Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • chopin42

    őstag

    Ehhez az apróról semmit/sajtpapír dologhoz annyit szólnék, hogy a gépem javarészt apróról vettem, és az egyetlen ahol megszívtam, az azon alkatrészek egyike volt, amit boltból vettem... El kellett állnom, megvenni máshonnan. És pont garanciális dolog miatt. Ettől függetlenül igyekeztem olyan eladóktól vásárolni, akik mások által is több éve megbízhatónak vannak feltüntetve, több éve regisztráltak, avagy gépház, venti, egyéb bontatlan/nem könnyen elromolható cuccot vettem, és MINDENT ellenőriztettem megbízható emberrel (nem pesti vagyok, többnyire onnan vannak a cuccok). A gép sokáig fog remélem hibátlanul üzemelni, de mindenről van papírom. Esetenként az eladókhoz (szerintem tudjuk, ki az, aki a saját nevére ad el cuccokat, több éve sikerrel). Más esetben adásvételi, hivatalos garancia, bolthoz. Ráadásul SOHA nem utalok előre, ez alapelv, és leginkább bontatlan cuccot kell venni. Ilyen b.normanoknak, de igazából SENKINEK nem utalnék el 100+k-t pár piros pontért. Bontatlan cuccnál lehet szó utánvétrl, ha már minden áron posta, de inkább személyes átvétel.
    Lényeg: apóról tapasztalatom szerint nyugodtan lehet vásárolni, de mind mindenhol, okosan, nagyon körültekintően, megbízható, több éves tagtól, akinek vélhetően nem érdeke megkárosítani. Aki meg 10 éve regisztrált és űzi, az meg remélhetőleg nem holnap fog eltűnni.

    Szakmai kérdések csak a fórumban...

  • chopin42

    őstag

    Őszintén egy dolog szöget ütött a fejembe: garanciánál mégis miért ragaszkodik minden cég/bolt/kisker a papírhoz? Ha leesett a kamionról/lopott, nincs benne egyik bolt/cég rendszerében sem, hogy eladva. Ergó nincs rá bolti gari. Szériaszám van ugye a világon. Ha meg el lett adva BÁRKINEK (nagyker, kisker, vevő, Jóska a szomszédból) akkor elvileg van nyoma, nem? Másrészt a termék létezik, legyártották, saját száma van, tehát nyomon követhető. Gondolom én. Tehát garanciázható, ha van nyoma annak, hogy valaki megvette. Lánc esetén a legutolsó vevő vásárlásától.
    Itt a bibi: a gyakorlatban nem ez történik.
    Rövid sztori: boltból hdd megvéve ajánlás alapján, gyári 2 év gari. Béna voltam, nem néztem meg a boltban (webshop) alaposan, megjött, kibontom, egy év gari. No problem, beregisztrálom: Igen ám, meglepi, nem lehet. Kapcsolat a bolttal felvéve: nem tudják adni a második évet, ennyit vállalnak, slussz. Gyártó szervizével felvéve kapcsolat: ezt a hdd-t csak a bolton kersztül tudom gariztatni, nem tudok mit tenni, egy év, ennyi. Fogtam, visszaküldtem, pénz vissza, buktam a postát.
    Kérdem én: miért nem úgy működik a gyártóknál/boltoknál a gari, hogy bemegy Józsi, fogja a cuccot, elromlott, utánanéznek hol/kinél lett véve, majd a hatáskörnek. Ha az övék, gariztaják, ha nem, elküldik az emberkét. Ha Józsi második tulaj, az első tulaj vett új cuccot/kiszállt, tehát bevétel nincs rajta bukva. ha lopta, nincs nyoma, tehát nincs gari. Ha vette valahonnan, akkor van nyoma, van gari. Tehát fizetve lett a gyártótól lefelé valahol, mindenki profitált, gari él. Ez így miért nem jó? Vagy nagyon fontos, hogy én, Pista vagyok az első és utolsó tulaj, ha nem nálam romlik el, mossák kezeiket?
    Kicsit hosszú lett, de ez a garancia dolog alapvetően bűzlik ha boltról, ha magánemberről van szó. Legalábbis itthon.

    Szakmai kérdések csak a fórumban...

Új hozzászólás Aktív témák