Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Darmol

    senior tag

    válasz doooo #26 üzenetére

    "Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne."
    Nagyon jó felvetés, induljunk ki az űripari cégekből.
    Ha csak a magáncégekből indulunk ki, akkor a SpaceX mellett ott a Virgin Galactic,
    Blue Origin, hogy csak kettőt mondjak. De ott a különálló Starliner és Crew Dragon programok, hiszen a Space-X nem képes egymagában ember szállítására, mert nincs hozzá moduljuk.
    Azt csiripelik a madarak, hogy a többi céggel szemben azért van kettős mérce, mert másokkal ellentétben Musk készségesen vállalja a hadi célú szállításokat is az állami pénzekért cserébe (nyilván Boeing-el karöltve).
    Aki azt mondja, hogy Musk nélkül nem fejlődött volna a rakétatechnológia, az leginkább nem tudja mit beszél. Szóval a fentiek fényében térjünk vissza a Teslákhoz.

    Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

  • Noukoum

    veterán

    válasz doooo #26 üzenetére

    Akkor hidd azt hogy nincs köze hozzá a Teslának. Aki ennyire egyszerű dolgokat nem képes megérteni azzal mit kezdjen az ember? :W

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • azbest

    félisten

    válasz doooo #26 üzenetére

    Nem. Nem fejlődött az akku technológia 100%-ot, nem azért van dupla akkor akku az újabbakban. A konkurencia léte miatt van.

    A hagyományos autógyártók nem igazán akarnak elektromos autókat, csak a jogszabályi kvóták miatt csináltak sokáig valamit. Akkor is csak a kvóta által megkövetelt kis sorozatokat csináltak. Újabban, hogy kezd látszódni, nem elkerülhető a konkurencia miatt az elektromosra váltás és már határidők is vannak a hagyományos személyautók utolsó eladási évére.

    Korábban - például Kaliforniában - próbáltak környezetbarátabb követelményeket támasztani a törvényhozók. És az alternatív üzemanyagok terén végig azt próbálták bizonygatni a hagyományos gyártók, hogy lehetetlenség használható, nem csillagászati árú személyautókat gyártani nem olaj hajtással. És ez ment évtizedekig. Lobbiztak, hogy lehetetlen. Csinálták a kamu hidrogénes hajtást, mert azt kezdettől tudták, hogy nem jó személyautóba a fizikai tulajdonságai miatt. És akkor jött a tesla és a létével bebizonyította, hogy márpedig lehet normális személyautó elektromos hajtással.

    Azt kéne megértened, hogy a cégek célja alpavetően a profit. És a régi játékosok midenek felett a profitot akarják. a bejáratott, kockázatmentes, folyamatosan jövő profitot. És ennek tett be a Tesla.

    Ugyanez az űriparban is. Megnézte Musk, hogy mi a túróért olyan drága az egész. Hát azért, mert 600 ezer ember dolgozik egy nyomorult fellövésen a hagyományos modellben. Mert arra rendezkedtek be évtizdedeken át, hogy az égész csak pénzosztás és néhány nagy cég, néhány tagállam gazdaságának bújtatott támogatásáról szól. Ezért fejleztéssel sem nagyon foglalkoztak, a milliárdokat meg szépen csepegtette az állam. Hát ebbe is jól beletenyerelt Musk. Ha a starship sorozatgyártás beindul, 4 nasa sls fellövés árából ők 1000 starship fellövést csinálnak meg.

    Musk cégei a profitot fejlesztésre fordítják. Mert van egy olyan vezetőjük, aki fejlesztést akar. És ezért igaz, hogy az ő személye nélkül egészen más irányt vennének a cégek, akár csődbe is jutnának. Mert a lusta pénzszivattyú mód nem jó hosszútávon, arra van már jópár régi nagy cég, akik megvernék a rutinjukkal abban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák