Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #358 üzenetére

    "Pontosan, nem a jatekfejleszto kopogtat a Sony-nal, hogy keszul az uj jatekunk ez meg ez kell hozza. Forditva. Ezert jon evekkel kesobb next gen jatek a konzol megjelenese utan."

    nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol, pont ezért induláskor van már pár(lásd mondjuk mostani RTX-es pókember ps5re). Csak a régebbi nagyon custom HW-nél(pl ps2 vektor unit), kellett a fejlesztőknek jóval előre a HW, most már inkább szólnak, hogy melyik shader támogatást jó lenne, ha tudná, különben pár dolog kiesik. A sony főként japán fejlesztőkkel egyeztet, a microsoft meg az amerikaiakkal.A konzolokat is régiónként osztották. A japánok megkapták korainak, aztán mikor már kb végleges volt az elképzelés, akkor megkapták az amerikaiak, eu-ba meg alig/nem küldtek megjelenés előtt dev kitet, de attól még a japán stúdiók már megjelenéskor tudtak nextgent csinálni (ami persze nem azt jelenti, hogy ne fejlődne utána is a dolog).
    Tehát az új pókember RTX-el, az egy ps4-es játék? nekem nem tűnt annak.

    További info az összedolgozásról:
    https://www.forbes.com/sites/davidthier/2020/05/17/sony-microsoft-epic-clarifies-a-big-question-between-xbox-series-x-and-ps5/?sh=6d343be556e3

    "The Unreal Engine 5 demo on PlayStation 5 was the culmination of years of discussions between Sony and Epic on future graphics and storage architectures."

    "Azt irtam utana jon, nem azt hogy a polcrol levett konzol utan allnak neki."
    pedig régebben így volt, főleg eu-ban. A ps/xbox fejlesztő rendszerek kb 10.000 USD körül mentek, a nintendós 7000 körül, és ami bekerült az EU-ba, azok általában inkább amerikaiaktól jöttek(aztán mehetett a VPN, hogy csatlakozzon a fejlesztői hálóhoz).
    Egy game engine általában 100.000USD /platform körül volt, szóval nem volt olyan olcsó elindulni.
    Most a game engine szinte ingyen van, a devkitek szintén nem vészesek (pl a microsofttól küldhetnek akár ingyen), és ami a legfontosabb a specifikáció nyilvános, szóval van esélyed kitalálni mi is lesz (itt ugye pl valami AMD kártya RDNA2-vel, stb).

    "Tehat elobb volt hardver mint szoftver. Koszi."
    nem, RT-s játék előtte is volt, csak nem volt nagy igény rá, mert akkor is lassú volt. (vagy ugye pont a crytek mutatta meg, hogy célhw nélkül is lehet gyors és szép RT-t csinálni, miután az nvidia demózta az RTX-et).
    Nem volt előbb a HW. Sőt, demoscene már az 1992-ben megjelent amigán is számolt mindenféle gyorsító nélkül RT-t realtime(bár lehet 68030-as kártyával), csak ami így beugrott.
    Csak berakták azt, amire már jó régóta vártak, de lassú lett és nagyon korlátozott. Most már, hogy ugrottak pár generációt az RT-s motorok, és gyorsultak a kártyák (talán 2.x-nél vagy 3.x tartanak, volt itt róla cikk régebben), és jött a DLSS és barátai, így már elfogadható lett, és egyre több helyre bekerül.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák