Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    Az M2-es Macbook-kal lett indítva az árkorrekciós szezon, a 2020-as elődjénél sokan el voltunk ájulva, hogy szolgáltatós, MediaMarkt-os 380K körül micsoda korrekt ajánlat, de még az Apple is 420-ért árulta. Az M2-es 600 körül nyit, az M1-es Air pedig választékban maradt, 2 év után 500-ra felugrott, hooopp. Ugyanígy a többi Pro modellnél is, és az asztali megoldásoknál. Aztán jött a szemtember, és az Apple ott is csinált egy ár-vérengzést, az újak megjelenésével néhány tavalyi modell is helyet kapott a friss választékban, azoknak is felugrott az ára. Most az iPad-eken volt a sor... Megdöbbentő hogy amit fogcsikorgatva 510-ért megrendeltem 2021-ben, annak az időközi frissített változata már 650 ezerbe kerül, a kereskedők a bent ragadt 2021-es készleteknek pedig feljebb fofják lőni az árát.

    Tisztán látszik az idei emelésekből, hogy az Apple nem rest beárazni a világ összes jelenlegi fájdalmát az elvárt profitja mellé, és az árak kicsit azt is tükrözik, hogy nem bíznak a forintban, és vélhetően még nagyobb gyengülésekre számítanak a most futó termékek 12, vagy 18 hónapos ciklusai alatt.

    Tisztán látszik hogy elővették az excel táblát, és pusztán nyers adatok alapján áraznak, figyelmen kivül hagyva a magyar piac sajátosságait, és vásárlóerejét. Ebből az a tanulság hogy nem érdekli őket a magyar piac! Visszatértünk az iPhone 4s-5 körüli időkbe, amikor nem mainstream márkaként vonult itthon az Apple, hanem egy rétegigényt kielégíteni képes brandként, amit a magyar emberek 90%-a még opcióként sem vett számításba vásárlás alkalmával.

    Szomorú ez az egész, de a hazai fizetőeszköz, és az Apple érdektelensége a magyar piac sajátosságaival kapcsolatban valószínűleg évekig velünk marad. Ha a kovetkező iPhone bejelentésig a forint rendezni tudná a sorait, és visszerősödne, akkor kapnánk egy 14-től érezhetően olcsóbb iPhone szériát, és ugyanez igaz a ciklusban lévő többi termékre is. Erre azonban nincs sok esély, az Apple-t pedig láthatóan hidegen hagyja, hogy elérhetetlen magasságokba kerülnek a termékei a magyar fogyasztók számára. Hol van már a békeidőben 130-ért árult belépő iPad, amit a kereskedőknél 100K környékén is el lehetett csípni? A 250 ezres Mac Mini, vagy a hivatalos kereskedelmi partnereknél akcióban 360-380-ért kifogható Macbbok Air, vagy iPad Air jó áron? Mainstreamből így lesz újra rétegtermék az almás logos cucc idehaza. Őket teljesen hidegen hagyja, hogy kinek mi éri meg, és mi nem. 2 havi magyar átlagkereset egy belépő iPad Pro-ért kemény dolog a most kibpntakozó energiaválság, az elszabadult élelmiszer árak terhei alatt. A legtöbbünknek kisebb baja is nagyobb lesz annál, mimt hogy milyen kütyüt vegyen, de ha vesz is, ezek aligha jöhetnek neki számításba ezeken az árakon. Majd megveszik a jónódúak, mint régen! Őket nem rázza fel ez az árszabás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák