Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Burt1793

    veterán

    válasz brumi1024 #18 üzenetére

    Persze, simán megfogja egy 2 literes tdi a villanyautót, szerintem az a változás most, hogy ugye a villanyossal nem kell sebességet váltani, csak lepadlózza az ember, a belső égésű motoros autók nagy része pedig manuál váltós, amivel tudni kell rajtolni (persze manapság a 10 milliós ársávban már a kompakt autók között is keresni kell a nem automatát, egy automata 2.0 tdi-nek 0-50-nél sem ellenfél az e-golf és azt is csak padlózni kell).
    Figyelj, 2 literes tdi golf, jól extrázva kerül 8 millió forintba, akár automatával. 30 ezrenként kell kötelező szervizelésnél 50-60 ezer forintot költeni rá, 4 év, 200k km gari van rá, addig tartjuk meg. Most van benne 150 ezer km, semmit nem kellett rá költeni a kötelezőn kívül. Most is a szalonból kihozott nyári gumi van rajta (eco-cucc, nem kopik, annyira nem is tapad, 2,8baron jár), persze téli gumit kellett rá venni, külön felnin van.
    200 ezer km-nél, jövőre elmegy jó 3 millió forintért. Tehát 5,5 liter * 2000 * (~370 forint) =~4 millió forint az üzemanyagköltség, vagyis 9 millió forintból meg van kb a 200 ezer km 4 év alatt.
    Fogyasztása 5,5 liter/100km, egyáltalán nem spórolósan. Persze másfajta használatban van, városban ritkán megy.

    [ Szerkesztve ]

  • Burt1793

    veterán

    válasz vicze #33 üzenetére

    Ismerem a villanymotorokat és a benzineseket is. Egy 2.0 tdi 340 Nm-t tud 1700-as fordulat felett, márpedig egy padlógázas gyorsításnál 2800 és 4000 között van a fordulat, ahol végig meg van a 340 Nm és 130-150 lóerő a fordulatszám fv-ében. Persze nem tudjuk az adott villanymotor karakterisztikáját pontosan (persze a neten talán fent van, ahogy a véghajtás nyomatékmódosítása is), ettől függetlenül, ha igaz a 7,9 másodperces gyorsulás, akkor azzal épphogy megveri a 2.0 tdi-t 0-100-on, a dsg gyorsan váltogat, így tud menni végig a villanyautóval.

    ui.: egyesben nem is adja le ez a dízelmotor a max. nyomatékot, gyorsan leforog a fokozat, nem is épül fel a turbónyomás.

    (#35) Mura: Ez biztos, városban nem is használok autót, ott a motor, bkv. 5 km-nél rövidebb útja nem nagyon volt még ennek a tdi-nek. :D

    (#34) Krisztián: Pontosan, ráadásul ez egy régi passat. Méretben amúgy is a golf passzol a leaf-hez és az e-golf-hoz, ami könnyebb 200 kg-mal a passat-nál, a 150 lovas tdi golf szó nélkül legyorsulja ezeket. No nem mintha ez ennyire számítana, de tényleg a váltáson múlik a dízellel kettőt is kell váltani 100-ig.

    [ Szerkesztve ]

  • Burt1793

    veterán

    válasz D1Rect #45 üzenetére

    Milyen tökéletes rajtról beszélsz? Ha azonos talajon versenyez a két autó, akkor ezzel nem lehet gond. A passatban ugyanúgy van kipörgésgátló, 100-ból 100-szor ugyanúgy indul adott talajon, a dsg is ugyanúgy vált. Manuális váltóval is szépen tud menni, kis rutin és érzék kérdése, fordulatot nem kell sehova megemelni, rendes kuplungkezelés kell.

Új hozzászólás Aktív témák