Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez a peugeot (bár talán mondható, hogy általánosan a francia márkák)... időről-időre, olyan kinézetű autókat produkál, amik tényleg szépek ... Képesek "egyedit" alkotni a manapság beszürkült mezőben.. VW erősen példát vehetne róluk designban (golf2 óta nincs olyan VW termék ami tetszene kinézetre...)
de a mostani designirány a peugeotnál.. pedig nem akarok venni ÚJ autót az értékvesztés, és mert "nem igen megyek többet egy évben 5000km-nél" miatt (nem éri meg számomra), de ezeknek tényleg nehéz ellenállni ... pár évesen lehet benevezek egyre közülük.. ha még akkor is jó a design..
van autó ami "borzalmasan rosszul öregedik" ez ügyben, megjelenéskor jól néz ki, de pár év alatt belenő a tömegbe és "eltűnik"... más autók pont ellenkezőleg, megjelenéskor "hányna" az ember, manapság meg ... ki nem kíván meg egy multiplát (az élet túl rövid az unalmas autókhoz)?[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Az akkumulátorok állapota és romlása erősen függ attól, hogy hogy oldják meg az autóban az akkumulátorok hőmérséklet menedzsmentjét (hűtését/fűtését igény esetén).
Azon autók amikben nincs ilyen általában 7-10 év körüli éveikre erősen elgyengülnek (és lehet pár cella cserén is túl vannak, ha jól rémlik valamelyik nissan leaf szenved ettől, nem most nem vagyok a márkában és típusban biztos), de egy jól menedzselt akku elmehet komolyabb hiba nélkül 15 évet is úgy hogy megmarad a kapacitásának 70-80%-a akár 300ezer Km megtett táv mellett (persze lehet pár cella csere itt is volt közben, de valószínű kevesebb mint az első "nem menedzselt" akku esetén).
Persze ezek az első lítium cellás akkukkal szerelt autókból levont következtetések. De ez a kép rajzolódik ki.. Ha normális környezetet kap, akkor igen jól bírják a lítium akkuk a kiképzést (jobban mint maguk a gyártók remélték eleinte)..
Elvileg 25től jönnek a szilád elektrolitos akkuk, azok lesznek majd az igaziak. 3x nagyobb kapacitás azonos súly mellett, olcsóbb gyártás, jelentősen kisebb esély cellazárlatra, jelentősen kisebb esély cella szivárgásra, kevésbé érzékeny a hőmérsékletre, nem gyúlékony, nem gyullad ki ha "átszúrják", és sokkal könnyebben újrahasznosítható/feldolgozható (szétbontható elemeire) ha arra kerülne a sor, de ezen kívül gyorsabban tölthető és meríthető degradáció nélkül ... gyakorlatilag elvileg közel csak előnye van, kb. túl szép, hogy tényleg ilyen legyen, csak még nem sorozat gyártható, 21-22-ben indulnak az első ilyen üzemek amik ezen technológiájú akkukat ontják ki magukból, az első autók 24-25 körül jönnek (tervezés, specifikálás, engedélyezések, na meg kell gyártási kapacitás).. De ha tényleg ilyen jók lesznek, a piac hamar rácuppan majd.
a VW ígérte, hogy amik 21-22 körül jönnek majd autóik azokat úgy tervezi, hogy szükség/igény esetén majd az akkupakkjaik kicserélhetőek legyenek szilád elektrolitosokra...De igazából nehéz összehasonlítani a benzines és elektromos autó teljes élete alatt keletkező költségeket. A benzinesek eléggé sok törődést igényelnek.. Hiba esetén bonyolultabb lehet a diagnózis (óóó mennyi kókler van, fél motort kicseréli mielőtt azt mondja "nem javítható", persze tisztelet a kivételnek és normális szakiknak (akikből látszólag egyre kevesebb van)).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Nem is azt mondtam, hogy ezen az áron megéri az elektromos (bár lehet megéri "hosszan használva").. Az értékvesztése biztos nagyobb.
Csak arra akartam utalni, ezek már rég nem az első ólomakkus elektromos autók ahol 3-5 évente teljes akkupakk csere kell, az első generációs lítium cellák a gyártók elvárásait is messze felülteljesítették.. persze kérdéses, hogy a mai cellák hogy szerepelnek. LEHET jobban, de LEHET, hogy az olcsósított tömegtermelésük miatt (és, hogy egységnyi területre nagyobb kapacitás férjen be) sokkal kevésbé élik meg az adott kort... ezt csak az idő döntheti el.
A mostani felhozatalból én is inkább kis szívó benzinest vennék (mondjuk a dízelt nem szeretem, nem tetszik a működési módja utóbbinak).
A turbósok élettartamán jelentősen növel ha nem kapcsolja ki egyből az ember a motort miután megáll, hanem hagyja esetleg visszahűlni alapjáraton ha nagyobb terhelés után állna le.. Ezen segíthetnének a gyárak is, mondjuk egy második elektromos olajpumpa beépítésével ami a motor leállása után még 1-2 percig keringet (vagy általánosan elektromos olajpumpára áttérni, ne fordulatszám függő legyen az olajnyomás)...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
szerintem mondjuk kimondottan designos a zongorabillentyű ... bár a korábbi peugeotoké szebb volt. de ezek se rosszak. A felettük levő érintőgomb viszont nem kéne ...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
most kicsit gonosz leszek, de aki kb. tankolni se tudja az autót, az ha megteheti ne is tartson, mert akkor a szervizen is "spórolás" lesz .. az meg nem jó senkinek.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Mondjuk ha valaki nagyon ráakar "ugrani" az elektromos autóra mindenképp, egy régebbi autó átalakítása kijön 2-2,5 millából egy olyan 100-150km-es akku hatótávval, engedélyekkel, munkadíjjal (városba jó lehet)... Persze, ez "nem olyan", mint az új, de lehet akár elektromos ladája (régi), skoda 120-a, kispolskija az embernek így.. városban egyébként is sokszor kényelmesebb a kisebb autó (amíg nem megy neki egy SUV), könnyebb vele parkolni, nem kicsit.
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Ez MO-t is erősen érinti, eléggé sok cégnek szállít be az ország az autóiparon belül.
De a fejlődés "szükségszerű".. manapság már talán a gyárakat se égetjük fel, hogy ellenezzük utóbbit... remélem most se.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
válasz aszamóca #148 üzenetére
Íííí b*zdmeg
Japánul az autó 車
Kanákkal くるま
Latin betűkkel KU RU MA
utóbbi hasonlít a "kúrunk ma?" kifejezésre.ez már valamit csak jelenthet...
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Sorozatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iPhone topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Motoros topic
- További aktív témák...