- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
it Amennyiben nem kap megfelelő válaszokat, az EU már csütörtökön betiltja a TikTok Lite jutalmazási programját.
-
Frissíti középkategóriás Dimensity rendszerchipjét a MediaTek
ph A Dimensity 6300 inkább számít ráncfelvarrásnak, mint innovációnak, de ettől még kellemes alternatíva lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Talán csak nem azok a részvényesek pampognak, akik anno shortolták a Tesla-t és milliárdokat buktak rajta?
Mert elég életszerűtlen, hogy azok mennének neki Musknak, akik 2016-ban ~$40-ért vették a részvényt a hosszú távú nyereség reményében, és most elégedetlenek lennének a jelenlegi $1336-os árfolyammal (valójában a részvény ára $668 de azóta volt duplázás). -
WiZARD
addikt
*nem duplázás volt, hanem split, konkrétan ötödölés. Azaz a mostani $668 árfolyam az $3340 lenne. Viszont a historikus árak is többnyire ezzel korrigálva vannak, 2016ban $200 körül volt az árfolyam...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
dreampage
HÁZIGAZDA
Továbbra is szórakoztatónak tartom, ahogy látszólag két világ feszül egymásnak. Az egyik oldalon ott van Musk, aki legalább akkora troll, mint amekkora zseni, a másikon pedig a régi berendezkedésű üzleti/jogi világ, amelynek dinoszauruszai képtelenek elfogadni a cégei sikerét. Miközben más, "tradícionális" autógyártók a gazdasági válság nyomán százmilliárdokkal rövidítették meg a gazdaságot, a mentőcsomagokat soha nem fizették vissza, miközben Jeff Bezos a világ leggazdagabb embereként gyakorlatilag modern rabszolgákra építi a vagyonát (Amazon dolgozók), addig Muskot veszik elő úton-útfélen, és a mainstream média sem bír leállni, ha a Tesláról lehet negatív híreket leközölni. Oljalobbi? A fosszílis tüzelőanyagok mögött álló üzleti érdekek? Ki tudja.
Tényleg úgy tűnik, hogy sok dinoszaurusz Musk bukását akarja látni, amibe persze ő is páros lábbal száll bele, mert egy exhibicionista őrült/zseni keveréke. Akár jogosak a vádak, akár nem, a régi világ és valami radikálisan új, szokatlan összecsapását látni ezekben a szűnni nem akaró perekben. Valaki, aki meg akarja változtatni a világot, és valakik, akik ezt nagyon nem akarják.
A játéknak soha nincs vége.
-
azbest
félisten
a média csak hozza a formáját. Mivel a szenzációs és negatív hírek hozzák a kattintásokat, ezért próbálnak mindent felfújni és szenzációt generálni, lejáratni mindenkit. Pláne, ha olyan ember, aki nem alapból tahó tolvaj. Akikről mindenki tudja, hogy bűnözők, ott ez megszokott így a média számára nem érdekes téma.
A részvényesek egy része meg konkurensek, tőzsdemanipulátorok igyekeznek minden fillért kiszedni a cégből. Pár éve dell is megtanulta, hogy ki kell dobni a cégéből a dögkeselyűket, mert csődbe viszik különben.
[ Szerkesztve ]
-
gabor7th
addikt
Akkor elég csapnivaló vezető, mert a jó vezető át is tudja adni a helyét, úgy hogy működjön utánna is... A diktátorok után szokott inkább összeomlás jönni... Kiiktatnak mindenkit aki konkurencia.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
azbest
félisten
nem öreg. Sajnos arról van szó, hogy a legtöbb mai cégvezető a cég hosszútávú működőképessége és hosszútávú értéknövekedése helyett a pillanatnyi maximális haszonra koncentrál.
A Dell is majdnem csődbe ment. Aztán fogta az alapító-vezető, felvásárolta a részvényeket és kivonta a tőzsdéről a céget. Így nem kell a spekulánsok pénszivattyúja szerint működni, hanem lehet hosszabb távra tervezni. Azóta újra sikeres a cége.
Musk cégeinél is ez van. Ha átveszi a helyét egy tőzsde-prosti vezető, akkor azok pár év alatt tönkre fogják tenni a céget, mert mindenek felett csak a spekulánsokat szolgálják.
Látod, hogy még az 1600 százalékos növekedés mellett is panaszkodnak és többet követelnek.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Musk már a történelem fontos szereplője, sosem tudjuk meg hogy mi lett volna az elektro mobilitással ha ő nincs. Persze lehet hogy csak évtizedekkel lassabban haladt volna a terjedése, de sokkal valószínűbb hogy kinyírta volna az olajlobbi mint ahogy azt tették a múltban és és az elmúlt évtizedben folyamatosan.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vzozo
senior tag
Lehet, hogy csapnivaló vezető, de mint a többiek is írják, azért az IPO egy elég kétélű kard. Nem hiába nem akarja a Spacex-et egyelőre tőzsdére vinni.
Neki van egy-kettő-sok álma, és nyomul előre. Abba viszont nem fér bele, hogy holmi részvényesek meg igazgatótanács baszakodjon bagatell dolgokon.
Akinek pedig nem tetszik, nem kell ott dolgozni.Én nem ismerem egyik cégének a belső működését sem, de azért vegyük észre, hogy mi itt az EU-ban nagyon el vagyunk kényeztetve a 40 órás munkahéttel meg a legalább 20, de sok országban alapból jóval több fizetett szabival.
Az USA-ban ez nagyon nem így van. Én egy IT multinál vagyok, és teljesen normális (???), hogy a nyugati parti fejlesztőkkel a mi reggeli időnkben még tudok beszélni és nem panaszkodnak, hanem dolgoznak. Azért az nekik alsó hangon is éjfél, vagy utána...
Arról nem is beszélve, hogy a fizetett szabi, mint olyan, az kb. kiváltság és tárgyalási alap, de alapból nem jár.
Szóval azért tessék kontextusba tenni a szemét-geci-kizsákmányoló Musk helyzetét. Talán nem is annyira kizsákmányoló, csak ez a norma odaát, főleg a Silicon Valley-ben.
-
Korrektor
És ha ez a mentalitás neked ennyire bejön, akkor holnap te is jelentkezel a munkahelyen, hogy nem vagy hajlandó ezentúl szabadságra menni, sőt szeretnél ingyen túlórázni is?
Az a helyzet, hogy ott a munkavállalókat egy olyan spirálba hajszolták bele a cégek, amiből elég nehéz lesz kijönni.
-
azbest
félisten
Ez nem a meki, hogy annyit sem keresnének, hogy kifizessék a rezsit belőle. Musk cégeihez inkább versengenek a munkavállalók, hogy ki tud bekerülni. És ha jól sejtem nem is fizet rosszul.
#10vzozo
a munkavállalókról szerintem nem volt szó. Itt most részvényesek és ügyvédek akarnak még több pénzt. Meg a szokásos lejáratókampány. -
Ringman
nagyúr
Musk cégeihez inkább versengenek a munkavállalók, hogy ki tud bekerülni.
hát persze, csodálatos munkahelyekről van szó:
Tesla employee’s firing and Elon Musk tweet on union were illegal, labor board rules.
After Elon Musk opened Tesla's Bay Area factory against local rules, around 450 workers got COVID-19
Asked how much time employees need to put in to make a real impact, Musk replied, "Varies per person, but about 80 sustained, peaking above 100 at times. Pain level increases exponentially above 80." -
azbest
félisten
bulvárszemét. Azt is érdemes idézni, hogy minden dolgozójuknak adnak egészségbiztosítást és 2x jobb munkavédelmi statisztikájuk van, mint a szakszervezeben lévőknek.
Az összes alkalmazottjuknak adtak részvény opciót juttatásként.És nem fenyegette a dolgozókat, hiába meg a vakítás arról, hiába lobbizták az ilyen félremagyarázást.
“Nothing stopping Tesla team at our car plant from voting union. Could do so tmrw if they wanted,” the tweet reads. “But why pay union dues & give up stock options for nothing? Our safety record is 2X better than when plant was UAW & everybody already gets healthcare.”
Az UAW szakszervezetben nincs példa arra, hogy részvény opciót adnának az alkalmazottaknak. Ha szakszervezeti szerződés szerinti juttatásokat lehet adni a szakszervezeti tagoknak, akkor nem kapnak újabb részvényopciót.
Az összes többi hazugság, nem fenyegette őket, hogy elvenné a megkapott opciókat. Bulvárszemét. Egyszerűen csak rámutatott arra, hogy a szakszervezetben nem jár ilyesmi és a cég szerződése eleve jobb juttatásokat kínál, mint a szakszervezeti szerződés.
A covid-os hülyeség is csak bulvár. Nem a gyárban kapták el a fertőzést a dolgozók. Otthon fertőzték meg őket a családtagjaik. Gyorsan változott is a helyi kormány álláspontja, miután a szövettségi törvényre emlékeztették őket. Valamint a bulvárcikkek úgy állították be, hogy a tesla fenyegeti az embereket, hogy elveszítik a segélyt, ha nem dolgoznak, de ez sem volt igaz. A helyi kormányügynökség szabályai szerint veszíthetik el segélyt, ha nem dolgoznak, csak ezt az apróságot nem hirdették miközben hisztiztek páran.
A 80 órás hét pedig saját magára vonatkozik. Ő szokott 80 órákat dolgozni. Ezért képes olyan tempóban haladni a cégeivel. És igen, van, hogy az alkalmazottai is sokat dolgoznak. És sokat keresnek.
De köszönöm, hogy elárasztottad bulvárszeméttel és hoaxokkal a topicot.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
The National Labor Relations Board on Thursday upheld a 2019 ruling that Tesla had illegally fired a worker involved in union organizing and that the company’s chief executive, Elon Musk, had illegally threatened workers with the loss of stock options if they unionized.
The board ruled that the worker, Richard Ortiz, must be reinstated with back pay, and that Mr. Musk must delete his tweet. The company must also post a notice committing not to violate labor law in the future and announcing that it will undertake the mandated remedies.
ebben mi a hoax? -
Darmol
senior tag
Szörnyű ilyesmit látni egy ilyen eseményen. Csúf tiltakozók zaklatnak szép embereket.
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
azbest
félisten
TLDR, ha fogsz egy marék szakszervezheti matricát, esetleg felveszel pólót, akkor te istenné válsz és bármit megtehetsz a munkahelyeden, mert védett állattá válsz, aki érinthetetlen.
Majd a következő körben másik bíróság meg újra végignézi, hogy most akkor bárki kikiáltja magát szakszervezeti aktivistának, akkor jaszkarizhat-e tényleg és turkálhat-e kollégák kartonjaiban, meg kiteheti -e az internetre a belső rendszerről lopott screenshotokat. Tényleg hazudozhat-e arról, hogy hogyan kerültek hozzá olyan akták, amihez semmi jogosultsága nincs.
Plusz csavar: a szövettségi és a szakszervezeti törvény egymásnak ellentmond. A szövettségi tiltja a dolgozók egyészségügyi adatainak átadását, a szakszevezeti meg előírja, hogy cenzúrázatlanul megnézhezi a szakszervezetis. Szóval van sapkája vagy nicns sapkája. És vicces hogy van mindenféle precedes hivatkozás arra is, hogy már attól védett személy lesz, hogy ő magát szakszervezetisnek álmodja meg.
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék.
Lehet meglepő, de én alapvetően szakszervezet párti vagyok. De mindennek megvan a normális menete. Ha valaki kifejezetten tahó és visszaél a plusz jogokkal, illegális dolgokat végez a szakszervezettel takarózva, akkor azt kivágják mint a huzat. Büntetés ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Nem nyírhatta volna ki az olajlobbi, mert a változás így is úgy is megtörtént volna. Az olajlobbi befuccsolása, a klímaváltozás tényének végre valahára bekövetkező, globális elfogadása, nem Musk eredménye. Annak például, hogy az EU tegnap bejelentette a "European Green Deal"-t nincs köze Muskhoz. Nélküle is ugyanígy menne minden. Mármint globálisan, a komplett világgazdaságot/életmódot nézve. Az elektromos autók még mindig szűk keresztmetszetében viszont nyilván nem tartanánk itt. De nem is évtizedekkel lennénk lemaradva. Pár évvel esetleg. Esetleg. Ha nem lenne ő, lenne helyette másvalaki az EV-k arca lenne mostanra.
-
#54625216
törölt tag
-
vzozo
senior tag
Én egy szóval nem írtam, hogy ez jó lenne, csak annyit mondtam, hogy ez a "norma" odaát. Szóval a túlórák miatt elővenni Muskot, Bezost vagy éppen Billgécet az nettó lejárató heccelés, amikor a többi millió cégvezető is ugyanezt csinálja odakint.
Jogos, csak előbb-utóbb ezek a topikok elmennek a munkavállalók "kizsákmányolásának" az irányába, gondoltam bedobom előre. Lehet nem kellett volna.
-
Noukoum
veterán
Nyilván semmi köze nincs ahhoz hogy előtte csak is kizárólag kis aksis városi autókat csináltak és jelentettek be, majd a Tesla sikerét látva sorra jelentették be a jobbnál jobb nagy hatótávú autókat. Meg biztos az is véletlen hogy európai villámtöltőhálózat sem volt tervben, csak mikor látták hogy a Tesla Usa után ide is hozza a töltőket muszáj volt lépni… Soroljam még?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
doooo
veterán
Ne sorold, mert semmi olyat nem írtam, ami ezekkel szembe menne.
De az egész téma még mindig nagyobb ennél. Az elektromos autózásra így is, úgy is ugyanekkora figyelem irányult volna előbb vagy utóbb. De ha utóbb, akkor sem évtizedekkel később, mert az abszolút nonszensz, egyszerűen lehetetlen az összes többi tényezővel együtt nézve (és ez volt a legnagyobb hiba az előző kommentedben)! -
Noukoum
veterán
-
vzozo
senior tag
Sajnos ez nem teljesen igaz.
Az emberiség elhitte, hogy a tudományos - technikai fejlődés az csak úgy történik magától, mert telik az idő. Mintha törvényszerű lenne, hogy mindenki ül a popóján, vár, és varázsütésre jobb lesz minden.
De ez sajnos nem igy van.
Igenis kellenek innovátorok, vezetők, zsenik, akik viszik előre a dolgokat. Magától semmi sem történik.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Nem, nem reális.
Egyrészt miért is lennének ezek a technológia csúcsai még mindig, amikor 2012-re (de akár korábban is) már minden gyártónak megindultak a saját fejlesztései (azért ezt a dátumot mondom, mert ekkor került tömeggyártásba a Model S). Ott van például Európa hosszú ideje legnagyobb darabszámban elkelő elektromos autója, a Renault Zoe. Az is értelemszerűen kisebb akkuval kezdte 2012-ben (már 2010-ben kész volt a koncepció autó), de mára már 52kWh van benne. Úgy fejlődött ez a szám, ahogyan az akkutechnológia is fejlődött (egy Teslákhoz képest sokkal kisebb autóról van ugye szó, még fontosabb az akku súlya, mérete).
A Tesla népszerűsítette az elektromos autózást, löketet adott, inspirációt, versenyt, de alapokat nem.
Az alapok pedig a Tesla nélkül is fejlődésbe kezdtek volna, már rég, hisz az elektromos autózásra való áttérés közös, sürgős ügy, nem pedig olyasmi, ami 20 évvel később, spontán következne be. Már 2009-ben elkezdődtek az állami támogatások áramlani a szektorba.
Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne.A Tesla villámtöltő hálózata meg csak és kizárólag Tesla autókat támogat jelenleg. Egyik másik gyártónak sincs haszna ebből. Egyiknek sem segítenek ezzel (Teslákat pedig nyilván nem tud (és nem is akar) venni bárki ennyi pénzért, csak azért mert relatíve kiterjedt a villámtöltőhálózata; azaz az elektromos autók térnyerésében sem sokat segít ez önmagában). Azt meg tényleg ne gondold, hogy az (Tesla nélkül is) egyre növekvő akkukat senki ne akarná egyre nagyobb teljesítményű töltőkkel, egyre gyorsabban tölteni. Ezt a nyilvánvaló, logikus, ok-okozati kapcsolatot sem Musk ötlötte ki, csak neki sikerült először nagy léptekkel beleállnia a témába, és ahogy mondtam, ezzel együtt serkentenie a versenyt.
Egy dolog gyorsítani a folyamatokon, és egy dolog elindítani azokat. Egy dolog serkenteni valamit, meg egy másik dolog "megváltoztatni a világot".
Azt még mindenképp hozzátenném, hogy mindezek ellenére, még valóban szűk az elektromos autók piaca. Jelenleg a hibridek terjednek a legnagyobb arányban (amik ugye messze állnak a Teslától). A legtöbben még nem hajlandók rábízni magukat teljes mértékben az elektromos autókra, főleg a hosszabb távú utazások esetén (meg az évszázados berögződések miatt). Kell egyfajta átmenet. Ebben az átmeneti időszakban vagyunk épp. Ez pedig még el fog tartani jó pár évig.
[ Szerkesztve ]
-
Darmol
senior tag
"Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne."
Nagyon jó felvetés, induljunk ki az űripari cégekből.
Ha csak a magáncégekből indulunk ki, akkor a SpaceX mellett ott a Virgin Galactic,
Blue Origin, hogy csak kettőt mondjak. De ott a különálló Starliner és Crew Dragon programok, hiszen a Space-X nem képes egymagában ember szállítására, mert nincs hozzá moduljuk.
Azt csiripelik a madarak, hogy a többi céggel szemben azért van kettős mérce, mert másokkal ellentétben Musk készségesen vállalja a hadi célú szállításokat is az állami pénzekért cserébe (nyilván Boeing-el karöltve).
Aki azt mondja, hogy Musk nélkül nem fejlődött volna a rakétatechnológia, az leginkább nem tudja mit beszél. Szóval a fentiek fényében térjünk vissza a Teslákhoz.Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
vzozo
senior tag
Aki azt mondja, hogy Musk nélkül nem fejlődött volna a rakétatechnológia, az leginkább nem tudja mit beszél.
Én pedig azon az állásponton vagyok, hogy túl sok fejlődés nem történt volna.
Az életem jelentős része, több évtized azzal telt el, hogy papiron mindig voltak remek ötletek, 5 év múlva a Hold, 10 év múlva a Mars szlogenek. Felsorolni se tudnám, hogy rakéta, űrhajó, hajtómű, stb. tervek voltak az aktuális tuti befutók. Csak aztán igazából nem történt semmi, újabb hét űrhajós távozott az élők sorából.
Majd jött ez a migráns gyerek, és ha kinkeservesen is, de megcsinálta az újrafelhasználható boostert és a metános hajtóművet, amivel úgy néz ki újra történelmet fog irni hamarosan.
Ehhez képest a csillió pénzből gazdálkodó és hasonló időtávot magáénak mondható BO még ott tart, hogy a hajtóművük sem nagyon akar működni. Az ULA kezd is berágni rájuk emiatt.
Mások meg? Kik? Hol? Van most néhány kinai "startup", ők is mint a Spacex-et másolják.
Szóval tényleg kiváncsi vagyok, hogy szerinted ki, melyik magán vagy állami entitás dobott volna olyan húdenagyot az űriparon, mint muszkli egymaga.
-
Tuomas
addikt
"Ha csak a magáncégekből indulunk ki, akkor a SpaceX mellett ott a Virgin Galactic,
Blue Origin, hogy csak kettőt mondjak. De ott a különálló Starliner és Crew Dragon programok, hiszen a Space-X nem képes egymagában ember szállítására, mert nincs hozzá moduljuk."Hogy mi?
A SpaceX miért nem képes egymagában ember szállítására? Milyen moduljuk nincs hozzá? A Crew Dragon az nem "különálló program", hanem a SpaceX által fejlesztett és épített űrhajó, ők szállítják az amerikai (és már európai is) űrhajósokat az űrállomásra, illetve a tervek szerint szeptemberben már civilek is Föld körüli pályára állnak az Inspiration4 keretében.
A Starliner még el se jutott az ISS-ig, a A Blue Origin pedig még a pályára állásig sem, ahogy a Virgin Galactic sem, bár utóbbinak nem is célja.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
"Musk készségesen vállalja a hadi célú szállításokat is az állami pénzekért cserébe (nyilván Boeing-el karöltve)."
Hogy mi (no. 2)?
Boeing-el karöltve? A Boeing milyen hadi célú szállításokat végez? Sőt, kérdezek jobbat: A Boeing milyen rakétával rendelkezik?A ULA a másik nagy kutya a SpaceX mellett, akik hadi célú szállításokat végeznek, a Boeingnek nincs saját rakétája sem, akkor hogy végezne hadi célú szállításokat?! A Starliner (amit a Boeing épített) is csak a ULA Atlas-V rakétájával képes az űrbe jutni.
Úgy látom eléggé kevered a dolgokat, az űripart illetően.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Giovan!
addikt
Mutass már rá arra a kettős mércére. Én amit látok, hogy rosszabb minőséget hoz drágábban a konkurencia, gyakran még a NASA által megszabott elvárásoknak sem képesek megfelelni (lásd pl. Bezos cégét), és mégis a SpaceX-et csuklóztatják folyamatosan, hogy a többiek is érvényesülhessenek.
Speak softly and carry a big stick, you will go far.
-
Tuomas
addikt
Annyival egészíteném ki (a korrektség és a tisztánlátás kedvéért), hogy a ULA egyik anyavállalata az valóban a Boeing, de 50%-os részesedése van, a másik 50% a Lockheed tulajdonában van. Szóval nem, továbbra sem a Boeing-el karöltve végzik, mert nem a Boeing épít rakétát, hanem a ULA.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Darmol
senior tag
Nos lehet, hogy nyitott szájjal szaladgáltam...
[ Szerkesztve ]
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
azbest
félisten
Nem. Nem fejlődött az akku technológia 100%-ot, nem azért van dupla akkor akku az újabbakban. A konkurencia léte miatt van.
A hagyományos autógyártók nem igazán akarnak elektromos autókat, csak a jogszabályi kvóták miatt csináltak sokáig valamit. Akkor is csak a kvóta által megkövetelt kis sorozatokat csináltak. Újabban, hogy kezd látszódni, nem elkerülhető a konkurencia miatt az elektromosra váltás és már határidők is vannak a hagyományos személyautók utolsó eladási évére.
Korábban - például Kaliforniában - próbáltak környezetbarátabb követelményeket támasztani a törvényhozók. És az alternatív üzemanyagok terén végig azt próbálták bizonygatni a hagyományos gyártók, hogy lehetetlenség használható, nem csillagászati árú személyautókat gyártani nem olaj hajtással. És ez ment évtizedekig. Lobbiztak, hogy lehetetlen. Csinálták a kamu hidrogénes hajtást, mert azt kezdettől tudták, hogy nem jó személyautóba a fizikai tulajdonságai miatt. És akkor jött a tesla és a létével bebizonyította, hogy márpedig lehet normális személyautó elektromos hajtással.
Azt kéne megértened, hogy a cégek célja alpavetően a profit. És a régi játékosok midenek felett a profitot akarják. a bejáratott, kockázatmentes, folyamatosan jövő profitot. És ennek tett be a Tesla.
Ugyanez az űriparban is. Megnézte Musk, hogy mi a túróért olyan drága az egész. Hát azért, mert 600 ezer ember dolgozik egy nyomorult fellövésen a hagyományos modellben. Mert arra rendezkedtek be évtizdedeken át, hogy az égész csak pénzosztás és néhány nagy cég, néhány tagállam gazdaságának bújtatott támogatásáról szól. Ezért fejleztéssel sem nagyon foglalkoztak, a milliárdokat meg szépen csepegtette az állam. Hát ebbe is jól beletenyerelt Musk. Ha a starship sorozatgyártás beindul, 4 nasa sls fellövés árából ők 1000 starship fellövést csinálnak meg.
Musk cégei a profitot fejlesztésre fordítják. Mert van egy olyan vezetőjük, aki fejlesztést akar. És ezért igaz, hogy az ő személye nélkül egészen más irányt vennének a cégek, akár csődbe is jutnának. Mert a lusta pénzszivattyú mód nem jó hosszútávon, arra van már jópár régi nagy cég, akik megvernék a rutinjukkal abban.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
De most hol olvastál olyasmit, hogy "nincs köze a Teslához"? Hol? Én sem tudok mit kezdeni olyannal, aki szándékosan nem akar egy érthető szöveget megérteni.
Az arányokkal van nagy zavar nálad továbbra is. Immár negyedszer írom le. Meg azzal, hogy semmiféle más tényezőket nem veszel be az egyenletbe, egyet sem. Ezt is sokadjára ismétlem. -
doooo
veterán
"Nem. Nem fejlődött az akku technológia 100%-ot, nem azért van dupla akkor akku az újabbakban. A konkurencia léte miatt van."
Azon túl, hogy folyamatosan hangsúlyoztam a versenyt, mint tolóerőt a témában (ami ugye konkurenciát jelent más szóval), igenis fejlődött az akku technológia (úgy en bloc minden iparágban; nem feltétlenül "100%-ot", de ilyet szerencsére nem is állítottam). A Zoe-ba például az LG Chem segített kifejleszteni sokkal kisebb méretű, nagyobb kapacitású, és ugyanakkor könnyebb akkupakkot, a megjelenés óta kétszer is. A Model S akkuja is ugyanígy fejlődött idővel (amiben pedig a Panasonic volt a kezdetektől a partner).
Egyébként, ha már mindig a konkurenciáról van szó... a Teslát nem inspirálta, hajtotta kicsit sem a konkurencia? Tényleg nem számított semennyit sem, hogy 2008-2009 tájékán bizony számos régi és új cégnél elkezdődött/fellendült a fejlesztés ezen a téren (miután a világ kormányai jelentősen elkezdték támogatni a szektort, ahogy ezt már mondtam korábban is)? Az, hogy például a Leaf 2 évvel hamarabb került piacra, és akármilyen elavult is mai szemmel (legalábbis az első verziója; tekintve, hogy ez is folyamatosan fejlődik), azonnal népszerű lett? Hogy 2020-ig a Leaf volt a legnagyobb darabszámban eladott EV? Hogy egész csak 2020-ban sikerült a korábbi piacvezető cégcsoportot (Renault-Nissan-Mitsubishi) lehagyni összes legyártott/eladott darabszámban (még az akkorra sok éve tartó "forradalmiság" ellenére is)? Nem inspirálta őket semmi sem, hogy a lehető legnagyobb kapacitású és hatótávú autóval álljanak elő annyi évvel ezelőtt? -
csillagkapu
csendes újonc
hát nyííílván
-
Diabolis
tag
Nem lehet, biztos De ha már beismered, az hatalmas jópont
Csipázom Muskot. Egyrészt zseni, másrészt nem csak a seggén ül, és egy monitor elől osztja az észt. Hogy milyen módszerekkel éri el amit akar, az másik kérdés (pl. amikor egy szenátusba páros lábbal száll bele ), de AHOGY ÉN LÁTOM a csávó egyszerűen haladni akar.
A polgárpukkasztó stílusa nálam külön díjat ér. És ha kinevezi magát mindenféle királynak, akkor mivan? Többet esik az eső? Akinek van némi humorérzéke az jót röhög rajta, akinek nincs, az hisztizik
Hol állna a Tesla, ha nem ő vezetné? Fene sem tudja. De ha ősküvöletek vinnék, akik nem tudnának kilépni a megszokott keretek közül, szerintem nem itt.
Állami pénzek? Bakker, ha én lennék állambácsi, én is egy innovatív, megújító emberkének adnám a pénzem, nem azoknak akik be vannak gyöpösödve.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Yeffy
veterán
Bakker, ha én lennék állambácsi, én is egy innovatív, megújító emberkének adnám a pénzem, nem azoknak akik be vannak gyöpösödve.
kiveve, ha utobbiak lobbija/meggyozo kepessege jobb/anyagilag kifzetodobb szamodra. hogy mast ne is emlitsek.
no nem az allamod szamara, amit "szolgalsz", hanem neked, vagy a haveri korodnek. gondolom peldakat nem kell hozni.amugy +1
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!