Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Nem értem miért jó ez az e-Pedal. :F A legtöbb (mind?) hibrid vagy villanyos autó eddig is úgy működött, hogy bizonyos (fék)pedál állásig csak a "visszatáplálással" lassított (vagyis nem a tárcsát ill. a fékpofákat koptatta). Most - ha jól értem, akkor - ezt a Nissan beleintegrálta a gázpedálba?
    A logikátlanság mellett én némi veszélyt is érzek ebben: valaki megszokja, hogy nem is nyúl a fékhez (értsd: nagyon ritkán), aztán egyszer csak mikor kéne, akkor vagy lassan reagál, vagy a gázba fog taposni.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz vicze #16 üzenetére

    " ... Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni ... "

    Ezt elsőre is értettem. Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne).

    Ami változatlanul nem világos, hogy hogy az égbe tud ez gazdaságosabb lenni, mint egy nem e-Pedal-os tetszőleges villany autó ami - ha nyomom a fékpedált - ugyanúgy visszatermel, és lassít?

    "... automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta... "
    Szerintem a sok hír, mikor a nyugdíjas mami / papi átszakítja a parkoló sorompóját vagy bezúz az üzletbe, az pont ezért van, mert kúszik az autó, és ők a gáz fölött tartják a lábukat. Aztán mikor meg kéne állni, taposnak egyet...

    Minden meg lehet szokni, de ha nem muszáj, akkor ne találjunk már fel olyan problémára megoldást, ami nincs is. ;)

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz vicze #23 üzenetére

    Félreérthető voltam, ezért félre is értettél ...
    ... de hagyjuk is az üzemanyagos párhuzamot, mert csak megkavar.

    " ... azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót ... "
    "Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.
    "

    Ezt! Te is írod, hogy ez már rég működik a fékpedállal. Ha lassítok, rálépek, és fokozatmentesen (!) adagolom a fékerőt. És, ha a rendszer jól van hangolva, akkor - ameddig csak lehet - megy a visszatáplálásos lassítás, és csak a végé lép be az üzemi fék.
    Ja, és kiemelnék még egy dolgot, amire viszont nem reagáltál. A cikkben azt írják, hogy ez adott esetben (ha az ember rászokik az e-Pedál használatára) további hatótáv növekedést jelent. Na, nekem legfőképp ezen szaladt fel a szemöldököm. Az egy más kérdés, hogy a visszatermelős funkciót áttenni a "gázpedálra" a fékről - szvsz. - hülyeség.

    (#22) Cifu
    +1

    (#30) D1Rect
    Az ugye meg van, hogy fáradt olajjal nem "etetheted" a zöldséges Mercidet, mert akkor (jövedéki) adó csaló vagy?
    Előbb-utóbb ki fognak a villanyos töltésre is valami "tuti" sarcot.
    " ... ha felcsűrök a tetőre egy napelemet és azzal töltöm az autót ... "
    Azt a napelemet szerintem még nem találták fel, ami mellett ne kéne tölteni az autót.

Új hozzászólás Aktív témák