- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Digitális detox a Nokiától
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz rolee9309 #25 üzenetére
1,
Csak azt mondtam, hogy azonos keréktömeg mellett nem számít gyorsíthatóságban, hogy az a keréknek mekkora az átmérője. Egy 26"-os kerék elvileg lehet könnyebb. Ami súlyt a keréken megtakarítasz azt kb kétszeresen takarítod meg ha gyorsításról van szó.2,
Amikor a bicajos példára számítok egy gyorsulást ott feltételeztem, hogy a bicajos kerékmérettől függetlenül a neki ideális áttételben van. Ha csak simán kicserélnéd a vázban (ha lehetne) a 26"-os kereket egy 29"-re az olyan mintha bő egy hátsó áttétellel nehezebbre raktad volna. Ezt nyilván a hátsó váltóval áttétellel ki kell kompenzálnod. -
válasz rolee9309 #25 üzenetére
Ezt még offban leírom:
Ha nagyobb kerékre váltottál, akkor egy kis tömegnövekedés miatt ne búsulj, mert a nagyobb kerékméret miatti kis akadályokon történő jobb átgördülés bőven kompenzálja a hajszálnyival rosszabb gyorsíthatóságot. Göröngyös talajon könnyebb a nagyobb kerékkel tekerni.A másik amit sokat számít -és nem esik szó róla-, hogy abroncs és abroncs, belső és belső között van különbség és nem csak a mintázatban.
Az abroncs gördül az úton, és egy bizonyos felületen érintkezik az úttal. Az érintkező felületet egyébként nagyon könnyű kiszámítani: Pld ha bicajjal együtt 1000N a súlyod és 2Bar (2*10^5N/m^2) túlnyomás van a gumikban, akkor 1000N/(2*10^5) = 0,005m^2 = 50cm^2 érintkező felületre van szükség a megtartásodhoz. Ez a felület van benyomódva és haladás közben ez az alakváltozás folyamatosan fut végig a gumin. Ez folyamatosan teljesítménybe kerül.
A vékonyabb, könnyebb külső és vékonyka (mondjuk latex) belső és a nagy túlnyomás segítenek leszorítani ezt a hulladék-teljesítményt.
A nyomás viszont kétélű fegyver, mert a gumi alakváltozásából adódó hulladékteljesítményt csökkenti, viszont göröngyös úton egyre több energiát veszítesz az átgördülésekkel a puhább abroncshoz képest. Minnél göröngyösebb a talaj, annál lejjebb kerül az ideális nyomás.szóval meg kell találni a jó abroncs-belső mellé az útnak megfelelő nyomást és nem agyatlanul túlfújni "kemény gumi jobban gurul" alapon, mert ez nagyon nem így van.
Itt lehet -ideális körülmények között sík görgőn mért- gördülési ellenállás adatokat nézni:
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviewsLátszik, hogy ugyanazon a felhasználási területen belül is egy top gumi és egy futottak még gumi között is ki tud jönni 10W eltérés (@28Kmh és első-hátsó gumit együtt véve) a két gumi tekintetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Napelem
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen routert?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vaku topic
- További aktív témák...
- 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP