- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
Hirdetés
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Ebből most én is tanultam ismét valamit . Azt sem tudtam, hogy az OSD-s beállításnál mindíg csak visszafelé kell venni a piros-zöld-kék értékekből. Nem fordulhat így elő az, hogy túl fakóak lesznek a színek?
Remélem amúgy egyszer sor kerül egy dispcal beállításairól szóló szakmaibb leírásra is[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
*Ropi*
félisten
A LUT (a manapság divatos kifejezéssel élve) gyakorlatilag color grading, aminél (mint egyszeri megoldásnál) annyiban több, hogy azonos forrásból ismételhetően mindig pontosan ugyanazt az eredményt adja. Az 1D és a 3D LUT is színterek közti konvertálásra szolgál, viszont amíg az 1D LUT csak a megjelenítő eszköz kontrasztját, fehér pontját vagy általános színegyensúly módosításait képes kiszolgálni, addig a 3D LUT egy sokkal komplexebb rendszer, ami miatt a filmipar számára nagyon hasznos: képesek vele modellezni a kész anyagok látványvilágát, vagy egy (jobb) megjelenítőn egy másik (gyengébb) hardveres tulajdonságait. Egy mátrixként / rácsként fogható fel, amiben a tengelyek metszéspontjai egy-egy kimeneti RGB szín értéket képviselnek, amik adott bemeneti értékekhez vannak rendelve. A mátrix mindegyik metszéspontja a 3 színcsatornából az egyiknek egy bizonyos értékét adja meg, így a bemeneten lévő RGB értékek egy adott metszéspontot definiálnak a mátrixban. Legalábbis elvileg, mert van, hogy az adott pont nem metszési pontra esik, ilyenkor vagy interpolálással határozzák meg a köztes értéket, vagy nagyobb Bitmélységű rácsot alkalmaznak a pontosabb kvantálás érdekében. A 3D "kockák" általában 17×17×17-esek, mert ezekkel már elég pontos eredményt lehet elérni - az általános gyakorlatban 10 Bites RGB komponens log képeket használnak bemenetként, a kimeneti RGB értékeket pedig érintetlenül injektálják a megjelenítő eszköz frame bufferébe.
Fotók feldolgozásnál viszont nincs túlzott jelentősége, mert a szabvány színterek konstansan adottak és nincs miért eltérni tőlük (max. amikor Photoshopban alkalmazunk color grading-et, de ott szoftveresen megoldható).
(#2717) jjeahh: Ezért mondtam már korábban is, hogy a Chorme felejtős színkezelési szempontból: néha egy-két verzió erejéig működik benne, de leginkább nem.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Monitor bazár
- Beszámítás! Dell Alienware AW2523HF 25 IPS 360Hz monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG UltraGear 49GR85DC-B Gamer Monitor!49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/HDMI 2.1
- LG UltraGear 27GR95QE-B Gamer Oled Monitor!27"/2k/240hz/0,03ms/HDMI 2.1/Konzolhoz is
- BenQ PD3200U - 32" 4K 16:9 100% sRGB 60Hz Designer Monitor