Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    ... az Apple bizonyos alkatrészeket hozzápárosít az alaplaphoz. Az adott részegységben van egy kis áramkör, ami egy egyedi azonosítót tartalmaz, ezt olvassa ki az alaplap. Ha ez az azonosító eltér, vagy nincs, akkor az alaplap érzékeli, hogy nem a megfelelő alkatrész került bele a telefonba.
    Ennek az egésznek elsősorban az az oka, hogy az Apple az utóbbi időben számos olyan vásárlói visszajelzéssel találkozott, hogy a nem hivatalos szervizben beépített alkatrészek minősége gyenge

    Meg az anyátok. Miért lehet gyengébb esetleg egy cserélt kijelző, mint az eredeti? Áááááá, véletlenül sem azért, mert egy igazieredeti nullkilométeres gyári Apple kijelzőt nem lehet venni sehonnan, mert az Apple nem ad el senkinek (sok más egyéb alkatrész kíséretében). Igazi tetves nagy bullshit amit nyomnak. Semmi másról nem szól ez a tetü cég, mint hogy dobd ki, vegyél újat, hogy alkatrész-szintű javítás helyett ők inkább alaplapot cserélnek a telefon árának 80%-áért, meg hogy minden lehető módszerrel (sőt) is ellehetetlenítik a 3rd party szervizek dolgát és tevékenységét. Mondjon már nekem valaki egyetlen valid indokot arra, hogy fogsz két fóliás telefont, megcseréled benne a kijelzőt, bekapcsolod, majd mindkét telefon sipákol, hogy nem a saját kijelzője van benne. Vagy arra, hogy egy tetves talán 10 dolláros töltő IC elérhetetlensége miatt kell javíthatatlanként visszadobni készülékeket. Az Independet Repair Program meg egy vicc...

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    Pláne így tesznek majd, ha az Apple intézkedéseinek mérhetően az lesz a hatása, hogy a cég ügyfelei elégedettebbek lesznek a javított telefonok minőségével és nem a gyártót fogják azért hibáztatni, mert valahol, valaki egy gyenge minőségű, utángyártott alkatrészt épített be a javítás során a készülékükbe.

    Ezt egy módon lehetne elérni: szabadon elérhetővé kéne tenni azokat a tetves alkatrészeket, hogy BÁRKI aki odamegy az Apple boltba, letesz egy zsák pénzt az asztalra, az kaphasson kijelzőt, charge portot, töltö IC-t, akkumulátort, meg ilyesmit, és ne donorboardokról kelljen alkatrészt szerezni.
    Tessék már belegondolni, perpill olyan a helyzet, mintha lenne egy autód, amibe nem vehetsz féktárcsát meg fékbetétet SEHOL, az egyedüli választás, hogy bemész a márkaszervizbe és az berakja neked. Senki más, csak és kizárólag ők. Igazából nem is értem, hogy versenykorlátozó magatartás miatt miért nem ülnek még a kispadon.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Snowy_owl #2 üzenetére

    Én csak néztem mikor egy ismerős a szervizben mutogatta, hogy egyes komponensek az alaplapon körbe vannak nyomva epoxival, már akkor is lehidaltam.

    Azt úgy hívják, hogy underfill. Amiatt van, hogy a BGA-s IC-k ólommentes (hogy törne le a keze annak, aki kitalálta) forrasztása amikor a zsebedben össze-vissza hajlik, akkor azt ne érje terhelés "odaragasztott" IC ne hajoljék, és ne terhelődjék a forrasztása. Ez -kivételesen- nem a javítás megnehezítése érdekében van, notebookoknál is alkalmazzák.

  • asdf_

    veterán

    válasz LurkerSheik #28 üzenetére

    Ne lenne ennyi férc megoldás.
    Ha a szervizeknek ugyanazt az a minőséget kellene nyújtani az szervizárral tudnának versenyezni.

    Az a baj, hogy a a 3rd party szervizek olyat nyújtanak, amit még a magasságos Apple sem, alkatészszintű javítást. Nem azt mondják, hogy fos az alaplapod, kicseréljük ezer dollárért, mint régen a panelcserés TV-szerelő, hanem megkeresik rajta azt a tetves alkatrészt, ami hibás és kicserélik, A filléres kondit, a pártíz-százdolláros IC-ket, a korrodált csatlakozót stb.. És te visszakapod a saját gépedet. Az adataiddal. Merugye notebooknál alaplapcsere esetén azoknak lehet integetni (szia, alaplapra forrasztott SSD,). Tehát itt nem alma versenyzik az almával (haha), hanem az alma a körtével, ahol ráadásul a 3rd party szerviz olcsóbb és jobb szolgáltatást nyújt.

  • asdf_

    veterán

    válasz Pro Koryak #86 üzenetére

    Ne mond már nekem, egy 1x1cm vagy 3x3cm-es ic meg fog hajolni a telóban, amikor az egész teló nem hajlik 1-2mm-nél többet a maga

    Fogj egy 0,8mm-es rézdrótot. Hajlítsd meg egyszer 45 fokban, majd vissza. Majd ismételd meg ezt 10 000-szer. El fog törni az a drót. Ugyanigy a teljesen minimális méretű, de ismétlődő mechanikai hatás addig-addig izéli azt a forrasztást, amig egyszercsak az el nem enged/kontaktos lesz.
    Plusz az underfillnek megvan az a jótékony hatása is, hogy mivel teljesen kitölti az IC és a nyák közti teret, oldalról is, így kvázi légmentesen zár, tehát korrodáció ott biztosan nem fog előfordulni.

    Underfill is becoming increasingly popular because it solves a number of problems associated with smaller form factors:

    It provides extra rigidity with strong mechanical bonding between chip and the PCB's corresponding connection, thus protecting solder joints from mechanical stress.

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #88 üzenetére

    A nem mutyi cégek most is megkaphatják az engedélyt hivatalos alktrészek rendelésére. Ott van a cikkben. Szóval kik esnek ki? A mutyi cégek

    Apple Independet Repair Program amerikában az elmondások alapján:
    az alkatrészek egy nagyon korlátozott részét rendelheted csak (kijelzőt aszzem pl. pont nem). Azokat nem tarthatod raktáron. Bejön a csóka, hogy kéne egy új akksi a tepsiphone-jába. Apple IRP tagként rendelsz(!!!) egy akksit, valamikor majd megjön, és a csóka visszakapja a telefonját 1-2 hét múlva.
    Namost, gondolkodjunk reálisan. Ha te bemész valahova egy telefonnal akksicserére, azt, aki nem azt mondja, hogy fél óra múlva megvan, vagy esetleg azt, hogy bocsi, sok készülék áll sorba, gyere vissza délután érte, azt kiröhögöd és otthagyod a p**ba, vagy kiröhögöd és otthagyod a p**ba,? Mit is ér akkor ez a program? Lófaszt sem. A Right to repair tárgyalásokon lehet lobogtatni, hogy van ilyenjük, ezen kivül kb.semmire sem jó. Talán egyedüli oka is a létezésének.

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #104 üzenetére

    Meg is kapták az engedélyt

    Nem kapták meg, jelentkeztek csak még. Az Apple IRP sajátja még a "gyors" és "problémamentes" jelentkezési processzus. Negyed-fél év, és már meg is van. :D

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #107 üzenetére

    Ezentúl is javíthatják a telódat független szervizek

    Javíthatják, de egyre inkább nem tudják, mert az Apple minden lehető módon keresztbetesz nekik, és minden módon ellehetetleníti azt, hogy javítani tudjanak. Először ezt nem tudod megcsiinálni, utána azt, aztán amazt. Minden évben, minden egyes készülékkel növekszik a lista és a vége az lesz, hogy bezár a bazár, mert egy független szerviz SEMMIT nem fog tudni csinálni a telefonoddal. Ismered a mesét a békáról, meg az emelkedő hőmérsékletű vízről... Ez törtlénik.

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #105 üzenetére

    Szóval egy random youtuber videója mérvadóbb, mint az Apple hivatalos leírása a követelményekkel együtt.

    A random youtuber:
    kb. 10 éve javít Macbookokat, jelenleg 10+ alkalmazottal
    egymillió feletti subscribere van
    5+ éve dokumentálja, hogyan lehetetleníti el folyamatosan, egyre jobban el a 3d party szervizek muinkáját az Apple
    és mellékesen azt is, hogy milyen óvodás tervezési hibákkal képesek egyes gépeket gyártani, majd ezen hibákat elkövetni újra és újra és újra.

    Ha megnézted ezt meg ezt a videót, akkor folytathatjuk az elmélkedést róla, hogy tényleg ekkora faszaság ez az independent repair program, mint amit az átlagember gondol, miután elolvasta ezt az alaposan megtévesztő (merjem írni, hogy hibás?) és egyoldalú cikket, vagy csak egy gigantikus marketing bullshit, ami egy apple user számára az égvilágon semmi elpnnyel nem jár, csak a cég tud parádézni vele, hogy őőőőőők ugyan nem lehetlenítik el senki munkáját, hát tessék látni, itt ez a csodaprogram amit direkt arra hoztunk létre, hogy a független szervizeknek nagyon jó legyen.

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #113 üzenetére

    Még szerencse, hogy januártól 3 év lesz a kötelező gari 250ezer felett

    Ezzel tudod mi a baj? Hogy ez egy egyedulálló szabály, Még európában is. És nem csak a 3 évet tartalmazza ez az előírás, hanem azt is, hogy három meghibásodás után a negyediknél cserélni kell, meg azt is, hogy a javításnak 30 napon belül be kell fejeződnie, különben a leadott készüléket cserélni KELL. Namost a nagy Apple (vagy insert random világcég) szerinted a kis Magyarország kerdvéért majd újraírja a kottáját, hogy hogyan biztosít alkatrésut meg szervizt? Biztosan nem. Ezzel két réteg fog szopni. A boltos, akinek ezt a jótállást adnia kell törvényileg (azt gondolom nem kell ecsetelni, hogy egy kis bolt mikor fogja egy beszopott készülék miatt a beszállítóját meg a gyártót perelgetni) no meg persze a végfelhasználó, mert ez nem ingyen lesz, emelkedni fognak az árak.

    Amúgy azt írták, hogy jóvá hagyták a Smart Clinic jelentkezését.

    Tényleg, sorry.

  • asdf_

    veterán

    válasz UnA #126 üzenetére

    Az EU kedvéért mindenkinek be kell tartania a törvényileg előírt minimum 2 éves garanciát - pedig máshol ez nem kötelező.

    Szavatosságot. Nagyon nem mindegy (te jótállásra gondolhatsz, az viszont csak egy év, olyan, hogy garancia, nem létezik).

  • asdf_

    veterán

    válasz Bog #143 üzenetére

    ...tehát egy tök normális világban a cikk szerzőjének az a dolga, hogy keres egy illetékest, aki benne is van ebben az egészben. Mi a Smart Clinic-et ismerjük régről, tehát írtam nekik egy emailt, tök alaposan és korrekten válaszoltak, ezért őket szólaltattuk meg szakértőként.

    Ezzel csak az a gond, hogy a cikk szerzőjének az is a dolga, hogy nem Apple oldal felől is megviágítsa a dolgot, ez teljesen elmaradt. Ha arról akarsz cikket írni, hogy mi hogyan megy az országban, akkor nem (nem csak) az Orbán Vikttortt kérdezed meg. A másik fele meg, hogy egy Apple-el szerződött céget nem a legigazibb megkérdezni, mert vagy az Apple mesét tolja, vagy a sajátját, amiben anyagilag érdekelt, de legfőképp: olyan szerződése van az Apple-el, hogy pont azt nem mondhatja el, amiből kiderül, hogy ez az egész IRP lényegében egy PR stunt.
    Szóval a szándék lehet, hogy jó volt, de sajnos az írás többet ártott, mint használt, mert csak a parasztvakítás jött belőle, hogy a jóságos Apple jól megvéd mindenkit, milyen jö lesz nektek, kommentekben még csak itt tartok, de gondolom már megvan, mekkora darázsfészekbe sikerült nyúlnod, meg hogy erősen followupért kiált a dolog, mert mocskosul nem úgy van ez, mint ahogy az Apple ezt tálalni próbálja.

  • asdf_

    veterán

    válasz #86564352 #155 üzenetére

    Adatokról legyen biztonsági mentés. Az elég rossz, ha egyetlen példányban létezik a telefonon vagy notebookon és azért kell izgulni a javításért.

    Nyilván te vagy az az egy ember a millióból, akinek a notebokján -mert arról volt szó, nem telefonról- (ha nincs, helyettesítsük az asztali gépeddel) levő adatokról MINDIG van uptodate mentés. Mondjuk 1 napnál nem régebbi. Vagy csak jár a szád, hogy legyen mentés.

    Az integrációnak van technikai előnye, a laptop leforrasztott RAM és SSD nem az ördög műve, ha az előnye kevesebb hely, gyorsabb és megbízhatóbb

    Aztán egy m.2-es SSD-nek ugyan milyen helyigénye van egy beforrasztotthoz képest? Az a 3 mm magasság lenne az, ami számít? Vagy az az 5mm-nyi csatlakozó? :U

    Ha fél-egymilliós laptopot vesz az ember, kinek jut eszébe nem hivatalos szervizbe vinni...
    Amíg garis addig igen, amikor egy 3 ezer dodós nem garis (legyen az akár lejárt, akár user error miatt garvesztes, pl. leöntött) azt mondja a gyári szerviz,hogy alaplapcsere 2000 dodó és integethetsz az adataidnak, akkor pedig egy jól dolgozó 3rd party szervizbe, amely megoldja mondjuk 700-ból és még az adataid is megmaradnak. A készülék értékének semmi köze ahhoz, hogy egy szarszemét szervizszolgáltatást kapsz drágán vagy pedig egy normálisabbat olcsóbban.

  • asdf_

    veterán

    válasz #86564352 #198 üzenetére

    Gátolja? Hirdettek programot, lehet csatlakozni. Tudom az is rossz. Viszont annyira nem baj szerintem, ha próbálják kiszűrni a mutyi alkatrészekből mutyi módon dolgozó szervizeket.

    Az isten verjen már meg, érstd már meg, hogy azért mutyi az alkatrész, mert a gyártó ELÉRHETETLENNÉ TESZI. SZÁNDÉKOSAN. Nem azért rak be a sufnigsm egy fos csájníz kijelzőt abba a szaros telefonba, mert át akar baszni, hanem mert a piros hó esik, akkor sem tud eredeti gyári kijelzőt szerezni ahhoz a szarhoz sehonnan.

  • asdf_

    veterán

    válasz Ezekiell #234 üzenetére

    Ha azt nem is, de pl. usákiában a vámosok esetleg lekapcsolják és elkobozzák, mert ott van a szalagkábelen az apple logó és trademark violation.

  • asdf_

    veterán

    válasz Ricardo #254 üzenetére

    Olvasd el azt még egyszer. Azt írtam, hogy a NEM Apple felőli oldal hiányzik (az, amit mi összedobtunk kommentekben: a right to repair, az elérhetetlen alkatrészek, olyan alkatrészek és olyan módon történő összepárosítása, amit semmi nem indokol, meg magának annak a megkérdőjelezése, hogy tényleg a júzer érdekében történik-e ez, hogy biztos jő-e az, hogy bizonyos, és egyre több szervizműveletet csak és kizárólag házon belül intézhető el, mert céleszköz és célprogram kell hozzá, amihez 3rd party szerviz nem férhet hozzá, ezáltal pedig elég erősen felmerül hogy ez amúgy sok egyéb mellett versenykorlátozó magatartás is a monopóliumok előnyét meg ugye ismerjük, sosem a vevő jár jól ... Mert ha nem esett még le valakinek, itt ez történik, a szervizszolgáltatás monopolizálása.)

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Bog #263 üzenetére

    Másrészről viszont az IPR program mégiscsak azt eredményezte, hogy legalább a szerződött partnerek vehetnek gyári alkatrészt,

    Az a gond, hogy ez így nem igaz. Bizonyos alkatrészek szűk körét. Ami ahhoz jó, hogy parádézni lehessen a programmal, de ahhoz, hogy egy alkatrész szinten javító szerviz bármit is kezdjen vele, ahhoz nem (eleve az ilyen szintű javítást -ami ne feledjük, ez volt a szó eredeti értelme, hogy valaki valamit ténylegesen megjavít, nem pedig egy alkatrészhalmazt tartalmazó modult kicserél- nem is teszi lehetőve a program, olyanról nem is beszélve, hogy pl. ha megdöglesz, akkor sem tudsz onnan szerezni legálban egy kapcsolási rajzot, pedig biztos sokan emlékszünk rá, régen ezt még egyenesen adták a készülékekhez, gyárilag, a végfelhasználónak, kérés nélkül).
    Az itt egy gond nekem, hogy amit tudunk az IRP-ről, azt főleg amerikai forrásból, nem tudjuk az amerikai és az európai IRP közt mi a különbség (pl. azt az adatátadást, amit ott kérnek, nálunk a GDPR miatt kb. elképzelhetetlennek tartom).

    És amúgy pedig neked speciel ezúton is szeretném megköszönni a kulturált véleményalkotás módját.

    Oh, wait for it, anyáztam én itt rendesen :D (vagy szarkaszmus volt? :D )

  • asdf_

    veterán

    válasz hcl #283 üzenetére

    Igen, ez a mindig minden meg van magyarázva, hogy ez nekem jó, csak értem, miattam van csinálva, ettől megyek én is a falnak. Mert az a 3.5-es jack gyönyörűen eflért eddig is, most is, nem azért tűnt az el, mert útban volt, hanem mertígy lehet heroináron az akkumulátor miatt garantált élettartamú vezetéknelküli füleseket eladni, amit ráadásul még elhagyni is könnyen lehet. És amikor kijön a készülék, akkor csak és kizárólag nekünk van vele használható fülesünk. Ez egy aranybánya pénzügyileg, 80-as IQ sem kell hozzá, hogy belássa az ember, hogy semmi baj nem volt azzal a 3,5-es jack aljzattal (mint ahogy az SD slot sem véletlen hiányzik egy almás telefonról).
    (az egész dolog ökölógiai lábnyomára meg ki sem térek, márpedig egy javíthatatlan, csak az akkuhalál miatt kidobhatod az egészet a kukába terméknek ilyenből elég nagy van)

  • asdf_

    veterán

    válasz Giovan! #297 üzenetére

    Nem igazán értem mit akarsz mondani, a vásárlónak ott a lehetősége a tájékozódásra, éljen vele. Ha nem teszi meg, az az ő sara, nem a gyártóé.

    Egyrészt lol, olyanról kéne tájékozódnia, amiről nem is tud, nem is feltételezi, hogy ilyen létezik, hogy van olyan gyártó, amely képes a RAM-ot, SSD-t alaplapra forrasztani Amióta notebookok léteznek, azóta kb. alapvetés, hogy a memória és a háttértár* cserélhető, aki nem ezzel foglalkozik, az nem tudja, hogy pár éve egy hülye elkezdte, majd egy pár folytatta és így a jelenleg kapható notebookok egy kis részénél ezt már nem lehet megcsinálni.
    Másrészt olyan dolgot ne kérjünk számon átlagemberen, ami túl van az átlagember tudásán. Ha leállítanál száz random autót és megkérdeznéd a sofőrt, hogy hány ütemű, hány literes motorja van az autójának, amit éppen vezet, pótkereke, mankókereke vagy defektkészlete van-e, csodálkoznál nagyokat a válaszokon.
    A mai felgyorsult világban az atlagjúzer nem úgy működik, megveszed, használod.
    Harmadrészt tessék nekem megmutatni a gyártói specs oldalon, hogy hol közlik, hogy a RAM és/vagy az SSD beforrasztott, nem cserélhető, hogy hol írják jól tanácsként, higy kedves vevő, alaposak gondold meg, mit választatsz, mert nem lehet upgradelni, örökre azt használod, amit megvettél.
    * memória és a háttértár: sokan azt sem tudják, hogy ez a kettő mást jelent, hovatovább, mobilszolgáltató képes olyan baromságot írni a weblapján (hogy véletlen, vagy szándékosan, azt ne is feszegessük), hogy 16 GB memóriája van annak a telefonnak/tabletnek, miközben ez a háttértár, a memóriát pedig egyenesen nem is közlik, esetleg egy tovább után talán megtalálod valahol a full specs-t.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Giovan! #309 üzenetére

    Pontatlanul fogalmaztam, azt, hogy a környezet lenne az első neki, hivatalosan nem állította szerintem az Apple, csak azt, hogy fontos neki. Utóbbi állításról meg igen nehéz lesz bebizonyítani bíróság előtt, hogy nem igaz (pláne, hogy ilyen vállalásai is vannak a cégnek).

    De nem érzed, hogy az, hogy az Apple-nek fontos a környzet, hogy erre hivatkozva nem pakolnak töltőt a telefon mellé, az ótvar nagy seggszáj?
    Mert ugyanez a cég találta ki és forgalmazza a javíthatatlan, korlátozott élettartamú airpodot, ez a cég lassítja le távolról régi a telefont, így kényszeríiti a júzert idő előtti cserére , ez a cég lehetetleníti el túzzel-vassal, hogy bárki is javítani tudja a készülékeiket, olyanokat is, amit őkl maguk amúgy nem javítanának meg, nem mellesleg épp ez a cég perli jelenleg 31M USD-re -10 milliád Ft, hello- az egyik(!) szerződött egykori elektronikushulladék-hasznosító cégét, mivel az oda került, megsemmisítésre szánt eszközök egy jelentős része feltámadt hamvából és újra a mobilhálózaton lóg. Magyarul a megsemmisítés helyett pár dolgozó ellopta és eladta ezeket a "javíthatatlan" készülékeket, nem sokat, röpke százezer darabot csak (5 tonna feletti mennyiség), 3 év alatt. Aztán ezek, vagy ezek felhasználásával más készülékek szorgos kezek által valahogy magjavítódtak és ott lógnak amobilhálózaton (hiszen az Apple szeme mindent lát).
    De miért is lopna bárki hibás Apple termékeket, hiszen rosszak. Oh wait, hiszen pont az Apple az a cég, amelytől az életben nem kapsz alkatrészt.
    Kicsit emésszük már ezt egy kicsit, hogy megéri ellopni 100 ezer hibás készüléket, amiről fingod sincs, hogy mi baja, hogy mi használható belőle, szétszedni, megjavítani, vagy pedig jó alkatrészt keresni rajta és azt donorként más készülékben felhasználni... És hogy ezt a gyártó, akinek minden dokumentációja, minden erőforrása, minden tudása megvan hozzá, javítás helyett elküldte megsemmisítésre... :U

  • asdf_

    veterán

    válasz Ezekiell #317 üzenetére

    Ez azért így nem igaz. Kifejezetten közlik, hogy nem bővíthető.

    Szerintem a not user accessible es a not upgradeable között fényévnyi különbségek vannak és mocskosul nem ugyanazt jelenti a kettő. Én ezt úgy fogalmaznám meg, hogy odaírnak valamit, de épp nem azt, amit kéne, azt -nyilván "véletlenül"- elhallgatják. Mindezt bubble help mögé rejtve Ún.: félrevezetés. Lehet, hogy nálad ez megüti a közlés mércéjét, nálam nagyon nem. Én ezt ordas nagy hazugságnak tartom.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Giovan! #329 üzenetére

    Nem tudom ezt hogy lehet úgy csavarni, hogy abból félrevezetés, elhallgatás meg ordas nagy hazugság legyen

    Úgy lehet, hogy én ezek szerint más angolt beszélek, mint te és amikor a logikát osztották, akkor is más helyen álltunk sorba.
    A not user accessibble nálam azt jelenti, hogy a felhasználó számára nem hozzáférhető. Ha valaki egy ilyen kizáró kijelentést tesz,, abból logikusan következik, hogy ha valaki számára nem,, akkor valaki másvalaki -melynek személye nincs definiálva- számára viszont igen.

    Tehát valóst állít a mondat, hogy a felhasználó számára nem hozzáférhető? Igen.

    Egyben azt sugallja, hogy a gyártó/valaki más számára ellenben igen? Igen
    Valamint semmiképp, semmilyen formában nem közli, hogy a memória soha, semmikor, semmilyen körülmények között nem bővíthető? Szintén igen.
    Ha ez utóbbi kettővel nem érzed a problémát, nem tudok rajtad segíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Ezekiell #339 üzenetére

    Szép ez a mondat, de még mindig nem írja le a valóságot és nem közli egyértelműen a tényt, hogy a memória soha nem bővíthető (a nem cserélhetőt el is engedtem, de az se), Ennyit kelett volna csak, és akkor nem himihumizunk,, hanem, fehéren feketén, beleköthetetlenül le van írva az, aminek leírva kellene lennie

    If you think you’ll need additional memory, choose your device accordingly, since the memory in this machne is not upgradeable

    Félreértés ne essék, nem csak az Apple "felejti" el közölni az ilyen "lényegtelen" információt, egy Lenovo ultranoti mellé sem írják óda.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Ezekiell #343 üzenetére

    Megnlztem a magyar oldalt is. Ha ez egyértelmű és korrekt leírás, akkor én vagyok a hülye:

    A Mac mini alapfelszereltségéhez 8 GB memória tartozik, ami 16 GB-ra bővíthető. Minél több memória van a Mac minidben, annál több alkalmazást tudsz egyszerre futtatni, és annál gyorsabbak lesznek az appok.

    Ne feledd: felhasználóként nem férhetsz hozzá a Mac mini memóriájához. Ha úgy gondolod, hogy később több memóriára lehet szükséged, fontos már a gép vásárlásakor nagyobb méretűt választanod.

  • asdf_

    veterán

    válasz Tikakukac #342 üzenetére

    No igen.

    8 GB memória felára 80 000 Ft :))

    256GB-ről 512-re +80 000 Ft
    256 GB-ről 1024-re 160 000

    Tehát csak az 1TB-ra upgrade 160 000 Ft. Ez kb. egálban van egy 1,92 TB-os (tehát dupla méretű), datacenter(!!!), napi 1.3-szor teleírható szerver SSD-vel, amiben egy kondenzátor van, áramszünet/véletlen táplehúzás esetére.

    Semmi másról nem szól a beforrasztott SSD, minthogy pénzjegynyomda.

  • asdf_

    veterán

    válasz Ezekiell #346 üzenetére

    Persze, hogy szájbarágósabb akarok lenni. Hogy a lópéniszben lehet egy nem bővíthető memóriájú eszköz leírásában leírni ezt a mondatot???

    A Mac mini alapfelszereltségéhez 8 GB memória tartozik, ami 16 GB-ra bővíthető.

  • asdf_

    veterán

    válasz hcl #391 üzenetére

    Meg kb. képeségekben is, csak mondjuk egy Lenovo ultrabookot nem kell kidobni, ha valami elromlik benne

    H'ááát, azért ha megnézed mondjuk az X13-at, abban pont szintén beforrasztott memória van. :U (aminek beforrasztott voltát és nem upgradelhetőségét a Lenovo is elfelejti megemlíteni)

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Blizzardking #405 üzenetére

    De miért az a jó ha minél vékonyabb? Ez valami elvárás? Mert van akit kurvára nem érdekel, inkább szeretné cserélni pl a háttértárat ha eljön az ideje.

    Igen, ez hosszú évek óta telefonfronton is rejtély előttem is. Pont telibeszarom, hogy 5,8 vagy 7,2 mm vastag a telefonom, hogy 6,4 vagy 8,9 mm vastag a tabletem és hogy 12 vagy 19 mm vastag a notebookom. Sőt, notebooknál egyenesen az utóbbinak mennék neki valószínűleg, mert ott nem kényszerűen 0,0000001mm utas billkóval kell szopnom, hanem valószínűleg valami használható van benne.

    De ti tudjátok, én mindenesetre nagyon örülök hogy az apple nem gyárt autót, 3 literes lapos tankkal, hifi nélkül mert kell a hely a tanknak, és vehetnék új autót mikor elkopik a fékbetét. Mindezt háromszoros áron. 😂

    Ott a Tesla ;)

  • asdf_

    veterán

    válasz <Lacy85> #423 üzenetére

    Ó, értem.

    Ha A autó 6M Ft és B autó is 6M Ft, ellenben A autóra 100e Ft, B autóra 800e Ft a fehértől eltérő színű fényezés, akkor B autóra nem lehet mondan, hogy drága :U

    (egyébként pedig úgy, hogy nyilván nem veszel 256 SSD-vel Mac Minit (különösen, ha nem, bővíthető), meg nyilván nem veszel 64 GB belső tárral telefont (különösen akkor, ha "teljesen véletlenül" nem került bele SD slot).

  • asdf_

    veterán

    Jó, de azért egy integráltprocis ITX deszka értéke annyi, hogy el sem kezd gondolkodni az ember a javításon, mert a szervizben a hőlégfúvón a bekapcsológombot megnyomni kerül annyiba, mint egy új alaplap.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák