Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Tuomas #1 üzenetére

    Teslát nem ismerem, de összességében a sebességbe csak akkor szólnak bele ezek a rendszerek, ha bekapcsolja az autopilotot és/vagy mellette aktív a táblafelismerés vagy a tempomat. Mindenképp a sofőrön múlik mit akar. Ha padlózza akkor pedig sosem szól bele, mert az vészhelyzet, ebbe nem is akarnak beleszólni még jó ideig, a jövőbeli tervek szerint is csak figyelmeztet és az is kikapcsolható.
    Szóval igen, a jelenleg elérhető fullos önvezető ellenére ha padlózza akkor simán belemegy a kanyarba százzal. Ott csak a szokásos ESP meg az AEBS van ami megmentheti, de ilyen padlózós, eszetlen száguldozós esetben már ez is kevés. De van egy érzésem, hogy az AEBS padlón szintén kikapcsol biztonsági okokból.

    Ma pontosan ugyanazt éljük, mint anno az ABS/ESP megjelenésekor. Az emberek azt hitték mindent is lehet ilyen technológiák mellett. Aztán észbe kaptak. Most is azt hiszik mindent is lehet a jelenlegi technológiák mellett, de majd észbe kapnak és akkor elkezd ténylegesen is kevesebb baleset lenni.

  • tomcat78

    őstag

    válasz Tuomas #1 üzenetére

    Az időnként gázon állva részhez: A tempomat is változtatja a gázpedál állását, emberi beavatkozástól függetlenül. Ez a rész pont nem bizonyítja az emberi beavatkozást önmagában.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tibcsiworld

    aktív tag

    válasz Tuomas #1 üzenetére

    Az autopilot alapvetően autópályán működik. Van olyan helyzet, hogy be lehet kapcsolni. De ahhoz kellenek feltételek. Látható felfestés a minimum.
    Ez egy zsákutca felfestések nélkül. Ahogy írja a cikk, egy másik teslát itt már próbáltak, és nem lehetett bekapcsolni az AP-t.
    Tények:
    - az autopilot nem padlóz
    - ha gázt vagy féket nyomsz, akkor engedi. a kormányt is eltekerheted. Az irányítás a Tied. Pont azért, mert nem tökéletes a rendszer, és bármikor lehet gond.
    A legalapvetőbb gond, hogy fantomfékez! Ez azért van, mert radarral lát pl egy repülő zacskót, amit a kamera nem lát. A 2 rendszer összeveszik, így inkább satuzik. Az autopilotot használók a gázon tartják a lábukat, mert ha jön mögöttük valaki, gond lehet! Ezért pl a Tesla újraírta az egész autopilot programot (volt is visszalépés), és kikapcsolták a radart, mondván ha az ember a szemeivel tud autót vezetni, akkor az autopilot is tud!

    Itt kell megkülönböztetni az FSD-től (Full Self Driving). Nah ez fizetős. Nálunk viszont az EU szabályozások miatt gyakorlatilag használhatatlan. Ez tud padlózni már. A balesetkor ez sem tudott. A frissítés később jött! (Sőt, ezt a funkciót csak a 2000 tesztelő kapta meg egyelőre!) Ez viszont a muksónak nem volt megvéve! Ezzel elment volna a zsákutcában is!

    A 2 rendszer (program jogosultság inkább) közt is van egy közbenső, ami alacsonyabb pénzért ad némi plussz funkciót!

    Sokadrészt nagyon nehéz átverni a Teslát, mert pont az AP tökéletlensége miatt mindent logol. Tehát ha be van kapcsolva, és elrántod a kormányt, vagy bármit csinálsz, azt küldi a központba elemzésre! Ezt kiértékelik, és tökéletesítik a rendszert a következő frissítésben.

Új hozzászólás Aktív témák