Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ulkesh

    őstag

    válasz fateless #7 üzenetére

    "Később pedig majd ők is elkezdenek gyártani ilyet is, amint a többi kijelzőjük nagy részét is maguk készítik."

    Wrong.
    Nem gyárt és nem is gyártott kijelzőt a Nokia, mindig is külső forrásból vásárolta őket.
    Ha alaposan megnézzük, akkor a Nokia "csak" szoftvert készít, megtervezi a hardver design-t és legyártja a készülékeket, de az akksitól a flash memórián át a legutolsó IC-ig minden alkatrészt külső beszállítóktól vásárol.

    Egyszerűen nem éri meg ezen alkatrészek fejlesztésével és gyártásával foglalkozni, mikor vannak erre specializálódott gyártók, akiktől nagy tételben, olcsón be tudja szerezni.

    [ Szerkesztve ]

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz fateless #14 üzenetére

    "de azt is ő tervezi meg, hogy mi legyen a készülékben, melyik kis "fémdarabka" kerüljön hova. "

    A hardware design pont azt jelenti amit írsz :D

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz gabi81 #16 üzenetére

    "végre már egy kis innováció. még ha nem is a nokia gyártja konkrétan a panelt akkor is elindítanak legalább valamit. "

    Nem indítanak el semmit.
    Az AMOLED csak egy divatos gumicsont, szép kontrasztos képet ad, bizonyos körülmények között energiatakarékosabb, de összességében semmivel sem jobb, mint egy modernebb ledes megvilágítású TFT panel.

    Az energiatakarékosság egész addig igaz, amíg a képernyő jelentős része fekete (nem véletlenül fekete ezen készülékek grafikus felülete túlnyomó részben), ha már tartalmat mutat, akkor ott működő pixelek vannak, amik fogyasztanak, minél több, annál többet. Egy film lejátszásakor, vagy egy teljes képernyőt kitöltő kép megjelenítésekor, mikor minden pixel világít, akkor elhanyagolható a fogyasztásbeli különbség egy LED-es TFT panelhez képest. Ráadásul mivel az AMOLED kijelzők fényereje jóval kisebb, így szabad téren kevésbé, vagy tűző napon egyáltalán nem olvashatók, ami egy mobiltelefon esetén több mint elhanyagolható hiányosság. Itt is arról van szó, hogy pár marketinges révén a használhatóságot beáldozzák a design oltárán, így a felhasználó kap egy rendkívül kontrasztos, élénk színeket megjelentető kijelzőt, amit csak zárt térben tud kényelmesen kezelni. A legviccesebb az ilyen kijelző érintőpanellel való házasítása, ahol a készülék alapfunkció is a láthatóságra épülnek, így egy verőfényes nyári napon még a hívás fogadása is gondot okozhat, egy SMS, vagy e-mail megírása meg felejthető tevékenységgé válik.

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz Voyage #19 üzenetére

    Nem értem a kérdésedet, vagy te nem érted, hogy mire írtad.

    A hardver design azt jelenti, hogy megtervezik az adott készülék műszaki felépítését, a nyáktól a szoftveres illesztésig.
    A nyák sem a mezőn terem, hanem igen komoly tervezési munka végterméke, főleg egy kommunikációs eszköz esetén, ahol sokrétegű nyákok vannak és még a rádiótechnikai követelményeknek is meg kell felelni (főként, hogy egy mai mobilban 3-4 rádió egység is jelen van).

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz #16820480 #22 üzenetére

    "nem kellene annyira lenézni ezt a technológiát, mert elég sok területen jól alkalmazható, van jövője."

    Ezt nem vitatom, de egyelőre még nem nevezném kiforrott technológiának és a hétköznapi felhasználás során még több a hátránya, mint a haszna.

    --------

    "Hát, ezt nem mondanám... alig várom, hogy végre OLED-es monitorokat lehessen kapni, és elfelejtsem a TFT-ket..."

    Ez attól függ, hogy mire használod a monitorod.
    Játékra, filmnézésre valóban nagyon jó lenne (bár a korlátozott fényereje azért nappali használatnál itt is gondot okozhat), de grafikai munkára egyelőre nem tervezném a vásárlását, mert elég szűk színtérrel rendelkezik és a kalibrálhatósága sem a legjobb (a készítésénél a szép élénk színekre mentek rá, nem a szín hű megjelenítésre).

    [ Szerkesztve ]

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz XeeN #27 üzenetére

    "Sem a kontraszttal, sem pedig a fényerővel nincsen semmi bajom (utcára fehér alapú témát használok). "

    A kontraszttal nem is lehet, mert az AMOLED kijelzők ezen a téren a legjobbak.
    A fényerő kb. 50%-os egy LED-es TFT-hez képest, lehet, hogy fehér háttérrel még használható, de ugyanazzal a témával egy hagyományos kijelző jobban olvasható lenne, napsütésben meg árnyékolhatsz ezerrel, mert fehér téma ide vagy oda, nem sokat látsz belőle.

    "Számomra azonban mégis a hatalmas betekintési szögei a legfontosabbak, mivel kb 5cm-ről látom csak a kijelzőt, ahol a TFT-k már elvéreznek."

    Egy mobil esetén a betekintési szög érdektelen, valahogy nem érzem szükségét, hogy a mellettem álló emberke is tisztán el tudja olvasni azt az e-mail-t amit írok.
    A többi részét nem értem annak amit írtál, mert ha rossz a szemed és csak 5 centiről tudod elolvasni a kijelzőt, akkor annak semmi köze a betekintési szögekhez és 5 centiről egy AMOLED kijelző pont annyira jól olvasható mint bármely más technológiával szerelt.

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz dezz #29 üzenetére

    "Már megbocsáss, de ez egy ökörség. A legjobb LCD-k is kűszködnek bizonyos hiányosságokkal, az (AM)OLED megoldást kínál ezekre a problémákra."

    Megoldást kínál a kontrasztos képre a bevilágításra és bizonyos esetekben a fogyasztásra, cserébe kisebb a színtér az élettartam és fényerő.

    Nos, ha monitorról van szó, akkor legalábbis nekem a színhelyesség fontosabb, mobil eszköznél meg a fényerő, mivel elvileg egy ilyen eszközt nem csak zárt térben használunk, hanem utcán, napsütésben is.

    "Az meg, hogy LED-es vagy CCLF-es az adott LCD megvilágítása, önmagában nem sokat számít, főleg ha edgelit típusú, ami még a korábbiaknál erősebb bevilágítási gondokat is okoz."

    Láttam már 24"-os LED-es monitort és használok LED-es notebook-ot is, de egyiknél sincs olyan zavaró bevilágítás, mint ami a hagyományos csöves (CCLF) megvilágításra jellemző.

    -----

    Mint írtam, szerintem is az AMOLED lesz a jövő, de még sokat kell fejlődnie, egyelőre csak a marketing az ami eladja.

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz XeeN #31 üzenetére

    "Ez a kijelentésed badarság"

    Kár, hogy ezt még a gyártók is elismerik.

    Napfényben még a Nokia 5800 amúgy tényleg eléggé gyenge minőségű kijelzőjéhez képest is gyengébb a jelenleg csúcskategóriás AMOLED-es Omnia HD.

    "Gondolom emiatt jobb pl a TN-Film TFT az IPS/MVA/PVA-nál. Ugyan már."

    Egy mobil kis felületű kijelzőjét nem nézzük oldalról, így itt ennek nincs jelentősége.

    " Matematika... Nem, is. Inkább próbáld ki Te magad, mennyire változik a kontraszt, illetve a fényerő és lilul--e a kijelző, ha kb 5 CM-ről nézed mindkét szemeddel."

    Lehet, hogy az én szemem a különleges, de semmit nem változik sem a kontraszt sem a szín, ha közelről nézem, ha távolról (főként, hogy 7-8 centiig tudok fókuszálni, utána homályos lesz a kép, de nem a kijelző hibájából, hanem azért, mert nincs super macro beépítve a szemembe :D ).

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz dezz #34 üzenetére

    Amit felsoroltál ahhoz nem sokat lehet hozzátenni, mert korrekt.

    Amit mégis írnék:

    "- szép, élethű színek;"

    Igazából némileg túlvezérelt "vibrant" színek, amik nagyon jól néznek ki, de a valósághoz semmi közük. Az OLED-nek van az összes jelenlegi megjelenítő közül a legkisebb színtere, nem véletlenül használják 64, vagy 256 ezer színes megjelenítéshez jellemzően.

    "(Ha ezzel együtt a fényerő is magas lehet, akkor tévének is nagyszerű lesz.)"

    Igazából szerintem a mobil felhasználás esetében is ez a legnagyobb gond az AMOLED-el, mert a csökkent színtér egy mobil esetén jelentéktelen probléma, viszont a minden körülmények közötti láthatóság elsődleges (főleg, mivel egyre jobban kezdik ezt a technológiát érintőképernyőkhöz felhasználni, ahol ha nem látod rendesen a felületet, akkor gyakorlatilag maximum frizbinek használhatod az eszközt).

    "Btw, neked milyen monitorod is van?"

    A cégemnél egy 22"-os Eizo ColorEdge-t használok, itthon meg egy S-IPS-es 20"-os Dell-t.
    Hurcolászásra, netezésre meg egy kis Wind-et, ami LED-es és nagyon minimális a bevilágítása (igaz a 10" elég kis felület ehhez, így ez elvárható).

    "Ezek a fényképek direkt úgy készültek, hogy tükröződik az ég vagy más világos dolog..."

    Hát tudod, az utcán közvetlen napfényben már csak így viselkednek ezek a fránya kijelzők :D

    "bár itt kisebb a valós és látható képméret is, de egy a kezedben lévő eszközt kevésbé tudsz konzisztensen magaddal éppen szemben tartani, mint amikor egy monitor előtt ülsz."

    Éppen ellenkezőleg, mivel a monitor fixen áll és neked kellene a helyzeted változtatni, ha mondjuk egy TN-Film-es kijelzőn optimális képet szeretnél látni, addig egy mobil eszköz esetén azt kényelmesen irányba tudod állítani bármikor és ilyen kis képméretnél max. tényleg 3-4 centiről nézve fordulhat elő, hogy bezavar a viszonylag kis látószög.

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

Új hozzászólás Aktív témák