- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
troviko
senior tag
Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi.Összességében van egy autó, amit előállítani olcsóbb, mondjuk 20-30%-kal. Erre jön még egy drága akkupakk. Ne legyen 4,5 millió, legyen 6. De ne 11 misi...
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Hát ez egy jó béna komment (bocsi, nem sértés akar lenni).
Hasonlítsuk össze a legolcsóbb benzinest (4,3) a legolcsóbb elektromossal. Hasonlítsuk össze a legdrágább benzinest a legdrágább elektromossal. Az már 13,5 milla.Az automata váltós érvelésed is ostobaság, mert a benzinesnél az automata váltó egy extra, egy nagyon bonyolult szerkezet, ami növeli az előállítási költsége. Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező. Vezetési élményben hasonló lesz a kettő, csak míg a benzinesnél ez költség növelő, addig az elektromos autóknál ez költség csökkentő tényező. Ha innen nézzük, és azt feltételezzük, hogy az automata váltó élményét árazza be a gyártó drágábban... akkor valójában az történik, hogy több pénzt kérnek valamiért, ami nekik kevesebbe került.
(#4) NumberGuy: jelenleg ez a helyzet, de koránt sem biztos, hogy ez akkor is így lesz, mikor ezek az akksik 70-60-50%-osak lesznek, tehát kb. 10 év múlva. Könnyen lehet, hogy lesz egy akkumulátor forradalom, aminek hála, 10 év múlva fél millióért veszel egy 5 kilós, laptop méretű akkut, ami egy töltéssel elvisz 1000 km-re. Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában.
[ Szerkesztve ]
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Akkor viszont azt nem értem, hogy miért nem gyártanak több ilyen autót. Kereslet láthatóan van rájuk, főleg, ha nem drágábbak, mint a belsőégésűek. A gyártók láthatóan csak annyit gyártanak, amennyi a C02 flottaátlaghoz kell, azokat pedig általában fél évre előre eladják.
Jelenleg én azt látom, hogy a gyártók "erőltetik" a belsőégésű motorokat, sokkal kevesebb elektromos autót gyártanak, mint amire igény lenne, illetve a túlárazással lassítják ezek terjedését.
https://www.oldtech.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN