interpoláció az a "torzítás csökkentés", ahogy a TV hivatkozik rá.Viszont feljebb PuMbA ezeket írta, amiket nem tudok megemészteni:
"mindkét csúszkánál köztes képkockákat szúr be a TV és mégis a dejudder nem növeli a mozgásfelbontást, a deblur pedig igen"
"A H szériás TV-knél tesztek szerint a Tiszta beállítással (ami 5/0-át jelent), már megvan az 1080 sor. Ha biztosra akarsz menni, akkor a 8/0 és LED Clear Motion együtt biztos meghozza az 1080 sort Ezekből pedig következik, hogy csak az elmosódás csökkentés és a LED Clear Motion beállítás növeli a mozgásfelbontást A torzítás csökkentés pedig csak a kép folyamatosságát növeli, ami tetszhet, de egyébként semmiféle pozitív hatása nincs a képminőségre vagy részletességre"Honnan jött ez a "300 sor" elnevezés? Az "1080 sor" meg vmi gyenge utalás a fHD felbontásra? Ezek mérhető exakt dolgok aminek mértékegysége van (milyen mértékegység az a "sor"??), vagy a fantázia szülötte?
Elképzelésem sincs mire kell itt gondolni. Van köze ennek az egésznek az utánhúzáshoz?
Mert ahogy én tapasztaltam az "elmosódás csökkentés" főleg ezen segít: az utánhúzáson (akár fizikai, akár képi tartalomból származik - bemozdulás?). És ah igen, akkor talán ez az egész visszavezethető a képfrissítési időre, vagy vmilyen a panel fizikai tulajdonságára? G2G válaszidő? Na kezd melegedni, vagy jéghideg?(#74912) dethroner
"Most tényleg, ezek azt gondolják hogy ha van a parasztnak egy BD lejátszója és egy erősítője akkor nincs annyi esze hogy a hdmi kábelt csak kép továbbítására használja, a hangnak meg ott az optika? Bravo, feltalálták a meleg vizet Koreában "Ha a paraszt így tenne, akkor élből lemondhatna a lossless HD hanganyagról és a 7.1-ről, ha már Bluray-ről van szó. Az általad felvázolt rendszer a pre-Bluray korszakban volt használatos, ma már az a trendi, ha hdmi-n megy ki minden. A toslink már nem trendi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #33101952 #74914 üzenetére
A visszhangot a késleltetés adja, nem halkítottad le a tv hangszóróit.
Az audioformátumnál kiválasztott DTS vagy Ac3 pedig mindenképp bitstream lesz függetlenül az épp kiválasztott hangeszköztől (szép is lenne, ha a tv képes lenne dekódolni vagy újra enkódolni ). Vagyis teljesen mindegy, hogy minden alkalommal átállítod a TV-t külső/belső hnagszóróra, vagy hagyon belsőn és leveszed a hangerőt, amikor a külsőt hallgatod.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mellesleg nem vagyok képes megérteni, miért kellene a hangot keresztül vezetni a tévén? Azért, hogy rontsunk a minőségén?
Felvázolom: PC hdmi kimenetén kiküldeni az 5.1 Ac3/dts-t a TV-nek, ami onnan tovább küldi az AVR-re. Kb ennyi. Apró technikai kellemetlenség, hogy a PC nem fog kiküldeni a TV-nek sztereón kívül semmi mást, amíg nincs Edid hack. Ez hdmi-vel nem rendelkező régebbi AVR-ekhez lenne kerülőút, ha a PC-n nem lenne SPDIF kimenet, mert egyébként csak egy technikai érdekesség. Nagyon nagyon réteg igény csak. Ki rendelkezik olyan PC-vel, amin van HDMI kimenet és nincs SPDIF kimenet ÉS régi 5.1-es AVR-re van?
Amúgy mitől is romlana a bitstream minősége egy bit-exact jelátvitel esetén függetlenül, hogy milyen úton jut el a jel a DAC-ig? Ebből úgy egy hónapja volt flame egy hifis Logout írás alatt és a konklúzió az volt, hogy a bitazonos átvitel, az bizony bitazonos és mint olyan, ez egy axióma miszerint ha minden bitre pontosan ugyanaz, akkor a minőség is éppen ugyanaz függetlenül az átvitel közegétől. Aztán az is kiderült, hogy a toslink átvitel is olyan ritkán hibázik a gyakorlatban, hogy kvázi hibamentesnek tekinthető, de főleg az a végkövetkeztetés, hogy ha hibázik is egy-egy bit erejéig, az nagyon maximum egy apró pillanatnyi hanghiba volna csupán, amit talán észre se vesz az ember, de a lényeg, hogy ki van zárva a hang minőségére gyakorolt hatása. És ez ugye a toslink, ahol nem kevés jelkonverzió zajlik. Na most ehhez képest mit hibázik vajon egy full elektromos közeg, ahol kettővel kevesebb jelkonverzió történik?
(#74917) BBéci
Interpoláció alatt most ugye a képkocka interpolációt értjük? Annak pedig nem mellékhatása, hanem fő célja a mozgás folyamatosabbá tétele. Vagy most mi van?A "telecine juddert" alatt mit is értesz pontosan? Telecine az tudtommal NTSC-nél használatos, hogy a mozifilmből 29.97 fps-t csináljanak.
"And now here is NTSC, the American brother of PAL. NTSC is also used for DVD and DIVX material, and plays somewhere near 29.97 fps (to be exact it is 4.5 MHz/286/525). You see a bigger problem here. How can we play cinema movies on NTSC. Accelerate them? Sure no, because you would notice that the film plays much too fast (a 60mn movie would play in 48mn3s). So NTSC engineers came with a solution called “telecine” or “3:2 pulldown” which is quite complicated. To convert a film that runs at 24 fps to run at 29.97 fps, it is first necessary to slow down the video by 0.1% to 23.976 fps. Then approximately 6 frames are added to the video each second, bringing the frame rate to 29.97 fps. This is done by adding one extra frame to each group of 4 film frames. Although they could simply duplicate 1 out of every 4 frames to produce the extra frame, this method is not used. This is because the duplication of one frame would cause that frame to be displayed for twice as long as the other 3 frames, which leads to jerkier motion. Fortunately, film producers can make use of the field-based nature of video to more gradually introduce the extra frame. Instead of adding a whole new frame at once, 2 fields are introduced separately to each group of 4 film frames. Since 2 fields make up a frame, this method is equivalent to adding 1 new frame. However, since the 2 duplicated fields are not added at the same time, this reduces the jerkiness of the video.
"[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
"Minél több kábelen, csatlakozón és készüléken megy keresztül a jel, annál rosszabb lesz a minősége."
Ez igaz így önmagában. Amíg analóg jelről beszélünk. Amíg elégséges minőségű kábelen az analóg folytonos jeleket hibamentesen lehet kvantálni digitális jellé és így nincs információ vesztés, addig nincs miről beszélni. A digitális átvitelnek épp az a lényege, hogy az analóg minőségromlás nem befolyásolja a továbbított információ tartalmát.Ez az elutasítás is egy hozzáállás végül is...
Pedig ez még csak nem is az okkultizmus része a hifi-nek, hanem a tudományos része.
Az pedig tény, akár elfogadod akár nem, hogy ha az információ 100% bitazonosan kerül továbbításra a digitális jelátvitel esetében, akkor nincs minőségromlás. Ha nagyon firtatni akarjuk (persze persze, részedről egy betűvel se többet az egészről...), akkor a jitter az, ami okozhat hallható különbséget, de jobb eszközökben a digit. puffer és újraórázás ezen is segíthet többnyire.
Nagyon off, nagyon más világ, de kényszert éreztem tisztázni a helyzetet. -
Teasüti
nagyúr
Tehát ha jó felé közelítek, akkor arról van szó, hogy a TV képes megjeleníteni a videó minden egyes képkockáját a maga teljes valójában? Mármint ~24 különálló diszkrét képkockát a TV teljes képi 1920x1080-as felbontásában? Ez biztos rosszul közelítettem meg, mert ez teljesen evidens, hogy egy megjelenítő megjeleníti a vetített képet.
A mozgásfelbontás nem a kép folyamatosságát jelenti, hanem az, hogy amit az eredeti videóanyag tartalmaz (ami TV adás esetén 50p)
Na akkor próbálom értelmezni... Mit tartalmaz az eredeti videóanyag? Mi az az 50p?
Nekem ez egy teljesen új fogalom, én videó alatt diszkrét képkockákat értek, definiált képi felbontással (720x576 pixel 25 képkockával másodpercenként példának okáért) és eddig ez nekem teljesen triviális volt, hogy ezt meg tudjuk jeleníteni egy képernyőn.Tehát egy film 24p-jéhez nem kell Motion Plus, mert a képkockák közötti idő olyan sok, hogy a TV ugyanazon képkocka 3 vagy 4-szeri felvillantásával a teljes mozgásfelbontását megkapod
Akkor másodszori nekifutásra: a mozgásfelbontás alatt itt azt a videófolyamot értjük, amit a 720x576 felbontás képkockák tesznek ki másodpercenként 25x? Vagyis ha ezt meg tudja jeleníteni a képernyő "teljes részletességgel", akkor teljes mozgásfelbontásom van? És vmiért ezt 50p-nek nevezik? Van ebben az elnevezésben logika? Illetve ha már itt tartunk, akkor felvetnék egy keresztkérdést is megfordítva a gondolatmenetet: van olyan képernyő, ami nem tudja megjeleníteni ezt a videót a maga teljes valójában???
Gondolom ekkor beszélünk arról, hogy nem teljes a "mozgásfelbontás".Hmm, vagyis ha egy 1080p videót játszok le egy HD-Ready képernyőn, akkor azt hívjuk 720 soros mozgóképfelbontásnak? Mivel az 1080 sorból csak vmi 1366x768 pixelt jelenít meg a HD-Ready tévé és ebből a sorok száma adja a mozgásfelbontást? Miért épp a sorok száma? Az oszlopok nem számítanak?
Vagy a mozgásfelbontásnál nem a képi felbontás számít? (Hogy jön be a képbe a mozgás folyamatossága? Mi köze a sorok számának a képkocka interpolációhoz?)
Akkor van olyan TV, ami nem tud megjeleníteni másodpercenként adott számú képkockát?
Mondjuk ha HFR 48 fps filmet játszok el egy hagyományos Crt tévén a maga 25 fps képfrissítésével, akkor beszélünk csökkent mozgásfelbontásról?Vagy mind a kettő számít, az fps is és a kép felbontása is? Ez nekem kínai...
Ez vmi akkora parasztvakításnak tűnik, mint az audióban a P.M.P.O.De azért nem adom fel:
Tehát egy film 24p-jéhez nem kell Motion Plus, mert a képkockák közötti idő olyan sok, hogy a TV ugyanazon képkocka 3 vagy 4-szeri felvillantásával a teljes mozgásfelbontását megkapod
Ha a TV csak egyszer jeleníti meg az adott képkockát, akkor csorbul a mozgásfelbontás? Mi az isten az a mozgásfelbontás és ki határozta meg, hogy 3-4x kell felvillantani egy képkockát egymás után, hogy nekem teljes legyen az örömöm? Mi van, ha csak egyszer villantom fel? (Technikailag elkezd fehéren vibrálni a 100 hz-es LCD panel, de ez egy teoretikus kérdés akar lenni. Vagyis úgy fogalmazok, hogy addig egy TFT monitor mintájára megőrzi a képet, ha az nem változik.)És akkor megpróbálok a saját logikámmal kihámozni a mozgásfelbontást:
a mozgás felbontása... Vagyis az fps szám. Mint a HFR kameratechnikánál. Vagyis a felvételen látható mozgás 24/25/30 fps-el felvéve szaggatott lesz és a motion blur miatt látjuk mégis folyamatosnak. Ergó ha ez a felvétel bemozdulás nélkül kerül éles képpel rögzítésre jó kicsi záridővel, akkor velősen fogalmazva szaggat, mint az állat. Viszont ha ugyanazt a felvételt 60/120 vagy még nagyobb fps-el vesszük fel, akkor a mozgás megjelenítése lényegesen folyamatosabb lesz, smooth.
Az fps számnak viszont semmi köze a kép felbontásához, a rögzített tartalom részletességét határozza meg, nem pedig a tartalom mozgását.
A lejátszásnak a kicsi fps számot képkocka interpolációval kompenzáljuk, már ha zavar az eredeti videó szaggatása (igen, zavar, különben nem létezne képkocka interpoláció sem). Vagyis a mozgás felbontását növeli képkockák hozzáadásával, mesterségesen előállítottva a két kép eltéréséből az elmozdulásvektor szerint. Az én értelmezésemben ez maga a gyógyír és a kép folyamatossága nem mellékhatás, hanem kívánt cél.Bocsi, késő van, belőlem meg csak ömlik a szó. Ha vki venné a fáradtságot felhomályosítani, azért hálás lennék.
Jó éjszakát mindenkinek!(#74927) BBéci
Ha a valós fizikai tények szerinted csak egy vélemény, akkor nem túráztatom magam tovább. Elnézést, hogy raboltam a drága idődet![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
300 sor = "VHS kazetta minősége".
Gondolom nem arról van szó, hogy egy 1080p videónál 1920x300 felbontást fogok látni és nem is arról, hogy a 24hz az 24 fps. Akkor viszont két tényező maradt a bitráta az egyik, ami közvetlenül lehet felelős a VHS minőségért, illetve a panel reakcióideje. A reakció idő okozta utánhúzás túlvezérléssel csökkenthető, viszont tudtommal ez egy állandó tényező.
Szóval jah, elképzelésem sincs a 300 sor mozgóképfelbontás mibenlétéről.
A képernyő háttérvilágításának villogtatásával meg nem szűnik meg az utánhúzás csóvája, amit húz maga után a mozgó tartalom. Az interpoláció meg a képi tartalmat "finomítja", vagyis az elmozdulás vektort felezi meg (gondolom legalábbis, hogy felezi) a mesterséges harmadik képkockával a két eredeti között és ez így rövidíti a csóvát is mozgás közben, mivel két képkocka közti elmozdulás kisebb lesz.
Jól értem? Ezt igazolná a tapasztalatom is, amikor tesztvideót nézek (fekete háttér előtt fehér mozgó elem egyenletes egyenes vonalú mozgása) és azt látom, hogy amikor nincs interpoláció, akkor szaggatott a mozgás és az utánhúzás az vhogy úgy figyelhető meg, mint mikor Windows-ban bekapcsoljuk ezt:Az elmozdulás vektor elég hosszú ahhoz, hogy az objektum két képkockán lévő önmagával való átfedése kicsi legyen és "szellemképeket" hagy maga után. Interpolálva viszont finomodik az elmozdulás is és a sűrű képkockákon jóval nagyobb átfedés miatt elkezd csóvát húzni maga után az utánhúzás miatt, ami azelőtt szellemképszerű volt.
Az elmosódáscsökkentés meg talán az overdrive mértéke akar lenni? Mert vhogy képes a TV jelentősen javítani a csóva hatáson.Ha ez így van, akkor már részben kapiskálom.
Csak azt az "50" sor, "300 sor" részt nem értem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz nightshadow #74936 üzenetére
Aha, vagyis egy adott tesztnél a függőleges vonalakat nézve mozgás közben a szemünk hány sort képes megkülönböztetni. Nyertem?
(#74937) BBéci
Más szavakkal: nem frissül egyszerre az összes képpont.
És ez csak az lcd panel gyengesége, vagy van vmi erőforrásbeli probléma is?
Ebből gondoltam: Amelyik "csokor" összemosódik, azt már nem tudja a TV megjeleníteni.
Amelyik csokor, vagyis a függőleges vonalak közül a képernyő adott területén egy csokornyi.
De miért nem egységes feltételek vonatkoznak a képernyő teljes egészére? Vagy ha mégis, akkor itt vmi (számítási) kapacitás korlát van?Utolsó kérdésem mára: H6400-nak mekkora a max mozgóképfelbontása?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz philips20 #75084 üzenetére
H6400:
Alapbeállításon van minden, próbáltam a perspektívával játszani, csak rosszabb lett minden esetben. A két oldal felcserélését eddig egy filmnél próbáltam, nem tudnám megmagyarázni miért volt furcsa, így inkább az is marad alapértelmezett. Azt mondják, ha nem tudod megszokni, akkor egy próbát megér.
Sok 3D filmet megnéztem már, mindegyik fasza volt. Persze előtte ránézek érdemes-e egyáltalán beszerezni 3D-ben az adott filmet.
Engem csak a filmek minősége szokott zavarni, ha nagyon széthúzzák a képet, akkor egyrészt már zavaróan túlzó a mélység és/vagy bántja a szemem, másrészt emiatt szellemképes is lesz. De ez megint csak a szar minőség miatt van, érdekes módon egy Avatárnál sosem láttam ilyen problémát.Amúgy jellemzően a beépített lejátszóval néztem eddig half sbs MKV filmeket. Bár újabban egyre inkább a PC-ről vetítek a kadencia miatt (a képminőség amúgy pont ugyanolyan mindkét esetben, ha mégse, akkor ott ugye vmi belenyúl a képbe).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali,
H6400-ason kikapcsoltam a dinamikus kontrasztot, mégis változik a fényerő a képi tartalomtól függően. Van vkinek ötlete miért és hogyan lehet kiiktatni? -
Teasüti
nagyúr
Ok, Eco kikapcsolva; Din. kontraszt kikapcsolva. HDMI fekete normálon.
Még mindig szabályoz képi tartalom alapján.(#77286) cyberkind
Pontosabban fogalmazz kérlek!
Villanyt, mint elektromos hálózatot vagy mint világítást?
Ha a világításra ki-bekapcsol a tv az aligha lehet a tv hibája.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz cyberkind #77288 üzenetére
Próbáld meg másik helyiségben, másik aljzatból! Más készülék nem produkál furcsa jelenségeket?
Esetleg másik lakásban is... Esetleg elé rakni egy szünetmentest (vagy zavarszűrőt), ha van bárkinek ilyenje a környezetedben.
Jó minőségű kapcsoló és lámpatest? Nincs félig szétégve már a kontaktus? Nálunk állandó probléma, hogy a szirszar műanyag villanykapcsolók mennek tönkre sorban. Nincs zárlat vagy feszültségingadozás?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Thunderzolee #77200 üzenetére
Enyém erre a kombóra úgy kikapcsolt, mint a sicc.
-
Teasüti
nagyúr
Játéknál azért kellemetlen, mikor sötét területen nem elég, hogy szart se látsz, még a tv is leveszi a fényerőt.
Ez szervizprobléma lenne?(#77304) ChipKng
Amennyire én tudom ez igaz volt egészen az F szériáig, a H szériánál a 6400 az új 6500. H6400 és H6500 között a lényegi különbség csak a DVB-S tuner. 30k árkülönbséget meg nem ért meg annó a dupla tuner, ennyiből jó sok éven át lehet fizetni az STB áramfogyasztását.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Persze simán, elég ha berakok egy sorozatot. Intrónál a fekete beúszásnál ha épp van kint felirat, akkor azonnal tetten érhető a full fekete képen a fehér szöveg hatására. Vagyis inkább a full fekete kép hatása, mivel éppen nem kéne levennie a fényerőt, míg a fehér szövegre adja vissza a beállított fokozatra.
A beépített lejátszó melyik forrásnak felel meg?
(#77311) Roland93
Illetve mindig oda kapcsol, ahol van jel.
Ha több jel is van, akkor passz, nálam ilyen nem nagyon fordul elő egy időben (nem használom a tunert).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Arra vmi tipp, hogy a PC-t miért nem tudom átrakni egyik HDMI bemenetről a másikra? Random hdmi3-ba került beüzemelés után, aztán átdugtam vmelyik nap a hdmi/dvi-ra és sehogy se bírtam rávenni a PC-t, hogy észlelje a TV-t.
Volt reboot, meg ki-bekapcsolás is. Visszadugva azonnal jött a kép.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt tudja esetleg vki, hogy mikor lehet bekapcsolni a 10 pontos mintavételezést a fehéregyensúlynál H6400-ason?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Flashget #77406 üzenetére
Netezni F/H szériáson jó már és a beépítet videókat is lejátszák a 2 ill. 4 mag miatt is.
Na jah, Indavideót néztem a H6400-ason (egy Naruto epizód vacak 480p-ben), a 10. percig töltötte be, majd fekete képernyő. Csak reload segített, majd ahányszor eljutott a cache a 10. percig, onnantól fekete képernyő, mindegy hol tartott a lejátszás. Átugorva ugyanez a 20. percnél és így tovább.
Az igaz, hogy amíg jó volt, addig szépen ment a lejátszás, de egyébként csúnyán leszerepelt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz DarthPeeter #77419 üzenetére
Hagyd a p.csába azt a szar programot és tegyél fel vmi normális DLNA szervert a pc-re! Serviio és Plex a két legjobb. 100 Mbit meg mindenre elég. Amennyire tudom még a BD filmek sem használnak ekkora bitrátát, na nem mintha azt hálózaton keresztül bárhogy is le lehetne játszani.
Plex-hez van látványos alkalmazás is a TV-re, bár nálam nem volt hajlandó működni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mi a baj a beépített lejátszóval? Azon kívül, hogy BD iso-t nem eszi meg.
Legutóbbi fw frissítés óta még kadencia helyesnek is mondható.
Elég érzékeny vagyok az akadásmentes lejátszásra és teljesen meg vagyok elégedve azóta a tévével, még a Reclock-ról is leszoktam - kár járatni ezért a PC-t egy NAS mellett.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Flashget #77447 üzenetére
PC-ről néztem már, az überel bármilyen konzumer eszközt megfelelő szoftverekkel. Nem adott hozzá semmilyen pluszt a kadenciahelyességen túl. Éppen ugyanazt a képet látom, éppen ugyanazt a hangot hallom (külső DAC így is úgy is) és ha nincs jitter, szinkronhiba meg stutter, akkor mindkét esetben tökéletesen ugyanaz az eredmény (ugye PC-n nincs semmilyen hardveres vagy szoftveres képmódosítás beállítva, a TV meg minden esetben elvégzi a saját módosításait).
Minden más meg csak körítés (HUD, vezérlés, stb).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz keccsa #77454 üzenetére
És ezt:
1. Látja a minidlna?
2. Le tudja játszani a tv?
Durva. Mindjárt ki is próbálom.(#77455) finifene
Az alsó kategóriában passz, de középkategóriában már (H6400-tól) olyan jól kezeli az SD (esetleg analóg) forrást is a TV, hogy a legtöbb esetben jobb élményt nyújt már, mint egy crt tv. Persze előfordulnak kritikán aluli adások is, amik crt tv-n is kockásodnak, sőt homályosak (mintha 240p-ben néznél egy online stream-et).
Szóval a lényeg: jó elektronikával manapság már ott tartunk, hogy az lcd van olyan jó, mint a crt a hagyományos adásokkal. De én nem javaslom, hogy "400 hz" alatti tévét vásárolj. Azért a belépő kategória "100 hz"-ével nagyon nagyon szembetűnő az 50i darabos megjelenítése progresszív módon.
Legalábbis én agyfaszt kapnék, ha amúgy sokat tévéznék és ezt kéne bámulnom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A felsoroltak pedig lealázzák a tévékben lévőket.
Egészen pontosan miben is?
Úgy érted, hogy nem kívánt módosításokat hajtanak végre a digitális képátvitel során (belemehetnénk a bithelyes átvitelbe is, akárcsak a hang esetén - ami egyébként csúnya lenne, ha bármi változtatást eszközölne a tárolt stream-ben külső dekóder használata esetén), amitől nem azt látom a megjelenítőn, ami a fájlban van tárolva, hanem vmi olyasmit, ami bár a szememnek tetsző, de torzított?
Könnyen lehet eszközölni olyan beállításokat, ami az egyénnek tetszésére szolgál, de másoknak kevésbé.A TV képe egyszer be lett állítva az egyéni preferenciáknak megfelelően és innentől számítva minden digitális forrásból pontosan ugyanazt a képet kell látnom, ha ugyanazt a tartalmat jelenítem meg rajta. Ha nem így van, akkor vmi belenyúl a képbe és nem az eredeti tartalmat látom viszont.
(#77459) PuMbA
A kérdező az 5-ös szériát szemelte ki. Én olyat nem vennék. Csak ennyi hozzáfűznivalóm volt.(#77465) st6969
Minek az USB3 (egyáltalán a ezeken a tévéken van 3.0)? Usb 2.0 gyakorlati sebessége a 20 MB/s-et karcolja, ami messze túlteszt a 100 Mbit-es hálózati kártya sávszélességén (ami minden filmhez elég jelenleg).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vagy ha úgy érted, hogy megfelelően beállított HDMI kimeneten hajtom-e a tévét?
4:4:4 pixel format full RGB, 32 bites színskála és 12 bites színmélység, ITC processing, filmnek megfelelő képfrissítési frekvenciával, GPU up-scaling valamint over- és underscaling nélkül natív felbontáson?
Mert akkor sztem megfelelően van beállítva.A lejátszó szoftverben eszközölt bármilyen másik képi beállítás meg az eredeti eltorzítása szvsz.
(#77470) odipapa
Mivel az 5.1-es hang nem jön ki az optikai kimeneten [...]
Te miről beszélsz? Természetesen van DD/DTS passthrough opció a tévében optikai kimeneten is.Feliratok is teljesen rendben vannak, általában .srt fájlok társulnak a sorozatokhoz. Még sose volt gondom velük, sőt alapvető korrekciózást is lehetővé tesz már a H széria szinkronhiba esetére.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vagy arra gondolsz, hogy a madVR és a Reclock adja a legjobb képi minőséget optimális konfiggal? Ebben igazad is lehet, csak azt fedi jótékony homály, hogy a tévé milyen algoritmusokkal renderel.
Így az objektív összehasonlítás sajnos kizárva.Egyébként szerény véleményem szerint egy képi kalibráció jobban megmutatkozik, mint egy lejátszó csere.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
RGB 4:4:4-ből is csak 4:2:2-t fogad, de ez egy egyszerű tesztképpel meg lehet nézni.
Aha!! Akkor ezért nem tudtam rávenni sehogy azt a tesztképet, hogy megjelenítse a szöveget.
Ez fura, mert tesztek szerint a H6400 tudja a 4:4:4-et.(#77473) cyberkindű
Szvsz annyi pénzből már projektort is lehet venni.
Amúgy kalkulátor szerint 70" (3 méterre) és fölötte.
55" kb 2,35 méter.
De azért szerintem ez kicsit túlzás, a legtöbb kalkulátor a látószögre számol. Én a 40"-ost vígan nézem 2,5 méterről is, egészséges szemmel még látni a részleteket.
55"-ost 3 méterről én bevállalnám.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Villanyszerelés
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Filmvilág
- További aktív témák...