Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gabesz87

    addikt

    válasz csabyka666 #6222 üzenetére

    Ezt már én is észrevettem. De mindegyik GPS-en, vagy pl. az út mellett felállított sebességjelzőkön is. Azt hittem, az én autüm sebesség órájával van gáz, hogy többet mutat, mint amivel megyek, de ezek szerint ez a normális.

  • apaszka

    veterán

    válasz csabyka666 #6222 üzenetére

    Ezt találtam a témába!
    Miért csal minden kilométeróra?
    Szerző: Kovács Miklós levél küldés Idézek vezess.hu-ról

    Életed hazugság. Amikor azt hiszed, végre elérted a két kilót a német autópályán, lehet, hogy csak illúzióba ringatnak a műszerek. Mert csalnak, mind, egytől egyig. Mióta mindenki zsebében ott lapul az ellenőrzésre alkalmas GPS-szel rendelkező mobil, könnyen bizonyítható, hogy nincs pontos kilométeróra. De vajon miért?
    Egyrészt, sebességet mérni, valós időben nem nagy feladat. Mindezt hajszálpontosan tenni már annál inkább. A régi mechanikus szerkezeteket könnyen koptatta az idő, a remegő mutató szinte minden öreg autó velejárója. Az elvileg pontosabb, elektronikus rendszereknél már csak az eltérő abroncsméter jelenthet gondot, de ha beleülünk egy gyári abroncsokon guruló, teljesen új autóba, és síkon, tempomattal gurulunk azonos tempóval, a mérési eltérést akkor is tapasztalni fogjuk.

    Ha nincs technikai bökkenő, miért ne lehetne pontos a kilométeróra?
    Itt jön képbe a politika, az Európai Unió, és annak egy szabályozása. Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságnak van egy vaskos paksamétája, a 39-es. Tele számokkal, és mindenre kiterjedő útmutatóval a gyártók számára sebességmérő ügyben.
    Még azt is meghatározzák, hogy a sebességmérő kalibrálását 23 fokos (5 fokos maximális eltéréssel) hőmérsékleten végezze a gyártó.
    Na de jöjjön a lényeg: a szabályzat világosan kimondja, hogy a sebességmérő sohasem mutathat kevesebbet a valós tempónál. Különben nem kerülhet forgalomba, el is felejtheti a piacra dobást a cég.
    Felfelé viszont engedélyezett a hiba, a valós sebesség 110 százalékával is haladhat akár a jármű, plusz 4-6 km/óra típustól függően. Vagyis 92-nél még simán előfordulhat, hogy csak 80-al haladunk, és így tovább. Minden gyártó így lövi be a műszereit, a pontossággal nem kockáztatják, hogy egy esetleges vizsgálattal a torkukra léphessen az Unió.

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

  • Jorus

    nagyúr

    válasz csabyka666 #6222 üzenetére

    Waze sebességjelzése jól műxik. A jogszabályban meghatározott sebikkel szoktam haladni Waze szerint, és (kopp-kopp-kopp) még sosem jött csekk, ha ennyivel mentem. Ez autópályán limit + 15 km/h + 3% vagyis 130-as limitnél Waze szerint 148-ra állított tempomattal mindenhol okés vagyok. Ez kmóra szerint 153 km/h körül van. Ugyanígy M0-án Waze szerint 128 km/h a limit, 100-as bevezetőkön 118 km/h. (M7 bevezetőn elbambulva 119-nél már jött a csekk.)

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • F-ECT$

    titán

    válasz csabyka666 #6222 üzenetére

    Ahogy írják is: nem mutathat kevesebbet az óra, így inkább mindenki fölé lövi. A gps sokkal pontosabb (ha elég jó a jel), de azért 1-2 km/h-t az is tévedhet, mint ahogy a trafi is.

    Az eltérés egyébként nem lináris, tehát ha 100-as tempónál 110-et mutat az óra, akkor nem biztos, hogy 50-nél 55-öt fog mutatni.

    Mint ahogy a mérésnél sem mindig 15 km/h-t hagynak rá, egy 130-as szakaszon általában 150 a határ, míg egy 40-es szakaszon már 50-től büntetnek.

    [ Szerkesztve ]

    Dive ever, work never.

Új hozzászólás Aktív témák