Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emelhu

    aktív tag

    válasz Kasya #6 üzenetére

    Akkor eszerint egy német cég által "bejegyzett márkanév" is minden kontroll nélkül alkalmazható pl. az usa-ban?
    Akkor a Negro-t (a cukrot) is szabadon exportálhatom ez usába?
    Mondjuk ha a németeknél egy 'Negro for Niggers' márkanévvel bevezetem, akkor az had menjen az usa-ba?

    Vagy nézz utána, az autoipar tele van olyan márkanevekkkel, amit más nyelvterületen le kellett cserélni, mert pejoratív vagy marketing szerint negatív volt.

  • emelhu

    aktív tag

    válasz Cifu #23 üzenetére

    "Teszik a saját jólmegfontolt érdekükben, mert van tapasztalatuk a vásárlóik haragjával, ha egy beígért dolog visszafele sül el"

    És itt jutunk el oda, hogy mi a legnagyobb gondja europának a TIPP-el.
    Az USA (leegyszerüsítve!) arról szól, hogy adj el bármit, előzetes hatósági ellenőrzések nélkül, és ha kárt okozol, fizesd a kártérítést. Ha kellően nagy a profitod, akkor nem téma, gazdasági számítással optimalizálhatsz, megspórolhatsz pár dollárt kocsinként, (pl. nem tervezed át az indexlámpa+benzintank+ütközésvédelem kombót, ha várhatóan csak pár ember ég bent a kocsiban és a kártérítés kevesebb költség lesz [*]).
    A botrányt meg majd a marketingesek megoldják.

    Az EU-ban meg az a szokás, hogy mindenféle hivatal és hatóság előre beleszól. Ami kellemetlen, amíg akadályoz, de nagy előny, ha pl. nem te vagy aki beledöglik.

    [*] igaz nagyon régi, de az elvet jól tükröző, valós(!) példa.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák