- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
Hirdetés
-
Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
ph A vállalat elvileg tiltott termékeket értékesített Oroszország számára.
-
Computex 2024: Ez a mimikás robot valójában egy 65 wattos GaN gyorstöltő
ma A Ugreen Nexode RG fekete és lila színben cukiskodik, és három eszközt is tölt egyszerre, ha kell.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
A LUT (a manapság divatos kifejezéssel élve) gyakorlatilag color grading, aminél (mint egyszeri megoldásnál) annyiban több, hogy azonos forrásból ismételhetően mindig pontosan ugyanazt az eredményt adja. Az 1D és a 3D LUT is színterek közti konvertálásra szolgál, viszont amíg az 1D LUT csak a megjelenítő eszköz kontrasztját, fehér pontját vagy általános színegyensúly módosításait képes kiszolgálni, addig a 3D LUT egy sokkal komplexebb rendszer, ami miatt a filmipar számára nagyon hasznos: képesek vele modellezni a kész anyagok látványvilágát, vagy egy (jobb) megjelenítőn egy másik (gyengébb) hardveres tulajdonságait. Egy mátrixként / rácsként fogható fel, amiben a tengelyek metszéspontjai egy-egy kimeneti RGB szín értéket képviselnek, amik adott bemeneti értékekhez vannak rendelve. A mátrix mindegyik metszéspontja a 3 színcsatornából az egyiknek egy bizonyos értékét adja meg, így a bemeneten lévő RGB értékek egy adott metszéspontot definiálnak a mátrixban. Legalábbis elvileg, mert van, hogy az adott pont nem metszési pontra esik, ilyenkor vagy interpolálással határozzák meg a köztes értéket, vagy nagyobb Bitmélységű rácsot alkalmaznak a pontosabb kvantálás érdekében. A 3D "kockák" általában 17×17×17-esek, mert ezekkel már elég pontos eredményt lehet elérni - az általános gyakorlatban 10 Bites RGB komponens log képeket használnak bemenetként, a kimeneti RGB értékeket pedig érintetlenül injektálják a megjelenítő eszköz frame bufferébe.
Fotók feldolgozásnál viszont nincs túlzott jelentősége, mert a szabvány színterek konstansan adottak és nincs miért eltérni tőlük (max. amikor Photoshopban alkalmazunk color grading-et, de ott szoftveresen megoldható).
(#2717) jjeahh: Ezért mondtam már korábban is, hogy a Chorme felejtős színkezelési szempontból: néha egy-két verzió erejéig működik benne, de leginkább nem.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Aliexpress tapasztalatok
- Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
- Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- TCL LCD és LED TV-k
- wapee: Eltávozott a kis angyalom
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- További aktív témák...
- Acer Nitro Gaming XV322QK 31,5" 4K monitor, újszerű,bontott vagy új, 21 vagy 36 hó gar, Áfá-s számla
- Asus TUF VG34VQL1B 34" ívelt monitor, felbontott, 36 hó gar, Áfá-s számla
- AOC CU34G2 34 100Hz Freesync VA, Extra garival
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás