Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    Én az eUP-ot hajton néha a greengo-n keresztül. Városban szaladgálósnak tökéletes autó szerintem, kicsi, 60 km/h-ig minden másnál jobban gyorsul és elég sok töltőállomás van. Csak kb 100 km a hatótávja, de ez városban elég.

    Az eGolf katalógusadata 300 km, szüleim 250 km-re laknak, nagyon csücskös, nem szívesen vállalnám be egy esetleges dugó miatt. Egy külföldi nyaralásra elutazni vele meg egyszerűen alkalmatlan.

    Kb 65 km/h átlagsebességet mentetek vele, nevetséges, ilyen távolságokon autópályával szoktam számolni 100 km/h átlagsebességgel, ami pihenőkkel, megállókkal (tankolás, WC, kaja) össze szokott jönni. Országúton 75-80 km/h a tervezhető átlagsebesség a sebességhatárok betartásával. Ehhez a 65 km/h átlagsebesség karcsú.

    A szememben az elektromos autó inkább olyan második/harmadik autó egyelőre.

    Nincs valami tapasztalat az elektromos autó fenntartási költségeivel a hagyományos robbanómotorosokhoz képest. Mert oké, hogy se kettős tömegű lendkerék, se motorolaj, se semmi, de ebben is van hajtáslánc, elektronika, öregedő alkatrészek, szervizperiódusok. Mert most csak azt látjuk, hogy k. drága maga az autó, sok helyen ingyen tölthető, otthon is fillérekért, de mondjuk 10 év, vagy 200k km alatt milyen költségeket produkál egy elektromos, egy hibrid, egy benzines és egy dízel. Autó új ára, szervizköltségek ajánlott periódusok szerint, kopó alkatrészek cseréje és mellé még mondjuk desszertnek egy-két jellemző meghibásodás javítása.
    Nehogy úgy járjunk, mint ahogy pár éve a ledlámpákkal, hogy a várható élettartam alatt megspórolt elektromos fogyasztást az egység árában előre fizettük ki...

    kcsa: Budapest-Hannover egy VW Transporter T5 1.9 TDI-vel 1 tankolással megvan. Ezzel pályázva kb 6-8 tankolás, az 3-4 óra töltési idő + amíg a gyors töltőig eljutsz a pályáról.

    Szabcsizz: akkor azt szedjék össze, hogy a környező országokban, vagy akár csak kis hazánkban hol vannak töltési pontok, milyen szabványok vannak. Nem kell külön cikk, elég egy összefoglaló például, vagy egy külön szaktopik erre.

    otoaak: a szemlélet különbözik. Van, aki azért fizet, hogy X helyen minél több időt el tudjon tölteni, vagy egy adott feladatot minél rövidebb idő alatt lásson el, neki nem mindegy, hogy az odajutás mennyi időt jelent. Van, aki viszont magában az utazásban találja meg a számítását, akár feladata, akár kikapcsolódása.

    ChoppR: egy gyors töltőt otthonra is telepíthetsz, VW mellé talán 250k-ért ad a gyártó, három fázis kell neki és kész. Persze, ehhez kell hely is, például egy garázs.

    fordfairlane: A zöld rendszám adta ingyen parkolás miatt nem feltétlenül drága. Nem feltétlen a tisztán elektromos autóra gondolok itt, hanem arra, ami jogosult a zöld rendszámra. 500 Ft/óra parkolás, 8 órás munkaidő, az havi 80k parkolásra, nem jut mindenkinek céges parkoló, vagy lakcím a munkahelye közelében.

    kchris78: 12,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztással zártunk, ez 40 Ft/kWh lakossági áron 516 Ft/100 km "tankolási költséget" jelent szemben egy takarékos 5 l/100 km fogyasztással. E fölé nem nagyon lehet emelni az utcai töltés árát, mert a használat intenzitása nagyon lecsökken. Ja, és otthon töltöm inkább vezérelt áramról. :K
    Persze most még az elektromos autó inkább demó, mint széles körben elterjedt termék, így a közúti töltés, parkolás sok helyen ingyenes. Ez természetesen változni fog, ha elterjed.
    Nekem inkább az fáj, hogy egy töltés 30-50 perc legalább, míg a töltőpisztollyal, fizetéssel együtt is max 10 perc.

    ******: van ECO és ECO Plus üzemmód is. Az utóbbiban nem is engedi a klímát se használni, az ECO módban igen. Nem tudom, hogy a cikk csak pongyolán fogalmaz-e, vagy tényleg a direkt napsütésben olvadt meg.

    otoaak: a repülőnek is megvannak a hátrányai: el kell jutni a repülőig, rendszerint nem is az uticél sétatávján belül száll le, rakás ellenőrzéssel eltöltött idő, a csomagok korlátozott, vagy drága mivolta.

    Szabcsizz: van is arról a pénztárcabarát Tesláról videóblog. Oké, valutaváltás, áfa után máris drágább, az olcsóbb USA modellre EU-ban nincs garancia, a nagyobb hatótávolságot jelentő akku feláras, szóval a low budget Tesla kompromisszumot kér, a használható meg kb a duplája.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák