- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android szakmai topik
- Realme GT 5G - versenyképes
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#86973952
törölt tag
válasz #16820480 #77 üzenetére
A listában szereplők közül is azért van egy-kettő, aminek nem sok jelentősége van a nemzetközi piacon. HiSense is csak pofont kap a mobilos divízióra, pedig ők is lelkesen vágtak bele, aztán mérni sem lehet őket. Egyelőre, vagy talán végleg.
BBK és pajtásaival is nekem kicsit kétes érzésem van a jövőt illetően. OPPO mondjuk baromi jól csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
Balzak83
senior tag
válasz #16820480 #84 üzenetére
Mondjuk egy miui rendszert felraktam rá, úgy élvezhetőbb volt. Egyébként bug nélkül ment rajta, ezen meg is lepődtem. A maga korában nem volt rossz vétel, hiába Dacia
A Xiaomi egyébként szerintem nagyobb potenciállal bír jelenleg, mint bármelyik másik nagy márka. Az első pár év mindig a feltőkésítésről szól. De ha megnézed, novemberben mit durrgotattak el, az már komoly fejlesztéseket tükröznek. Innentől kezdve futószalagon jönnek majd a különleges csúcstelefonok, és el is fogják vinni őket másodpercek alatt, mint ami most is történt -
Balzak83
senior tag
válasz #16820480 #88 üzenetére
Nem jól látod a dolgokat. Az eladási darabszám az csak egy vállalati mutató. Emellett még van jópár, amit figyelni kell. Egy nagyon leegyszerűsített példa: Tegyük fel, hogy a Redmi következő generációját mondjuk lefejlesztik $50-ból, ebben benne van a marketing, meg minden, licenszdíjak, stb. Ők eladják 55-ért, keresnek rajta $5-t, Még éppen megéri. Az elfogadott piaci árat jól leverik ebben a kategóriában, elérnek vele 5 millió darab eladást, mert mindenki ezt veszi meg, aki $55-ért akar telefont venni. Akkor ez most jó a cégnek, mondhatjuk? Nem, mert hosszú távon nem biztosítja a stabil eladási darabszámot, mert ha tartani akarom, akkor a következő generációt is ennyiért kell adnom, azon ugyanúgy $5 hasznom lesz. Ezzel el lehet evickélni, de a márka elkönyvelődik $55-os telefonnak, így nem tud nagyobb hasznot később sem rátenni.
Ellenben náluk a következő történik: Van egy Redmi vonal, best buy, ár/érték bajnok, ez hozza a darabszámot, ez a fejőstehene a cégnek. Van egy MI vonal, ami árban feljebb van pozícionálva, minőségben, anyaghasználatban meg 1-2 dologban többet hoz, mint a Redmi, de nem annyival, amekkora az árrés a két vonal között. A redmi vonal futószalagon hozza az újításokat a középkategóriában, sokkal rövidebb termékéletciklussal dolgoznak, mint a konkurens nagy gyártók, így mindig (kb 2-3 havonta) kihoznak egy ráncfelvarrást.
A MI vonal pedig szépen elkezdett feljebb pozícionálódni, ez már más típusú rétegnek szól, annak ami a minőséget keresi. Árban is szép lassan emelkedik a termékvonal, úgy ahogyan más gyártóknál is történik. Itt már nem $50 dollárból megy a fejlesztés, de nem is $5 rajta a haszon. A februári MI5 jelenleg kb $250-ért megy online, ennek ráncfelvarrott változata, az S kereken $200-al kerül többe. Nincs benne semmi olyan dolog, ami megérné a $200 felárat, kamerán javítottak, meg akksit növelték. De ez a telefon a sztár kategóriában versenyez, miközben a MI5 lecsúszott fejőstehénnek.És itt a lényeg: A $200 felár szépen megy kutatás fejlesztésre, hogy a következő generáció még jobb legyen. Elkezdtek rágyúrni kamerára, kijelzőre, fejlesztik a sáját SoC-t, kerámiaburkolatot (nézd meg a mi5 és a MI Mix bend tesztjét, mi a különbség!!)
A cég szépen lassan, tudatosan, feljebb lépked a minőségben. Melyik cég csinálta ugyanezt, és az hol tart most? A Huawei. Pont az történt náluk mint amit leírtam, csak ők 1-2 évvel előrébb tartanak. Nézd meg a Mate 9-et, milyen áron kezdett!!! Na oda tart a Xiaomi is árban.
És még valami. Eddig ugye a távol keletre koncentráltak, Kína, India, ott nagy kultusza van a márkának. Most kezdtek el olyan piacokra belépni, amiken labdába rúghatnak. Idén már jönnek az Official International változatok, megjelent a B20 frekvencia is egy két esetben. Ez már a külső nyitás előjele, de ez sem megy 2 hónap alatt, a külpiacra lépésnek is megvannak a feltételei. Pénz kell hozzá, nagyon sok pénz. Ez egy komoly erőfeszítés, még egy ekkora cégnek is Mert mindent módosítani kell hozzá a marketingtől kezdve a logisztikáig, A termelés irányítást, Licenszek, stb. Meg kell győznöd a saját befektetőidet, hogy érdemes megcsinálni. Egy teljesen új stratégia kell hozzá, és még így sem biztos, hogy sikerülni fog. Meg kell nézni, hogy hol lehet hasznot húzni, hol vannak a piaci rések, ahova beférnek. Ne felejtsük, ők eddig online értékesítettek, de valahol ez nem divat, oda offline hálózatot kell létrehozni, ez megint csak pénz, ami elviszi a hasznot. És az Amerikai piac azért fontos, mert megkerülhetetlen. Ott egyszerűen jelen kell lenni, még akkor is, ha veszteséges. Mert ha ott akarsz lenni, ahol a legnagyobbak, akkor ott teljesíteni kell. De ha ott megállod a helyed, akkor jöhetnek a $200-nál nagyobb hasznok.
-
Balzak83
senior tag
válasz #16820480 #93 üzenetére
Én most megnéztem egy árat. De OK, akkor vesd össze a Mi5-Mi5S-Mi Note 2 árait. A lényeg itt nem a konkrét összegeken volt, Redmit sem kapsz $55-ért, és nyilván nem $5 a haszon rajtuk. Itt a logikán van a lényeg, amit leírtam. Azon, hogy ha fel akarsz építeni egy márkát, akkor nem elsődlegesen a darabszám eladást kell nézned. Azt kell átlátni, hogy az a 3,5-4 millió eladott készüléket miből hozod össze, és azokon mekkora hasznot tudsz elérni, és az hogyan befolyásolja a vállalatod értékét. Melyik a jobb szerinted? Előző évben eladtam 5 millió telefont, átlag mondjuk $20 haszonnal, idén eladtam 3,5 milliót, $45 haszonnal? Ha az eladási darabszám lenne a cél, akkor az Apple bedobta volna a 7-est $500-ért, durván $250-al olcsóbban! Szerinted mi lenne? Vinnék mint a cukrot, a piaci részesedés is megugrana, mindenki örülne, mert nőnek az eladási számok, nő a piaci részesedés? Mindenki örülne, kivéve a részvényes. Mert ugyan mindenben nőnek, kivétel a vállalat értéke, mert az Iphone különlegessége egy nagyon kényes egyensúly eredménye. Az Apple-nél dollárra pontosan tudják, hogy mennyit kell érte kérni. És ha egyszer eladtad az Iphone-t $500-ért, akkor onnatól kezdve, az egy $500-os telefon. És azon az árszinten ragadsz egy jó darabig. A Xiaomi pedig pontosan tudja, hogy az ő brandjük jelenleg mennyit ér, ezért mennyit kérhetnek meg,és mit kell tenni annak érdekében, hogy 1 év múlva úgy keressenek egy készüléken többet, hogy a márka is többet érjen, és az eladási darabszám is stabil maradjon.
-
Balzak83
senior tag
válasz #16820480 #96 üzenetére
Nem feltétlenül kell tőzsde ahhoz, hogy érszvényeseid, befetetőid legyenek. A vállalat értéke pedig több dolog függvénye, pl a vállalati képesség az egyik, hogy hatékonyan termelj, és gazdaságosan. Ebből lesz az alacsony ár. A vállalat márkaarculata pedig ahhoz kell, hogy kinyisd az ollót az önköltség és az eladási ár között.
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari