Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balzak83
senior tag
válasz #86973952 #95 üzenetére
Most nem ástam bele magam a számokba, de eddig az volt a stratégiájuk, hogy minimális haszonnal adták el a termékeiket, és ugye gyorsan nőttek az eladási mutatók. Ez tipikusan egy agresszív piacralépési stratégia. De innen tovább kell lépni. Azzal, hogy online értékesíteneket, és viszonylag koncentrált területen, a költségeik alacsonyak. Innen nagyon nehéz úgy kitörni, hogy abból jól jöjjenek ki. De szerintem most változtatni fognak. Nem tudom hol kezdik, szerintem a Közel-Kelet, vagy Oroszország logikus lépés lenne, esetleg Dél-Amerika.
A mobilos üzletág valóban nem mindenkinek jövedelmező, tőkeigényes és viszonylag magas a kutatás-fejlesztésre fordítandó arány a bevételből. Nagyon érezni kell a piaci tendenciákat, és nehéz előre tervezni, ráadásul van 1-2 feltörevő kínai, ami belerondít az összképletbe. Évente 2 frissítési ciklussal kell most már kalkulálni, nagyon gyorsan kell nagyon jót gyártani. Nem véletlen, hogy az utóbbi időben vonulnak ki, még a nagyok is. Ráadásul a piac lassul, ezért olyan hozzáadott értékeket kell előállítani, ami nem megy mindenkinek. A Google pl. most szerintem nagyon ráérzett, merre kell elindulni. Jól csinlják szerintem.
A Xiaomi is több lábon áll, gyártanak azok is mindent, a szobatermosztáttól a drónig. Ez mondjuk a távol keleten bevált dolog.
-
Balzak83
senior tag
válasz #86973952 #105 üzenetére
Készletezni már nem divat a nagyvállalatoknál, már az autóiparban sem, ami egy jóval összetettebb termelési folyamat, erre találták ki a JIT rendszert.
Szerintem pont a Xiaomi nem kapkodja el a terjeszkedést, nem véletlen, hogy Európába sem jöttek be idáig, csak viszonteladókkal.
Az hogy a kínai cégek ki vannak tömve állami forrással, mondhatni általános dolog, se a Google-nél, sem az Apple-nél nem divat leróni a tiszteletet az államkasszánál. Nem véletlen hogy támadás alatt állnak Európában. Emellett az amerikai autógyárak is békén vannak hagyva, pedig hasonlóan környezetszennyező autókat készítenek, mint a VW. Vagy nézd meg az Audit itthon, konkrétan 0 Ft-ot fizet be az államkasszába, mert leírja a K+F-et az adójából. Amire egyébként is fordítana, de azzal, hogy azt Győrben teszi, még jól is jár. Érdekes módon itthon sem verik érte az asztalt, akkor Kínába miért tennék? Kettős mérce van mindenhol.
-
#86973952
törölt tag
válasz #86973952 #112 üzenetére
*szinte minden iparágra vonatkozik.
janeszgol:
Az LGD panelek baromi jók tudnak lenni, ellenben sok velük a probléma is (pl. beégés). Egyébként a P9 -ben lévő kijelző is simán hozza azt a szintet.Nekem nem jön be az amoled, de ettől még nem jó vagy jobb valami. Használtam Samsung -ban és HTC -ben is, mindegyik Samsung panel volt. Válassza mindenki azt, ami neki tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Balzak83
senior tag
válasz #86973952 #112 üzenetére
Igen, erre van a regionális készletezés, De senki nem úgy gyárt, hogy éjjel nappal 3 műszakban mennek a gyártósorok, aztán ha meg nem fogy el, akkor meg pislognak, munkások haza, 2 hónap fizetés nélküli szabadság. A magyar Nokiál is pont így működött, ha nagy volt az igény ,3 műszakban nyomták, de volt, hogy 2 műszak is kiszolgálta az igényeket. Ezt csak úgy tudod, megcsinálni, ha mindig pontosan tudod, mit és mennyit kell gyártanod.
Nyilván egy kezdőkészletet más eset, ott korábbi igények alapján tudod meg becsülni a darabszámot, de a termék életcuiklusod is az elején van, felszálló ágban.A JIT lényege, hogy mindig annyit és oda termelsz, amekkora az igény, erre tartasz fent regionális elosztóközpontokat, értékesítő hálózatot. Készletet, valamennyit te felhalmozhatsz a régiókközpontokban, de csakis annyit amennyi az igény, belekalkulálva esetleges ellátás problémákat (pl. Hanjin bedőlése)
A G4-esem ennek a tipikus példája, 2015 novemberi gyártás, Január 21-én lett itthon eladva egy webshopban úgy, hogy Angliában lett kereskedelmi forgalomba heyezni. Szűk 2,5 hónap, és ebben szállítás, Vámeljárás, eladás majd újabb szállít, minden benne van. De ugyanez megy a bootloopos alaplapoknál, Októberben nekem olyat rajtak bele, amit előző hónapban gyártottak le. Tudják mekkora az igény, folyamatos az alkatrész utánpótlás.