Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz szili.tamas1 #27 üzenetére

    egy példa, de ha rákeresel találsz még más forrást is.

    "Nincs profit a mobilon, avagy nem a mobilon van a profit

    A gyártó prémium stratégiát folytat, más kínai vállalatoktól eltérően kizárólag csúcskategóriás telefonokban utaznak. Titkuk, hogy konkurenseikhez képest nagyjából harmadannyiért, vagy még annál is kevesebbért adják a bivalyerős mobilokat, amiken tulajdonképpen semennyit nem keresnek.

    Nem jelentenek be félévente új zászlóshajót, egy modellt másfél évig tartanak topon. Ez a kutatás-fejlesztési költségek optimalizálása mellett azt is eredményezi, hogy bár a nagyon alacsony ár miatt a készülékeladásokon nincs profit, másfél éven át aktívan folyik be a pénz például a telefonokhoz árult kiegészítőkből. A kiegészítőket pedig megéri gyártani, hiszen nem kell félévente újfélét csinálni, a nagyobb volumen pedig egy darabra vetítve értelemszerűen (egyre) alacsony(abb) előállítási költséget jelent.
    Szolgálnak és védenek

    Szintén komoly bevételt jelentenek a szolgáltatások. Bin Lin elnök társalapító az idei D: Dive Into Mobile konferencián ki is hangsúlyozta ezt. "Úgy gondoljuk, hogy a mobil internetezés jövője a szolgáltatásokról szó. A mobilok pont olyanok, mint 20 éve a számítógépek voltak. Hatalmas profitot generáltak az elején, de mára ez egyszámjegyűre olvadt. Hasonló dolog indul be az okostelefonoknál. A csökkenő nyereségű eszközök helyett mi tehát a szolgáltatásokra koncentrálunk".

    A Xiaomi alaposan testre szabja az Androidot, MIUI névre hallgató felhasználói felületükről szinte rá sem lehet ismerni a Google-féle alapokra. Emellett saját üzenetküldőt, mobilbiztonsági rendszert és biztonsági mentési/visszaállítási szolgáltatást is kínálnak készülékeikhez.

    Se marketing, se sales

    A készülékeladások profitja mellett más is hiányzik a Xiaominál. A Verge szerint nincs például marketinges költségvetésük. Ez még csak feszegeti a "jó bornak nem kell cégér" közmondás igazságtartamát, az viszont már komoly kérdőjelet tesz utána, hogy a Xiaominál sales csapat sincsen, az értékesítés növekedését csupán azzal érik el, hogy nagyon jó bort csinálnak, és nagyon olcsón adják.

    Még nincsenek a spájzban, de már figyelik a házat

    Lei Jun a New York Timesnak azt nyilatkozta, hogy az egyik legkomolyabb gyártó szeretnének lenni. Ennek egyik eszköze a nemzetközi terjeszkedés lesz, a cikk elején említett Hugo Barra Google-alelnököt éppen emiatt csábították áll. Lei Jun szerint meg sem állnak a Fortune 500-as listáig."

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák