Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cqr

    aktív tag

    válasz winhelper #34 üzenetére

    Csak én vagyok félretájékoztatva, miszerint az Android csak 2.4-től fogja támogatni a kétmagos procikat?

    Már a 2.2 alatti kernel is támogatja a megfelelő flagekkel történő újrafordítás után. De ez messze nem egy "optimális" támogatás (maximum front-background típusú)..

    Mellesleg a GUI elemek renderelése tipikusan az az eset amit nem a procinak célszerű csinálnia.. hiába két mag, hiába négy.. Az android jelenlegi implementációjában egy ListView kirajzolása közben a GPU 500-1000szer is gyorsabb mint a cpu.

    Az Android ha minden feleslegesen futó szart kilősz is megakad és meg is fog.
    Vagy alapjaitól kéne újra írni, vagy marad az alsó, középkategóriában örökre.

    Nem igazán ismered a rendszert, sztem ne bocsátkozz ehhez hasonló jóslásokba/állításokba.

    Nem kellene alapjaitól újraírni.. GPU accel (+ esetleg process priority a garbage collection miatt).. ennyi kellene.
    Csak sajnos az android-hardware-accel témával is foglalkozó google alkalmazottak egy része (Romain, Haase) nem látja megfelelően, hogy a "smoothness" milyen hangsúlyos lett mára.

  • cqr

    aktív tag

    válasz winhelper #39 üzenetére

    Gondolod, hogy attól hogy a kezedben volt egy készülék fél évig ismerni fogod a rendszert?..

    Elolvastad, hogy mire tettél kijelentést? Nem azt mondtad, hogy te úgy érezted, hogy nem volt folyamatos. Erre nem is szólt volna senki semmit. Azt mondtad, hogy "akadni is fog", és hogy az "egészet kellene újraírni". Az elsőhöz a jövőbe kellene látnod, a második pedig úgy szimplán nem igaz.

    Attól hogy fel tudsz tenni egy főzött romot, attól még simán lehet, hogy lövésed sincs a rendszer under-the-hood működéséről. Márpedig az utóbbiról írtál állításokat.

    Fejlesztettél már androidra, tudod hogy épülnek fel a rétegek, használtad az ndk-t, használtad az opengl-t, tudod hogyan próbálják implementálni a gui-accelt, a hardver gyorsított pipelinet, miket valósítottak meg ebből a 3.0-ban, mikkel lehet előidézni a gui-lagot, vagy egyáltalán csak rendszer felépítését nagyjából..?

    Nem, attól hogy tudsz főzött romot felrakni egy telefonra, attól még nem fogod ismerni az androidot.

    Szerk: Örülök, hogy szerkesztetted, mert az a stílus kicsit "meredek" volt.. : )

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz winhelper #46 üzenetére

    Csakhogy lesz**om, hogyan épül fel. Egyszerűen nem adja amit az iOS és a WP7.

    Értem. Nem is a véleménybe kötöttem bele, vagy abba a ténybe hogy nem olyan folyamatos jelenleg mint a másik két rendszer. Kizárólag a "miértekre" és a technikai jellegű állításidra válaszoltam #38-ban.

    Megmagyarázod a 2G IPhone miért nem akadt 416MHz-n?

    Természetesen. : d
    1, Kezdetektől fogva implementálva volt gui hardveres gyorsítása
    2, "ikonokat" kellett csak kirajzolni (Androidon néhány widget nagyon megterhelő (ezekhez pláne kellene a gpu gyorsítás), és van olyan is amely "rosszul" van megírva..)
    3, Nincs VM (virtual machine) így könnyebb kezelni a "heavy garbage collection" (Ezt egyébként javítgatják is a gúgli mérnökei (szépen lassan) ..)

    A WP7 miért nem akad az "elavult" első generációs Snapdragonnal?

    Majdnem ugyan az mint előbb, csak a 2, esetén itt tileok vannak. Ezeket animálni még mindig könnyebb mint néhány widgetet. (1, és a 3,-as kb ugyan az)

    Nem teljesek a listák, de legjobb tudomásom szerint ezek a legfontosabb okok. Ezek implementálásához nem kellene újraírni a rendszert, mint #38-ban is írtam néhány "~vezető" szemléletén kellene változtatni.

    Azért mert tudsz magyarázatot, amiért a szar keserű, az íze nem változik, nem?

    Nem változik, de nem is állítottam, hogy változna. Csak leírtam a "miértreket", mint információt/korrekciót/látókörszélesítést.. : d

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz joey04 #48 üzenetére

    És az miért van, hogy akár egyszerű, általad is felhozott iPhone szerű nézetet kreálva, csak ikonokoat kipakolva is meg-meg akad, persze ritkábban, de még mindig gyakrabban, mint egy iPhoneon, wp7-en?

    Alapvetően a gpu gyorsítás hiánya miatt. Mert noha "normál" körülmények között a jelenlegi cpu-k is ki bírják renderelni a 60(30) fps-t, amint valami "dolga akad" a háttérben (attól függetlenül is akadhat, hogy semmit sem látsz az eszközkezelőben, és persze nem két percre kezd el mást csinálni, de ha kb 20-40ms-re is "elnéz" akkor már "megakad" az adott animáció).

    Ha van GPU gyorsítás akkor egyrészt hamarabb elkészül az animáció, másrészt a cpu-nak sokkal több ideje lesz "másra". (Illetve a processzek prioritásával is lehet állítani, hogy amivel éppen interaktál a felhasználó, attól ne vehessék csak úgy el a cpu-t.)

    Vagy pl miért döcög sokszor az app drawer, amikor nincs megnyitva a háttérben komolyabb program (mondjuk ha meglenne akkor sem lenne elfogadható)?

    Nem tudom, lehet hogy az előzőhöz hasonló okok, de lehet hogy nincs is olyan "jól" megírva.

    --
    Ha valakit érdekel, itt van egy idevágó rész a google i/o-ból.. hát sajnos nem túl bizalomgerjesztő Romain de pláne Haase hozzáállása.. ezek után nem csoda, hogy az android rendszert könnyebb beakasztani.. remélem a 2.4-ig "észheztérnek"..

    Bár azért tegyük hozzá, hogy az a folyamatosság amit például az sgs2 tud a 2.3-al, az nagyon sok embernek megfelelő, és nagyon sokan boldogan használják.. A böngészőben például látszik, hogy nagyon erős az a hardver 2D-ben.. csak ki kellene használni..

  • cqr

    aktív tag

    válasz keIdor #56 üzenetére

    Az Android 3.1-ben elvileg ott a GPU gyorsitas es a szaggatasok is eltuntek. Ez mennyire igaz? Honeycomb meg nem volt a kezemben.

    Technikailag már a 3.0-ban is nagy részt implementálva volt (bár itt még volt több hiányzó elem), ezeket pótolgatják, és optimalizálnak rajta.. de nem sietik el..

    Az a baj hogy mindent lehet "rosszul" csinálni ( :DDD ).. egy érdekesség, hogy például ugyan a 3.0-ra már nagyrészt implementálva volt a gyorsítás, de ott meg az animációk egy része nem volt optimalizálva így hiába volt elég erős a gpu, mégsem tudta azokat elég folyékonyan visszajátszani.. xd (Ilyesmiket elvileg javítgat a 3.1..) Ez mondjuk már kicsit "ciki" : d ..

    De nem tökéletes még a gpu gyorsítás (és talán inkább a kihasználás "oldala") a 3.1-ben sem.. És a #54-ben linkelt youtube videó alapján (azon a két fejlesztőn sok múlik user experience szempontjából) nem is olyan nagyon könnyű derülátónak lenni.. xd

    #49:Erdekes ez a szaggatas tema.
    Mindenkinek más az ingerküszöbe, meg lehet oldani, hogy az sgs2 is leessen 30fps alá, vagy mondjuk úgy, hogy "megröccenjen". Sokan nem is vennék ezt észre, de olyanok is vannak akiket ez zavarna.

    #50: Megértem, nem mindenkinek megfelelő a rendszer.

    #57:Az iOS is Linux.
    Inkább mondjuk úgy, hogy "unix alapú". : )

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz kolosanyi #74 üzenetére

    Foglalkoznak vele, (és természetesen tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy ez a probléma fennáll, azok az okok amiket írok, kivétel nélkül az adott terület fejlesztői által is meg vannak említve blogokon, levlistákon) csak nagyon úgy tűnik, hogy egyszerűen nem elég magas ennek a prioritása.. lehet, hogy úgy érzik, hogy már ez is "elég" jó (és sok embernek egyébként tényleg az) és ezért nem nyomják bele "annyira" a fejlesztési időt.. vagy tényleg "ennyire" nagy akadályokkal állnak szemben... bár én a google i/o megfelelő előadásai után az előbbit tartom valószínűbbnek.. : p

    Például Haase mond olyat, hogy telefonoknál nem is igazán akarják bevezetni a gpu gyorsítást, mert hát a cpu-k úgy is egyre erősebbek lesznek, meg hát a hardveres gyorsításnak is vannak buktatói... Azért itt mondjuk nem sokan tapsoltak.. :DDD

  • cqr

    aktív tag

    válasz Oppenheimer #77 üzenetére

    Ha ez igy lesz, akkor nekem nem lesz tobb androidos telefonom. Nem tudom elkepzelni miert benaznak az ICSvel annyit (esetleg tudsz errol valamit? )

    Nincs "titkos" infóm :D Bár azt mondják, hogy az ics elég nagy dobás lesz.. szóval én is kíváncsi vagyok : )

    es azt sem, hogy ennyi honap alatt miyen uj, valamire valo funkciot raknak bele, ha hardveres gyorsitast sem kepesek (vagy ahogy irtad, akarjak) megoldani.

    Valsz benne lesz, csak kérdés, hogy a telefonoknál használják-e majd.. De persze ha megoldják a maximálisan folyékony/gördülékeny működést gpu nélkül, akkor felőlem renderelhetik a gui-t a wifi modemmel is :DDD .. csak egyelőre ez mintha nem sikerülne makulátlanul.

    #85: Lehetne attól nagyon gördülékeny, hogy a rendszer ennyire "szabad", és hogy ilyen sok hardver van alatta.. Jelen esetben inkább a hozzáálláson/prioritásokon kellene változtatniuk (legalább is azon biztos).. Majdcsak "megrúgdossa" őket valaki, ha felsőkat.-ban elkezdenek csökkenni az eladások..

    #91:
    Viszont ez a hozzáállás engem kicsit elszomorít... Na de talán összeszedik magukat egy kicsit, en legalábbis ebben bízom.

    Nem vagy egyedül, meglátjuk, hogy ICS megjelenésével változik-e valami.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák