Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #04430080

    törölt tag

    válasz hombre[EU] #144 üzenetére

    Kiadók meg azt, hogyan rohantak önként és dalolva a Steam karjaiba :DDD

  • #54072192

    törölt tag

    válasz hombre[EU] #144 üzenetére

    Newell annak idején azt mondta, hogy a kalózkodással szemben azzal lehet felvenni a harcot, ha megfelelő szolgáltatást nyújtanak az embereknek, és ez nyilvánvalóan bejött. Az Epic nem ezt teszi, sőt, a botrányok, amik miatt Sweeney is a Redditre jár magyarázkodni nem azért vannak, mert #csakasteam. Fel lehetne hozni, hogy annak idején milyen kevés funkció volt a Steamben, mit nem tudott az Origin, de teljesen értelmetlen, hiszen ma 2019 van, nem 2003, meg 2011. Megvan a példa, látszanak az eredmények, vannak megfelelő tudású programozók, és pénz is van bőven egy elég nagy felhasználói bázissal (Fortnite). De nem.
    Régen nem volt annyira népszerű a warezről kommentelni, mint az utóbbi hónapokban. És nem azokról a játékokról van szó, amik Steamen vagy Uplay-en, esetleg a PSN-en vannak. Azokról, amik körül balhé volt az Epicnek köszönhetően (korábban linkeltem példát).

    "Egyik sem jobb,mint a másik"
    Ez szerencsére nem igaz. A Valve adja a legtöbb szolgáltatást a boltjához. A CDProjekt bevállalta, hogy DRM-mentesen adják a játékokat, amiket nem bérelnek a felhasználók, hanem birtokolnak, cserébe jóval kevesebb kiadó játéka jelenik meg náluk, tehát nem lesznek a következő Valve. Ráadásul erősen szűrik is, hogy milyen játékok jelennek meg náluk. Az EA, Ubisoft és Rockstar pedig a saját boltjukat üzemeltetik a saját játékaiknak, átfedéssel közöttük, változó szolgáltatásokkal. De a különbség az, hogy vehetsz Ubisoftos játékot Steamen és GOG-on (utóbbin nem mindet, ezért nem lesznek Valve), ahogy a CDProjekt is megjelentette a játékát mindegyiken, a vásárló dönthet.

    A Sony vajon mekkora részt kér? 30%-ot? Egy olyan platformon, amin kizárólag egy bolt van, és nem lehet megkerülni?
    A Valve kapott rendesen az utóbbi években a Greenlight és a Direct miatt, hogy mennyi borzalmas játékot beengednek szűretlenül, nem is volt olyan régen, hogy kénytelenek voltak megakadályozni egy "játék" megjelenését. Vannak gondok náluk, csak ennek kihasználása helyett valamiért az Epic inkább erőszakos módot választ.

    Nem szabadna elfelejteni, hogy a fejlesztők bevételének növekedéséből te, mint fogyasztó nem érzel semmit. A játék ára nem változik. Ellenben a boltokat üzemeltetni nem kevés pénz, fizetni kell a plusz szolgáltatásokat (pl. cloud), az alkalmazottakat, az újabb fejlesztéseket, és mellette még profitot is kell termelni.
    Azt sem lehet bemesélni ma már, hogy szegény kiadók keze meg van kötve a 60 eurós árral, miközben a játékaikhoz rendszeresen vannak kozmetikai DLC-k, season pass-ek (akár kettő is!), mikrotranzakciók, plusz pályák, stb. És rájössz, hogy a játékod nem 60 euró volt (ami csak a standard kiadás), hanem mondjuk 85-100. Üdv a Games as a Service világában.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák