Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • (An)Dante

    őstag

    válasz Kashim #109 üzenetére

    Abba belegondoltál esetleg, hogy a memóriától függően 192 és 259 ezer forint közötti iPhone 4S belsejében egy 2x800 MHz-es processzor dorombol, amely ugyanúgy a kissé avittos 45 nanométeres gyártástechnológiával készül? Használat közben ez nem igazán érezhető. Emellett azért az 1,4 GHz-es Lumia 800 közel sem annyira vérgáz, pláne féláron. Az iPhone grafikus gyorsítója természetesen nagyságrendekkel fürgébb, de talán abban az árszegmensben már el is várható.

    A Microsoft korábbi platformja nem biztosított túl sok lehetőséget a hardverek variálására. Adott volt a kijelző felbontás, a kamera, a külső formaterv és a processzortípusok listája is. Éppen ezért egyik gyártó sem ontotta magából a készülékeket. Amúgy nem értem, hogy miért is húzta a Nokia az időt? 9 hónappal a Microsoft szövetség bejelentése után már piacon volt a Lumia 800, a fejlesztők átképzésével és a saját szolgáltatások egy részének átültetésével együtt. Ilyet csak olyan laikusok mondanak, akiknek halvány fogalmuk sincs, hogy milyen bonyolult egy ilyen mértékű stratégiai váltás.

    Mint már korábban is írtan, a Windows Phone 8 már Windows NT kernel és DirectX alapokból építkezik. A Snapdragon S4 sorozat előtt nem volt DirectX kompatibilis Qualcomm processzor. Tehát a korábbi mobilok egyszerűen nem tudják futtatni az új rendszert vagy annak néhány fontos alapszolgáltatását. Mindkét platformon (érts: Windows CE-alapú Windows Phone 7.8 és NT kernel-alapú Windows Phone 8) a natív fejlesztés megnyitása öngyilkosság lett volna, hiszen a CE alkalmazásokat nem lehetett volna NT-s alapokon futtatni és viszont. Így viszont az XNA és Silverlight-alapú alkalmazások továbbra is mindkét platformon futnak, intenzív grafikát igénylő alkalmazásoknak pedig ott a natív C/C++ kód és a DirectX.

    [ Szerkesztve ]

    Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...

Új hozzászólás Aktív témák