- iPhone topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
amúgy az megvan, hogy most miért kell utálni a google-t?
A többi cég a felhasználók érdekében ragaszkodna ahhoz, hogy személy szerint egyenként beazonosítható legyen minden felhasználó, ahogyan most és eddig lehetséges volt. Így ha meglátogatsz egy weblapot, akkor utána személy szerint neked pontosan azt a hirdetést fogja mutogatni a hirdető, ami azt a terméket akarja neked eladni, amit megnéztál. Igen, neked személy szerint. Megnézed az oldalt és a profilod a reklámozó nyilvántartásában kap egy jelölést, hogy te vagy az, aki megnézte azt a terméket és a termék webshopjának gazdája célzott hirdetéssel megtalálhat, hogy csak azoknak mutassa meg a hirdetést, aki megnézte és ezért potenciális ügyfél. A google adsense is így működik még, onnan ismerem.
De ez van a microsoftnál is, más cégeknél is. A böngésződ, oprendszered, telefonod, az mind te vagy személyesen. Lehet nincs ráírva a neved, csak azt tartalmazza a profilod, hogy valószínűleg mi a nemed, mi az érdeklődési köröd, mit néztél a neten, mit vásároltál. Milyen programot futtattál. Hol jártál és kivel.... fel tudok adni olyan hirdetést, ami csak neked, egyedül neked jelenik meg, ha rá tudtalak venni egy oldal megnyitására. És követ az interneten minden olyan felületen, ahol van reklám és felismerheti, hogy te vagy az. Ha elég magas költségvetést állítok be és a felületeken nincs direkt letiltva az a téma a reklámok fajtájával kapcsolatban, akkor végig fog kísérni napokon át. Bárhol megnyitsz egy feületet, akkor ott lesz hogy vedd meg a bizgentyűt, amit megnéztél.
Az újabb megoldás nagyjából úgy hangzik, hogy nem lehet azzal már egy konkrét személyt megcélozni, hanem valamelyest anonimizált a célzáshoz használt infó. Így ha megnézed a csápost hentai weboldalt, akkor nem tudok kifejezetten rád uszítani felfúújható polip vásárlást, hanem mondjuk csak a hentai kedvelőknek általában. Így nem kizárólag az én reklámom kísér mindenütt, mert nem tudlak a hirdetési rendszerben megjelölni, hogy te vagy a csápos huncut srác, aki a csoportos csápolás 8adik részét nézte.
Így már világosabb, hogy miről van szó? Ettől függetlenül a google-nek persze, hogy van előnye, mert ő már eleve erre az anonimizáltabb módra felkészített algoritmusokkal várja a hirdetőket. A többi cégnek meg kellemetlen, mert elesnek pár direkt marketinges hirdetőtől és persze fejleszteniük kell a rendszerükön, ha nem akarnak hátrányba kerülni... pláne ha a netezők is úgy ítélik meg, hogy átverés szagú ez az emberek privátszfárájára hivatkozás, amikor személyre szóló azonosító bélyegzés megszüntetése ellen szólalnak fel.
Amúgy szerintem cégfüggetlen szabályozás és technológiai megoldások kellenének sok tekintetben a reklámozás és a követhetőség terén is. Hogy bármelyik böngészőben beállíthassam azt, hogy mik a prefenrenciáim, engedem-e bizonyos adataim elérését és hogy beleegyezek-e reklámok nézésébe, témájába. És a böngésző meg se nyissa azt az oldalt, aminek a szabályzata és követelménye ezzel nem egyezik. Nem felugró cookie popupokkal akarok küzdeni, nem oldal szabályzatát sértő hirdetésblokkolással vagy annak kijátszásával csalni. És akkor tisza és világos a játékszabály. Látogatóként és üzemeltetőként is.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Komoly félrevezetést és ködösítést látok a témában. Sok helyen azzal riogatnak, hogy a google megosztja majd mindenkivel a böngészési előzményeket. Ami hazugság. Pont a mostani rendszer az, amivel meg tudlak jelölni az alapján, hogy melyik oldalakon jártál. Azért sír sok reklámban érdekelt cég, mert elesnek ettől a személyre szóló célzástól majd.
Az eff kritikus írásában leírja, hogy kliens oldalon generálható a csoportazonosító, szóval nem hagyja el személyes adat a gépet. De attól rettegnek, hogy a majd a generálás valami olyat használ, amiből valamire következtethetni lehet. Miközben jelenleg teljesen konkrétan lehet látni hogy te vagy az. Szóval eléggé furcsa rettegés, hogy jaj nem lesz elég jó a random szám generátor, ahhoz képest, hogy most pontosan rád lehet mutatni, hogy te vagy a látogató.
Meg azzal ilyesztgetnek, hogy majd a google belépéssel működő oldalakon látja a google hogy te vagy te. Hát b+ persze hogy látja, hiszen belépéshez használja az ember. Bármelyik cégnél létrehozok fiókot, akkor az tudja ki vagyok, ha megadom ki vagyok. És hozzám tudja párosítani a hirdetési azonosítót név szerint is. Ahogy eddig is.
Nekem úgy tűnik, hogy ál-dilemmákkal dobálóznak, mert nem akarják, hogy megváltozzon a mostani rendszer, amikor szabadrablás van. A legnagyobb fájdalmuk az, hogy ők nem tudnak tovább követni téged, pedig eddig abból tudtak pénzt szerezni. Eddig névtelenül és regisztráció nélkül is követhető voltál.
A másik meg az, hogy a nyomás hatására egyre több rendszerben lehet választani, hogy engedem -e azt, hogy legyen egy hirdetési azonosítóm, ami kísér vagy ne ossza meg másokkal, hogy ne legyek könnyen azonosítható. Nem meglepő módon annak a rejtése ellen meg a facebook lázad és ugyanazek a mostani hírben említett szereplők is visítanak. Ott is azt leplezve, hogy a személyre szóló célzott követés megszűntetése ellen kampányolnak, mert nekik pénzük van a követésből.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
szerintem nem érted: vpn szolgáltatóról nézed, akiknek az ip címe alapból blacklisten szokott lenni mindenféle szolgáltatónál, mert trükközésre, támadásra, szabályok megkerülésére használják az ilyesmit. Ezért a teszt.
A böngészőben tiltasz minden adattárolást. Stateless módban hívogatod az oldalt. Így nem tudja, hogy korábban már átmentél-e a teszten a gyanús ip címeddel. Meg eleve lehet a teszt közbeni kommunikációt is elrontja az a logika, amivel anonimizál a böngésző.
Plusz, az ip cím országótól függően lehet még cookie beleegyezős popup is kellhet. Azon kívül pedig az adatvédelmi és felhasználási feltételek elfogadására is rá kell kattintatni, mivel az eu törvények megkövetelik ezt, ha európai az ip címed.
Szóval, ha direkt felszálsz a szopórollerre, akkor ne csodálkozz, hogy hozzá való maszkot tesznek fel. Értem én, hogy hozzá nem értő felhasználóként neked csak annyi jön le belőle, hogy nem működik. De nem azért nem működik, mert direkt szivatni akarnak, hanem mert a technológia működésének vannak technológiai és jogi feltételei is, amelyeket direkt elrontasz.
#28 GreenGoblin
Azért ez a véglet sem ilyen egyszerű, mert előbb utóbb nem marad már semmilyen alternatíva, ha mindent kerülni akarsz, mert minden cégnél lesz valami hasonló. Kellene már nagyon rég óta egy szabványosított, általános megoldás, ami működik és nem ilyen varázslásokkal operál felhasználói oldalon sem. Én azt mondom, hogy pont az "emberek védelmében" most leghangosabban síró cégek nem akarják, hogy legyen egy valódi megoldás, mert pénztől esnek el úgy.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
nono, te állítod magadról, hogy hülye vagy. Nem én.
Én leírtam azt, hogy milyen technológiai és jogi feltételek vannak a helyes működéshez, amit te direkt elrontasz. Nem szakmád, nem érted, hogyan működik az internet, hanem kitalod, hogy szerinted milyen összeesküvés áll mögötte. -
azbest
félisten
A személyeskedés nem azt jelenti, hogy szakmai alapon valaki rámutat egy tévedésre. Nem érthet mindenki mindenhez. Biztosan van olyan téma, amiben én tévednék. Még egy adott szakma képviselői is szoktak tévedni. Kár az ilyesmi miatt összeveszni
A téma kapcsán meg, ahogy máskor is fogalmaztam, kellene egy egyéges szabvány arra, hogyan kommunikálják le ilyen szempontból a böngészők és a weblapok egymással az adatvédelmi beállításokat. Akkor nem lenne ilyen széteső, elromló weboldalas szívás, hanem ki tudná írni, hogy sajna nem fogad látogatókat olyan feltételek mellett, amilyet a látogató szeretne. Nem lenne egy atomtudomány, de sok cég próbálja ezt gáncsolni, mert az adatgyűjtésből bevételük van. A google szándékaiban is lehet kételkedni, de a másik oldalon a látogatók védelmében síró cégek is kamuznak, ők nem akarnak követhetetlenséget.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás
- Fujitsu Esprimo V5535 Core 2 T2330/2x1GB/120GB HDD/Windows Embedded Standard 7 (2025-ig támogatott)
- HP Pavilon 15 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 5800H / 16Gb / 512Gb NVME / nVidia RTX 3050 Ti / GARANCIA
- Rtx 2060
- Ubiquiti Security Gateway USG-3P
- Eladó Új Samsung Neo QLED QN85D, QN90D, QN95D 4k 2024-es modellek