Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kchris78

    veterán

    válasz #63534592 #50 üzenetére

    lehet. kerdes milyen idoben, ki mennyire hut... egy jo mostani kanikulaban klimazni napsutotte autoban azert eleg necces: a napsutest elnyeli az amit sut es ezt kell ellensulyozni. bornel ez necces mert a napsutest melyebbre hat es melegit mint a levego ami csak a felszint huti. Ezert mondjak hogy egeszsegtelen kanikulaban jo huvos ido legyen, hoerzetre is, ahhoz sotetitett ablakok kellenek, es hutott ulesek hogy hatulrol se izzadjon be az ember.

    Az akksikra 8 ev garit adnak es cellankent lehet oket cserelni. A tesla meresi eredmenyei alapjan tobbszazezer km utan is maximum par %-ot romlott a kapacitasuk ami egyelore megnyugtatoan hat.. Mivel toredeke a tankolasnak a toltes a tankolas meg nagysagrendileg 10e km-enkent 200 rugo... Plusz nem kell kolteni kettostomegu lendkerekre (mar benzinesbe is raknak), nem kell kolteni kuplungra legtomegmerore, vizhutore, fektarcsa is sokkal lassabban kopik, csak egy par alkatresz sajat emlekembol amire kolteni kellett es e autonal nincs.. Hatotav nevetseges de az emberek 90%-anak nem, vagy csak ritkan van ekkora tavra szukseg.
    Sajnos nekem sem jo megoldas mert az evi 15ekmnek a 90%-at videkre - kulfoldre teszem meg. Pl agglomeraciobol bejarni tokeletes lenne es ha dugo is lenne legalabb nem a rakkelto-kormozo dizelek lennenek az utakon. De az ara nagyon sok. Foleg hogy igazabol hasznalt piaca meg nincs es az akksi miatt necces. Persze egy "jo" dizel hasznalt auto is tud kellemetlen meglepetessel szolgalni ami tobbszazezer forint...

    [ Szerkesztve ]

  • tdhenry

    tag

    válasz oliblood88 #39 üzenetére

    Képzeld el én Győrből miskolcra is 120-al megyek. Kicsit kényszerből, de nekem pl megfelelne egy ilyen autó, ha kibírna 400km-t stabilan. Egy Ampera pl nekem tökéletes lenne.

  • Szabcsizz

    őstag

    válasz #63534592 #50 üzenetére

    Nem kis garanciát vállalnak a gyártók az akksikra, és ezek nem olyanok mint a telefon akkumulátorai. Ezek nem kezdenek el x idő(inkább töltés) után romlani. Legalábbis ezt állítják. A BMW 5 év garit ad, de én nekem úgy rémlik, hogy van olyan gyártó aki örög garanaciát vállal az energiaforrásra.
    A tévedés jogát fenntartom!

    [ Szerkesztve ]

  • joey04

    titán

    válasz babosmiki #31 üzenetére

    Jó akkor hisztizzél.

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • otoaak

    tag

    válasz Crafter32 #27 üzenetére

    Ja bocs nem tudtam, hogy Berlin tengerpart. Mint írtam ha sietni kell inkább repülő de szövegértés látom nálad nem divat fölösleges erőlködni.

    SG Note Pro P900

  • babosmiki

    addikt

    válasz joey04 #54 üzenetére

    :U :(

    #55: :F

    [ Szerkesztve ]

    "Galaxy Z Fold5" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Szabcsizz #53 üzenetére

    Szerintem ezek is ugyanolyan litium akksik mint a telefonban. Csak ott naponta töltöd itt meg (jó esetben) nem.

    És persze számít az akksi minősége is, laptopoknál láttam már sok olyat, hogy ócska tesco gazdaságos laptop akksija már 1 évesen annyit sem bírt hogy bebootoljon a gép, a jó minőségü dell laposomban meg még 7 év után is van benne 30-40 perc szufla.

    Ez mondjuk később még okozhat gondot, mert ha megjelennek majd az olcsóbb e-autók, simán el tudom képzelni hogy az akksi minőségén fognak spórolni

  • babosmiki

    addikt

    válasz #82729984 #58 üzenetére

    Na igen, ez még sarkalatos pont lesz a jövőben...

    "Galaxy Z Fold5" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

  • Szabcsizz

    őstag

    válasz #82729984 #58 üzenetére

    Még ha ugyanolyan akksik is, szerintem elég sokat nyom a latba, hogy ennyi garanciát vállal rá a gyártók többsége. Véleményem szerint nagyon jó irány az elektromos autók terjesztése, csak még kicsit türelemmel kell lenni. A Tesla nemrég dobott piacra egy megfizethető autót, asszem tíz millió környékén van. Ezt természetesen nem magyar pénztárcával kell mérni. Számomra ez is egy pozitívum, jel arra hogy jobban el fognak terjedni ezek a járművek.

  • macilaci78

    nagyúr

    Én az eUP-ot hajton néha a greengo-n keresztül. Városban szaladgálósnak tökéletes autó szerintem, kicsi, 60 km/h-ig minden másnál jobban gyorsul és elég sok töltőállomás van. Csak kb 100 km a hatótávja, de ez városban elég.

    Az eGolf katalógusadata 300 km, szüleim 250 km-re laknak, nagyon csücskös, nem szívesen vállalnám be egy esetleges dugó miatt. Egy külföldi nyaralásra elutazni vele meg egyszerűen alkalmatlan.

    Kb 65 km/h átlagsebességet mentetek vele, nevetséges, ilyen távolságokon autópályával szoktam számolni 100 km/h átlagsebességgel, ami pihenőkkel, megállókkal (tankolás, WC, kaja) össze szokott jönni. Országúton 75-80 km/h a tervezhető átlagsebesség a sebességhatárok betartásával. Ehhez a 65 km/h átlagsebesség karcsú.

    A szememben az elektromos autó inkább olyan második/harmadik autó egyelőre.

    Nincs valami tapasztalat az elektromos autó fenntartási költségeivel a hagyományos robbanómotorosokhoz képest. Mert oké, hogy se kettős tömegű lendkerék, se motorolaj, se semmi, de ebben is van hajtáslánc, elektronika, öregedő alkatrészek, szervizperiódusok. Mert most csak azt látjuk, hogy k. drága maga az autó, sok helyen ingyen tölthető, otthon is fillérekért, de mondjuk 10 év, vagy 200k km alatt milyen költségeket produkál egy elektromos, egy hibrid, egy benzines és egy dízel. Autó új ára, szervizköltségek ajánlott periódusok szerint, kopó alkatrészek cseréje és mellé még mondjuk desszertnek egy-két jellemző meghibásodás javítása.
    Nehogy úgy járjunk, mint ahogy pár éve a ledlámpákkal, hogy a várható élettartam alatt megspórolt elektromos fogyasztást az egység árában előre fizettük ki...

    kcsa: Budapest-Hannover egy VW Transporter T5 1.9 TDI-vel 1 tankolással megvan. Ezzel pályázva kb 6-8 tankolás, az 3-4 óra töltési idő + amíg a gyors töltőig eljutsz a pályáról.

    Szabcsizz: akkor azt szedjék össze, hogy a környező országokban, vagy akár csak kis hazánkban hol vannak töltési pontok, milyen szabványok vannak. Nem kell külön cikk, elég egy összefoglaló például, vagy egy külön szaktopik erre.

    otoaak: a szemlélet különbözik. Van, aki azért fizet, hogy X helyen minél több időt el tudjon tölteni, vagy egy adott feladatot minél rövidebb idő alatt lásson el, neki nem mindegy, hogy az odajutás mennyi időt jelent. Van, aki viszont magában az utazásban találja meg a számítását, akár feladata, akár kikapcsolódása.

    ChoppR: egy gyors töltőt otthonra is telepíthetsz, VW mellé talán 250k-ért ad a gyártó, három fázis kell neki és kész. Persze, ehhez kell hely is, például egy garázs.

    fordfairlane: A zöld rendszám adta ingyen parkolás miatt nem feltétlenül drága. Nem feltétlen a tisztán elektromos autóra gondolok itt, hanem arra, ami jogosult a zöld rendszámra. 500 Ft/óra parkolás, 8 órás munkaidő, az havi 80k parkolásra, nem jut mindenkinek céges parkoló, vagy lakcím a munkahelye közelében.

    kchris78: 12,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztással zártunk, ez 40 Ft/kWh lakossági áron 516 Ft/100 km "tankolási költséget" jelent szemben egy takarékos 5 l/100 km fogyasztással. E fölé nem nagyon lehet emelni az utcai töltés árát, mert a használat intenzitása nagyon lecsökken. Ja, és otthon töltöm inkább vezérelt áramról. :K
    Persze most még az elektromos autó inkább demó, mint széles körben elterjedt termék, így a közúti töltés, parkolás sok helyen ingyenes. Ez természetesen változni fog, ha elterjed.
    Nekem inkább az fáj, hogy egy töltés 30-50 perc legalább, míg a töltőpisztollyal, fizetéssel együtt is max 10 perc.

    ******: van ECO és ECO Plus üzemmód is. Az utóbbiban nem is engedi a klímát se használni, az ECO módban igen. Nem tudom, hogy a cikk csak pongyolán fogalmaz-e, vagy tényleg a direkt napsütésben olvadt meg.

    otoaak: a repülőnek is megvannak a hátrányai: el kell jutni a repülőig, rendszerint nem is az uticél sétatávján belül száll le, rakás ellenőrzéssel eltöltött idő, a csomagok korlátozott, vagy drága mivolta.

    Szabcsizz: van is arról a pénztárcabarát Tesláról videóblog. Oké, valutaváltás, áfa után máris drágább, az olcsóbb USA modellre EU-ban nincs garancia, a nagyobb hatótávolságot jelentő akku feláras, szóval a low budget Tesla kompromisszumot kér, a használható meg kb a duplája.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Szabcsizz #60 üzenetére

    "Még ha ugyanolyan akksik is, szerintem elég sokat nyom a latba, hogy ennyi garanciát vállal rá a gyártók többsége"

    Ez azért önmagában nem mérvadó. Egyelőre keveset adtak el belőlük, simán lehet hogy a gyártó bevállalja az akksicserét, mert belefér.
    Gondolj csak bele, jelenleg az elektromos autók magukban is full veszteségesek (és a Tesla produkálja a leggigantikusabb veszteséget), minden eladott példányon bukik a gyártó, inkább a népszerüsítésen van a hangsúly.

    Meg aztán óvatosan a garanciával, mert például a nissan leafnél az úgy szól hogy csak akkor él, ha a megadott időn belül (5 v 8 év) 70% alá csökken az akksi kapacitása. Tehát egy 300 km hatótávú autónál 210 km-re csökkenhet a táv és még mindig nem garanciális.
    Ezen felül a gyártó nem azt vállalja a garancián belül hogy kapsz egy új akkupakkot, hanem hogyha 70% alá csökken a kapacitás, akkor legalább 70%-ra visszahozzák (gondolom kicserélnek egy cellát).
    Ami miatt elképzelhető hogy a 8. év után szabadesésbe kezd az akksi kapacitása.

    De ez majd idővel kiderül, egyelőre még kevés a tapasztalat a témában. Magam részéről nem attól tartok hogy a mai drága e-autók akksija bekakil, hanem attól hogy majd az olcsósítás jegyében ezen fognak spórolni (meg trükközni) a gyártók.

  • Matada2.3

    veterán

    válasz kchris78 #48 üzenetére

    Motorikus szempontból úgy hallottam, hogy sokkal több hibalehetőség lehet a robbanómotoroknál és az a drágábbik javítás, de nem értek annyira hozzá.

    Finn the human

  • ConCord

    csendes tag

    Élvezettel olvasom a blogot illetve a hozzászólásokat műszaki ember lévén számomra nagyon érdekes a téma, meg ez az elektromos autózás is érdekel, bár pusztán csak technikai szempontból.
    Azzal mélységesen egyet értek, hogy családban ma maximum második autónak megfelelő. Nálunk pl tökéletes lenne, a párom kb napi 30-40 km-t megy munkahelyre, esetleg kitérő bevásárlás-fodrász-torna-stb, aztán betolat a garázsba. Ha közösen megyünk bárhova (nem beszélve az autós görög nyaralásról), akkor már a háromezres dízel sorhatost használjuk. De! Az ára az elektromos autónak még egyelőre az egekben. Mondjuk úgy, hogy úri huncutság. A gyártók sem hiszem, hogy nagyot kaszálnának a gyártáson, de ezen a piacon mindenkinek jelen kell lenni, továbbá így sokkal több használati tapasztalat jön össze, mintha pár prototípust hajtanának tesztpályákon bolondulásig, vagy legalábbis a megfelelő technológia kifejlesztéséig, ami igazi tömeg autóvá teheti majd egyszer az "e"-ket.
    Az előző blogbejegyzés hozzászólásaiban intenzív eszmecsere alakult ki a dízel szennyezése kapcsán, sokan a dízelt használókat tették felelősé a légszennyezésért. Az tény, hogy a dízeles táborba tartozom, de igyekszem nem elfogult lenni, de azt be kell látnunk, hogy a légszennyezésért 30%-ban a közlekedés felelős csak! Szerintem ráadásul ennek maximum a fele a személyautó. De melyik az a vezetés, amelyik közúti fuvarozás, vagy a közösségi közlekedés mérvadó korlátozásával tenne alá a saját gazdaságának. A megújulók kis aránya miatt (meg az akku kérdés persze) egyelőre az elektromos hajtású járművek is nagymértékben hozzájárulnak a globális szennyezéshez, az egyetlen előnyük, hogy ezt nem a körúton az orrod alatt teszik, hanem ők pontszennyezők, megpedig az erőművek helyén. Az Opel nyugdíjas főmérnökének számítása szerint (már nem emlékszem hol olvastam), az elektromos autó környezeti terhelése a teljes életciklust tekintve egyelőre nagyobb, mint a modern belsőégésű társaiké, és még Ausztriában is csak a közelében van, ahol a megújulók aránya a legnagyobb az energia mixben, legalábbis a vizsgált országok közül. Persze mint minden állítást, ezt is lehet cáfolni, vagy megerősíteni.
    Visszatérve a légszennyezésre, úgy gondolom, hogy a téli időszakban a vegyes tüzelés tehető felelősé a szmogért. Pilis környékén sok ismerősöm lakik, soha nem értettem, hogy telente amikor kimentem hozzájuk, miért jött rám a köhögés. Aztán a levegő munkacsoport egyik cikke nyomán rájöttem, hogy amíg a vegyes kazánban az olcsón innen onnan (jobb esetben) megvásárolt fán felül még a szakadt gumicsizmát is elégetik a gáz használata helyett, addig nagy változás nem várható, akárhány autót is tiltanak ki napokra a forgalomból a magas légszennyezettségű időszakokban. Annak az ellenőrzése, hogy ki mivel fűt nyilván bonyolultabb, mint az autóipart, ezen keresztül végül is a felhasználókat sanyargatni mindenféle politikailag kifizetődő szabályozás megalkotásával.

  • 0xmilan

    addikt

    válasz ConCord #65 üzenetére

    "Az Opel nyugdíjas főmérnökének számítása szerint (már nem emlékszem hol olvastam), az elektromos autó környezeti terhelése a teljes életciklust tekintve egyelőre nagyobb, mint a modern belsőégésű társaiké,"

    [link]
    Ez nyilván attól függ, hogy hogyan állítják elő az áramot. Már most jelentős javulás látható, ahogy adott területen nő a megújulók aránya. A elektromos autó az egyetlen, ami idővel egyre környezetkímélőbb lesz.

  • axioma

    veterán

    Nekem nagyon tetszik, hogy e-autos proba is egyuttal az ut.
    Van bo egy eve egy 16 eves priusunk, es azt az erzest, amikor a piros lampanal meg - persze az csak kisebb tavokon - leallt motorral, szep csendben all vagy gurul... nekem szamit. A masodik autonk (az enyem) boven jo lenne elektromosnak, nem megyek sose messzire vele, es imadnam vezetni. Irigylek minden zold rendszamot. De ertelemszeruen ha naponta jarnek vele se erne meg maga a beruhazas, keves a km is (es nem is Bp. parkolas). Pedig a cegnel epp van tolto is... Viszont nincs ennyi penzunk me'g hobbibol se arra, hogy autoban alljon, sot inkabb rohamosan amortizalodjon. Raadasul sajnos a gyartok a nagy hatotavval reklamoznak es mivel premium kategoria, nem keszul kis tavolsagra picike meretu elektromos auto (marmint kozuti kozlekedesre, a golfautokat hagyjuk, az mar masik veglet).
    Ennek ellenere drukkolok nekik. Ha most van aki megveszi az elektromost, talan 6 ev mulva mi meg tudjuk azt hasznaltan venni. Jo, a csereakkuk ara nem mindegy...
    Egyre viszont szeretnem felhivni a figyelmet az aram es a megujulok ara'nya'val kapcsolatban. Az e-autok es a haztetokre szerelt napelemek nagyon meg lennek lepodve, ha semmiylen (teruleti) korrelacioban nem lennenek. Innentol kezdve a halozati dij, veszteseg, stb. nulla vagy kozeli (ha este tolti a nappal gyujtottbol, akkor is a nappali a kornyeken hasznosul es nem Paksrol stb. jon).

  • cinemazealot

    addikt

    válasz axioma #67 üzenetére

    "Olcsó"(bb) a néhány éve (2009) megjelent, eltűnt, majd később (2013) ráncfelvarva újra felbukkant Reva. Ugyan nem személyautó, hanem négykerekű motorkerékpár, és csak 100 km körüli a hatótávolsága, de az ára -- még ha alacsonyabb is -- továbbra is a horror kategória. :N

    Itthon eddig egyszer láttam ilyet közúti forgalomban, 2011 környékén az Árpád-hídon áthaladva.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz cinemazealot #68 üzenetére

    Gyerekeket (2db) nehez vele vinni, bar teny, kozben lassan kinottek belole, hogy napi szinten kelljen szallitmanyozni.
    Amugy neztem en a reva-t, anno is meg kesobb is, de nincs belole szerintem irrealis aron se megszerezheto peldany.

  • tdhenry

    tag

    válasz axioma #69 üzenetére

    A priusodról mondanál pár szót? Érdekelne hogy teszi a dolgát ennyi év után, és hogy volt, van-e nagyobb baja. Remélem cáfolod a szokásos dolgokat... (akksicsere, drágán gyakran stb)

    [ Szerkesztve ]

  • 0xmilan

    addikt

    válasz tdhenry #70 üzenetére

    Bár nem prius, de érdekes lehet: egy teslás szállító cég most ért el 300k mérföldet egy model S-sel és ezalatt kb. $60k dollárt spóroltak üzemanyag- és szervizköltségeken. Nem kell aggódni a gyakori akksicsere miatt.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • 0xmilan

    addikt

    válasz 0xmilan #71 üzenetére

    "szerk:" a kommentek szerint 200k mérföld után 6%-ot degradálódott az akksi. Több beszámoló szerint 50k körül beáll 5%-ra és utána nem romlik számottevően. [link]

  • axioma

    veterán

    válasz tdhenry #74 üzenetére

    Bocs, de mobilrol voltam, erre irtam hogy otthon geprol, marmint irok, rendesebben.
    Ugy kezdodott, hogy a ferjem dugos idoben ingazik (tomegkozi nemigen alternativa az utvonalan), sokszor egy orat pofogott 25km-en, volt ehhez egy szakadt ezres swiftunk "nagy" autonak, ami mar addigra 7-8 liter korul fogyasztott. Meg ne'mi penzmag cserere, ahhoz kepest minosegre, tobb te'rre, es dizelt elvi okokbol kizarva. Az ingazas, allasban alapjarat miatt ajanlotta autokhoz erto ismerosunk a priust, a penzkeret miatt az 1-est. Vegul tavaly majusban vettuk meg, esztetikailag "kop-pecs-ford" allapotban (hm, ezt a fiatalok tudjak vajon, mi?), es egy olyan eladotol, partiz km-re tolunk, aki maga szerelgette az akkut, es adott fel ev akkucsere-garit. Igy volt 890e. Novemberig ha jol remlik, 3 csere tortent, asszisztaltunk es akar csinalhattuk volna, de nem akartuk. Utana nala nem volt mar maradek cella mire legkozelebb kellett, egy szerelonel csereltettunk, egy cella az 15e/db, munka 20e, ezert TMK-ztunk (mindig 1 hibara 2 csere). A masodik cserenel jutottunk oda, hogy lehetett volna teljes prius2 akkupakkot beletenni (1-ben 38 van, 2-ben talan 26, de mar hozzank se full 1-es akkukkal kerult, ja mert az kb. beszerezhetetlen de 99.99%-ban stimmel a 2-ese is, par mm egyik elferos iranyban a kulonbseg), de akkor nem volt neki eleg. Igy iden majus vegen a harmadiknal megleptuk, egyben 200e kornyeken (azert is kellett, mert minden szereles mechanikailag gyengitette a visszarakottakat, a gariban egyszer le is tort a tocsavar egy jo akkurol, szerencsere azt is cserelte). Ossze tudod adni, nem keves ossz beruhazas, de ha azt nezed, a kov. prius az 1M felett indult volna, es kevesebb akku-tamogatassal. Most viszont van 1 ev garink a csereltekre (ezek se ujak, de kb. ujabb 4-5 evet kapott az auto).
    Masik oldal: fogyasztas. Az elso evben, az akkucserek kozott (ott azert mindig van olyan idoszak, amikor romlik a rasegites, no a fogyasztas), az auto sajat maga altal (vasarlaskor nullazott) osszegzese szerint 6.1literes fogyasztas jott ki. Ebben azert benne van az is, hogy ki hogy vezeti. A ferjem inkabb "feszesen", bar ha epp kesesben vagyunk iskolaba akkor vittem en is jobban kihasznalva a reseket, tobb erosebb gyorsitas-fekezes, rosszabb a fogyasztas. Ha nem nagy forgalomban es raerosen megyek, a reggeli indulasi szakasz utan (az mindig magas, nem kapcsolja le amig fel nem melegszik a motor, 5 perces atlagokat mutat ki abbol az elso) siman lehet fixen 5 alatt menni egy agglo-majdnembelvaros utat oda-vissza (pl. lassitas a visszatermelesi tartomanyban). Miota megvolt a nagy csere, eloszor beallt atlagos hasznalatnal 5.6-ra, majd jottek a nyari utazasok, tobb mint masfelezer 130-as palyazassal, most 6ezer km atlaga ezzel 5.8 lett. A legolcsobban a 70-100 kozti tempot viszi, persze egyenletesen.
    Vezetesileg specialitasa a fokozatmentes(!) valto. Azt nem tudod iranyitani, hogy melyik motor menjen, o kapcsolgatja. De van amit ki lehet tapasztalni (pl. lepesben gurulasrol 50-re csak elektromosan, ha epp tele volt es a forgalom nem koveteli a dinamikusabb gyorsitast, mert akkor ratolja a benzinmotort is). Kijelzoje van rola (par mp kesleltetessel, vagy hajtasallapot vagy fogyasztas az 5 percekrol visszatermelesi jelolokkel es pillanatnyival, igaz ott felereszt a 0 sebesseggel osztast max. fogy.-nak mutatva). Kicsit fura a hangja, amig meg nem szokod mindig ugy hangzik mikor jobban rakapcsol, mintha "elporogne". Az elozo tulaj szerelt be tempomat kit-et, csak aktualisat fixalhatsz, de az is jol tud jonni hosszabb szakaszon. Araszolasnal (40 alatt) viszont pont nem mukodik... Persze kb. 10% a kijelzo es a gps szerinti sebesseg kulonbsege.
    Mint auto, azert figyelembe kell venni, hogy 2001-ben azert ez a felso kategoria volt. Jo, a klima valahol ereszt (de ugy tunik, nem egyszeruen javithatoan), meg a kulcskivetellel nem huzza fel az ablakokat ezt nyaron minden masodik megallasnal elrontjuk... De ennel tobb bajunk ne legyen. Tolatoradart mi raktunk bele, csomagter viszonylagos de a suzukihoz kepest nagynak tunik, es a mereten kivul (en a kicsi autokat hasznalom, kispokkal kezdtem, most suzuki alto) en egyebkent szeretem technikailag is vezetni, meg pluszban a "zold" erzes.
    Ha van valami ami kulon erdekelne, kerdezz nyugodtan.

  • BiP

    nagyúr

    válasz axioma #75 üzenetére

    hú, ez így kávé előtt az olvashatatlan/k* nehezen értelmezhető kategória. Utána nekiesek még egyszer :)
    A cserélgetős részt újra kell olvasni.

    [ Szerkesztve ]

  • kcsa

    veterán

    válasz axioma #75 üzenetére

    Ki számít fiatalnak? Közelebb vagyok a 40-hez mint a 30-hoz, de ezzel a kifejezéssel sem én, sem a Google nem találkoztunk :p

  • axioma

    veterán

    válasz kcsa #77 üzenetére

    En 44, egy regi kabaretrefaban volt, amikor leadta a telikabatot a zaciba, igy roviditettek: kopott, pecsetes, forditott (marmint kiforditott, de nem tudom mit forditottak ki talan csak a belest az elhasznalodas utan).

    Mivel gyerekkorombol valo, elofordulhat, hogy a forditott esetleg nem is az volt, hanem foltozott? Nem tudom.
    Mind1, az autora visszaterve, volt a lokhariton vegigkarcolas sot talan az oldalan se mindet mi tettuk ra (szuk, befordulos garazs), a hatso ulesen sok evvel korabbi cigi utotte lyuk de semmi bagoszag, a kormany is hat olyan mint egy 15 eves auton, kopott. Nem dzsuvas, de nem is tip-top.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák