Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    amúgy az megvan, hogy most miért kell utálni a google-t?

    A többi cég a felhasználók érdekében ragaszkodna ahhoz, hogy személy szerint egyenként beazonosítható legyen minden felhasználó, ahogyan most és eddig lehetséges volt. Így ha meglátogatsz egy weblapot, akkor utána személy szerint neked pontosan azt a hirdetést fogja mutogatni a hirdető, ami azt a terméket akarja neked eladni, amit megnéztál. Igen, neked személy szerint. Megnézed az oldalt és a profilod a reklámozó nyilvántartásában kap egy jelölést, hogy te vagy az, aki megnézte azt a terméket és a termék webshopjának gazdája célzott hirdetéssel megtalálhat, hogy csak azoknak mutassa meg a hirdetést, aki megnézte és ezért potenciális ügyfél. A google adsense is így működik még, onnan ismerem.

    De ez van a microsoftnál is, más cégeknél is. A böngésződ, oprendszered, telefonod, az mind te vagy személyesen. Lehet nincs ráírva a neved, csak azt tartalmazza a profilod, hogy valószínűleg mi a nemed, mi az érdeklődési köröd, mit néztél a neten, mit vásároltál. Milyen programot futtattál. Hol jártál és kivel.... fel tudok adni olyan hirdetést, ami csak neked, egyedül neked jelenik meg, ha rá tudtalak venni egy oldal megnyitására. És követ az interneten minden olyan felületen, ahol van reklám és felismerheti, hogy te vagy az. Ha elég magas költségvetést állítok be és a felületeken nincs direkt letiltva az a téma a reklámok fajtájával kapcsolatban, akkor végig fog kísérni napokon át. Bárhol megnyitsz egy feületet, akkor ott lesz hogy vedd meg a bizgentyűt, amit megnéztél.

    Az újabb megoldás nagyjából úgy hangzik, hogy nem lehet azzal már egy konkrét személyt megcélozni, hanem valamelyest anonimizált a célzáshoz használt infó. Így ha megnézed a csápost hentai weboldalt, akkor nem tudok kifejezetten rád uszítani felfúújható polip vásárlást, hanem mondjuk csak a hentai kedvelőknek általában. Így nem kizárólag az én reklámom kísér mindenütt, mert nem tudlak a hirdetési rendszerben megjelölni, hogy te vagy a csápos huncut srác, aki a csoportos csápolás 8adik részét nézte.

    Így már világosabb, hogy miről van szó? Ettől függetlenül a google-nek persze, hogy van előnye, mert ő már eleve erre az anonimizáltabb módra felkészített algoritmusokkal várja a hirdetőket. A többi cégnek meg kellemetlen, mert elesnek pár direkt marketinges hirdetőtől és persze fejleszteniük kell a rendszerükön, ha nem akarnak hátrányba kerülni... pláne ha a netezők is úgy ítélik meg, hogy átverés szagú ez az emberek privátszfárájára hivatkozás, amikor személyre szóló azonosító bélyegzés megszüntetése ellen szólalnak fel.

    Amúgy szerintem cégfüggetlen szabályozás és technológiai megoldások kellenének sok tekintetben a reklámozás és a követhetőség terén is. Hogy bármelyik böngészőben beállíthassam azt, hogy mik a prefenrenciáim, engedem-e bizonyos adataim elérését és hogy beleegyezek-e reklámok nézésébe, témájába. És a böngésző meg se nyissa azt az oldalt, aminek a szabályzata és követelménye ezzel nem egyezik. Nem felugró cookie popupokkal akarok küzdeni, nem oldal szabályzatát sértő hirdetésblokkolással vagy annak kijátszásával csalni. És akkor tisza és világos a játékszabály. Látogatóként és üzemeltetőként is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák