Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54072192

    törölt tag

    válasz oriic #6 üzenetére

    Kell a fenének Steamre, jöjjön GOG-ra :D

    hhenry: Ott nem a klienssel van a legnagyobb gond... például legutóbb azért kellett magyarázkodniuk, mert a Steamből gyűjtöttek felhasználói adatokat saját maguknak. Állítólag csak a barátlistát kémlelik, de azt API-n keresztül is megkapnák, és több adatot gyűjtöttek ennél. A Valve is vizsgálja. [link]

  • #54072192

    törölt tag

    válasz kwzatz #16 üzenetére

    Szerintem 1 év alatt nem fog annyit süllyedni az áruk, hogy Steamen olcsóbban jelenjenek meg. Biztosan nem 60 eurós játékok lesznek, meg majd kapnak azonos mértékű leárazásokat.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz kwzatz #32 üzenetére

    Például a Heavy Rain felkerül 30-40 euróért, ami lassan kap egy 25%-os leárazást. Aztán felkerül Steamre is ugyanannyiért, és onnantól mindkét boltban kapja majd a nagyobb akciókat. Ezeknél nem hiszem, hogy 2-3 hónap után már féláron lennének, persze majd kiderül.

    b.: Vannak akiknek fontos, hogy a játékhoz hova kell regisztrálni, főleg akkor, ha nem értenek egyet az adott cég dolgaival és módszereivel.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Wesder #40 üzenetére

    Mert ha lassan a PS-exkluzívokból is multiplatform címek lesznek, akkor miről fog majd szólni a szájkarate?

  • #54072192

    törölt tag

    válasz b. #43 üzenetére

    Ha az én véleményemet kérdezed, akkor tökmindegy, az Epicre nem regisztrálok be. Nem érdekel, ha ott is van, az viszont igen, ha csak ott van. Az Epic kemény pénzeket költ arra, hogy csak ott legyen, csak náluk. Nincs ebben semmi "megkeseredett magyar valóság", hacsak nem hiszed, hogy a neten minden hasonló véleményt magyar írt, vagy hogy a tiédtől eltérő vélemény már megkeseredett.
    Azért sem venném meg, mert nem támogatom azt, hogy rá akarnak kényszeríteni egy olyan szolgáltatás használatára, ami nekem nem felel meg. Ha megveszem az Epicen, akkor ennek mind tapsolok. Ha megveszem Steamen (vagy ahol elérhető), akkor az Epic ellen döntöttem.

    Remek hír, hogy jön Steam-re is, mondom ezt főként GOG-osként.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz k-adi #48 üzenetére

    Mondjuk az jó nagy hülyeség, mert akkor meg nem az az üzenet, hogy ne legyen exkluzív, hanem hogy nem hajlandóak fizetni.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz ted_tris #54 üzenetére

    Fatengelyes? :F
    11 éve működik, és semmi gond vele. Pontosan azt csinálják, amit ígértek, kliens és DRM nélkül használhatók és menthetők le a játékok. A többi körítés (Galaxy, cloud save, profilok, fórum, achievementek, stb) csak extra. Az árakat pedig nem a GOG határozza meg, hanem a fejlesztő/kiadó. Sokan úgy gondolják, hogy a DRM-mentesség felárat érdemel, ez van.

    Szaby59: Nem, ebből csak annyi látszik, hogy érdekel a játék, de nem fizettél érte. Hogy ezt mivel indokoltad meg a fórumon, azt senki sem nézi.

    nubreed: #14-ben linkeltem egyet. A kliensük elkezdte begyűjteni a Steamből (szintén a kliensből, nem a szolgáltatásból) a felhasználó néhány adatát, amire egyrészt nem kértek és kaptak engedélyt, másrészt alapesetben privát adatok. Az Epic erre azt mondta, hogy csak a barátlistát nézik, és csak akkor töltik fel, ha engedélyezed (de addigra begyűjtötték már). Mellette ott vannak a telepített játékok, és hogy melyikkel mikor és mennyit játszottál. Ez például tökéletes arra, hogy eldöntsék, a jövőben melyik fejlesztőknek fizessenek megint jó sokat, ha elég nagy az érdeklődés Steamen. De ha keresgélsz még, akkor találsz egyebeket is, amik miatt magyarázkodniuk kellett már, vagy hogy random emberek kapnak értesítést, hogy megpróbálnak belépni a fiókjukba, esetleg hogy a support mennyire nem ér semmit.

    [ Szerkesztve ]

  • #54072192

    törölt tag

    válasz nubreed #86 üzenetére

    Elvileg átalakítják a klienst. Mondjuk az minimum elgondolkodtató, hogy anno egyik kliens és szolgáltatás körül sem volt ennyi vita és probléma. Persze, sokan sírtak, hogy nem Steamen lesz fent az új NFS, meg nem dobnak kártyát, de ennyi. Itt meg volt már adatgyűjtés (ami miatt megvádolták őket, hogy Kínába megy a Tencent miatt), gyanús bejelentkezési kísérletek (szivárgás), support ami nem segít, stb.
    Nagyon fapados volt az egész eddig, az emberek Redditre és Steamre (!) jártak a játékokról beszélni, nem volt offline mód, és még mindig olvasni olyat, hogy néha nincs refund akkor sem, ha elvileg lehetne.
    Nem minden aljasság a részükről, például láthatod, hogy összegyűjti a telepített programjaid listáját, de ezt a Steam is csinálja.

    (#85) wesder: Kihagynák ezeket a játékokat? Ha megkeresik őket, szerintem tuti lecsapnak rájuk, azért nem valamilyen indie platformerekről beszélünk :) Hanem interaktív filmekről.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Kokzor #91 üzenetére

    Honann tudják az email címet? Mert nem mindenkinek szivárgott ki korábban. Azt tudom, hogy a kikerült címekkel fiókokat regisztrálnak random nevekkel (mondjuk vnv8Y5hgMTyE47QF néven).

    wesder: Ja, olvastam már ilyet, hogy akkor lenne Xboxra is játék? Hajjaj :)

    Carlos Padre: Hát sok Steam fanboy van, ez tény, de ez éppen nem arról szól, hanem hogy az Epic szar. Mondjuk ha nem vásárolnának maguknak exkluzivitást (tehát a jó sok PC-s bolt közül többnél is lenne), és nem kényszerítenének embereket magukhoz, az sokat segítene. Tudod, hogy kiktől nem olvasni amúgy sok baromságot? A Switchesektől és az Xboxosoktól. Hmm-hmm.

    zseko: Ezeknél nem átvezetők vannak, hanem nagyon alaposan animált helyzetek. Egyszerű játékmenet összetett történettel, QTE-vel. A Beyond például egynek nagyon jó, de utána nem sok értelme van újrajátszani, mert alig lehet eltérni a megadott vonaltól. Azt hiszem 1-2 helyszín változhat.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Kokzor #100 üzenetére

    Az ingyenes játékokat meg lehet tartani, ugye? Mert akkor máris lenne valami, amiért el lehetne adni a fiókodat Ebay-en. :) Ha felmész és rákeresel mondjuk a GTA V-re, akkor nagyon sok hirdetést látsz, amivel fiókot kapsz az adataiddal átírva. Erre írta valaki talán Redditen, hogy vett egy fiókot, és voltak elért achievementek rajta, meg a barátlista sem volt üres.
    Vagy csalni fognak, bannolnak, neked meg repült a fiókod, és csaló vagy. Vagy ilyesmi.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Kokzor #102 üzenetére

    Igazad van, Steamen is ha publikus mindened, és nekiállsz csereberélni, akkor felvesznek az ilyen csajok, akik csak rád várnak. Ott a CS-hez akarnak kicsalni cuccokat.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz VikMorroHun #122 üzenetére

    Hacsak nem olvassák ezt az illetékesek, akkor csak az fog látszani, hogy játszol vele, de nem fizettél. Ha olvassák, akkor sem fogja érdekelni őket, mert warezolsz, mondhatsz bármit. Egy megoldás, ha megvárod a megjelenését Steamen.

    Elvileg az NAIH-nál lehet jelezni, de erős a gyanúm, hogy ez nagyon kevés így bármihez :)

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Kokzor #128 üzenetére

    Csak az aláírásának akart megfelelni, de visszafelé sült el.

    KisTücsök: Nincs 15 év előnye, ma már nem a nulláról kell kezdeni. Ha egy autót akarsz építeni, akkor először nem egy kényelmes szekeret barkácsolsz. Megnéztem a roadmap-et, és egy csomó olyan funkció van, aminek már rég benne kellene lennie, ahogy benne volt anno az Ubi és az EA klienseiben is. Valaki nemrég összefoglalta, hogy most milyen bajok vannak vele:

    - A fiókokat naponta feltörik, mert nincs korlátozva a próbálkozások száma, így mehet a brute force.
    - A fiókok létrehozásához nem kell megerősítés.
    - Alapvető hibák vannak, például a vásárlás után nem jelenik meg a játék a könyvtárban. Volt olyan, akitől 8-szor vonta le a pénzt. Itt négyszer vonta le, nem volt játék. Írt a supportnak, és...
    - A support nem ér semmit. Túl sok az automatikus válasz, nagyon lassan reagálnak, sokszor egyáltalán nem. Felhasználókat bannolnak, nem játékonként külön. Sokszor akkor is bannolnak, ha nem indokolt. Néha nem adnak refundot, pedig kellene. [link] Esetleg egy reddit poszt után mégis.
    - A rengeteg pénzüket a kliensük fejlesztése helyett exkluzivitás vásárlására költik. Tim Sweeney 2016-ban még arról beszélt, hogy a WinStore mekkora probléma, zárt rendszer, nem módosítható játékfájlok vannak, ellehetetlenítik a Steamet. Erre ugyanezt csinálják. Az nem verseny, ha az adott játék csak náluk érhető el.

    Ezt most azért írtam le, hogy mások is értsék, hogy mi a probléma.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz Carlos Padre #130 üzenetére

    "próbáltam valami konstruktívat hozzászólni, de kifogott rajtam"

    Ne aggódj, ezen senki sem lepődött meg.

  • #54072192

    törölt tag

    válasz KisTücsök #136 üzenetére

    Ezeknek a problémáknak a nagy része by design, tehát szándékos. Nem véletlenül olyan a support amilyen, nem véletlenül olyan gyatra a fiókok védelme, nem véletlenül nehezítik a fiókok törlését, a Steamből sem magától másol ki adatokat a kliens, stb.

    A kezdőlépéseket nem úgy kellene megtenni, hogy átverik az embereket, hogy az addig Steamen reklámozott és hype-olt játékot mégsem jelentetik meg ott.
    Phoenix Point. Közösségi finanszírozással készült, rendkívül sikeres kampány volt, és ajánlottak cserébe Steames és GOG-os kulcsokat. Aztán a végén kijelentették, hogy bocsi, csak az Epicen jelenik meg, várjatok 1 évet a másik boltokra. Akinek nem tetszik, annak visszaadjuk a pénzét.
    Erre mondták sokan, hogy szívesen az ingyen kölcsönt a fejlesztésre... Megint az a nagy baj, hogy a beígért játék hirtelen exkluzív lesz. Amiatt nem nagyon mérgelődnek emberek, ha valami a kezdetektől fogva oda készül. Azért sem, ha a többi bolt mellett az EGS-en is kaphatóak. De talán nem egy selejtes boltot kéne üzemeltetni. Nem attól lesz verseny, hogy magához láncolja a játékokat és a vásárlókat. A fejlesztőknek sem feltétlenül jó, hogy egy ilyen megosztó helyen árulják a játékukat, és erről írtak is néhányan.

    Lehetne például azzal kitűnni, hogy nem engednek fel minden szart a boltjukba, mint a Valve, és mondjuk lenne értelme böngészni a játékokat, de nem. A kereső működik már, vagy még mindig csak teljes nevekre tud keresni?

    Egyébként a kiszivárgott címekkel úgy tűnik, hogy azért regisztrálnak, hogy az igazi gazdájuk az így kapott e-mailekre reagálva elkezdjék használni a boltot, vásároljanak pár játékot, majd a csalók vissza tudják szerezni az irányítást a support segítségével, mert állítólag ez lehetséges. Nincs megerősítés regisztrációkor, nincs ellenőrzés, a törlést pedig nagyon megnehezítik.

    Az indie fejlesztők pedig semmiből sem maradnak ki most sem. Még a GOG is csökkentette a saját részesedését, ezért szüntetik meg a Fair Price Package programot, amit saját zsebből fizettek amúgy is. A Valve is növelte a fejlesztők részesedését. Ebből persze a vásárló semmit sem vesz észre, mert a játék ára nem változik.

    Én úgy vagyok ezzel, hogy ami oda jelenik meg, azt nem veszem meg, és továbblépek. Van így is elég játék, csak idő legyen rájuk.

    [ Szerkesztve ]

  • #54072192

    törölt tag

    válasz hombre[EU] #144 üzenetére

    Newell annak idején azt mondta, hogy a kalózkodással szemben azzal lehet felvenni a harcot, ha megfelelő szolgáltatást nyújtanak az embereknek, és ez nyilvánvalóan bejött. Az Epic nem ezt teszi, sőt, a botrányok, amik miatt Sweeney is a Redditre jár magyarázkodni nem azért vannak, mert #csakasteam. Fel lehetne hozni, hogy annak idején milyen kevés funkció volt a Steamben, mit nem tudott az Origin, de teljesen értelmetlen, hiszen ma 2019 van, nem 2003, meg 2011. Megvan a példa, látszanak az eredmények, vannak megfelelő tudású programozók, és pénz is van bőven egy elég nagy felhasználói bázissal (Fortnite). De nem.
    Régen nem volt annyira népszerű a warezről kommentelni, mint az utóbbi hónapokban. És nem azokról a játékokról van szó, amik Steamen vagy Uplay-en, esetleg a PSN-en vannak. Azokról, amik körül balhé volt az Epicnek köszönhetően (korábban linkeltem példát).

    "Egyik sem jobb,mint a másik"
    Ez szerencsére nem igaz. A Valve adja a legtöbb szolgáltatást a boltjához. A CDProjekt bevállalta, hogy DRM-mentesen adják a játékokat, amiket nem bérelnek a felhasználók, hanem birtokolnak, cserébe jóval kevesebb kiadó játéka jelenik meg náluk, tehát nem lesznek a következő Valve. Ráadásul erősen szűrik is, hogy milyen játékok jelennek meg náluk. Az EA, Ubisoft és Rockstar pedig a saját boltjukat üzemeltetik a saját játékaiknak, átfedéssel közöttük, változó szolgáltatásokkal. De a különbség az, hogy vehetsz Ubisoftos játékot Steamen és GOG-on (utóbbin nem mindet, ezért nem lesznek Valve), ahogy a CDProjekt is megjelentette a játékát mindegyiken, a vásárló dönthet.

    A Sony vajon mekkora részt kér? 30%-ot? Egy olyan platformon, amin kizárólag egy bolt van, és nem lehet megkerülni?
    A Valve kapott rendesen az utóbbi években a Greenlight és a Direct miatt, hogy mennyi borzalmas játékot beengednek szűretlenül, nem is volt olyan régen, hogy kénytelenek voltak megakadályozni egy "játék" megjelenését. Vannak gondok náluk, csak ennek kihasználása helyett valamiért az Epic inkább erőszakos módot választ.

    Nem szabadna elfelejteni, hogy a fejlesztők bevételének növekedéséből te, mint fogyasztó nem érzel semmit. A játék ára nem változik. Ellenben a boltokat üzemeltetni nem kevés pénz, fizetni kell a plusz szolgáltatásokat (pl. cloud), az alkalmazottakat, az újabb fejlesztéseket, és mellette még profitot is kell termelni.
    Azt sem lehet bemesélni ma már, hogy szegény kiadók keze meg van kötve a 60 eurós árral, miközben a játékaikhoz rendszeresen vannak kozmetikai DLC-k, season pass-ek (akár kettő is!), mikrotranzakciók, plusz pályák, stb. És rájössz, hogy a játékod nem 60 euró volt (ami csak a standard kiadás), hanem mondjuk 85-100. Üdv a Games as a Service világában.

    [ Szerkesztve ]

  • #54072192

    törölt tag

    válasz hombre[EU] #152 üzenetére

    Ilyet én is tudok: ReadMe :)
    Nagyon elviszed az egészet a Steam irányába ezekkel a véleménycikkekkel, pedig senki sem mondta, hogy az tökéletes lenne. A cikk egy részét ráadásul én már említettem is.

    Nem tudom milyen buborékról beszélsz, én minden problémára mutattam példát. Te az egészet félresöpörnéd és leegyszerűsítenéd arra, hogy a fejlesztők az egyes eladásokból nagyobb százalékot kapnak, teljesen figyelmen kívül hagyva, hogy például a gyatra szolgáltatás és kétes ügyek miatt csökkennek az eladások.
    A portfólió most irreleváns. Konzolon van egy darab bolt, amit vagy használsz (elfogadod a feltételeket), vagy nem jelenik meg a játékod a platformon. Ha a Sony vagy az MS 60%-ot kérne, akkor is, mert nincs alternatíva.

    Arról nem is beszélve, hogy azt is figyelmen kívül hagyod, hogy az exkluzivitással van a gond, nem azzal, hogy az EGS-en is fent van az adott játék (lásd Witcher 3). A hozzád hasonlók megvennék ott, ahol 88%-ot kapnak a fejlesztők, a többiek pedig megveszik ott, ahol akarják.
    Most viszont muszáj megvenned ott, ahol rengeteg probléma van és magadra maradsz velük, támogatva az összes kétes ügyét az Epicnek, mert a developerek... könnyű ám úgy beszélni, hogy konzolosként ez téged nem érint. :)

  • #54072192

    törölt tag

    válasz hombre[EU] #156 üzenetére

    Harmadik fél címeinek az exkluzivitása nem volt eddig divat PC-n (pontosabban a kifejezetten erről készült megállapodás). Sosem volt megszabva, hogy egy játék kizárólag Steamen lehet, erről a fejlesztő döntött. Most sincs minden játékkal kapcsolatban balhé, ami oda exkluzívként kerül fel, de ha megnézed a korábban linkelt cikkeket és játékokat, akkor mindegyiknél elég aljas módon bántak a vásárlókkal.

    Az exkluzivitáshoz még: a Diablo csak GOG-on van, tehát exkluzív, de sosem reklámozták máshol, és nem is mondták az ellenkezőjét, illetve arról sem volt szó, hogy máshol biztosan nem fog megjelenni.
    A GOG emellett DRM-mentesen adja, ráadásul kapott hibajavításokat és akár 8K-s felbontással is fut. Ez amúgy az egyik szolgáltatásuk, ugyanis semmi sem kerül fel (régi játék sem) úgy, hogy ne menjen modern gépeken és rendszereken. Ha tényleg gond van, bármikor visszaadják az árát. Így veszik fel a versenyt más boltokkal.

    A Metro jól fogyott, mert Steamen nagyon sokan keresték, kívánságlistázták, elő is rendelték, kiemelt helyet kapott, amit a legtöbb játék sosem kap. Mentek a videók, végén a Steam logóval. Aztán az utolsó pillanatban ezt elvették.

    A Steam nincs monopolhelyzetben, mikor ott vannak a versenytársak. :) Sőt, a saját játékaidnak saját boltot indíthatsz, akár Linuxon is. Az új CoD sincs már Steamen, a Rockstar is árulja külön a játékait, de kulcsboltokban szintén vásárolhatsz, ha elégedetlen vagy az árakkal. A Steam már annyira tele van mindenféle indie kacattal, hogy sokan arra panaszkodnak, hogy az emberek észre sem veszik a játékaikat, ezért mennek máshova is.

    Ha az EGS-en egy játék 60 helyett mondjuk 54 euró lenne, akkor az elég rendesen megkavarná a dolgokat. Ráadásul a leárazások már az 54-ből jönnének le. Nem lenne ezzel semmi gond, a fejlesztő mondhatná, hogy az Epicnek köszönhetően megtehetik. A regionális árazás miatt a GOG például sokszor drágább, mint más boltok, szóval az árbeli eltérés nem újdonság.

    "Pár év múlva már senki sem fog emlékezni a biztonsági résekre és a többire"

    Erre mutattál példát, a Valve dolgaira is emlékeznek. :)

    Én sem bojkottálom a többi boltot, Uplay-en is vásároltam már Ubisoftos játékot, nincs abban semmi. Ameddig lehetőséged van választani, addig jó.

    A Sony sem viszi kézen fogva az összes fejlesztőt, különben a Life Of Black Tiger meg sem jelent volna. :)
    Lehetetlen minden Steamen megjelenő játék fejlesztőjével konzultálni az alap dolgokon felül, mert annyira sok játék van. A Steamspy szerint idén már 1800 játék jelent meg. Tavaly majdnem 9000. Ehhez képest hol van a PSN?
    De mint mondtam, ez az egyik nagy gond a Steammel, ezt kellene kihasználni. Sweeney már nyilatkozta is, hogy "nem fogadunk el szar játékokat".

    Helyre tudják hozni a dolgaikat, de a kémkedéstől kezdve mindennel foglalkozniuk kell. Vásárolni akkor sem fogok ott, csak legyen máshol is elérhető az a játék, ami érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák