- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Ez tok jo volt, koszonjuk!
Ket elgepeles: "fék szuperük adagolható", "nem tudtunk kigórálni)"
A 3 fazis aljzatot otthonra hogy ertetted, van 3f dugoja? Nem inkabb 3f Type-II fali tolto kell neki? A toltesi idok nagyon furcsak nekem. Ion is 16-17kWh, de tokegyszeru 1f 10A toltessel jobb a km/ora toltese. Vagy ez is olyan mint a Zoe, csak 3f eseten hatekony?
A sulya meglepo, vszinu nem az akkutol lett ilyen... -
mindhunter
csendes tag
Ez az autó így ebben a formában eléggé béta állapotúnak tűnik. Talán majd lesz belőle valami, ha reszelnek az áron meg növelik a hatótávot.
[ Szerkesztve ]
-
Tewe013
őstag
Tehát 11 millióért van egy multimédiás dodzsemünk, ami tök jó, ha nem akarjuk rendes autóként használni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Sajnos a súly már így is nagy így ezért nincs bele nagyobb akkupakk.
Viszont vannak zseniális megoldásai. A 230-as konnektor + HDMi kombó például az. Tényleg be lehetne simán tenni egy Mi Box S-t, így hosszabb úton az utasok el lennének vele, vagy valamilyen konzollal. Vagy ha várakozik az ember.
A tükör hiányát átvehetné minden gyártó, nem csak az elektromos autóknál. A mai világban már alapnak kellene lennie, bár tudom olcsóbb az "analóg" megoldás. Pedig a több milliós árba beleférne két-három kamera.
A hatótáv tényleg kicsi, de városba elég.
Tewe013: Ez inkább azoknak való akik nem nagyon mennek hosszabb távra, csak helyben és a 20-30 km-es vonzáskörzetben. Vagy olyan családban, ahol van egy nagyobb hatótávú autó meg mellé ez (akár az asszonynak). Persze az ár miatt ez még nem reális, de később akár az lehet. Így is sok helyen két autó van, mert mindkét családtagnak kell a munkához az autó.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Jó kis autó ez, bár nem egészen érzem át azt a hájpot, ami sajtóban övezte a bejelentés óta.
-
Fall-N
veterán
Épeszű ember? Ez relatív. Van olyan réteg akinek van sok pénze, csak kizárólag városban vezet és amúgy sem igényelnek hosszú útra való hatótávolságot. Nekik alternatíva lehet. Átlag ember amúgy sem vesz még elektromos autót, mert ajánlott hozzá egy egzisztencia. Ehhez egy öko ház lenne való, ahol van napelem és nem a hálózatról tölti az ember az autót. Például a H. András háza. Ha én is így állnék anyagilag (most nem H. Andrásra célzok) akkor én sem vennék belső égésű autót. (Most semmilyen autóm sincs, mert nincs rá szükségem.) Persze nem hiszem, hogy ezt a Hondát venném, mert vannak jobbak. Pl. Renault Zoe.
-
vicze
félisten
Nem hittem volna, hogy a Tesla hülyeségeit übereli egy gyártó, de úgy látszik sikerült.
Hogy minek kell kamera a türköknek azt senki nem fogja megmagyarázni...A kormány mennyire takarja ki a "tükröt"? Mert eléggé úgy néz ki, hogy kitakarja.
Az meg hogy valami iszonyatosan ronda(kívül/belül) már csak magánvéleményem.
-
dabadab
titán
Ahogy elnézem, elektromos autót továbbra is csak a Tesla tud csinálni, viszont az a beltér nagyon ott van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Mert kamerából többet lehet kihozni, mint sima optikából. Fényképezőgépeknél is teljesen lenyomták az EVF-ek az optikai keresőket.
Na meg amikor ki kell fizetni egy letört tükör 100+ ezres árát, akkor azért tényleg felmerül, hogy milyen fasza lenne, ha nem kellene ilyen drága és sérülékeny dolgokat rakni az autókra.
Plusz légellenállás
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Lehet majd megszokjuk a kamerás tüktör, de egyelőre csak hátrányt látok a kamerás tükörből: ez nem olyan, hogy kicsit jobbra vagy balra, vagy fejebb, lentebb hajolok, és más-más szögöt látok ki egyből. Az ilyeket a kamerás tükörből tudod? Kézzel állítgatni a kamerákat mozgás közben nem vmi biztonságos.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
nord_
veterán
válasz FireFox1996 #12 üzenetére
az oldalra biggyesztett kamerák látószöge jóval tágabb, mint egy bárhogy beállított normál tükörnél ez opció, kvázi azt is látjuk benne, aki mellettünk autózik. Nem kell örökké állítgatni
-
#16820480
törölt tag
válasz FireFox1996 #12 üzenetére
Kamerából be lehet tenni eleve olyan látószöget, aminél sokkal többet látsz és nem kell hajolgatni, megszüntetheti a holttereket, de akár lehet kitolt érzékelési tartományú vagy hibrid képet is rátenni (éjjellátó, IR, stb).
Plusz a kamera nem lóg ki az autó síkjából, nem kell behajtogatni, jobb a légellenállása, nem törik le olyan könnyen, illetve használható később az önvezető rendszer részeként is. -
Pro Koryak
addikt
Ha ezen kell fizetni egy letört külső "tükröt" az nagyon nem 100+ ezres tétel lesz. Kicsit több + ha elszáll valami az elektronikában, akkor lehet ba..hatod a belső kamera képet = mehetsz félig vakon vagy elkéred az asszony kistükrét.
Ennyiért valóban aki nem tudja hova tenni a pénzét, de az meg nem ezen a szinten nézelődik.
-
#06658560
törölt tag
válasz FireFox1996 #12 üzenetére
Ha elég nagy a látószöge, akkor nem kell hajolgatni.Az meg azért megoldható.
#15 Pro Koryak: Ezt a kamerát lényegesen macerásabb letörni, mint a tükröt. Egy agyon elektornizált, memóriás, sötétedő tükör sem olcsó mulatság, már tíz éve sem volt az.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Igen csak ha a kamerán elromlik a viewfinder nem leszel közveszélyes és okozol esetlegesen balesetet. Illetve kameráknak van egy "enyhe" problematikája a LED-es világítással, na meg a rossz fényviszonyokkal. A térérzetnek is lőttek.
A visszapillantó csillogása pedig igen durva pont ennél, amit nem nagyon értek.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Pro Koryak #17 üzenetére
A tükör is megkarcolódhat, vagy az autód oldalsó üvege, amitől nem látsz ki. De egyrészt gyakorlatban ez azért nem annyira fordul elő, másrészt meg nem kell olyankor az egészet cserélni, csak a burkolatát, ami üveg (nem olyan drága).
vicze1: Lehet olyan érzékelőt tenni bele, ami jobban lát sötétben mint a szemed, ráadásul lehet rá olyan képfeldolgozót tenni, ami normalizálja a bejövő videót, és nem süti ki a szemed a mögötted reflektorral jövő idióta. Szemben például a sima tükrökkel, amiből a benti középsőn még van olyan opció, hogy átpattintod és tompít, de a szélsők tolják az arcodba a fényt hátulról.
[ Szerkesztve ]
-
jUUh
addikt
Imádom az elektronyos autókat, tényleg, de...Ez, ezért az árért egyszerűen kevés.
Samsung Galaxy S23+
-
Fall-N
veterán
válasz FireFox1996 #12 üzenetére
Azért nem a múlt században élünk. Lehet nagyobb látószögű kamerát beletenni, mint amit egy sima tükör tudna, de lehet mozgató motort is beletenni.
Arról nem beszélve, hogy hasonlóan az IP-s kamerához, ebbe is lehet tenni "éjjellátó" funkciót, amit a mezei tükör nem tud, így ha nincs (elegendő) fény akkor nincs kép amit látsz, nem csillan meg be a vakító fényben és a többi. Objektum követés, tábla felismerése sem sci-fi már és azért a mai technikai színvonalon elvárhatóak lennének ezek a dolgok. Persze ha szándékosan nem spórolnák le a gyártók illetve csak drága felárért cserébe tennék elérhetővé, már ahol lehet úgy egyáltalán. Ködben is sokat tudnának segíteni, ahol te csak vakon tudsz közlekedni. Elég hozzá egy ultrahangos kiegészítő. Persze ezek már léteznek régóta, az összes prémium autó tudja ezeket. Pl. Mercedes S-osztály, BMW 7-esek stb. Ezek veszély esetén le is tudnak fékezni természetesen, így sokszor jó ha lennének a balesetek elkerülése miatt.
A meghibásodás hülye érv, mert ha letörik a visszapillantó tükör akkor az sem olcsó, be tud törni ott is az üveg és irreálisan drága a cseréjük, pedig tized annyi pénzt sem érnek. Egy sima műanyag + üveg tükör anyagában az egész, ami filléres előállítási költségű.
Sokszor meg tudok lepődni, hogy technikai fórum létére mennyire földhöz ragadtak vagytok itt páran.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #20 üzenetére
A LED villogást mai napig nem küszöbölték ki teljesen. Lehetni sok mindent lehetne, csak az ég világon nem találok semmi információt róla, hogy ennél a típusnál mi a helyzet. Már maga a kijelző is problémás. Azt már értem, hogy a visszapillantó törökként is funkcionál/állítható, így ez a lehető legrosszabb, mert a kijelző előtt van egy csillogó fólia, ami a láthatóságot erősen befolyásolja.
Tehát ha az általad leírtak nincsenek benne, akkor gyakorlatban egy értelmetlen megoldásról van szó, ami csak csili-vilire jó másra nem. -
Mit vársz? 100 emberből mind 100an úgy lássanak a dolgokhoz, mint te? Akkor egyszerű lenne a világ
Itt legtöbben nyilatkozunk a témáről, hogy kezünkbe még nem vettük a dolgokat.A tesztelőn kívül emelje fel ennek a kezét, aki már vezette ezt az autót, vagy hasonló autót!
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Noukoum
veterán
-
#16820480
törölt tag
Az a villogás a pwm frekvenciától függ gondolom, kicsit meg kellene emelni, vagy máshogy vezérelni a fényszórókat, és akkor nem lenne akkora gond.
A kijelző tükröződése nem tűnik innen akkora gondnak, mert függőlegesek, és a helyzetük miatt fentről nézed őket, tehát max a kocsi beltere tükröződhet bennük, hol nem szoktak annyira erős fényforrások lenni. Az sokkal zavaróbb, amikor prémium felkiáltással telepakolják a műszerfalat króm meg zongoralakk felületekkel, ami viszont tényleg mindenhol csillog egy napos időben. -
tothmaxy182
őstag
Nagyon leegyszerűsítve ez egy szép, hipszter dizájntárgy, ellenben egy drága és nem túl jó autó...
Minden szavam magánvélemény!
-
Pro Koryak
addikt
"
A meghibásodás hülye érv, mert ha letörik a visszapillantó tükör akkor az sem olcsó, be tud törni ott is az üveg és irreálisan drága a cseréjük, pedig tized annyi pénzt sem érnek. Egy sima műanyag + üveg tükör anyagában az egész, ami filléres előállítási költségű.
Sokszor meg tudok lepődni, hogy technikai fórum létére mennyire földhöz ragadtak vagytok itt páran.
"Meghibásodás: ha ezen kell esetleg cserélni, az lehet akár milliós tétel is.
Egyszer majd legyen benne részed... -
nord_
veterán
válasz Pro Koryak #28 üzenetére
ha ezen kell esetleg cserélni, az lehet akár milliós tétel is.
Te most tudsz valami konkrétumot a Honda e alkatrészárakról vagy csak mindenféle szakmai hozzáértés nélkül kinevezted magad a topik károgójának és fotelszakértőjének? -
CriticalHit
őstag
Végre kamera visszapillantó tükör helyett.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
Pro Koryak
addikt
Ha egy sz.ros külső tükör akár 100e-es tétel is lehet, akkor egy ennyivel komolyabb, ami kamera + köcöllék biztosan megáll 120-150e-nél.
Oké, legyen csak 250e Ft a cseréje, de inkább kérdezz rá a Hondánál mennyibe is lenne munkadíjjal együtt, mert ugye nem a garázsban áll neki az asszony vagy a nagymama, papa esetleg te kicserélni. -
batai15
félisten
Alapvetően az autó egy cuki tech demó kereskedelmi forgalomban . Viszont valahogy a jövő autóit hasonló technikai tudással tudom elképzelni .
Mind a beltér, mind például a kamerák vissza pillantók helyett . Azt is látom páran írják hogy a digitális tükör gyenge. Alapvetően többet látni vele mint a sima tükörrel, ráadásul további szenzorok segítik ,nem feltétlenül kell fullhd amoled megjelenítő hozzá .[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Pro Koryak #33 üzenetére
Ez pedig lényegesen egyszerűbb, mint egy elektromos tükör. A cseréje is.
-
Fall-N
veterán
válasz Pro Koryak #33 üzenetére
Én nem erre a Hondára gondoltam, hanem általánosan írtam, mint a kamerás tükörről. Jó lehet az ha normális módon van megcsinálva. De a kérdés is nem a konkrét tesztalanyra volt feltéve.
[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
Eskü rettegtem ettől a kijelzős-kamerás tükörtől, de ahogyan direkt írtam is, szerintem úgy király, ahogyan van.
Egyrészt mutatnék egy képet, amit mások csináltak:
Másrészt hidd el nekem, hogy elég sokat mentem most ezzel a kis pattanással, beletekertem 700 kilométert. Este is remek, ha tök sötét van az autó körül, akkor is látsz valami nagyjábóli, de kissé szemcsés eredményt, ha pedig vannak városi fények, akkor tényleg baromi jó. Ködben is jobban lát, mint én a saját szememmel, sosem tükröződött, mert van felette kis árnyékoló is, nem kell állítgatni, úgy jó, ahogyan van. Az alkatrészárak kapcsán pedig szeretném jelezni, hogy mindazon autók, amelyek 360-as panorámaképet adnak tolatáskor, azok a tükrök alján hordoznak amúgy is egy kamerát, szóval nem hinném, hogy ez annál drágább lenne, ha probléma adódik...
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
dabadab
titán
válasz Pro Koryak #15 üzenetére
Ha ezen kell fizetni egy letört külső "tükröt" az nagyon nem 100+ ezres tétel lesz
Egy hagyományos tükörben van legalább két villanymotor, elektronikusan vezérelt sötétedő üveg, fűtés, világítás, esetleg még kamera is holttérfigyeléshez. Ehhez képest az egyetlen szál, fixen beépített kamera nem tud drágább lenni, ráadásul a rendes tükörrel ellentétben ez nem lóg ki, vagyis sokkal-sokkal kisebb esély van arra, hogy letörjön.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
darkarthur
senior tag
Jó írás. Modnjuk én nyilván picit jobban átérzem, mert egy delsol-al élek együtt most már több éve, egy ideig kettő is volt. Egyszerűen nehéz egyébként elmozdulni innen, ezektől a formáktól. A Honda E nagyon tetszik, egyből kiszúrom az utcán is, de nem azért, mert Honda, hanem, mert bomba!
[ Szerkesztve ]
Samsung S23 Ultra 5G
-
Tigerclaw
nagyúr
Elorol, hatulrol szerethetoen mokas. Oldalrol viszont tulsagosan semmilyen vagy retro. Az a felni abszolut nem illik hozza, se a designban, se azt tekintve hogy e-autoba alacsony legellenallasu felnit szoktak pakolni.
Belul total kaosznak nez ki. 80-as, 90-es evek beli alpremium faburkolat keverve sok helyen szinte regi keleti blokkos autokat idezo megoldasokkal. Az az osszesa utogyarto szegyene, hogy a vasarlok kenytelenek elfogadni, hogy tobbszazezer felarert a gyari navigacio mind hardveresen, mind szoftveresen alulmulja azt amit a legolcsobb okostelefonok nyujtani tudnak. Szar kijelzo, gyenge CPU, keves RAM, elavult szoftver/adatbazis.
4 szemellyel, nulla csomagtartoval meg varosi bevasarlo autonak se igazan megy el. Ezen az aron ilyen hatotavval miniautokent az e-autok kozul tenyleg csak a fanatikus Hondasok valasztjak majd.
Legkozelebb tesztelhetnetek mar valami joval olcsobbat, mert a megmondoemberek allandoan azt emlegetik, hogy az akku arak evrol evre olcsobbak, ami az e-autok felarat fokepp jelentik, csak valahogy nem latni sehol azokat az allitolag olcsobb e-autokat. Mindet megprobaljak beloni 10-11 millio kornyekere hogy jarjon ra a tamogatas, es ez evek ota nem valtozott, az akkupackok aranak csokkenese ellenere sem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
freeknight
őstag
Szóval akkor 12 milláért van egy több mint másfél tonnás elektromos gokartunk, amit a városban is sok kompromisszummal lehet csak használni, városon kívül meg szinte egyáltalán nem boldogul. Ezt már 3-4 éve is tudták a legolcsóbb budget e-autók, csak nem kerültek ennyibe. Az már csak hab a tortán, milyen gusztustalanul ronda.
Nem igazán látom kinek éri ez meg, maximum csak a felsőosztály játékszere, szigorúan negyedik-ötödik autónak, ha nem laknak messzebb a munkahelytől mint 30 kilométer, illetve otthon és a munkahelyen is tudják tölteni. Esetleg flottakezelőnek ha a fiatalabb klienseknek hipszterkedni támadna kedvük, de azért hosszabb utakra nekik is ott áll a dízel Passat a garázsban.
Ezért nem értem ezt az e-autó őrületet, nagyon zöldek akarunk lenni, de csak kell melléjük B-tervnek egy normális dízeles vagy benzines kocsi, ezek meg megmaradnak totálisan felesleges játékszernek, amiket így ebben a formában színtiszta erőforrás-pazarlás legyártani.
Persze vannak most már egészen használható e-autók is, de ezek a motorizált bevásárlószatyrok nem azok. -
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
a megmondoemberek allandoan azt emlegetik, hogy az akku arak evrol evre olcsobbak, ami az e-autok felarat fokepp jelentik, csak valahogy nem latni sehol azokat az allitolag olcsobb e-autokat
Leginkább azért nem látod az árcsökkenést, mert ezek elsőgenerációs elektromos autók, nincs mihez képest látni az árcsökkenést.
De ott van a Nissan Leaf, amiből az első generáció 2010-ben jött ki - inflációval kiigazítva - 40000 USD-ért, a 2021-es modell meg 32000 USD úgy, hogy 24 kWh-ról 62 kWh-ra nőtt az akkuja.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz freeknight #43 üzenetére
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de eddig is létezett a "városi autó" kategória. Ez egy ilyen.
Tudom, hogy az internetes fórumokon az a tipikus autós use case, hogy az ember lezavarja vele a Budapest-München távot naponta kétszer, de a valóságban van egy csomó olyan autó, ami gyakorlatilag soha nem hagyja el a város határait.DRM is theft
-
SkyLine3000
addikt
Igaz, h drága és nagyon kevés a hatótávja, de a műszerfala még mindig 1000x jobban bejön, mint a Tesla antiműszerfala azzal a középre bszott, böszme táblagéppel. Itt legalább vannak fizikai kapcsolók és nem mindent csak tapogatva lehet irányítani, kapcsolni.
Városba, gazdagoknak biztos megtenné. De ahhoz is "kicsit" drágának tartom, h gyakorlatilag max a szomszédos faluból lehet vele megfordulni... -
axioma
veterán
válasz freeknight #43 üzenetére
30km es mindket vegen toltes? Minek? Az ion telen 70km tavjaba (ebbe me'g valamennyi futes is belefer de oszinten, 30km alatt at se hul ha garazsbol indulsz) siman megy, csak otthon toltve is.
B-tervnek kell a nagyobb hatotav, de minek lenne az hagyomanyos dizel/benzin? Nalunk az is toltheto (ampera), voltunk vele Berlinben is masfel eve, de ingazasra tisztan aramos. A ketto (nyilvan hasznalt) arahoz a napelem arat is odarakhatod, akkor nyaldossa csak a 11M-t.
Abban igazad van, hogy ujonnan valaki elvadult fogja megvenni, de ez fuggetlen attol hogy elektromos vagy benzines, mert benzinest is csak elvakult ujauto-hivo fog a legrosszabb ar/ertek ara'nyu' koraban megvenni...
Engem ez is 4 ev mulva hasznaltkent fog erdekelni, nem most, attol me'g figyelem, jo tudni hogy mik leteznek egyaltalan.[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
Az a baj, hogy ha valaki nem használja sokat az autóját(leginkább akiknek ezeket a kicsi elektromos autókat szánják a gyártók) az nem fog 10+ milliókért venni. A városban rengeteg kicsi benzines autó szaladgál, max 2 milliós tétel mind és sosem kell rá olyan sokat költeni, hogy megérné a tulajdonosának egy elektromos autóba fektetnie ekkore összeget.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen