Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ujtzjani

    tag

    válasz Chosen #2711 üzenetére

    Ahaaa szóval a kettő összege határozza meg az eredményt. :B

    Köszönöm szépen.

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Chosen #2711 üzenetére

    Ebből most én is tanultam ismét valamit :R . Azt sem tudtam, hogy az OSD-s beállításnál mindíg csak visszafelé kell venni a piros-zöld-kék értékekből. Nem fordulhat így elő az, hogy túl fakóak lesznek a színek?
    Remélem amúgy egyszer sor kerül egy dispcal beállításairól szóló szakmaibb leírásra is :D

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Chosen #2711 üzenetére

    A LUT (a manapság divatos kifejezéssel élve) gyakorlatilag color grading, aminél (mint egyszeri megoldásnál) annyiban több, hogy azonos forrásból ismételhetően mindig pontosan ugyanazt az eredményt adja. Az 1D és a 3D LUT is színterek közti konvertálásra szolgál, viszont amíg az 1D LUT csak a megjelenítő eszköz kontrasztját, fehér pontját vagy általános színegyensúly módosításait képes kiszolgálni, addig a 3D LUT egy sokkal komplexebb rendszer, ami miatt a filmipar számára nagyon hasznos: képesek vele modellezni a kész anyagok látványvilágát, vagy egy (jobb) megjelenítőn egy másik (gyengébb) hardveres tulajdonságait. Egy mátrixként / rácsként fogható fel, amiben a tengelyek metszéspontjai egy-egy kimeneti RGB szín értéket képviselnek, amik adott bemeneti értékekhez vannak rendelve. A mátrix mindegyik metszéspontja a 3 színcsatornából az egyiknek egy bizonyos értékét adja meg, így a bemeneten lévő RGB értékek egy adott metszéspontot definiálnak a mátrixban. Legalábbis elvileg, mert van, hogy az adott pont nem metszési pontra esik, ilyenkor vagy interpolálással határozzák meg a köztes értéket, vagy nagyobb Bitmélységű rácsot alkalmaznak a pontosabb kvantálás érdekében. A 3D "kockák" általában 17×17×17-esek, mert ezekkel már elég pontos eredményt lehet elérni - az általános gyakorlatban 10 Bites RGB komponens log képeket használnak bemenetként, a kimeneti RGB értékeket pedig érintetlenül injektálják a megjelenítő eszköz frame bufferébe.

    Fotók feldolgozásnál viszont nincs túlzott jelentősége, mert a szabvány színterek konstansan adottak és nincs miért eltérni tőlük (max. amikor Photoshopban alkalmazunk color grading-et, de ott szoftveresen megoldható).

    (#2717) jjeahh: Ezért mondtam már korábban is, hogy a Chorme felejtős színkezelési szempontból: néha egy-két verzió erejéig működik benne, de leginkább nem. :N

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák