Hirdetés
-
Frissítve! A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zotya84
őstag
Azt lehet tudni, hogy este miért került ki, majd le, hogy reggel élesedjen a cikk? Csak mert már akkor el akartam olvasni ajnálnóboxból, de mire megnyitottam már nm jött be...
Egyébként csak annyit tudok mondani, hogy szerintem is bátrak vagytok ekkora utat egy kicsi etütüvel megtenni.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
babosmiki
addikt
Tetszik a blog érdekes és jó utat! DE KÉRLEK BENNETEKET, HOGY MONDJATOK MÁR VALAMIT A KOCSIRÓL IS, NE CSAK A TÖLTÉSSEL LEGYÜNK ELFOGLALVA, EZEK AZ AUTÓK MÉG NEM KONKRÉTAN EZEKRE A HOSSZÚ UTAKRA VALÓK...
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
DávidNéhaÍr
újonc
A fél éves, csehországi kintlétem alapján, nem a csehek a biztonságos vezetés égiszei. Nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
-
babosmiki
addikt
Nem értelek benneteket. #: 4 is.
Arra van szükség, hogy hol és hogyan lehet tölteni?
Ha már ennyire belemegyünk, akkor szerintem igen is lehetne írni pár szót a kocsiról is. De mindegy, csak megemlítettem.."Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
BiP
nagyúr
válasz babosmiki #10 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Tudom, hogy ez inkább útiblog, mik voltak a tapasztalatok, de nyers kwh adatok mellett én is szívesen olvasnék többet a kocsiról. Milyen élmény vezetni, utazni benne, stb.
Ill. ha már ennyire a töltések körül forog az egész utazás, tudnátok dobni majd egy térképet? Mi nagyjából az utiterv, hol kellett "tankolni", ilyenek. Csak hogy szemléletesebb legyen. Vagy utólag lesz ilyen?Ill. egy összefoglaló, hogy milyen appokat használtatok, mennyire országspecifikus a dolog, van-e gyűjtőoldal, stb.
Tudom, hogy le van írva, de összefoglalva kicsit átláthatóbb lenne a helyzet. Vagy esetleg ezt is utólag teszitek meg, amolyan tapasztalatösszegzésként? -
Bocha
HÁZIGAZDA
A végén fogjuk összegezni a dolgokat, amikor már van több tapasztalatunk a német töltéssel, és átmentünk Lengyelországon és Szlovákián is.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Örni
senior tag
Amúgy vicces kedvű idegenek lehúzhatják a töltőkábelt a kocsiról, vagy ez zárral védett?
Motorháztatőt is felnyithatnátok, kíváncsi vagyok hogy néz ki a motortér!
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
Benőke
őstag
Ahogy láthatjuk ezeknek az E kocsiknak jelenleg a gyors töltő hálózat hiánya a legnagyobb gát ahhoz hogy nagy távokat tegyél meg vele.
Jól hangzik, hogy ingyenes a töltés, de egy gyors töltő 12Misi. Most ennyit nem fognak csak úgy mindenhol telepíteni, de ha nem ingyen lenne a töltés, akkor a benzinkutak esetleg teszt jelleggel néhányat felhúznának a pályák mentén amivel azért sokat segítenének az e tütük távolsági használatán. M7 tájékán egy darab sincsen... Itthon is ígértek már fűt fát, de 30-40 töltővel le lehetne fedni az országot, ami kevesebb mint egy stadion ára...
Sima töltő olcsóbb, de egy 20-30 perces pihenő bőven belefér egy utazásba, egy 10 órás töltögetés már nem. Persze még drágák ezek a szekerek...
Na meg ez a rengeteg féle töltőszabvány sem segít sokat..
Az kell hogy a hatóságok az asztalra csapjanak, és egy féle töltő legyen meg a Tesla -
Hallosz
senior tag
Úgy tűnik az elektromos autók korszaka megindult! Elterjedésük idő és pénztárca kérdése.
Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy nem ez a töltögetős vonal fog befutni.Mert lakni, muszáj.
-
Zotya84
őstag
Pont ezért kérdeztem. Csak mert a bolgár tengerpartra, mikor még a románok építették a 6-os útjukat (Vaskaput is meg akartam nézni), és mindössze Makóig volt autópálya, akkor is levezettem egy seggel Nesebarig, és csak a határoknál meg a tankolások meg egy gyors reggeli miatt megállva sem került többe 16 óránál. És azért nagyobb táv, mint egy Berlin...
Ezt meg azért, ha nincs útközben stau, akkor gyorsabban meg lehet járni.
Nekem elég sokat kellene fizessen a szponzor, hogy 3 napot töltsek egy olyan úton, ahova max 1 napon belül el lehet jutni.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
joey04
titán
válasz babosmiki #24 üzenetére
mi a vicces ebben? azt tárgyalják ki, hogy mennyire szívás vagy sem egy elektromos autóval nagyobb távot megtenni. A többi amikről te beszélsz kb. érdektelen a blog szempontjából. Ahogy említették, ez nem a totalcar.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
otoaak
tag
Nem tudom mi olyan fontos meg sürgős, hogy egy nap alatt le kelljen tolni. Én motorosként inkább irigykedek, hogy 3 nap alatt kényelmesen túrázhatnak nézelődhetnek és fizetik.
Amúgy lehet körömszakadtáig ragaszkodni az autóhoz és meg lehet csinálni ezt a távot egy seggel csak kb. semmilyen ésszerű indok nincs, hogy minek. Ha nem akarsz megállni és leszarod magát az utazást is csak meglegyen akkor repülővel 2 óra sokkal ésszerűbb mint autóval szívni.
SG Note Pro P900
-
Zotya84
őstag
Crafter adott egy frappáns választ - amivel csak részben értek egyet. De ha már Berlin. Most még lehetett volna egy éjszakai vonattal is menni, és reggel kipihenten érkezni.
Én egyébként úgy gondolom, hogy kétféle utazás létezik: amikor céllal utazok, ekkor a gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb megoldást választom; vagy amikor az utazás a cél - de számomra ez utóbbi elég ritka.
Voltam vonattal Prágában. 19€-ba került az út. Kocsival időben ugyanennyi, még akkor is, ha beleszámítom azt a kb. 1 órát míg a Keletibe értem itthonról. De árban biztos, hogy rosszabbra jött volna ki, komfortba meg semmivel sem volt rosszabb így, hisz menet közben 120-nál ritkán megyek ki WC-re, ha vezetek, vagy az akkor még működő büfékocsiba...
S én voltam olyan elvetemült, hogy mikor még volt SkyEurope, még Splitbe is inkább mentem repülővel, mint kocsival, a komp Brač-ra meg ugyanannyi ideig tartott, mint kocsival. És a hazaúton egybusz-egymetró-egyvonat is olcsóbb volt, mintha értünk jön valaki, vagy otthagyom Ferihegyen 10 napra a kocsit. (Ugye nem csak üzemanyagköltség létezik...)
De igen, Németországba, Londonba, már nem megyek kocsival, mert a repülő adott esetben gyorsabb és olcsóbb is, mint szgk-val.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
-
BiP
nagyúr
válasz buvartacsko #29 üzenetére
Ilyen alapon hardver/mobiltesztek/IFA beszámolók is vannak mindig a neten/youtube-on, minek olvassam akkor a Ph-t?
Azért mert az itteni tapasztalatokra vagyunk kíváncsiak.Meg különben is. Miért kell nekiesni min. 3-an? Bocháék beírják, hogy lesz/nem lesz erről infó, mert belefér/nem része a blognak. Pont. Csak leírta, hogy szeretne erről is olvasni, szeirntem nem volt egy elrugaszkodott igény. Főleg, hogy biztosan a szponzornak sem lenne ellenére 2 plusz bekezdés a kocsiról.
Én is szívesen olvastam volna pár extra mondtatot, de vettük az adást, itt ez földön túli igény, megyünk máshova olvasni a kocsiról. (amúgy már túl vagyok rajta)[ Szerkesztve ]
-
babosmiki
addikt
Ja akkor félre értettelek! Te honnan tudod, talán az a címe a blognak?? Ahogy a részletes töltés mizéria is érdektelen sokak számára vagy sokaknak érdekes is lehet akár, úgy talán az autó is..Miért én mikről beszéltem? Max kértem, hogy szóljanak pár szót a golfról amit meg is fognak tenni a végén...
#29: tudom, tudom hidd el olvastam is és néztem is. Te sem érted, én csak kértem, hogy pár szót szóljanak a kocsiról is. De nehéz ezt megérteni.. Nem tesztet kértem, csak pár szót, véleményt..
[ Szerkesztve ]
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
ChoppR
tag
Őszintén mondom, mióta követem ezt a blogot, teljesen elment a kedvem az e-autótól. Majd talán 5 év múlva érdemes lesz beruházni rá, de ettől a töltővadászattól nekem hamar eldurranna az agyam. Jelenleg inkább szavazok egy hibridre, mondjuk egy használt Amperára.
iPhone 13 Pro Max, Apple Watch 7, Airpods Pro
-
7Heads Drago
veterán
Engem is érdekelne hogy milyen az autó összességében. És mivel van már fent pár autónak a tesztje, gondolom ez is megoldható. Köszönöm
Én egyenlőre csak hibriddel mernék indulni.
Grat az ötlethez hogy így jussatok ki.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
babosmiki
addikt
válasz 7Heads Drago #33 üzenetére
De hát ez nem egy autós portál, hogyan gondolod?
[ Szerkesztve ]
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
petymeg
addikt
Van hová fejlődni még, hogy a belsőégésű motorok valós alternatívája legyen. Jelenleg max. városi használatra jók.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
veterán
Szerintem egy tech portálon teljesen hasznos egy ilyen cikk, mert így legalább mindenki tisztában lehet azzal, hogy a közeljövőben az ilyen e-autók nem jelentenek alternatívát egy rendes belsőégésű motorral szerelt autóval szemben
Teszkóba elszaladni, meg Pesten a munkahely előtt ingyen parkolni, erre jók. De teljesen alkalmatlanok az ilyen járművek arra, hogy két gyerekkel tengerparti nyaralásra menj.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
fordfairlane
veterán
válasz Donki Hóte #37 üzenetére
Teszkóba elszaladni, meg Pesten a munkahely előtt ingyen parkolni, erre jók. De teljesen alkalmatlanok az ilyen járművek arra, hogy két gyerekkel autós nyaralásra elmenj.
Arra viszont drága, ha pedig hozzászámítjuk azt, hogy időnként előfordulhat az, hogy városon kívülre kell merészkedni, és akkor vagy bérelni/kölcsönkérni kell egy másik autót, vagy egy második autót fenntartani ilyen célokra, akkor az egész eléggé belecsúszik a luxuskategóriába. Aki nem tudja hová tenni a pénzét, az tegye nyugodtan, de ez továbbra is csak játékszer ebben a formában. A gazdagok játéka. Eljátszhatják, hogy mennyire szuperzöldek, mennyire a szívükön viselik a bolygó sorsát.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
oliblood88
csendes tag
Kar csodat varni a toltohalozattol. 240km-es hatotavval Budapesten elve is nehezen ersz el Keszthelyre, Miskolcra, Debrecenbe. Ha pedig egy 2-2,5 oras balatoni uthoz is hozzajon egy 30-40 perces "gyors" toltes az azert igen szamottevo. Illetve a palyan se mehetsz a tobbi auto ritmusaban 130-al, hanem 110-el kell bohockodni buszok-kamionok kozott.
Mai elektromos autok varosi hasznalatra valok. El lehet veluk menni turazni kalanbol, de a csaladdal azert senki nem indul neki. Gyorstoltes se mindig gyors. Ha eppen aktivan hasznaltad az autot (palyaztal), akkor az aksi melegebb es igy az elektronika lassabban engedi tolteni. Egyebkent is gyorsan le tudja rontani az aksi allapotat a folyamatos magas hasznalat-gyorstoltes paros.
Benzinkutakon itthon addig nem lesz elektromos tolto amig a torvenyi szabalyozas nem valtozik es. Jelenleg nem kerhetnek erte penzt. -
7Heads Drago
veterán
válasz buvartacsko #29 üzenetére
Volt már hasonló. Olvasd végig. Mivel nem csak az elektronikáról van szó.
[link]Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
oliblood88
csendes tag
válasz fordfairlane #38 üzenetére
Eleg sok csaladban van ket auto. Masodik autonak elektromos idealas lehet ha meg tudjak fizetni.
-
fordfairlane
veterán
válasz oliblood88 #41 üzenetére
Én akkor se venné ilyet, ha meg tudnám fizetni.
x gon' give it to ya
-
Sebhelyes
senior tag
-
kchris78
veterán
Most hogy mennyi e auto van lehet ingyenesen tolteni. De ha tobb auto lenne kozel sem lehetne ennyire bohockodni a toltessel: hogy lehetne ingyenes, soksokezer autot tolteni azert koltseg az aramszolgaltatonak... azert az aram nem annyira olcso es ha belegondolunk mennyi kWh fogy egy toltessel azert osszehasonlitva az egy teljes csaladi haz heti-2 heti fogyasztasa... Igaza van Handrasnak hogy inkabb kernenek el valami penzt mindenhol a toltesert - ami meg mindig TOREDEKE a benzinfogyasztasnak, de legalabb kiepulne a toltohalozat a benzinkutakon... Masreszt meg sok ember szerintem ha penzes lesz a toltes meg lesz sertodve hogy dehat o kifizette a draga autot es az neki JAR.
Kivancsi lennek egy szamolasra hogy ha azt a megtett tavolsagot amit az autok nap mint nap megtesznek annak akar csak a toredeket elektromossagban igenyelnenk nem pedig elegetve vajon birnak e az eromuvek? Ejszakara mindenki raakasztana az autojat a toltore, szerintem nem lenne olyan hogy "ejszakai" aram...
[ Szerkesztve ]
-
Matada2.3
veterán
Imádjuk olvasni ezt a cikksorozatot a barátnőmmel. Én úgy vagyok ezzel az elektromos autó témával, hogy nem érdekelne a szenvedés a töltő centrikus utazástervezés, szerintem bőven megéri a fáradalmat ez az autó. Az akkumulátor kérdésről pedig úgy gondolkodom, hogy 98%-ban újrahasznosítható ez a része a járműnek, és mivel kevesebb karbantartási munka van, ezért 6-7 év után egy csere is belefér az árba.
Finn the human
-
lexter00
őstag
11 493 500FT!!!
Egyszerűen nincs normális érv mellette hogy valaki ezt megvegye. -
#63534592
törölt tag
megolvadt a csoki?????
Nincs klima???Vagy hűthető rekesz?
[ Szerkesztve ]
-
kchris78
veterán
válasz Matada2.3 #45 üzenetére
igen. en is szamolgatom hogy baromi sokat lehet sporolni... Foleg annak aki sokat megy de motorolajat meg sok mindent megtett km-tol fuggetlenul erdemes 1-2 evente cserelni. Erdekes belegondolni hogy egy ilyen autonal a szerviz ugy megy hogy: "akkor majd 2 ev mulva hozza be egy fekolajcserere". Futomuvon kivul nincs igazan nagyon mas dolog ami rendszeres karbantartast igenyelne... karosszeria... gumik.. levegoszuro, klima.
-
kchris78
veterán
-
#63534592
törölt tag
ha a suzuki swifgbe van akkor elvárható a golfba is.Amúgy én mindig klimázom sose vettem észre hogy nem hűt a klima eléggé hisz ez a feladata a klimának,hogy elviselhető hőmérséklet legyen az autóban
szerk: azért kiváncsi vagyok ezekkel az elektromos autókkal igaziból mennyit lehet sporólni,mert ha tönkre mennek az akkuk,a cellákat nem 1-2 forint cserélni.A hatótáv meg számomra nevetséges
[ Szerkesztve ]
-
kchris78
veterán
válasz #63534592 #50 üzenetére
lehet. kerdes milyen idoben, ki mennyire hut... egy jo mostani kanikulaban klimazni napsutotte autoban azert eleg necces: a napsutest elnyeli az amit sut es ezt kell ellensulyozni. bornel ez necces mert a napsutest melyebbre hat es melegit mint a levego ami csak a felszint huti. Ezert mondjak hogy egeszsegtelen kanikulaban jo huvos ido legyen, hoerzetre is, ahhoz sotetitett ablakok kellenek, es hutott ulesek hogy hatulrol se izzadjon be az ember.
Az akksikra 8 ev garit adnak es cellankent lehet oket cserelni. A tesla meresi eredmenyei alapjan tobbszazezer km utan is maximum par %-ot romlott a kapacitasuk ami egyelore megnyugtatoan hat.. Mivel toredeke a tankolasnak a toltes a tankolas meg nagysagrendileg 10e km-enkent 200 rugo... Plusz nem kell kolteni kettostomegu lendkerekre (mar benzinesbe is raknak), nem kell kolteni kuplungra legtomegmerore, vizhutore, fektarcsa is sokkal lassabban kopik, csak egy par alkatresz sajat emlekembol amire kolteni kellett es e autonal nincs.. Hatotav nevetseges de az emberek 90%-anak nem, vagy csak ritkan van ekkora tavra szukseg.
Sajnos nekem sem jo megoldas mert az evi 15ekmnek a 90%-at videkre - kulfoldre teszem meg. Pl agglomeraciobol bejarni tokeletes lenne es ha dugo is lenne legalabb nem a rakkelto-kormozo dizelek lennenek az utakon. De az ara nagyon sok. Foleg hogy igazabol hasznalt piaca meg nincs es az akksi miatt necces. Persze egy "jo" dizel hasznalt auto is tud kellemetlen meglepetessel szolgalni ami tobbszazezer forint...[ Szerkesztve ]
-
tdhenry
tag
válasz oliblood88 #39 üzenetére
Képzeld el én Győrből miskolcra is 120-al megyek. Kicsit kényszerből, de nekem pl megfelelne egy ilyen autó, ha kibírna 400km-t stabilan. Egy Ampera pl nekem tökéletes lenne.
-
Szabcsizz
őstag
válasz #63534592 #50 üzenetére
Nem kis garanciát vállalnak a gyártók az akksikra, és ezek nem olyanok mint a telefon akkumulátorai. Ezek nem kezdenek el x idő(inkább töltés) után romlani. Legalábbis ezt állítják. A BMW 5 év garit ad, de én nekem úgy rémlik, hogy van olyan gyártó aki örög garanaciát vállal az energiaforrásra.
A tévedés jogát fenntartom![ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz Szabcsizz #53 üzenetére
Szerintem ezek is ugyanolyan litium akksik mint a telefonban. Csak ott naponta töltöd itt meg (jó esetben) nem.
És persze számít az akksi minősége is, laptopoknál láttam már sok olyat, hogy ócska tesco gazdaságos laptop akksija már 1 évesen annyit sem bírt hogy bebootoljon a gép, a jó minőségü dell laposomban meg még 7 év után is van benne 30-40 perc szufla.
Ez mondjuk később még okozhat gondot, mert ha megjelennek majd az olcsóbb e-autók, simán el tudom képzelni hogy az akksi minőségén fognak spórolni
-
Szabcsizz
őstag
válasz #82729984 #58 üzenetére
Még ha ugyanolyan akksik is, szerintem elég sokat nyom a latba, hogy ennyi garanciát vállal rá a gyártók többsége. Véleményem szerint nagyon jó irány az elektromos autók terjesztése, csak még kicsit türelemmel kell lenni. A Tesla nemrég dobott piacra egy megfizethető autót, asszem tíz millió környékén van. Ezt természetesen nem magyar pénztárcával kell mérni. Számomra ez is egy pozitívum, jel arra hogy jobban el fognak terjedni ezek a járművek.
-
macilaci78
nagyúr
Én az eUP-ot hajton néha a greengo-n keresztül. Városban szaladgálósnak tökéletes autó szerintem, kicsi, 60 km/h-ig minden másnál jobban gyorsul és elég sok töltőállomás van. Csak kb 100 km a hatótávja, de ez városban elég.
Az eGolf katalógusadata 300 km, szüleim 250 km-re laknak, nagyon csücskös, nem szívesen vállalnám be egy esetleges dugó miatt. Egy külföldi nyaralásra elutazni vele meg egyszerűen alkalmatlan.
Kb 65 km/h átlagsebességet mentetek vele, nevetséges, ilyen távolságokon autópályával szoktam számolni 100 km/h átlagsebességgel, ami pihenőkkel, megállókkal (tankolás, WC, kaja) össze szokott jönni. Országúton 75-80 km/h a tervezhető átlagsebesség a sebességhatárok betartásával. Ehhez a 65 km/h átlagsebesség karcsú.
A szememben az elektromos autó inkább olyan második/harmadik autó egyelőre.
Nincs valami tapasztalat az elektromos autó fenntartási költségeivel a hagyományos robbanómotorosokhoz képest. Mert oké, hogy se kettős tömegű lendkerék, se motorolaj, se semmi, de ebben is van hajtáslánc, elektronika, öregedő alkatrészek, szervizperiódusok. Mert most csak azt látjuk, hogy k. drága maga az autó, sok helyen ingyen tölthető, otthon is fillérekért, de mondjuk 10 év, vagy 200k km alatt milyen költségeket produkál egy elektromos, egy hibrid, egy benzines és egy dízel. Autó új ára, szervizköltségek ajánlott periódusok szerint, kopó alkatrészek cseréje és mellé még mondjuk desszertnek egy-két jellemző meghibásodás javítása.
Nehogy úgy járjunk, mint ahogy pár éve a ledlámpákkal, hogy a várható élettartam alatt megspórolt elektromos fogyasztást az egység árában előre fizettük ki...kcsa: Budapest-Hannover egy VW Transporter T5 1.9 TDI-vel 1 tankolással megvan. Ezzel pályázva kb 6-8 tankolás, az 3-4 óra töltési idő + amíg a gyors töltőig eljutsz a pályáról.
Szabcsizz: akkor azt szedjék össze, hogy a környező országokban, vagy akár csak kis hazánkban hol vannak töltési pontok, milyen szabványok vannak. Nem kell külön cikk, elég egy összefoglaló például, vagy egy külön szaktopik erre.
otoaak: a szemlélet különbözik. Van, aki azért fizet, hogy X helyen minél több időt el tudjon tölteni, vagy egy adott feladatot minél rövidebb idő alatt lásson el, neki nem mindegy, hogy az odajutás mennyi időt jelent. Van, aki viszont magában az utazásban találja meg a számítását, akár feladata, akár kikapcsolódása.
ChoppR: egy gyors töltőt otthonra is telepíthetsz, VW mellé talán 250k-ért ad a gyártó, három fázis kell neki és kész. Persze, ehhez kell hely is, például egy garázs.
fordfairlane: A zöld rendszám adta ingyen parkolás miatt nem feltétlenül drága. Nem feltétlen a tisztán elektromos autóra gondolok itt, hanem arra, ami jogosult a zöld rendszámra. 500 Ft/óra parkolás, 8 órás munkaidő, az havi 80k parkolásra, nem jut mindenkinek céges parkoló, vagy lakcím a munkahelye közelében.
kchris78: 12,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztással zártunk, ez 40 Ft/kWh lakossági áron 516 Ft/100 km "tankolási költséget" jelent szemben egy takarékos 5 l/100 km fogyasztással. E fölé nem nagyon lehet emelni az utcai töltés árát, mert a használat intenzitása nagyon lecsökken. Ja, és otthon töltöm inkább vezérelt áramról.
Persze most még az elektromos autó inkább demó, mint széles körben elterjedt termék, így a közúti töltés, parkolás sok helyen ingyenes. Ez természetesen változni fog, ha elterjed.
Nekem inkább az fáj, hogy egy töltés 30-50 perc legalább, míg a töltőpisztollyal, fizetéssel együtt is max 10 perc.******: van ECO és ECO Plus üzemmód is. Az utóbbiban nem is engedi a klímát se használni, az ECO módban igen. Nem tudom, hogy a cikk csak pongyolán fogalmaz-e, vagy tényleg a direkt napsütésben olvadt meg.
otoaak: a repülőnek is megvannak a hátrányai: el kell jutni a repülőig, rendszerint nem is az uticél sétatávján belül száll le, rakás ellenőrzéssel eltöltött idő, a csomagok korlátozott, vagy drága mivolta.
Szabcsizz: van is arról a pénztárcabarát Tesláról videóblog. Oké, valutaváltás, áfa után máris drágább, az olcsóbb USA modellre EU-ban nincs garancia, a nagyobb hatótávolságot jelentő akku feláras, szóval a low budget Tesla kompromisszumot kér, a használható meg kb a duplája.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#82729984
törölt tag
válasz Szabcsizz #60 üzenetére
"Még ha ugyanolyan akksik is, szerintem elég sokat nyom a latba, hogy ennyi garanciát vállal rá a gyártók többsége"
Ez azért önmagában nem mérvadó. Egyelőre keveset adtak el belőlük, simán lehet hogy a gyártó bevállalja az akksicserét, mert belefér.
Gondolj csak bele, jelenleg az elektromos autók magukban is full veszteségesek (és a Tesla produkálja a leggigantikusabb veszteséget), minden eladott példányon bukik a gyártó, inkább a népszerüsítésen van a hangsúly.Meg aztán óvatosan a garanciával, mert például a nissan leafnél az úgy szól hogy csak akkor él, ha a megadott időn belül (5 v 8 év) 70% alá csökken az akksi kapacitása. Tehát egy 300 km hatótávú autónál 210 km-re csökkenhet a táv és még mindig nem garanciális.
Ezen felül a gyártó nem azt vállalja a garancián belül hogy kapsz egy új akkupakkot, hanem hogyha 70% alá csökken a kapacitás, akkor legalább 70%-ra visszahozzák (gondolom kicserélnek egy cellát).
Ami miatt elképzelhető hogy a 8. év után szabadesésbe kezd az akksi kapacitása.De ez majd idővel kiderül, egyelőre még kevés a tapasztalat a témában. Magam részéről nem attól tartok hogy a mai drága e-autók akksija bekakil, hanem attól hogy majd az olcsósítás jegyében ezen fognak spórolni (meg trükközni) a gyártók.
-
#82729984
törölt tag
válasz #82729984 #62 üzenetére
Egyébként itt egy jó cikk az egész e-autó témáról pénzügyi szempontból:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/11/21/most_mar_valoban_megeri_a_villanyauto/ -
csendes tag
Élvezettel olvasom a blogot illetve a hozzászólásokat műszaki ember lévén számomra nagyon érdekes a téma, meg ez az elektromos autózás is érdekel, bár pusztán csak technikai szempontból.
Azzal mélységesen egyet értek, hogy családban ma maximum második autónak megfelelő. Nálunk pl tökéletes lenne, a párom kb napi 30-40 km-t megy munkahelyre, esetleg kitérő bevásárlás-fodrász-torna-stb, aztán betolat a garázsba. Ha közösen megyünk bárhova (nem beszélve az autós görög nyaralásról), akkor már a háromezres dízel sorhatost használjuk. De! Az ára az elektromos autónak még egyelőre az egekben. Mondjuk úgy, hogy úri huncutság. A gyártók sem hiszem, hogy nagyot kaszálnának a gyártáson, de ezen a piacon mindenkinek jelen kell lenni, továbbá így sokkal több használati tapasztalat jön össze, mintha pár prototípust hajtanának tesztpályákon bolondulásig, vagy legalábbis a megfelelő technológia kifejlesztéséig, ami igazi tömeg autóvá teheti majd egyszer az "e"-ket.
Az előző blogbejegyzés hozzászólásaiban intenzív eszmecsere alakult ki a dízel szennyezése kapcsán, sokan a dízelt használókat tették felelősé a légszennyezésért. Az tény, hogy a dízeles táborba tartozom, de igyekszem nem elfogult lenni, de azt be kell látnunk, hogy a légszennyezésért 30%-ban a közlekedés felelős csak! Szerintem ráadásul ennek maximum a fele a személyautó. De melyik az a vezetés, amelyik közúti fuvarozás, vagy a közösségi közlekedés mérvadó korlátozásával tenne alá a saját gazdaságának. A megújulók kis aránya miatt (meg az akku kérdés persze) egyelőre az elektromos hajtású járművek is nagymértékben hozzájárulnak a globális szennyezéshez, az egyetlen előnyük, hogy ezt nem a körúton az orrod alatt teszik, hanem ők pontszennyezők, megpedig az erőművek helyén. Az Opel nyugdíjas főmérnökének számítása szerint (már nem emlékszem hol olvastam), az elektromos autó környezeti terhelése a teljes életciklust tekintve egyelőre nagyobb, mint a modern belsőégésű társaiké, és még Ausztriában is csak a közelében van, ahol a megújulók aránya a legnagyobb az energia mixben, legalábbis a vizsgált országok közül. Persze mint minden állítást, ezt is lehet cáfolni, vagy megerősíteni.
Visszatérve a légszennyezésre, úgy gondolom, hogy a téli időszakban a vegyes tüzelés tehető felelősé a szmogért. Pilis környékén sok ismerősöm lakik, soha nem értettem, hogy telente amikor kimentem hozzájuk, miért jött rám a köhögés. Aztán a levegő munkacsoport egyik cikke nyomán rájöttem, hogy amíg a vegyes kazánban az olcsón innen onnan (jobb esetben) megvásárolt fán felül még a szakadt gumicsizmát is elégetik a gáz használata helyett, addig nagy változás nem várható, akárhány autót is tiltanak ki napokra a forgalomból a magas légszennyezettségű időszakokban. Annak az ellenőrzése, hogy ki mivel fűt nyilván bonyolultabb, mint az autóipart, ezen keresztül végül is a felhasználókat sanyargatni mindenféle politikailag kifizetődő szabályozás megalkotásával. -
addikt
"Az Opel nyugdíjas főmérnökének számítása szerint (már nem emlékszem hol olvastam), az elektromos autó környezeti terhelése a teljes életciklust tekintve egyelőre nagyobb, mint a modern belsőégésű társaiké,"
[link]
Ez nyilván attól függ, hogy hogyan állítják elő az áramot. Már most jelentős javulás látható, ahogy adott területen nő a megújulók aránya. A elektromos autó az egyetlen, ami idővel egyre környezetkímélőbb lesz. -
axioma
veterán
Nekem nagyon tetszik, hogy e-autos proba is egyuttal az ut.
Van bo egy eve egy 16 eves priusunk, es azt az erzest, amikor a piros lampanal meg - persze az csak kisebb tavokon - leallt motorral, szep csendben all vagy gurul... nekem szamit. A masodik autonk (az enyem) boven jo lenne elektromosnak, nem megyek sose messzire vele, es imadnam vezetni. Irigylek minden zold rendszamot. De ertelemszeruen ha naponta jarnek vele se erne meg maga a beruhazas, keves a km is (es nem is Bp. parkolas). Pedig a cegnel epp van tolto is... Viszont nincs ennyi penzunk me'g hobbibol se arra, hogy autoban alljon, sot inkabb rohamosan amortizalodjon. Raadasul sajnos a gyartok a nagy hatotavval reklamoznak es mivel premium kategoria, nem keszul kis tavolsagra picike meretu elektromos auto (marmint kozuti kozlekedesre, a golfautokat hagyjuk, az mar masik veglet).
Ennek ellenere drukkolok nekik. Ha most van aki megveszi az elektromost, talan 6 ev mulva mi meg tudjuk azt hasznaltan venni. Jo, a csereakkuk ara nem mindegy...
Egyre viszont szeretnem felhivni a figyelmet az aram es a megujulok ara'nya'val kapcsolatban. Az e-autok es a haztetokre szerelt napelemek nagyon meg lennek lepodve, ha semmiylen (teruleti) korrelacioban nem lennenek. Innentol kezdve a halozati dij, veszteseg, stb. nulla vagy kozeli (ha este tolti a nappal gyujtottbol, akkor is a nappali a kornyeken hasznosul es nem Paksrol stb. jon). -
cinemazealot
addikt
"Olcsó"(bb) a néhány éve (2009) megjelent, eltűnt, majd később (2013) ráncfelvarva újra felbukkant Reva. Ugyan nem személyautó, hanem négykerekű motorkerékpár, és csak 100 km körüli a hatótávolsága, de az ára -- még ha alacsonyabb is -- továbbra is a horror kategória.
Itthon eddig egyszer láttam ilyet közúti forgalomban, 2011 környékén az Árpád-hídon áthaladva.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #68 üzenetére
Gyerekeket (2db) nehez vele vinni, bar teny, kozben lassan kinottek belole, hogy napi szinten kelljen szallitmanyozni.
Amugy neztem en a reva-t, anno is meg kesobb is, de nincs belole szerintem irrealis aron se megszerezheto peldany. -
axioma
veterán
Bocs, de mobilrol voltam, erre irtam hogy otthon geprol, marmint irok, rendesebben.
Ugy kezdodott, hogy a ferjem dugos idoben ingazik (tomegkozi nemigen alternativa az utvonalan), sokszor egy orat pofogott 25km-en, volt ehhez egy szakadt ezres swiftunk "nagy" autonak, ami mar addigra 7-8 liter korul fogyasztott. Meg ne'mi penzmag cserere, ahhoz kepest minosegre, tobb te'rre, es dizelt elvi okokbol kizarva. Az ingazas, allasban alapjarat miatt ajanlotta autokhoz erto ismerosunk a priust, a penzkeret miatt az 1-est. Vegul tavaly majusban vettuk meg, esztetikailag "kop-pecs-ford" allapotban (hm, ezt a fiatalok tudjak vajon, mi?), es egy olyan eladotol, partiz km-re tolunk, aki maga szerelgette az akkut, es adott fel ev akkucsere-garit. Igy volt 890e. Novemberig ha jol remlik, 3 csere tortent, asszisztaltunk es akar csinalhattuk volna, de nem akartuk. Utana nala nem volt mar maradek cella mire legkozelebb kellett, egy szerelonel csereltettunk, egy cella az 15e/db, munka 20e, ezert TMK-ztunk (mindig 1 hibara 2 csere). A masodik cserenel jutottunk oda, hogy lehetett volna teljes prius2 akkupakkot beletenni (1-ben 38 van, 2-ben talan 26, de mar hozzank se full 1-es akkukkal kerult, ja mert az kb. beszerezhetetlen de 99.99%-ban stimmel a 2-ese is, par mm egyik elferos iranyban a kulonbseg), de akkor nem volt neki eleg. Igy iden majus vegen a harmadiknal megleptuk, egyben 200e kornyeken (azert is kellett, mert minden szereles mechanikailag gyengitette a visszarakottakat, a gariban egyszer le is tort a tocsavar egy jo akkurol, szerencsere azt is cserelte). Ossze tudod adni, nem keves ossz beruhazas, de ha azt nezed, a kov. prius az 1M felett indult volna, es kevesebb akku-tamogatassal. Most viszont van 1 ev garink a csereltekre (ezek se ujak, de kb. ujabb 4-5 evet kapott az auto).
Masik oldal: fogyasztas. Az elso evben, az akkucserek kozott (ott azert mindig van olyan idoszak, amikor romlik a rasegites, no a fogyasztas), az auto sajat maga altal (vasarlaskor nullazott) osszegzese szerint 6.1literes fogyasztas jott ki. Ebben azert benne van az is, hogy ki hogy vezeti. A ferjem inkabb "feszesen", bar ha epp kesesben vagyunk iskolaba akkor vittem en is jobban kihasznalva a reseket, tobb erosebb gyorsitas-fekezes, rosszabb a fogyasztas. Ha nem nagy forgalomban es raerosen megyek, a reggeli indulasi szakasz utan (az mindig magas, nem kapcsolja le amig fel nem melegszik a motor, 5 perces atlagokat mutat ki abbol az elso) siman lehet fixen 5 alatt menni egy agglo-majdnembelvaros utat oda-vissza (pl. lassitas a visszatermelesi tartomanyban). Miota megvolt a nagy csere, eloszor beallt atlagos hasznalatnal 5.6-ra, majd jottek a nyari utazasok, tobb mint masfelezer 130-as palyazassal, most 6ezer km atlaga ezzel 5.8 lett. A legolcsobban a 70-100 kozti tempot viszi, persze egyenletesen.
Vezetesileg specialitasa a fokozatmentes(!) valto. Azt nem tudod iranyitani, hogy melyik motor menjen, o kapcsolgatja. De van amit ki lehet tapasztalni (pl. lepesben gurulasrol 50-re csak elektromosan, ha epp tele volt es a forgalom nem koveteli a dinamikusabb gyorsitast, mert akkor ratolja a benzinmotort is). Kijelzoje van rola (par mp kesleltetessel, vagy hajtasallapot vagy fogyasztas az 5 percekrol visszatermelesi jelolokkel es pillanatnyival, igaz ott felereszt a 0 sebesseggel osztast max. fogy.-nak mutatva). Kicsit fura a hangja, amig meg nem szokod mindig ugy hangzik mikor jobban rakapcsol, mintha "elporogne". Az elozo tulaj szerelt be tempomat kit-et, csak aktualisat fixalhatsz, de az is jol tud jonni hosszabb szakaszon. Araszolasnal (40 alatt) viszont pont nem mukodik... Persze kb. 10% a kijelzo es a gps szerinti sebesseg kulonbsege.
Mint auto, azert figyelembe kell venni, hogy 2001-ben azert ez a felso kategoria volt. Jo, a klima valahol ereszt (de ugy tunik, nem egyszeruen javithatoan), meg a kulcskivetellel nem huzza fel az ablakokat ezt nyaron minden masodik megallasnal elrontjuk... De ennel tobb bajunk ne legyen. Tolatoradart mi raktunk bele, csomagter viszonylagos de a suzukihoz kepest nagynak tunik, es a mereten kivul (en a kicsi autokat hasznalom, kispokkal kezdtem, most suzuki alto) en egyebkent szeretem technikailag is vezetni, meg pluszban a "zold" erzes.
Ha van valami ami kulon erdekelne, kerdezz nyugodtan. -
axioma
veterán
En 44, egy regi kabaretrefaban volt, amikor leadta a telikabatot a zaciba, igy roviditettek: kopott, pecsetes, forditott (marmint kiforditott, de nem tudom mit forditottak ki talan csak a belest az elhasznalodas utan).
Mivel gyerekkorombol valo, elofordulhat, hogy a forditott esetleg nem is az volt, hanem foltozott? Nem tudom.
Mind1, az autora visszaterve, volt a lokhariton vegigkarcolas sot talan az oldalan se mindet mi tettuk ra (szuk, befordulos garazs), a hatso ulesen sok evvel korabbi cigi utotte lyuk de semmi bagoszag, a kormany is hat olyan mint egy 15 eves auton, kopott. Nem dzsuvas, de nem is tip-top.[ Szerkesztve ]