- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lehet majd megszokjuk a kamerás tüktör, de egyelőre csak hátrányt látok a kamerás tükörből: ez nem olyan, hogy kicsit jobbra vagy balra, vagy fejebb, lentebb hajolok, és más-más szögöt látok ki egyből. Az ilyeket a kamerás tükörből tudod? Kézzel állítgatni a kamerákat mozgás közben nem vmi biztonságos.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Pro Koryak
addikt
Ha ezen kell fizetni egy letört külső "tükröt" az nagyon nem 100+ ezres tétel lesz. Kicsit több + ha elszáll valami az elektronikában, akkor lehet ba..hatod a belső kamera képet = mehetsz félig vakon vagy elkéred az asszony kistükrét.
Ennyiért valóban aki nem tudja hova tenni a pénzét, de az meg nem ezen a szinten nézelődik.
-
vicze
félisten
Igen csak ha a kamerán elromlik a viewfinder nem leszel közveszélyes és okozol esetlegesen balesetet. Illetve kameráknak van egy "enyhe" problematikája a LED-es világítással, na meg a rossz fényviszonyokkal. A térérzetnek is lőttek.
A visszapillantó csillogása pedig igen durva pont ennél, amit nem nagyon értek.
[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
Az a baj, hogy ha valaki nem használja sokat az autóját(leginkább akiknek ezeket a kicsi elektromos autókat szánják a gyártók) az nem fog 10+ milliókért venni. A városban rengeteg kicsi benzines autó szaladgál, max 2 milliós tétel mind és sosem kell rá olyan sokat költeni, hogy megérné a tulajdonosának egy elektromos autóba fektetnie ekkore összeget.
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra viszont idealisabb lenne egy jobb elektromos hatotavu plug-in hibrid is es meg csak venni, fenntartani sem kellene meg egy autot. 80% vagy akar 90%-ban tisztan elektromos modban tudnak hasznalni napi dolgokra meg akkor is ha nincs napkozben toltve es a kis akku miatt eleg lenne otthonra is csak egy olcsobb tolto. Persze Tesla fele gyorsulast azoktol se lehetne elvarni, de ahogy latom lassan a legtobb elektromos auto teljesitmenyet visszaveszik, hogy kozelitsek a tenyleges hatotavot az igert ertekhez.
Azt is meg kell erteni, hogy minel kevesbbe tud valaki kompromisszumot kotni a hatotav, csomagtarto, teljesetmeny teren annal melyebben zsebbe kell nyulni, vagy egyszeruen el kell fogadnia, hogy a trend ellenere nem neki valo az e-auto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#06658560
törölt tag
Csak az eddigi városi autókkal nem kellett megijedni, ha áthúzták a táblát és menni kellett valahová. Ezzel a konkrét példánnyal viszont ez eléggé komoly probléma.
#45: nincs megtiltva cikluson belüli árváltoztatás a csökkenés irányába sem.
#42 Tigerclaw: "Az az osszesa utogyarto szegyene, hogy a vasarlok kenytelenek elfogadni, hogy tobbszazezer felarert a gyari navigacio mind hardveresen, mind szoftveresen alulmulja azt amit a legolcsobb okostelefonok nyujtani tudnak. Szar kijelzo, gyenge CPU, keves RAM, elavult szoftver/adatbazis."
Egy most piacra kerülő autóhoz a hat évvel ezelőtti legolcsóbb okostelefonok mit tudtak élményben, hardverben? Semmivel sem többet, jobbat. Ha meg még tovább megyek, egy tíz éves modellciklusú autóhoz melyik gyár vállal a mostani csúcs hardverekhez hat év múlva akkori cutting edge teljesítményt, majd utána még húsz év, de minimum tizenöt év ellátást? -
vicze
félisten
Újonnan autót venni, alapból pénz kidobása az ablakon. Vagy legalábbis én soha nem tudtam meg racionalizálni magamnak, hogy a kereskedésből való kigurulás miért kerül több millióba.
Már évek óta szeretnénk elektromos autót, de pár használt Leaf 1-est kivéve iszonyat ráfizetés a semmire. -
hypno skate
senior tag
Miről beszélsz?
A "városi kisautók" zömével simán le lehet menni a térképről, és nem második, harmadik autóként működnek, hanem egyetlenként a családban.
Ellenben a limitált hatótávú - ráadásul városi kisautó méretű, de de túraautó tömegű - elektromos autó nem ez a kategória, vagyis szükségszerűen kell mellé egy másik.A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
freeknight
őstag
Kispolák? Annak 50ezer forint körül van az ára, ennek 12 millió. Imádom mikor ilyen hasonlatokat hoztok.
Ezt inkább az F Corsához, új Polohoz lehet hasonlítani (amik még újonnan is jelentősen olcsóbbak), ezekkel mindenféle kompromisszum nélkül el lehet indulni hosszabb távra is. Persze azokat nem lengi körbe a hipszter, kamu környezetvédő hangulat. -
hypno skate
senior tag
A "le lehet menni a térképről" dolog nálam annyit tesz, hogy elindulsz, elmész 5-600 km-t, öt perc alatt teletankolod - nem kellenek órák - és mehetsz tovább. Télen is, meleg autóban. Nyáron légkondival. Nyomhatod, amit bír a gép. Nem kell spórolni az árammal.
(mifelénk elég standard a háztartásonkénti két autó, gond is a parkolóhelyek száma).
Jé! Hát nem pont ezt írtam én is?A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
-
Vesa
veterán
Elbeszélünk egymás mellett. Vlószínűleg tévesen értelmezted a fogalmazásomat (vagy én fogalmaztam félreérthetően), mert nem állítom, hogy megfelelő gyűrődési zóna nélkül, önmagában bármiféle véfelmet adna egy motorblokk! Én arról beszélek, hogy egy nagyméretű és tömegű, jól megépített autóban biztonságosabb utazni! Akkor is, ha a kisautót is meg lehet építeni masszívra. Erre hoztam példaként a lepattanó Smartot, ahol nem megy be semmi az utastérbe, csak leszakad a lábad a kocsi elejével együtt és leszakadnak a szerveid az extrém hirtelen lassulástól.
Ha olyan erővel ütközöl, ahol a motorblokk beköszön és megöl az utastérben, akkor meghalsz egy motorblokk nélküli autóban is, egyszerűen azért, mert nagy energiájú ütközésnél ott sem véd meg semmi a haláltól, akár van motorblokk, akár nincs. Maximum nem a blokk áll beléd, hanem a kasztni vagy a futómű egy darabja. Ezzel szemben, mint azt a tesztek mutatják, a 65-75km/h sebességgel történő ütközéseknél a motorblokk sehova nem megy be, ezen kb. annyi értelme van vitázni, mint hogy létezik-e gravitáció! A töréstesztek többsége egyelőre motorblokkos autókkal történt, és néhány gyatra építésűt leszámítva (ott viszont irreleváns a kérdés, mert nem a motorblokk a hiba forrása), a motorblokk az utastérig sehol nem jutott el.
Ettől függetlenül, egy jól megépített autónál is fontos, hogy az a gyűrődési zóna mekkora, mennyi hely van elnyelni az ütközési energiát. Nem azonos hatásfokot jelent fél méter, és másfél méter gyűrődési zóna!
A Tesla nem ide tartozik, mert az egész törés kérdés csak annyiban kapcolódik a témához, hogy az átlag számára elérhető(bb) árú e-carok jelenelg a pöttöm méretkategóriába sorolhatóak. Tehát amikor a szempontokat mérlegeljük a két meghajtás között, akkor ezzel kell számolni jelenleg, mert bár egy Audi E-Tron nyilván nem ez a kategória, de árban sem az itt tárgyalt magasságokban mozog.
A tudomány a valóság költészete!
-
vicze
félisten
Mármint konkrét árakat néztem, ez nem elméleti sík...
Nem tudom mit akarsz gyakorlatban érteni, de pénzügyileg úgy van ahogy mondom.@Tigerclaw: Mivel a fenntartási költség drasztikusan alacsonyabb, és kevesebb a probléma, így akár X felár mellett meg is megéri, illetve majd jön a nem lesz más választás, az extra adók a ICE-ra és stb.
Az hogy majd az elektromos is adóztatva lesz egy dolog, de akkor már nem lesz más és inkább 20+év mint 10. (Láttam mi történt a spanyolok vs. napelem szóval tisztában vagyok mi fog majd történni.)[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
UK nincs listaár, max. alkudhatok belőle némileg(gumik felni egyéb hülyeségek), és igen. "1éves" 1500km-es 20e, új azonos évjárat csak 0km-es 25e azonos felszereltség mellett(ez fix).
Lehetnek nyilván kisebb különbségek típus és márkánként, de akárhányszor rám jön, hogy vegyünk újat elkezdem az újaknál és miután kiakadok az árakon akkor megnézem az 1-2éveseket még sose láttam, hogy ne lenne jelentős különbség igen rövid idő alatt. Jelenlegi új ára 26e volt, most 6évesen és 6-ot. Jéj.Végig sakkoztam vagy 3 lízing konstrukciót is, hogy milyen mocskosul megéri a kereskedőnek, hogy én fizetem az amortizációt(amit leír a fenébe mellesleg).
Nézzük ezt a Honda e-t. Új ára ~30e. Használtan? 24-25... legtöbb km 4500, és a többség nincs fél éves...
Értem hogy luxus az autó és alapból bukó nincs illúzióm, de a Tesla elhitette, hogy a Model 3 35e$-ért népautó és elérhető. Én meg a ki Swifttel nőtt fel vakarom a fejem, hogy melyik párhuzamos világban?
Szerencsére minden gyártó követi a példát és extraprofitként tekintenek a kategóriára.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Milyen olajkályhát látsz te? Tudtommal ezért van a termosztát az autóban. Ha jó akkor a vízhűtő sokáig nem melegszik fel. Maga a motor viszonylag gyorsan bemelegszik. Nem tudok semmilyen kiegészítő fűtésről... Nálam a Golfban most kb 5 perc után már érzed hogy meleget nyom. -10 alatt már kell neki kb 10 perc. De mondjuk mire kiállók és bezárok azzal elmegy 3-4 perc illetve mivel garázsban áll nem kell semmit se kaparni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
-
addikt
Ha a dízeled pár perc után elkezd fűteni, akkor tutira benne van ez a technika. Nekem egy viszonylag modern kocsim van, ha bekapcsolom télen a fűtést, akkor érezhetően megváltozik valami a motorban, hangosabban búg, és jobban is füstöl, stb. A fordulatszámmérő nem mozdul, de a fűtés kikapcsolásával elcsendesül. A kocsi 1-2 perc után elkezd meleget fújni, ez még benzinestől is komoly teljesítmény lenne.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nincs, felesleges erőlködni. Megkérdeztem autószerelő ismerőst. A nagyobb egyterű autókba már gyárilag berakták illetve sokan utólag rakják kisebb autókba is, de nem hogy a golfban de még az eggyel nagyobb Passat-ban sincs gyárilag. Ő újabb kocsikat nem szerel.
Segítek: motor előmelegítő vagy kiegészítő fűtés autóba magyarul.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Mint írtam is Golf 5. 2008-ban megszűnt a gyártása.
Az enyém egy 2006-os darab. Ha majd veszek egy 10 évest és átnézem majd leírom mi van benne.
1k1 alvázszám és bls motorkód nyugodtan keresd meg nekem akkor a gyári verzióját ennek:
zsu + [unix]
Az után gyártott és egyéb noname verziók nem igen érdekelnek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.