- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az akkumulátorok állapota és romlása erősen függ attól, hogy hogy oldják meg az autóban az akkumulátorok hőmérséklet menedzsmentjét (hűtését/fűtését igény esetén).
Azon autók amikben nincs ilyen általában 7-10 év körüli éveikre erősen elgyengülnek (és lehet pár cella cserén is túl vannak, ha jól rémlik valamelyik nissan leaf szenved ettől, nem most nem vagyok a márkában és típusban biztos), de egy jól menedzselt akku elmehet komolyabb hiba nélkül 15 évet is úgy hogy megmarad a kapacitásának 70-80%-a akár 300ezer Km megtett táv mellett (persze lehet pár cella csere itt is volt közben, de valószínű kevesebb mint az első "nem menedzselt" akku esetén).
Persze ezek az első lítium cellás akkukkal szerelt autókból levont következtetések. De ez a kép rajzolódik ki.. Ha normális környezetet kap, akkor igen jól bírják a lítium akkuk a kiképzést (jobban mint maguk a gyártók remélték eleinte)..
Elvileg 25től jönnek a szilád elektrolitos akkuk, azok lesznek majd az igaziak. 3x nagyobb kapacitás azonos súly mellett, olcsóbb gyártás, jelentősen kisebb esély cellazárlatra, jelentősen kisebb esély cella szivárgásra, kevésbé érzékeny a hőmérsékletre, nem gyúlékony, nem gyullad ki ha "átszúrják", és sokkal könnyebben újrahasznosítható/feldolgozható (szétbontható elemeire) ha arra kerülne a sor, de ezen kívül gyorsabban tölthető és meríthető degradáció nélkül ... gyakorlatilag elvileg közel csak előnye van, kb. túl szép, hogy tényleg ilyen legyen, csak még nem sorozat gyártható, 21-22-ben indulnak az első ilyen üzemek amik ezen technológiájú akkukat ontják ki magukból, az első autók 24-25 körül jönnek (tervezés, specifikálás, engedélyezések, na meg kell gyártási kapacitás).. De ha tényleg ilyen jók lesznek, a piac hamar rácuppan majd.
a VW ígérte, hogy amik 21-22 körül jönnek majd autóik azokat úgy tervezi, hogy szükség/igény esetén majd az akkupakkjaik kicserélhetőek legyenek szilád elektrolitosokra...De igazából nehéz összehasonlítani a benzines és elektromos autó teljes élete alatt keletkező költségeket. A benzinesek eléggé sok törődést igényelnek.. Hiba esetén bonyolultabb lehet a diagnózis (óóó mennyi kókler van, fél motort kicseréli mielőtt azt mondja "nem javítható", persze tisztelet a kivételnek és normális szakiknak (akikből látszólag egyre kevesebb van)).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5