Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokanin

    aktív tag

    válasz Alogonomus #3 üzenetére

    A jogi felelősség problémája kb egy az ezerből, amit még meg kéne oldani ahhoz, hogy ötös szintű önvezetésről beszélhessünk.
    Szerintem most úgy állunk, hogy a még a megoldandó helyzetek listája sem definiálható pontosan. Kb szinte még én is végtelen esetet tudnék felsorolni, amikre kéne valami szoftveres megoldást találni, de még elvi szintem sem tudom megmondani, hogy mi is lehetne az. Ha pedig még a vízió sincs meg, elég nehéz működő szoftvert összerakni.
    Ilyenkor persze, lehet mondani, hogy ja, mert én nem értek hozzá. Valóban nem vagyok szakértője az önvezetésnek, viszont szakértője vagyok más komplett szoftverrendszerek tervezésének kb 25 éve. És a Google-ben és a többi cégben, pont ugyanolyan arcok ülnek, mint én. Ők is kb hozzám hasonló múlttal próbálnak összerakni valamit, ami korábban még nem volt. Szerintem ez most lehetetlen küldetés egyelőre.
    Persze más gondolhatja másképp, mindenkinek a szíve joga. Én nem akarok meggyőzni senkit. Mindenki azt gondol amit akar és ott égeti el a pénzét ahol akarja.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alogonomus #10 üzenetére

    Baleset helyszínelésekor nyilván legalább a gyanúnak fel kell merülnie, hogy bármilyen rendszer szintű hiba lehetett a háttérben.
    Ha mondjuk ilyet csinál az autó magától: [link] ( :W ) akkor a hatóságoknak nyilván el kell küldeniük egy wtf? felszólítást a gyártónak.
    Ha meg álló kocsira felkenődik a biciklis, mert tekerés közben a mobilját bámulta, akkor értelemszerűen felesleges.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Alogonomus #6 üzenetére

    Arra az is lehet megoldas, hogy magat a kozlekedest kell lebutitani / szabalyozni az onvezeto autok szintjere. Pl. kizarni a utakrol a nem onvezeto elemeket, vagy kotelezoen halozatba az onvezetoket, egy kozponti AI iranyitasaval.

    Mielott meg megkapom, ezeket a lepeseket nem holnapra gondolom, hanem evtizedekkel kesobbre es nem is Ha az onvezetes nem lesz zsakutca technologiai, jogi vagy gazdasagi okbol, egy ido utan felmerul, hogy ki kell zarni a nem onvezeto autokat a forgalombol, egy hosszabb turelmi ido utan. Ugyanigy minden nem onvezeto kozlekedot, persze ugy hogy szamukra is megmaradjon a megfelelo ter, mint jarda, kerekparsav.
    A motor viszont elegge problemas elem lesz.

    Talan azzal huzzak majd ki a meregfogat az egesznek, hogy addigra valoszinuleg a jelenlegi autotulajdonosok nagy tobbsege mar amugy sem lesz kepes autot venni, vagy csak valami zero fun mini bevasarlo autot.

    A legrosszabb alternativa az lenne, ha az autozas, akar onvezetessel, akar anelkul, a gazdagok privilegiuma lenne. Sajnos erre is van esely, hiszen az elektromos jarmuvek borzalmasan dragak tamogatas nelkul, de meg azzal is, a benzines autok ara is komolyan emelkedik es meg fog is, a vezetestamogato, onvezeto extrak ararol nem is beszelve, amiknek egy resze lassan kotelezo alapfelszereltseg lesz. Ezek persze felnyomjak a hasznalt autok arat is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák