- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
Új hozzászólás Aktív témák
-
doooo
veterán
Nem nyírhatta volna ki az olajlobbi, mert a változás így is úgy is megtörtént volna. Az olajlobbi befuccsolása, a klímaváltozás tényének végre valahára bekövetkező, globális elfogadása, nem Musk eredménye. Annak például, hogy az EU tegnap bejelentette a "European Green Deal"-t nincs köze Muskhoz. Nélküle is ugyanígy menne minden. Mármint globálisan, a komplett világgazdaságot/életmódot nézve. Az elektromos autók még mindig szűk keresztmetszetében viszont nyilván nem tartanánk itt. De nem is évtizedekkel lennénk lemaradva. Pár évvel esetleg. Esetleg. Ha nem lenne ő, lenne helyette másvalaki az EV-k arca lenne mostanra.
-
doooo
veterán
Ne sorold, mert semmi olyat nem írtam, ami ezekkel szembe menne.
De az egész téma még mindig nagyobb ennél. Az elektromos autózásra így is, úgy is ugyanekkora figyelem irányult volna előbb vagy utóbb. De ha utóbb, akkor sem évtizedekkel később, mert az abszolút nonszensz, egyszerűen lehetetlen az összes többi tényezővel együtt nézve (és ez volt a legnagyobb hiba az előző kommentedben)! -
doooo
veterán
Nem, nem reális.
Egyrészt miért is lennének ezek a technológia csúcsai még mindig, amikor 2012-re (de akár korábban is) már minden gyártónak megindultak a saját fejlesztései (azért ezt a dátumot mondom, mert ekkor került tömeggyártásba a Model S). Ott van például Európa hosszú ideje legnagyobb darabszámban elkelő elektromos autója, a Renault Zoe. Az is értelemszerűen kisebb akkuval kezdte 2012-ben (már 2010-ben kész volt a koncepció autó), de mára már 52kWh van benne. Úgy fejlődött ez a szám, ahogyan az akkutechnológia is fejlődött (egy Teslákhoz képest sokkal kisebb autóról van ugye szó, még fontosabb az akku súlya, mérete).
A Tesla népszerűsítette az elektromos autózást, löketet adott, inspirációt, versenyt, de alapokat nem.
Az alapok pedig a Tesla nélkül is fejlődésbe kezdtek volna, már rég, hisz az elektromos autózásra való áttérés közös, sürgős ügy, nem pedig olyasmi, ami 20 évvel később, spontán következne be. Már 2009-ben elkezdődtek az állami támogatások áramlani a szektorba.
Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne.A Tesla villámtöltő hálózata meg csak és kizárólag Tesla autókat támogat jelenleg. Egyik másik gyártónak sincs haszna ebből. Egyiknek sem segítenek ezzel (Teslákat pedig nyilván nem tud (és nem is akar) venni bárki ennyi pénzért, csak azért mert relatíve kiterjedt a villámtöltőhálózata; azaz az elektromos autók térnyerésében sem sokat segít ez önmagában). Azt meg tényleg ne gondold, hogy az (Tesla nélkül is) egyre növekvő akkukat senki ne akarná egyre nagyobb teljesítményű töltőkkel, egyre gyorsabban tölteni. Ezt a nyilvánvaló, logikus, ok-okozati kapcsolatot sem Musk ötlötte ki, csak neki sikerült először nagy léptekkel beleállnia a témába, és ahogy mondtam, ezzel együtt serkentenie a versenyt.
Egy dolog gyorsítani a folyamatokon, és egy dolog elindítani azokat. Egy dolog serkenteni valamit, meg egy másik dolog "megváltoztatni a világot".
Azt még mindenképp hozzátenném, hogy mindezek ellenére, még valóban szűk az elektromos autók piaca. Jelenleg a hibridek terjednek a legnagyobb arányban (amik ugye messze állnak a Teslától). A legtöbben még nem hajlandók rábízni magukat teljes mértékben az elektromos autókra, főleg a hosszabb távú utazások esetén (meg az évszázados berögződések miatt). Kell egyfajta átmenet. Ebben az átmeneti időszakban vagyunk épp. Ez pedig még el fog tartani jó pár évig.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
De most hol olvastál olyasmit, hogy "nincs köze a Teslához"? Hol? Én sem tudok mit kezdeni olyannal, aki szándékosan nem akar egy érthető szöveget megérteni.
Az arányokkal van nagy zavar nálad továbbra is. Immár negyedszer írom le. Meg azzal, hogy semmiféle más tényezőket nem veszel be az egyenletbe, egyet sem. Ezt is sokadjára ismétlem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest